Skocz do zawartości

lucasek

Pasjonat
  • Postów

    123
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1

O lucasek

Informacje

  • Imię
    Łukasz
  • Miasto
    Jaworzno

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2003
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Kod silnika
    AVF
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Multitronic
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Masz może wiedzę w jaki sposób dbać o baterię w hybrydzie Plug-in? Jeśli stan naładowania jest na poziomie 70 czy 80% warto ją doładować i czy częste doładowywanie do 100% nie doprowadzi do degradacji baterii?
  2. Wymontowanie i zamontowanie koła zamachowego.pdf
  3. Jakiś czas temu dokładałem w A4 B8 ogrzewanie postojowe jednakże poszukując informacji nie znalazłem dla tego modelu opisu bloków wartości mierzonych MVB dla sterownika J364. Po długich poszukiwaniach natrafiłem na interesujące mnie informacje którymi chciałem się podzielić. Opis MVB na przykładzie urządzenia grzewczego o numerze 4H0 265 105 J – piec występował również w innych modelach dlatego też informacje tutaj zawarte mogą posłużyć zarówno użytkownikom Audi A4 jak i A5, A6, A7, A8 oraz Q5. STEROWNIK OGRZEWANIA DODATKOWEGO -J364- GRUPA WSKAZAŃ 001 Pole wskazań 1 Aktualne napięcie akumulatora, zacisk 30 (w V). - Przy wskazaniu -przekaźnik WYŁ- nie jest mierzone żadne napięcie (wewnętrzny przekaźnik sterownika ogrzewania dodatkowego -J364- jest otwarty). Pole wskazań 2 Aktualny poziom wyłączenia ogrzewania postojowego odebrany poprzez magistralę danych z interfejsu diagnostycznego magistrali danych -J533- / sterownika układu kontroli akumulatorów -J367-. Wskazanie 0 ... 2 Brak polecenia wyłączenia ogrzewania postojowego z interfejsu diagnostycznego magistrali danych -J533-. Wskazanie 100 ... 102 Brak polecenia oszczędzania energii z interfejsu diagnostycznego magistrali danych -J533-. Ponowne uruchomienie ogrzewania postojowego nie jest dopuszczalne. Ogrzewanie postojowe jest już włączone, ale może pozostać włączone tylko do końca czasu pracy, później ponowne uruchomienie nie jest możliwe. Wskazanie 3, 4, 7, 103, 104 lub 107 Występuje polecenie natychmiastowego wyłączenia ogrzewania postojowego przez interfejs diagnostyczny magistrali danych -J533- z powodu braku energii. Ogrzewanie postojowego zostaje wyłączone i po zakończeniu trybu pracy po wyłączeniu silnika wyłącza się, ponowne uruchomienie nie jest możliwe. Pole wskazań 3 Wartość wyłączenia ogrzewania postojowego na skutek za niskiego napięcia (w V). Napięcie wyłączenia ogrzewania postojowego podane w funkcji Dopasowanie (powyżej 10,2 V). Aby wyłączenie było skuteczne napięcie musi być przez określony czas niższe od podanego. Pole wskazań 4 Rodzaj wyłączenia na skutek za niskiego napięcia. Wskazanie = automatyczne (wyłączenie następuje w przypadku polecenia z interfejsu diagnostycznego magistrali danych -J533- / sterownika układu kontroli akumulatorów -J367-.) Wskazanie = ręczne (wyłączenie następuje, gdy napięcie ustawione w kanale dopasowania 1 nie zostanie osiągnięte.) Wskazanie = zakłócenie GRUPA WSKAZAŃ 002 Pole wskazań 1 Temperatura z czujnika temperatury -G18- (w °C). Wskazanie zakłócenia = czujnik temperatury -G18- uszkodzony Pole wskazań 2 Temperatura płynu chłodzącego