Skocz do zawartości

Roy

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Roy

Osiągnięcia Roy

0

Reputacja

  1. Temat był już wałkowany w innym dziale: http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-132/all-b6-regeneracja-wlacznika-swiatel-135050/
  2. Niestety smutna prawda ale autor blog'a naświetla rynek "używek" w sposób kabaretowy. rozrywka gwarantowana z innej beczki: ja, kupując 10-letnie auto za przeciętną cenę mam świadomość, co kupuję i czego ewentualnie mogę się spodziewać. Niestety większość liczy na cuda... tworzy w wyobraźni swój własny samochód, dopowiadając sobie nową historię. To, co mnie osobiście wciąż zadziwia to pretensje do sprzedającego, za stan auta, jakby obowiązkiem właściciela był bezwzględny serwis w ASO i utrzymanie stanu kolekcjonerskiego. Prawda jest taka, ze znakomita część użytkowników traktuje samochód tak samo jak inni meble codziennego użytku, co przekłada się po prostu na zużycie. C’est la vie…
  3. Polecam ostatni wpis pt "Prezent od Niemca, czyli marzenie za grosz" Mi baardzo poprawił kiepski dziś nastrój. Miłej lektury ! Skup-aut-bielsko.pl: Prezent od Niemca, czyli marzenie za grosz
  4. Witam, Polecam ciekawy blog motoryzacyjny, pisany z dużą dawką poczucia humoru Skup-aut-bielsko.pl Pozdrawiam !
  5. Roy

    Jaki olej do 2.0 ALT?

    Wszystkie info są cenne. Sam zastanawiałem się nad 10W-40 ale póki co zrobie jako Kolega darkle sugeruje. Niestety to zabiera miesiące, bo wszystko wymaga czasu / obserwacji. Jeśli uda się zejść do "normy" producenckiej, osobiście nie będę do tematu wracał, jeśli nie - zobaczymy. Póki co tragedii nie ma. Aha - jeszcze jedno: obserwowany, wyższy poziom zużycia oleju mam w korkach przy jeździe max 2,5-3 tys. obrotów. W trasie pali oleju mniej przy 3,5-4 tys. obrotów. Nie kumam tego...
  6. Roy

    Jaki olej do 2.0 ALT?

    Darkle, dzięki. Przeczytałem Twoje posty pod wątkiem o "rozwiązaniu problemu olejowego" w ALTku. Część sobie nawet skopiowałem odnośnie olei właśnie. Pamietam natomiast, że Ty lałeś 5w40 i zdaje się niewiele to zmieniło... U mnie niestety po wstępnym optymizmie problem powrócił do poziomu 1/1000, czyli norma przekroczona podwójnie. Mam zamiar jednak przepłukać silnik (ma 238 tys.) preparatem LM i zalać 5w50 Mobila. Bardzo chwalony jest olej Motula - że produkowany w 1 fabryce, nie jest konfekcjonowany, spełnia normy, etc. To też ciekawy temat, bo jak porównywać oleje np. Motula czy Valovoline albo Liqui Moly do np. Lotosa przy identycznych parametrach....? Co do Castrola 5W 30 to oczywiscie sie zgadzam. Stosowałem ten olej w poprzednim aucie z silnikiem V6 przez 4 lata. Efekt, który zaobserowałem to powolne zamulanie (spadek mocy). Silnika nie rozbierałem. Oleju silnik nie "jadł" ale tez przebieg był stosunkowo niski przy sprzedaży ok 140 k. Wszystkie te pytania zadaje, bo chce doprowadzić do sytuacji, gdzie konsumpcja oleju bedzie w granicach normy, czyli 0,5 l / 1000 km. Taki wynik mnie satysfakcjonuje. thx za odzew
  7. Roy

    Jaki olej do 2.0 ALT?

