Skocz do zawartości

ryshard

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O ryshard

Informacje

  • Imię
    rysh
  • Miasto
    podlaskie

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2000
  • Silnik
    1.9 TDI PD
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia ryshard

0

Reputacja

  1. Witam, ja w A4 B5 FL '00 mam wprost odwrotnie, centralny nie otwiera bagażnika, albo otwiera dość rzadko, muszę otwierać pilotem. Pompka przy otwieraniu chodzi dość długo. Ale jeśli wsiądę do samochodu i zamknę i otworzę samochód, już na odpalony silnik, większe napięcie w instalacji, to mimo tego, że pompka chodzi długo to bagażnik się otwiera. Gdzie szukać nieszczelności? Mikrostyki czyszczone w klapie.
  2. Witam, założyłem dzisiaj tempomat w/g opisu, tylko coś chyba zamieniłem. Jak włączę tempomat i dam na lewo to samochód zwalnia, jak wciskam i przytrzymam fix to tempomat się włącza i samochód a jak przytrzymam to samochód przyśpiesza. Szukałem trochę w necie rozpiski pinoutów 6 pinowego złącza tempomatu, znalazłem jedno takie, po którym wnoszę, że musiałem zamienić pin 2 z pinem 3. Dobrze rozumuję? W sumie jednego dnia zrobiłem Full Fis, manetkę, radio i dołożyłem tempomat tak więc trochę poczytam zanim rozbiorę to po raz drugi.
  3. U mnie 266kkm na blacie, ale VCDS mówi, że jest o 80kkm więcej.
  4. ryshard

    Zapieczone turbo przyczyna

    Wyciek bliżej nie ustalony, pocą się przewody przy czujniku temperatury G2/G62 i przewód pod pompą tandemową, choć jak robiłem próbę ciśnieniową wpuszczałem 4 atmosfery w układ i ciśnienie nie spadało. Ostatnio zmieniłem zakrętkę na zbiorniku wyrównawczym i wydaje się że jakby płynu teraz nie ubywa. Moje pytanie, czy może ktoś tak miał, czy ubywający płyn G12 przez uszczelkę do spalin może spowodować nalot na turbinie a w efekcie zatrzymanie kierownic w tryb dużego doładowania?
  5. ryshard

    Zapieczone turbo przyczyna

    Witam, pewnie zaraz ktoś powie, że temat wałkowany sto razy ale to trochę inny problem. Latem moja a4 zaczęła wpadać w tryb serwisowy w granicach 3000 obr/min, trochę poczytałem polecono mi wymienić gruszkę od turbo, ale jak ją zdjąłem dźwignia miała mały zakres ruchów. Wyjąłem turbo, rozebrałem w środku było czyste od nagaru, miało jednak na gładzi po której chodzą kierownice nalot w kolorze piaskowym, co sprawiało, że kierownice nie chodziły. Wyczyściłem to wszystko złożyłem i jeździłem ale niedawno znowu to samo. Pewnie znów ten nalot. W zbiorniczku wyrównawczym ubywa mi płynu. Czy możliwe jest, że to płyn dostaje się ze spalinami na kierownice i tworzy ten piaskowy nalot?
  6. Ja to polecałbym termostat oryginalny, AJM jakoś dziwnie reaguje na niektóre termostaty, czasem i na Waherze temperatura zimą potrafi się zmieniać między 75-90 st. A to, że w instruments masz 30 stopni to chyba normalne, bo to samo jest w bloku 49 na klimatroniku, chyba czujnik płynu chłodzenia zaczyna mierzyć od 30 stopni, bo drugi ten od temperatury płynu w nagrzewnicy blok 51 pokazuje już od temperatur minusowych.
  7. Skoro na wszystkich to może jakiegoś trefnego paliwa zalałeś. Może warto zanim jeszcze wymienisz pompki dodać jakiegoś środka do czyszczenia pompek, takiego co się wlewa na zbiornik paliwa, słyszałem od paru osób, że im pomogło. Co dokładnie padało nie pamiętam, ale może warto zainwestować te 70 zł przed poważniejszą inwestycją jaką jest wymiana pompek.
  8. Kumpel pracuje w ASO, jeśli przyjeżdża do nich jakich wóz z podejrzeniem padania pompowtrysków na pierwszy raz polecają mu jakiś środek, nie wiem czy to LIQUIMOLY, czy STP, ale mówi, że w wielu wypadkach pomógł.
  9. Jakby akumulator był panaceum na wszystko. Kolego KamilonzO odpuść, palenie zimnego 3-5 sekund to nie tragedia, gdybyś zobaczył mojego ojca walczącego (bo to dobre słowo) w mrozie z 1,9D, 3 razy grzanie świec załapie puści, potem znowu świece masakra, tyle że On nie zamierza nic z tym robić. Tragedią jest też jak mój PD z uszkodzoną pompą tandemową potrzebował z 30 sekund zanim odpalił i to latem. Wymiana pierścieni na zużyte tuleje mija się z celem, no chyba że są pęknięte. Bo jeśli założysz nowe pierścienie na stare tuleje to bardzo szybko się wytrą i będą jeszcze gorzej uszczelniać niż te stare. Dla spokojności sprawdź sprężanie i jeśli nie ma dużych rozbieżności na cylindrach to lepiej nic nie ruszać, bo można jeszcze gorzej zrobić.
  10. Piszę z doświadczenia. Sprawny TDI pali dość dobrze bez sprawnych świec żarowych do temperatury -5 st C. Niedawno sprawdzałem w moich dwóch, jeden AEL 2,5 TDI, temperatura -7, przekręcam kluczyk i od razu palę, bez czekania na świece, samochód pali, może nie idealne, bo ze 2 - 3 zapłony za słabe żeby silnik pracował ale pali, drugi AJM 1,9 PD tak samo.
  11. Rozrusznik panowie jest często pomijaną kwestią przy słabym paleniu na zimnym przy niższych temperaturach. Jak ktoś pisał wyżej, silnik pali na mrozie nawet przy spalonych świecach, te parę obrotów więcej przy zimnym silniku jest bardzo ważne zimą. Mówię z własnego doświadczenia (2,5 TDI AEL), może trochę inny silnik ale zasada ta sama. Zima -17 st C, silnik kręci, świece grzeją mimo to z zapłonem słabo, podłączam drugi akumulator na szelkach trochę większe obroty i auto pracuje. Rozrusznik oddany do remontu, na oko nie wykazywał większych luzów, po powrocie nie trzeba było już stosować drugiego akumulatora. Warto przed wymianą akumulatora, jak też ktoś pisał wcześniej przejechać się do elektryka niech sprawdzi stopień sprawności akumulatora, ale też niech zmierzy amperomierzem cęgowym prąd płynący do rozrusznika, bo sprawny akumulator z dużym prądem rozruchowym może sprawić, że napięcie nie spadnie poniżej 10,5 V.
  12. ryshard

    Wymiana świec żarowych

    Mała poprawka, świece grzeją od temperatury poniżej 5 stopni, ale płynu chłodzącego. Jeśli sterownik sugerowałby się temperaturą zewnętrzną to świece by grzały bez względu na temperaturę silnika. Chyba że to silnik 1Y, gdzie świece grzeją aż temperatura płynu osiągnie 70 st, Super sprawa na zimę, autko trochę popracuje i zaraz robi się ciepło, wskazówka temperatury w oczach rośnie.
  13. Witam wszystkich z nowo zakupionego A4 B5, 1,9TDI 2000r.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...