silnika odebrana przez magistralę danych (w °C). Wskazanie zakłócenia = w przypadku pojawienia się wskazania zakłócenia magistrala danych nie odbiera temperatury płynu chłodzącego Pole wskazań 3 Temperatura z czujnika temperatury 2 dogrzewacza i ogrzewania postojowego -G587- (w °C). Wskazanie zakłócenia = czujnik temperatury 2 dogrzewacza i ogrzewania postojowego -G587- uszkodzony. Pole wskazań 4 Temperatura z czujnika płomienia -G64- (w °C). Wskazanie zakłócenia = czujnik płomienia -G64- uszkodzony. GRUPA WSKAZAŃ 003 Pole wskazań 1 Aktualny stan pracy ogrzewania postojowego. Możliwe wskazania: Uruchomienie, Pełne obciążenie, Częściowe obciążenie, Przerwa regulacyjna, Tryb pracy po wyłączeniu silnika, Zakłócenie, WYŁ Pole wskazań 2 Aktualny tryb pracy ogrzewania postojowego. Możliwe wskazania: Dogrzewanie, Ogrzewanie, WYŁ, Pompa ZAŁ Pole wskazań 3 Sterowanie zaworu blokowania płynu chłodzącego ogrzewania -N279-. Wskazanie 100 = zawór jest zamknięty, jest sterowany (zasilany prądem) - mały obieg układu chłodzenia. Wskazanie 0 = zawór jest otwarty, nie jest sterowany (bez zasilania) - duży obieg układu chłodzenia. Pole wskazań 4 Sterowanie dmuchawy powietrza do spalania -V6- (w %). GRUPA WSKAZAŃ 004 Pole wskazań 1 Aktualny współczynnik mocy świecy żarowej ogrzewania -Q9- (w %). Pole wskazań 2 Aktualne sterowanie pompy dozującej -V54- w Hz. Pole wskazań 3 Sygnał sterowania pompy obiegowej -V55- (w %). Pole wskazań 4 Sygnał sterowania elementu grzejnego wstępnego podgrzewania paliwa -Z66- (w %). GRUPA WSKAZAŃ 005 Pole wskazań 1 Sygnał z czujnika płomienia -G64-. Możliwe wskazania: rozpoznany - W komorze spalania ogrzewania postojowego jest taka temperatura, którą osiągnąć można tylko dzięki płomieniowi w trybie spalania. nierozpoznany - Temperatura w komorze spalania ogrzewania postojowego jest niższa od temperatury koniecznej do rozpoznania trybu spalania. Pole wskazań 2 Zwracać uwagę tylko w przypadku samochodu z silnikiem wysokoprężnym (w przypadku samochodu z silnikiem benzynowym nie jest przewidziane ogrzewanie dodatkowe. Brak również sterowania ogrzewania postojowego zamontowanego jako wyposażenia dodatkowe). Na początku produkcji we wszystkich samochodach z silnikiem wysokoprężnym był montowany element grzejny dodatkowego ogrzewania powietrzem -Z35-. Ogrzewanie postojowe zamontowane jako wyposażenie dodatkowe nie jest sterowane jako ogrzewanie dodatkowe. Później (termin nieznany) w samochodach z wyposażeniem dodatkowym w ogrzewanie postojowe -Z35- nie będzie montowany, a ogrzewanie postojowe będzie sterowane jako ogrzewanie dodatkowe. Kryteria dogrzewania: dogrzewanie jest aktywne, jeśli spełnione są wszystkie warunki, tzn. wszystkie bity są ustawione na 1. Bit 0 brak wyłączenia z powodu zderzenia Bit 1 życzenie kierowcy, dogrzewacz (ustawienie układu klimatyzacji). Bit 2 rozpoznana praca silnika Bit 3 wartość wskazania = 1, jeśli w kanale dopasowania 06 funkcja dogrzewania jest odblokowana przez wartość 1. Bit 4 ogrzewanie postojowe WYŁ, a temperatura płynu chłodzącego poniżej punktu włączenia dogrzewacza, ewentualnie ogrzewanie postojowe ZAŁ, a temperatura płynu chłodzącego poniżej punktu wyłączenia dogrzewacza. Bit 5 zapłon włączony. Bit 6 obecnie wolne, wstępnie wartość wskazania 1. Bit 7 ogrzewanie postojowe WYŁ: