Skocz do zawartości

qba123

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O qba123

Informacje

  • Imię
    Kuba
  • Miasto
    Kraków

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2008
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

863 wyświetleń profilu

Osiągnięcia qba123

0

Reputacja

  1. Witam. Mialem ta skrzynie w b6 i podobne objawy, czyli opozniona reakcja na gaz podczas ruszania, nagly zryw. Zdarzylo mi sie tez regenerowac elektronike gdy mialem te objawy i ta operacja niestety nijak wplynela na zachowanie skrzyni w tym aspekcie. Sprobuj jednak u siebie przeprowadzic adaptacje skrzyni, byc moze to rozwiaze problem.
  2. Jestem dziś po diagnostyce w autoryzowanym Bosch. Przypominam, wybrałem się tam po stwierdzeniu w siateczce na zaworze/czujniku pompy wysokiego ciśnienia opiłków (zanieczyszczeń). Po sprawdzeniu filtra paliwa, okazało się, że są tam niewielkie ilości opiłków zarówno aluminiowych jak i stalowych więc komplet do wymiany. Wg moich informacji na tym filtrze zrobione jest ok 40kkm, ale tak na prawdę do końca nie wiadomo kiedy był wymieniany (auto mam od kilku m-cy). Zalecenie Bosch: wymienić filtr i wrócić na kontrolę za miesiąc (3-4tyś). Wtedy sprawdzić go pod kątem opiłków i podjąć decyzję co dalej. Sam temat opiłkowania w 2.0TDi CR jest mechanikom bardzo dobrze znany..
  3. Auto oczywiście stoi i czeka na wolny termin w warsztacie (w poniedziałek działamy). Moje pytanie dotyczyło tego, czy warto wymieniać samą pompę + oczywiście płukanie układu, jeżeli okaże się, że to pompa jest źródłem opiłków. Generalnie stanowisko autoryzowanych stacji Bosch jak i innych pompiarzy jest jasne: wymieniać całość (bak płukanie, 3 pompy wymiana, kontrola/wymiana wtryskiwaczy) lub nic. Na zakres prac ograniczony do wymiany pompy i płukania nie dają gwarancji. Jako, iż z ich strony może to być próba naciągnięcia klienta chciałem poznać również Waszą opinię. Argumentacja serwisów jest krótka: zainfekowanych elementów nie sposób wypłukać. Dzięki.
  4. Witam. Postanowiłem i u siebie zaglądnąć do filtra przy czujniku na pompie. Opiłki są, lecz niewiele. Pytanie do kolegów: czy warto na tym etapie wymienić pompę na nową w celu oszczędzenia pozostałej części układu zasilania? Czy może jest już za późno, a taka operacja to wyrzucenie kasy w błoto? Auto jeździ normalnie, nic nie miga, pali mało. Przebieg 215kkm. Dzięki.
  5. Jestem po wymianie poduszek, 212kkm. Poduchy byly cale, lecz obudowa jednej z nich peknieta. Objawy jakie zaobserwowalem przed robota 1/ rzucanie, chwianie karoserii przy odpalaniu. wstrzasy na boki. 2/ brak wstrzasow przy gaszeniu 3/ miarowe (rytmiczne) dodawanie gazu na jalowym w zakresie 800-1100 rpm powodowalo bujanie karoserii na boki 4/ rezygnacja z zamiaru ruszenia (ruszasz, jeszcze w trakcie poslizgu sprzegla wciskacz je ponownie i jednoczesnie puszczasz gaz) powodowalo wstrzasy karoserii 5/ galka biegow sie dziwnie bujala (nie drzala), wyczuwalne pod reka, niewspolmierne i niezsynchronizowane z ruchem karoserii. Po wymianie objawy ustapily, a wszystkie ew drgania i bujanie (np przy odpalaniu) maja charakter pionowy. Pozdrawiam.
  6. Silnik ten co u Ciebie. Być może na zdjęciu nie widać wszystkiego. Jest zużyty w podobnym stopniu do kolgi arekp, byc może nieco mniej. Auto pochodzi z Niemiec, od 2011 w kraju. (150kkm Niemcy + 60kkm Polska).
  7. Chciałbym się niejako podpiąć do postu i opinii arekp. Auto mam od niedawna, przejechałem 3500kkm, obecnie ok 213kkm. Przy przeglądzie zleciłem sprawdzenie stanu imbusika i ew wymianę, chyba najbardziej polecanemu na tym forum warsztatowi w Krakowie. Zdecydowałem się na regenerację, jednak jedynie dlatego, że sam demontaż miski wiązał się z koniecznością rozpinania zawieszenia i demontażu przekładni kierowniczej. Dużo pracy, po której należy zrobić kompletną geometrię. Tu dziwi mnie opinia kolegi arekp, że wyjęcie imbusika w jego aucie odbyło się bez problemu. Nie mam podstaw by nie ufać mechanikowi, wie że jestem z a4-klub, a wcześniej serwisowałem u niego B6. Przyznaję, że jestem nieco zmieszany. Po 213kkm zużycie imbusika okazało się takie jak na załączonym zdjęciu. Gniazdo nie miało śladów zużycia.
