Skocz do zawartości

Schmolke

Pasjonat
  • Postów

    190
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1

O Schmolke

Informacje

  • Imię
    Michał
  • Miasto
    Warszawa

Auto

  • Model
    Seat
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2000
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    CAHA
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Ta zmieniarka co podlinkowałeś to jest bardziej pod RNS, bo ma 12 pinów. Do Concert 2 potrzebujesz zmieniarkę z wtykiem mini ISO 8 pin plus rozgałęźnik - przejściówkę. Poniżej zdjęcie wtyczki mini ISO Wtyk Mini ISO 8pin z kompletem przewodów niebieski CON-MINIISO3/N - Multisort.pl MULTISORT.PL Wtyk Mini ISO 8pin z kompletem przewodów niebieski - Wielobranżowy Sklep Wysyłkowy Multisort - Elektronika, gadżety, optyka, lutowanie, narzędzia, pomysły na prezenty. Wygodne sposoby zamawiania...
  2. Cześć Może komuś się przyda. Ale u mnie też był telepanie budą na biegu jałowym i wymiana zaworu regulacyjnego na szynie okazała się powodem. Numer zaworu 057 130 764 H. Przyczyną podobnie jak wyżej była bezrozumna wymiana filtra paliwa bez odpowietrzania, która zrobiłem po zapewnieniach kolegi, że odpowietrzę układ kilka razy włączając zapłon. Dodatkową usterką oprócz telepotania budą na biegu jałowym było szarpanie przy przyspieszaniu, ale praktycznie tylko na zimnym np zaraz po odpaleniu auta po nocy. Ten objaw tez ustąpił po wymianie zaworka regulacyjnego. Widocznym objawem było nietrzymanie 250Bar na listwie CR na biegu jałowym w trakcie telepotania, ale zanim do tego doszedłem to zdążyłem EGR przewertować i wtryskiwacze sprawdzić.
  3. Schmolke