temperatura zewnętrzna przefiltrowana przez magistralę CAN poniżej 5°C; (USA 3°C) lub ogrzewanie postojowe ZAŁ, a temperatura zewnętrzna przefiltrowana przez magistralę CAN poniżej 7°C; (USA 4°C). Pole wskazań 3 Ilość paliwa zużytego od chwili włączenia ogrzewania postojowego w cm3 (w ml). Pole wskazań 4 Odebrana przez magistralę danych temperatura zewnętrzna z czujnika temperatury zewnętrznej -G17- (w °C). GRUPA WSKAZAŃ 006 Pole wskazań 1 Odebrana przez magistralę danych liczba obrotów silnika (w /min). Pole wskazań 2 Aktualny status sygnału odbiornika zdalnego sterowania ogrzewania postojowego -R64-. Przy wskazaniu aktywne sterownik ogrzewania dodatkowego -J364- jest gotowy do odbioru sygnału radiowego. Przy wskazaniu ZAŁ lub WYŁ w danej chwili odbierany jest sygnał radiowy do włączenia lub wyłączenia. Możliwe wskazania: Aktywne, Zablokowane, ZAŁ, WYŁ, Niewyuczone, Brak wartości pomiaru Pole wskazań 3 Status odblokowania komunikatu zwrotnego z odbiornika zdalnego sterowania ogrzewania postojowego -R64-: odblokowanie aktywne, jeśli wszystkie bity są ustawione na 1. Bit 0 = brak wyłączenia z powodu za niskiego napięcia Bit 1 = brak ostrzeżenia o niskim poziomie paliwa Bit 2 = brak zapisu w pamięci usterek dotyczącego trybu ogrzewania (urządzenie grzewcze zablokowane) Bit 3 = brak trybu transportowego Bit 4 = brak wyłączenia z powodu zderzenia Pole wskazań 4 Całkowita ilość paliwa zużyta do tej pory w ogrzewaniu postojowym w litrach. GRUPA WSKAZAŃ 007 Pola wskazań 1 ... 4 - Czas spalania tego ogrzewania postojowego w h. Pole wskazań 1 Czas spalania: ogrzewanie postojowe pod pełnym obciążeniem w h. Pole wskazań 2 Czas spalania: ogrzewanie postojowe pod częściowym obciążeniem w h. Pole wskazań 3 Czas spalania: dogrzewacz pod pełnym obciążeniem w h. Pole wskazań 4 Czas spalania: dogrzewacz pod częściowym obciążeniem w h. GRUPA WSKAZAŃ 008 Pole wskazań 1 Czas pracy ogrzewania postojowego w h (pełne obciążenie + częściowe obciążenie + przerwa regulacyjna). Pole wskazań 2 Czas pracy ogrzewania postojowego od włączenia w s. Pole wskazań 3 Pozostały czas pracy ogrzewania postojowego w tym okresie grzania aż do wyłączenia w s (jest obliczany wewnętrznie), w zależności np. od czasu pracy ustawionego w MMI (Multi Media Interface). Pole wskazań 4 Status odblokowania sterowania pompy obiegowej -V55- poza trybem ogrzewania postojowego (jako wsparcie pompy płynu chłodzącego silnik). Odblokowanie jest aktywne, jeśli spełnione są wszystkie warunki, tzn. wszystkie bity są ustawione na 1. Wskazanie = 11111111 Pompa obiegowa -V55- jest włączona, nie występuje żaden warunek wyłączenia w sterowniku ogrzewania dodatkowego -J364-. Wskazanie = XXXXXXXX Pompa obiegowa -V55- nie jest włączona, występuje warunek wyłączenia w sterowniku ogrzewania dodatkowego -J364-, jeśli na jednym miejscu znajduje się 0. Wyjaśnienie poszczególnych wskazań: Bit 0 = zostaje ustawiony na 1, gdy silnik pracuje na biegu jałowym; zostaje ustawiony na 0, gdy liczba obrotów silnika przez 30 s przekraczała 1500 /min. Bit 1 = zapłon włączony. Bit 2 = jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- ZAŁ. Bit po 30 s od wyłączenia jest ustawiany na 0. Bit 3 = pompa obiegowa -V55- jest zakodowana. Bit 4 = ogrzewanie postojowe znajduje się w trybie pracy WYŁ. Bit 5 = w