  8. Witam, CAGA 143KM 213kkm. B8 mam od niedawna (3500km), jeżdżę w zasadzie jedynie trasy. Na autostradzie 110-130km/h i w trasie krajowej przy suchej pogodzie spalanie w granicach 5.5l/100km FIS. Żonie zdarzało się przekroczyć 5.0l/100km. Obecna średnia z 3500km FIS: 6.1l/km (przy średniej 61km/h). Na tym dystansie najwyższe średnie pod dystrybutorem: 6.25l/100km. Paliwo Shell V-Pow Nitro+. Nie jeździmy poniżej 1500rpm. Deptamy z redukcją. Na postoju ciepły bez klimy, ledy włączone: 0.6l/h. Ze światłami stopu skacze do 0.7, nie zawsze. Pozdrawiam.
  9. Witam, Od jakiegoś czasu, borykam się z w/w problemem. Błąd pojawia się po dłuższej chwili jazdy, zdaje się, że jest uzależniony od temperatury pracy skrzyni. Objawia się negatywem na wyswietlaczu wybranego biegu i niemożnością skorzystania z trybu sekwencyjnego +/- (brak reakcji). Po ostudzeniu skrzyni, wszystko wraca do normy (znika negatyw, można korzystać z +/-). 1/ -10'C: negatyw po 30min jazdy 2/ 0'C: negatyw po 15min jazdy Negatyw zwykł zapalać się po chwili pracy pod większym obciążeniem. Szczegóły błędu: 18164 - Tiptronic Recognition Switch (F189): Open or Short to Plus Jestem po demontażu F189 celem przeczyszczenia i prześledzenia jakości ścieżek (trochę poprzecierane na trakcie magnesów). Po ponownym montażu brak zmian w zachowaniu. 8E2 910 155 B V30 01J 1.9l PD RdW 3261 Przebieg: 320kkm pewnego przebiegu. Poza w/w objawem skrzynia zachowuje się poprawnie, nie szarpie przy zatrzymywaniu, ruszaniu. Czy możecie mi pomóc w diagnostyce tej usterki? Czy wymiana F189 jest w tym przypadku zasadna? Dziękuję za wszelką pomoc, kuba ---------- Post dopisany 15-02-2014 at 08:16 ---------- Poprzedni post napisany 04-02-2014 at 22:42 ---------- Witam, Być może możecie wskazać które przewody powinienem sprawdzić przed wymianą płytki? Martwi mnie zależność od temperatury skrzyni - w przeciwnym razie wymieniłbym F189 bez zastanowienia. Dzieki Kuba ---------- Post dopisany at 08:27 ---------- Poprzedni post napisany at 08:16 ---------- W sieci można znaleźć opis: Kod błędu: 18164 P1756 Możliwe przyczyny: Okablowanie i / lub połączeń uszkodzony uszkodzony włącznik Możliwe rozwiązania: Sprawdź okablowanie i połączenia / naprawy Sprawdź (bloki pomiarowe) włącznik / wymienić ---------- Post dopisany 25-02-2014 at 08:43 ---------- Poprzedni post napisany 15-02-2014 at 08:27 ---------- Witam raz jeszcze. Czy Multitronic oprocz sterownika zamontowanego przy skrzyni posiada jeszcze gdzies jeszcze inny sterownik TCU? Zamierzam posprawdzać połączenia we wszytkich możliwych miejscach. dzieki, kuba ---------- Post dopisany 12-04-2014 at 22:33 ---------- Poprzedni post napisany 25-02-2014 at 08:43 ---------- Przyczyną była usterka sterownika skrzyni. Ale po kolei Tak jak pisałem błąd F189 wskakiwał po nagrzaniu skrzyni. F189 - to elektronika trybu tiptronic, płytka drukowana pod wybierakiem. Płytka została sprawdzona, poprzez szybki montaż używanej lecz sprawnej - ten sam błąd. Następnie w domowych warunkach pomierzyłem napięcia na każdym z 10 pinów kostki F189 (płytka odłączona). Udało się stwierdzić, że w czasie, kiedy błąd jest aktywny (skrzynia rozgrzana) kluczowe napięcia na poszczególnych pinach wyglądają tak: 2 - N 3 - 0 4 - 12V 5 - 12V 6 - N 7 - 12V 8 - 6 Natomiast gdy skrzynia jest zimna: 2 - N 3 - 12V 4 - 12V 5 - 12V 6 - N 7 - 12V 8 - 2.5V coś zatem zmieniało się na 3 i 8 pinie. (przypominam, płytka F189 odłączona). Po przeglądnięciu schematów z ELSA'y okazało się, że pin8 to FIS, więc można pominąć, natomiast pin 3,4,5 to wejście ze sterownika skrzyni (J217). Po drodze przewody ze sterownika skrzyni są łączone na kostce znajdującej się tam gdzie ECU (podszybie, strona kierowcy), zdaje się że kolor tej kostki to biały. Połączenia sprawdziłem - wszystko wydawało się być OK. Więc pozostał już tylko sterownik, ewentualnie same kable lub wtyk do J217 (TCU). Ale to mało prawdopodobne ze względu na tigger tego błędu, bardziej wskazujący na zimny lut, niż na jakieś przebicie. Powyższymi obserwacjami podzieliłem się z człowiekiem który jakiś czas temu regenerował mi sterownik, ten przyjął mnie i poprawił luty za free (na gwarancji), nie pobierając pieniędzy nawet za wyciągnięcie TCU. Warsztat w Ozorkowie, bardzo gorąco polecam. Udzielają 2 letniej gwarancji za regenerację multi - jak widać nie ma problemów z jej wyegzekwowaniem. Odpowiadając na moje wcześniejsze pytanie: nie, nie ma innego sterownika oprócz tego w skrzyni multitronic. Jedyne miejsce łączenia kabli pomiędzy J217 a F189 to okolice skrzynki ECU. Moderatorów, proszę o przeniesienie do "układ nepędowy i skrzynia biegów".
  10. qba123

