Ja mam podobnie przy wypalaniu DPF przez około 30-40 sekund wydobywa się biała smuga
Mam wrażenie że to ten mocznik wtryskiwany i spalany w wydechu, bo kolor jest taki biały i ma dziwny zapach
skoro od dłuższego czasu masz wypalania co 200-300km to mogłoby się pokrywać z przebiegiem. Do tego dochodzi problem niedogrzanego silnika o którym pisałeś
Typowo polskie myślenie 🤔 lepiej kupić używkę niewiadomego pochodzenia najwyżej zapłacę 3x 500zł może się uda i auto przyjmie 🙈
W takim razie po co ubezpieczasz samochód ?
Tu winne mogą być np wtryski lub któryś z czujników w DPF źle odczytuje parametry. W takim przypadku nawet wyrzucenie DPFa może nic nie dać tylko nowy lub ostatecznie wyprogramowanie całej ekologii
38hpa przy 2.5k RPM to są bardzo dobre parametry i ja bym się nie przejmował i nie kombinował z czyszczeniami. Skoro wypalanie przebiega prawidłowo co 400km to znaczy że jest OK tym bardziej na taki przebieg.
Sprawdź jeszcze różnice ciśnień pod pełnym obciążeniem
Masz świadomość że po wyczyszczeniu/wypraniu ten system i tak nie będzie działał jak nowe auto z fabryki ?
Tematów jakoś sporo o DPF"ach które po czyszczeniu nie wykazują poprawy.