pamięci usterek nie może być zapisana żadna usterka uniemożliwiająca działanie. Bit 6 = przy temperaturze zewnętrznej poniżej 15°C jest ustawiany na 1. Jest ustawiany na 0, gdy temperatura zewnętrzna przez 30 s będzie wyższa niż 15°C. Bit 7 = włączony jest niezależny tryb pompy płynu chłodzącego (pompa obiegowa -V55- aktywna przy włączonym silniku). GRUPA WSKAZAŃ 009 Warunki wyłączenia trybu spalania ogrzewania postojowego: Pole wskazań 1: warunek wyłączenia ostatniego trybu spalania. Pole wskazań 2: warunek wyłączenia drugiego od końca trybu spalania. Pole wskazań 3: warunek wyłączenia trzeciego od końca trybu spalania. Pole wskazań 4: warunek wyłączenia czwartego od końca trybu spalania. Wyjaśnienie warunków wyłączenia: 1 - magistrala CAN, polecenie wyłączenia 2 - polecenie wyłączenia diagnozy 3 - urządzenie radiowe WYŁ 4 - wyłączenie z powodu ustawienia wersji 2 (patrz kanał dopasowania 03, kończenie działania ogrzewania postojowego wraz z wyłączeniem zacisku 15) 5 - wyłączenie z powodu niespełnionego warunku dogrzewania (praca musi się odbywać w trybie dogrzewania) 6 - wyłączenie z powodu wstępnego ostrzeżenia o paliwie 7 - upłynął czas aktywacji (przekroczony czas maksymalny 60 min lub ustawiony czas włączenia) 8 - przerwanie płomienia 9 - zapis usterki powodującej wyłączenie 10 - tryb transportowy 11 - wyłączenie na skutek zderzenia GRUPA WSKAZAŃ 010 Pole wskazań 1 Stan działania zdalnego sterowania radiowego w sterowniku ogrzewania dodatkowego -J364-. Możliwe wskazania: Wysyłanie, Wyuczanie, Wyuczone, Niewyuczone Pole wskazań 2 Pozostały czas funkcji wypełniania przewodu Wskazanie = 00 Funkcja wypełnienia przewodu została wykonana, a w funkcji Dopasowanie nie została wprowadzona żadna nowa wartość. Wskazanie = XX Funkcja wypełnienia przewodu nie została wykonana w funkcji Nastawy podstawowe (grupa wskazań 066) lub w funkcji Dopasowanie została potem wprowadzona nowa wartość. Pole wskazań 3 Informacje o funkcji wypełnienia przewodu w sterowniku ogrzewania dodatkowego -J364-. Wskazanie = tak Funkcja wypełnienia przewodu została całkowicie wykonana, a w funkcji Dopasowanie nie została wprowadzona żadna nowa wartość. Wskazanie = nie Funkcja wypełnienia przewodu nie została wykonana lub nie została wykonana całkowicie albo w funkcji Dopasowanie została potem wprowadzona nowa wartość. Pole wskazań 4 Wynik testu podczas pierwszego uruchomienia tego ogrzewania postojowego w samochodzie. Wskazanie = sprawne Funkcja wypełnienie przewodu została całkowicie wykonana. W funkcji Dopasowanie nie została potem wprowadzona żadna nowa wartość, a zabezpieczenie elementów nie jest skuteczne. Wskazanie = niesprawne Funkcja wypełnienie przewodu nie została wykonana lub nie została całkowicie wykonana albo zabezpieczenie elementów jest skuteczne. Możliwe wskazania: Niesprawne, Sprawne GRUPA WSKAZAŃ 011 Pole wskazań 1 Odblokowanie funkcji sprawdzania dla producenta (bez znaczenia dla serwisu). Wskazanie = WYŁ Funkcja sprawdzania jest wyłączona. Wskazanie = ZAŁ Niedopuszczalne. Przy wskazaniu ZAŁ wymienić sterownik ogrzewania dodatkowego -J364-. Pole wskazań 2 Odebrana przez magistralę danych przefiltrowana temperatura zewnętrzna w °C. Pole wskazań 3 Ilość cykli rozgrzewania wstępnego (uruchamianie) ogrzewania postojowego. Wskazanie = 0 … XXXXX Ilość uruchomień (cykle rozgrzewania wstępnego) ogrzewania postojowego jest obliczana przez sterownik ogrzewania dodatkowego -J364-. Pole wskazań 4 Przyczyna polecenia uruchomienia magistrali danych (przyczyny wzbudzenia) przez sterownik ogrzewania dodatkowego -J364-. Wskazanie = 00000001 Tryb ogrzewania zgodnie ze sterowaniem przez magistralę danych. Wskazanie = 00000010 Tryb ogrzewania zgodnie ze sterowaniem przez zdalne sterowanie radiowe. GRUPA WSKAZAŃ 012 Pole wskazań 1 Odebrany przez magistralę danych rodzaj paliwa. Pokazywany rodzaj paliwa musi być zgodny ze wskazaniem w polu wskazań 2. Wskazanie = silnik wysokoprężny Samochód z silnikiem wysokoprężnym. Wskazanie = silnik benzynowy Samochód z silnikiem benzynowym. Pole wskazań 2 Wersja ogrzewania postojowego. Pokazywany rodzaj paliwa musi być zgodny ze wskazaniem w polu wskazań 1. Wskazanie = sterownik, silnik wysokoprężny Ogrzewanie postojowe w wersji na olej napędowy, zamontowany sterownik ogrzewania dodatkowego -J364- jest odpowiednio dopasowany. Wskazanie = sterownik, silnik benzynowy Ogrzewanie postojowe w wersji na benzynę, zamontowany sterownik ogrzewania dodatkowego -J364- jest odpowiednio dopasowany. Pole wskazań 3 Licznik przegrzania Wskazanie = 0 W tym ogrzewaniu postojowym nie zmierzono dotychczas temperatury powyżej 130°C. Wskazanie = X W tym ogrzewaniu postojowym zmierzono dotychczas kilkakrotnie temperaturę powyżej 130°C (sprawdzić połączenie ogrzewania postojowego z obiegiem układu chłodzenia silnika oraz sprawdzić chłodzenie silnika). Pole wskazań 4 Pole wskazań obecnie wolne. GRUPA WSKAZAŃ 013 Pole wskazań 1 Odebrane przez magistralę danych polecenie zmniejszenia mocy grzania ogrzewania postojowego. Wskazanie = WYŁ Nie odebrano polecenia zmniejszenia mocy grzania. Wskazanie = ZAŁ Jednostka obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- obliczyła, że do osiągnięcia wybranej temperatury wnętrza moc grzania jest wystarczająca i wysyła polecenie przez magistralę danych (moc grzania ogrzewania postojowego może być zmniejszona). Pole wskazań 2 Wysłana do magistrali danych informacja dotycząca trybu ogrzewania postojowego. Wskazanie = WYŁ Ogrzewanie postojowe jest wyłączone, sterownik ogrzewania dodatkowego -J364- nie wysyła informacji do magistrali danych. Wskazanie = ZAŁ Ogrzewanie postojowe jest włączone, Informacja -ogrzewanie postojowe ZAŁ- jest wysyłana przez sterownik ogrzewania dodatkowego -J364- do magistrali danych, a sterownik w zestawie wskaźników tablicy przyrządów -J285- włącza symbol trybu ogrzewania postojowego na wyświetlaczu zestawu wskaźników. Pole wskazań 3 Wysłane do magistrali danych sterowanie dmuchawy świeżego powietrza -V2- Wskazanie = WYŁ Nie jest wysyłane polecenie włączenia dmuchawy świeżego powietrza -V2- do jednostki obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- poprzez magistralę danych. Wskazanie = ZAŁ Polecenie włączenia dmuchawy świeżego powietrza -V2- jest wysyłane do jednostki obsługi i wskazań sterownika układu Climatronic -J255- poprzez magistralę danych. Pole wskazań 4 Jakość odbioru ostatniego odebranego sygnału pilota zdalnego sterowania radiowego ogrzewania postojowego. Wskazanie = XX Wskazanie jest zależne od odległości pilota od samochodu podczas naciskania przycisku oraz od warunków