    Seat Exeo Quattro

    Bardzo łady wózek wyszedł. Felunek bardzo pasuje. Sam mam Exeo z 2.0 dyszlem z podobnego źródła. Z moich doświadczeń warto zajrzeć do imbusa od napędu pompy oleju przy jakiejś okazji, np przy zmianie rozrządu. Roboty jest nie mało żeby zrzucić miskę. U mnie był już 100 mm imbusik, ale był już mocno wytarty. Pompa pojechała razem z zespołem wałków wyrównoważających do regeneracji do Imielina i mogę ich polecić. Przebieg przy dłubaniu przy imbusie był 150kkm i 7 rok użytkowania auta. Przebieg raczej pewny, bo auto kupiłem samodzielnie u dealera Seata w Uelzen w DE. W aucie był jeszcze fabryczny rozrząd, mimo, że interwał lat już był przekroczony. Mogę powiedzieć, że gdy jeździ się bez upalania i dużo w trasach to pasek powinien wytrzymać zalecany przebieg 200kkm lub 5 lat pomiędzy wymianami, a miałem co do tego wątpliwości. Z niespodzianek miałem skorodowane i rozpadające się obejmy na wydechu, ale to z racji DPF-a i wyższych temperatur przy dopalaniu. DPF jeszcze jest, bo nie fiksuje i tryb dopalania włącza się w miarę rzadko. Liczę się ingerencją, ale chcę jeszcze poczekać. Oprócz tego fiksuje mi silniczek tylnej wycieraczki tak samo jak w B6 gdy pada deszcz oraz padły mi żarówki w ksenonach w tym samym czasie (sygnały ostrzegawcze były - zaniebieszczenie barwy, a pod koniec mruganie).
  4. TurboTechnike Imielin ze Śląska polecam.
  5. Faktycznie, dzięki za korektę - zasugerowałem się Exeo.
  6. Ten silnik ma pojedynczy boczny intercooler, podobnie jak wersja 143. Chiptuning wychodzi na tyle dobrze, że samym softem możesz ugrać bardzo ładny przyrost. Masz budę z 2009 r. więc prewencyjnie zajmij się zabierakiem pompy oleju, bo masz krótki zabierak 77 mm (temat wałkowany w innych wątkach na forum).
  7. Poszukaj na forum tematu kolegi wrclaguna - on miał też AVB i zrobił bardzo fajny przyrost. Temat wgrywania map innych dedykowane do Twojego silnika sobie odpuść. Pojedz do tunera i sprawdź w jakim stanie jest motorownia i dopiero program dopasowany do stanu auta. Samym softem możesz mieć przyrost do ok 130KM, a jak masz turbo do wymiany do wstawiasz inne turbo (od np. AVF, AWX, BRD lub inne hybrydowe P&P + drugi boczny lub centralny intercooler i masz wystrojenie na min 160KM - powyżej tego mogą wydajniejsze pompki być potrzebne np. AL). Ale temat Grześka (wrclaguna) to 200 stronna kopalnia wiedzy i wg mnie pomysł na furkę ze smakiem - mimo najsłabszego diesla AVB w serii).
  8. Profilaktycznie warto sprawdzić nawet 100mm zabierak. BTW na silniku masz naklejkę z data produkcji silnika.
  9. Też mam exeo z RNS-E i z tego co widziałem po innych autach gdy szukałem exeo bardzo rzadko nie było modułu BT razem z navi. Gdybyś miał kabel to mógłbyś sprawdzić czy moduł telefonu po BT wykrywa w kanale 77. A tak w ogóle to komunikat telephone not installed może zwyczajnie mówić, że nie jest sparowany do auta Twój telefon. Czy wykrywa Ci jakiś moduł Seat.... gdy wyszukujesz w telefonie, gdy odpalisz auto, albo włączysz zapłon?
  10. Są na necie i YT tutoriale jak wyjąć igłą lub cieńkim śrubokrętem piny z kostki, tu miniISO 8 pinowej i gdy zachowasz układ wrzucasz je w puste miejsce na wiazke zmieniarki w zintegrowanej czarnej kostce, ktora wchodzi do concert II.
  11. Od 2009.10 masz poprawiony długi zabierak 100mm. Pisałem tylko, że ten długi zabierak i tak trzeba kontrolować. Patrz ja pierwszy film z YT, który zacytowałem. 100mm zabierak kontroluj raz na dłuższy czas, np. co wymianę paska rozrządu i masz spokój.
  12. Są transmitery BT A2DP pod jacka 3.5mm, więc jak szukasz szybkiego, acz topornego rozwiązania to z chin można takie coś mieć za grosze i miesiąc oczekiwania Mam na myśli oczywiście zastosowanie wespół z kasetką AUX w chorusie.
  13. Z tym wałkiem wyrównoważającym pierwszej generacji jest tak, że ma wpust na kilkanaście milimetrów pod zabierak 77mm, który bardzo płytko w nim siedzi. To jest główny powód wyrabiania się. Regeneracja polega na zmodernizowaniu tego wyrobionego gniazda z pogłębieniem pod dłuższy zabierak poprawionego typu o dł. 100mm.
  14. W tej budzie budżetowej alternatywy nie znajdziesz, niestety. Silniki 1.8 i 2.0 TFSI cierpią na wadę konstrukcyjną zbyt cienkich pierścieni uszczelniających i po pewnym przebiegu drastycznie biorą olej od 0.5 do 1.0 litra na 1000 km, co skutkuje nagarem, a w ekstremalnych przypadkach może doprowadzić do zatarcia motoru, szczegóły w poniższym linku: http://naprawsilnik.pl/pl/strona/wady-i-usterki-tsi-i-tfsi Kod silnika EA-888 na łańcuchu rozrządu. Wada ponoć została wyeliminowana po modernizacji tłoka i powrotu do grubych pierścieni, chyba od połowy 2011 r. Zatem 2.0 TDI wydaje się bezpieczną alternatywą w porównaniu do 1.8 i 2.0 Pb z pierwszych lat produkcji Jak kupisz 2.0 TDI po 10.2009 to masz długi zabierak i wymieniasz go prewencyjnie przy wymianie paska rozrządu, albo co wyznaczony interwał kilometrów i masz spokój. Sam zabierak 100 mm będzie kosztował ok 50 zł w ASO, ale więcej wydasz na robociznę mechanika, bo aby się do niego dobrać trzeba zdjąć pas przedni, trochę zawieszenia lub podnieść nieco silnik. Dobry mechanik zrobi to bez odłączania przewodów klimy. Rozważ wersję 120KM, bo może pozwoli zmieścić się w budżecie przy roczniku po 2009.10 i zaoszczędzone pieniądze na modernizację wałka wyrównoważającego plus kilka stówek pozwolą zrobić chipa jak finansowo staniesz na nogi. A te 120 KM ma całkiem przyzwoity moment, bo to diesel Panie przecie, więc będzie Pan i tak zadowolony. Kod CAGC, a przyrosty samym softem ma całkiem dobre. Kody silników rozkminiam tu: http://www.audiklub.org/silniki.html
  15. Dla higieny tego tematu - na forum na każde zagadnienie znajdziesz odpowiedni wątek - w odpowiednim dziale, czasem trzeba się trochę naszukać, ale serio do ogarnięcia Przytaczane problemy mają wątki po kilka, kilkanaście lub więcej stron, więc cierpliwie przez to wszystko przebrnij - to inwestycja, która się opłaci. Tutaj przykładowy wątek o pompie CR - nie czytałem go w całości, ale będziesz miał dzięki temu dział, gdzie szukać: W temacie poprawionego zabieraka 100 mm to ten imbus-zabierak też się wyrabia, tylko, że wolniej, ponieważ siedzi głębiej w wałku wyrównoważającym - poniżej linki do YT: długi zabierak 100mm https://www.youtube.com/results?search_query=zabierak+2.0+tdi krótki 77mm: wyjmowanie zabieraka 77mm na magnes (ułożenie silnika poprzeczne Passat B6):
×
×
  • Dodaj nową pozycję...