    Demontaż gniazd kostek

    OK, dzieki, działa. Uparcie starałem się wyciągnąć ją do góry, a okazuje się że po zwolnieniu zaczepów należy ją wepchnąć do środka. Sorry za głupie pytanie, ale dostęp do kostki miałem ciężki (pod fotelem) a to zdjęcie jedynie poglądowe. Do zamknięcia.
  11. qba123

    Demontaż gniazd kostek

    Witam, Czy da się zdemontować gniazdo kostki nie mając dostępu od dołu? Jeżeli tak to za co ciągnąć, co podhaczyć itd. Mowa o kostce z lewej na poniższym zdjęciu Dzięki, kuba
  12. Witam, Czy zna ktoś prawidłowe wartości napięć na pinach czujnika wysokiego ciśnienia g65? Proszę o pomoc w temacie opisanym w poprzednim poście. Dziękuje, kuba ---------- Post dopisany at 21:31 ---------- Poprzedni post napisany at 21:30 ---------- Witam, Problemem okazał się czujnik wysokiego ciśnienia oraz niedostateczna ilosc czynnika w instalacji. Temat do zamknięcia. Pozdrawiam ---------- Post dopisany at 21:31 ---------- Poprzedni post napisany at 21:31 ---------- Witam, Problemem okazał się czujnik wysokiego ciśnienia oraz niedostateczna ilosc czynnika w instalacji. Temat do zamknięcia. Pozdrawiam
  13. Witam, Mój klimatronic od jakiegos czasu samoczynnie zaczął załączać tryb ECON, z początku na niedługi okres, stopniowo coraz dłuższy, od dwóch tygodni jest załączony non stop. Sprawdzałem ciśnienie w wyspecjalizowanym serwisie klimy, jest OK. VAG pokazuje już oklepany na tym forum błąd czujnika g65 kod 0819, obieg otwarty lub zwarty do plusa. BLok pierwszy ukazuje ciśnienie 33bary. Moje pytanie dotyczy prawidłowych napięć na 3 pinach owego czujnika. U mnie wygląda to dość podejrzanie. Przy załączonym zapłonie, włączonym nawiewie napięcia mierzone na pinach, tuż przy czujniku przy odpiętej kostce wynoszą 0 i +12 na skrajnych i 11.2V na środkowym. Dziwi mnie jakakolwiek wartość napięcia na środkowym, bo z tego co doczytałem jest to pin informacji zwrotnej z czujnika. Czy ktoś z Was byłby w stanie napisać czy jest to sytuacja normalna, jakie są prawidłowe wartości no i co najważniejsze, co może być przyczyną niedomagania mojej klimy? Dziękuję, kuba
  14. Witam. Od kilku dni jestem posiadaczem A4 Avant B6 1.9TDi Multitronic. Pozdrawiam!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...