
gozdzik77
Pasjonat-
Postów
52 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
2O gozdzik77

Informacje
-
Imię
Tomasz
-
Miasto
Kalisz
Auto
-
Model
S6 C6
-
Nadwozie
Sedan
-
Rok produkcji
2005
-
Silnik
3.0 TDI V6
-
Kod silnika
BMK
-
Napęd
quattro
-
Skrzynia
Manual
-
Paliwo
ON
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Czy działa Ci ogrzewanie na wolnych obrotach? Czy w kabinie słychać taki dzwięk jakby woda z kamyczkami sie przelewała?Może to być UPG.
-
na pierwszym filmie widać że masz nie ustawiony prawidłowo nastawnik. Spróbuj go minimalnie przestawić na tych 3 śrubach lub spróbuj zrobić adaptację vcds-em Jak zdejmiesz to ramię od zmiennej geometrii to jest normalne że zakres pracy nastawnika jest sporo większy.
-
Masz najprawdopodobniej uszkodzony nastawnik, bo jak sam piszesz nie ma żadnej reakcji i sztanga nie pracuje. DPF ci sie zapycha od tego turbina nie pracuje prawidłowo przez niesprawność nastawnika. Czy po przekręceniu kluczyka w stacyjce nastawnik wykonuje ruch w całym swoim zakresie?
-
Generował Ci się jakiś błąd?
-
Klapy w kolektorach masz sprawne (nie mają luzów)? Odłącz wtyczkę od przepływomierza i sprawdz jak będzie.
-
Czujnik ciśnienia na listwie czy w pompie? Miałeś jakieś błedy?
-
zanim bedziesz rwał głowice sprawdz chłdniczkę EGR one często przepuszczją płyn.
-
Błąd klap nie powinien powodować nierównej pracy na wolnych obrotach, ale warto tam zajrzeć. Te korekty wtrysków nie są najlepsze pierwszy trochę zapieczony, a reszta może lekko podciekać. Ale żeby mieć 100 procent pewności to wtryski trzeba sprawdzić na maszynie. VCDS nie zawsze powie prawdę o ich stanie.
-
Przepływomierz ma wpływ na pracę zaworu EGR, klapy obejściowej w chłodnicy spalin i na klapę gaszącą. Jak odepniesz przepływkę to te elementy nie pracują i możesz wtedy wykluczyć te elementy. A jezeli któryś z wymienionych elementów ci szwankuje to możesz je w ten sposób zdiagnozować. Za zapach spalin w kabinie może być odpowiedzialna klapa obejściowa przy zaworze EGR. Wyrobiona ośka zaworu. Lub wypalone podkładki miedziane pod wtryskami, ale to sie charakteryzuje się tym że silnik na wolnych obrotach tak cyka. Są filmy na YT jak te podkładki się diagnozuje i jak silnik pracuje jak są wypalone.
-
Podkładki wymienia się wszystkie. LM wlej do baku jak zapali ci się rezerwa i zrób sobie traskę tak z 30-50km tak żeby paliwa nie brakło. Ta maź wychodzi z nad kolektorów jak się długo jeździ z wypalonymi podkładkami pod wtryskami. Wyczyść sobie kolanko to przy klapie gaszącej to problem z EGR-em ci się skończy, pewnie masz błąd z niewłaściwym przepływem spalin, trzeba to wyczyścić, szybka i łatwa robota i wtedy zobaczysz czy jest poprawa na wolnych obrotach.
-
Zacznij od odłączenia przepływki. jak to nie pomoże to zostają do sprawdzenia wtryski niestety.
-
Na filmie to cykanie to uszkodzone podkładki miedziane pod wtryskami. Musisz je wymienić koszty nie duże. Przyjrzyj się czy nad kolektorami wydechowymi nie masz takiej czarnej mazi jak smoła. Nie zaszkodzi wlać do paliwa LM 2666. Jak masz kogoś żeby ci sprawdził wtryski na maszynie to będziesz miał jasność czy są ok. Wtryski i tak musisz wyciągnąć przy wymianie podkładek,
-
Ja leje tego Ravenola VMO CleanSynto 5W-40 C3 do 3.0 tdi bez dpf-a i jest ok, moim zdaniem na tym oleju silnik ciszej pracuje, bardziej gładko.
-
Sztanga pod czas adaptacji musi się poruszać. Czy zmieniają ci się wartości ciśnienia doładowania podczas testu?
-
Nic się nie stanie olej jest może trochę rzadszy. Ja bym wymienił olej dopiero po określonym przebiegu. 1 sekunda to nie problem.