    Koledzy, Przeczytałem wnikliwie tematy dot. oleju w ALT. Za jakiś czas chcę wymienić olej z 5W30 Castrola na 5w50 Mobila. Na takim jeździ drugie auto na moim stanie i byłoby prościej. Ponieważ spora część użytkowników poleca 5w40 do ALT, mam pytanko, czym te dwa oleje się różnią, poza temperaturą spalania ? Może któryś z Kolegów ma jakieś doświadczenia ze stosowaniem obu olei w silnikach ALT i może się wypowiedzieć ? Jeżdżę raczej spokojnie, od czasu do czasu szybciej, kiedy potrzebuję mocy (np. wyprzedzanie). Jeśli wg Was nie ma to istotnego znaczenia to dla mnie również przydatna informacja.
  8. coś mi przeglądarką szwankuje... Wandej: dzięki za wyjaśnienia i pomoc. Przy zmianie oleju rozważę porpozycje. Pewnie pozostane przy tym peak life mobile'a. W każdym razie ten wątek jest bezcenny dla posiadaczy ALT'ków. Pozdro for ALL !
  9. Wandej - dzięki za info o olejach. Myślałem o zastosowaniu Mobil'a 5w50. Są jednak dwa - ten, który wspomniałeś, czyli peak life i rally formula. Różnica cenowa na bańce 4 l niewielka, zastanawiam sie, czym się rożnią... czy tylko marketing ? Swoją drogą to branie oleju na pewno można zredukować ale z pewnością nie do "0". Chciałem jeszcze wspomnieć o jednej kwestii a mianowicie sposobie użycia auta. Jest taka opinia, że benzyniaki nie mają super dużych przebiegów, służą głównie w miastach, czasem poza. Przy długich przebiegach rzędu +50k rocznie Niemcy raczej kupują diesle. No i tu właśnie moje dociekanie: jeśli te silniki robią krótkie przebiegi dzienne, wielokrotna liczba rozruchów w ciągu dnia - być może jest to jedna z przyczyn szybkiego "starzenia" się silników i brania oleju ? Być może - to jest mój wolny wniosek, silniki ALT robiące częściej trasę mają mniejszą tendencje do brania oleju... Później przy identycznym przebiegu, jeden "ciągnie" olej, drugi prawie niezauważalnie. Jeszcze jedna kwestia: obserwując inne fora i problemy z silnikami benzynowymi odnoszę wrażenie, że to "branie" jest jakby zaraźliwe w autach 8-10 letnich i starszych (BMW, Ople). Podsumowując - ja osobiście na cuda nie liczę i po prostu przyjmuję taka konstrukcję silnika, która do odpowiedniej pracy, szczególnie przy wyższym poziomie wysłużenia jednostki potrzebuje trochę więcej oliwy. Tak jak napisał Miedzikos - ludzie często odradzają ten silnik polecając głównie 1.8T albo ON ale myślę, że dla przeciętnego user'a zainteresowanego komfortem jazdy, mniej samą ilością KM a bardziej dobrym stosunkiem mocy do konsumpcji paliwa - silnik ALT jest naprawdę wystarczający.
  10. Witam, Po zakupie ALT z ciekawością przeczytałem niniejszy wątek. Przeczytałem wszystkie Wasze posty. Jest tam sporo użytecznych informacji (np. na temat stosowania oleju), dużo kwestii technicznych związanych z przeróbką odmy. Po przeczytaniu wątków o silniku ALT przeraziłem się lekko. Myślę „co ja kupiłem ” ? Ale do rzeczy: zrobiłem analizę na chłodno: według moich obliczeń mój bierze 0,8 L / 1000 km. Olej oczywiście 5w30 Castrol'a. Zakładając, że leje olej za 30 – 35 zł / litr, koszt przejechania 100 km wychodzi ok 3 zł. Biorąc pod uwagę ceny benzyny to niewiele ponad 0,5 litra pb 95 / 100 km. Tak mierzymy spalanie, prawda [L / km] ? Czy ograniczając spalanie o np. 1 litr (zmiana oleju, lepsze filtry, świece, zmiana stylu jazdy, etc) można założyć, że problem brania oleju w ALT można wykluczyć „ekonomicznie” ? Oczami wyobraźni widziałem siebie kupującego bańkę oleju przy każdym tankowaniu i zatrzymującego się co 200 km celem uzupełnienia. Tak naprawdę uzupełnienie następuje co 1,5 – 2 tankowań paliwa. Nie jest to moim zdaniem uciążliwe. Silnik daje dobre osiągi, niezłą przyjemność z jazdy. Jeździlem passatem 1.8T z podobnym do Audi silnikiem i powiem, że różnica jest ale bez przesady. Uważam, podobnie jak część kolegów, że o ile zużycie uda się ograniczyć do 0,5 L / 1000 km, a to norma, którą podaje producent w instrukcji obsługi, problem jak dla mnie uznam za ogarnięty. Powtórzę za innymi: ten typ tak ma, lać, kontrolować (zmienić olej np. na 5w 40 albo 5w 50 + filtr Mann’a i jeździć. Pozdrawiam !
  11. Spoko pasuje włącznik od Passata B5, Golfa IV. VW Passat B5 96-04 przełącznik włącznik świateł - Ceneo.pl Założyłem taki, wygląda przyzwoicie, wszystko działa. Ma czerwone podświetlenie. Cena 34 złocisze. Moim zdaniem bez sensu przepłacać 300 zł, no chyba, że ktoś musi mieć ori.
  12. Witam serdecznie forumowiczów Jako, że nabyłem miła w dotyku i miłą oku A4 B6 , postanowiłem dołączyć do forum. Liczę na Waszą wiedzę a ze swej strony też deklaruje pomoc. Pozdrawiam !
×
×
  • Dodaj nową pozycję...