otoczenia. Jeśli samochód znajduje się np. za stalowo-betonowym budynkiem lub pilot zostanie uruchomiony w biurze, jakość odbioru jest znacznie gorsza niż na wolnej przestrzeni. Jeśli przycisk pilota zdalnego sterowania radiowego zostanie naciśnięty w niewielkiej odległości od samochodu, baterie pilota i anteny samochodu są sprawne, pokazana zostanie wartość większa niż 42. GRUPA WSKAZAŃ 014 Pole wskazań 1 Wysłane poprzez magistralę danych do sterownika silnika polecenie włączenia pompy wstępnego tłoczenia paliwa -G6-. Wskazanie = WYŁ Aktualnie nie jest wysyłane żadne polecenie przez sterownik ogrzewania dodatkowego -J364-. Wskazanie = ZAŁ Aktualnie jest wysyłane polecenie przez sterownik ogrzewania dodatkowego -J364-. Pole wskazań 2 Obliczona przez sterownik ogrzewania dodatkowego -J364- ilość paliwa pozostała w komorze spiętrzającej jednostki pompy paliwa w cm3 (w ml), która jest jeszcze dostępna dla pracy ogrzewania postojowego. Wskazanie = XXX Jeśli ogrzewanie postojowe zużyło tyle paliwa, wysyłane jest następne polecenie włączenia pompy wstępnego tłoczenia paliwa -G6-. Pole wskazań 3 Obliczony przez sterownik ogrzewania dodatkowego -J364- pozostały czas polecenia sterowania pompy wstępnego tłoczenia paliwa -G6- w s. Wskazanie = 00 Sterownik ogrzewania dodatkowego -J364- nie wysyła aktualnie żadnego polecenia sterowania pompy wstępnego tłoczenia paliwa -G6-. Wskazanie = XX Sterownik ogrzewania dodatkowego -J364- wysyła obecnie polecenie sterowania pompy wstępnego tłoczenia paliwa -G6-, polecenie zostanie wyłączone za tyle sekund. Pole wskazań 4 Obliczony wewnętrznie tryb pracy ogrzewania postojowego (bez znaczenia dla serwisu). Aktualny stan pracy i aktualny tryb pracy ogrzewania postojowego są pokazywane w grupie wskazań 03. GRUPA WSKAZAŃ 015 Pole wskazań 1 ... 3 Numer zestawu danych wersji oprogramowania i stanu danych sterownika ogrzewania dodatkowego -J364- (bez znaczenia dla serwisu). Pole wskazań 4 Pola wskazań obecnie wolne. GRUPA WSKAZAŃ 016 Pole wskazań 1 Odebrany przez magistralę danych stan przełączania zacisku 15. Wskazanie = WYŁ Zapłon wyłączony. Wskazanie = ZAŁ Zapłon włączony. Stan przełączenia zacisku 15 jest pokazywany również w bloku wartości mierzonych sterownika instalacji elektrycznej samochodu -J519-. Pole wskazań 2 Odebrany przez magistralę danych stan przełączenia zacisku 75 (lub zacisku X) Wskazanie = WYŁ Zacisk 75 wyłączony. Wskazanie = ZAŁ Zacisk 75 włączony. Stan przełączenia zacisku 75 jest pokazywany również w bloku wartości mierzonych sterownika instalacji elektrycznej samochodu -J519-. Pole wskazań 3 Licznik zabezpieczenia elementów Wskazanie = 0 ... 45 Liczba niesprawdzonych dostępów do ogrzewania postojowego od ostatniego wyłączenia zapłonu (wzbudzenie magistrali danych, włączenie i wyłączenie ogrzewania postojowego, bez włączania zapłonu, zacisk 15 ZAŁ). Po osiągnięciu podanej liczby niesprawdzonych dostępów (patrz pole wskazań 4) zabezpieczenie elementów staje się aktywne. Po pomyślnym sprawdzeniu zabezpieczenia elementów (w ciągu ok. 30 s po włączeniu zapłonu, zacisk 15 ZAŁ) licznik jest zerowany. Jeśli ogrzewanie postojowe zostanie zablokowane, np. w wyniku częstego otwierania drzwi (a tym samym wzbudzania magistrali danych), usterka -zabezpieczenie elementów aktywne- po włączeniu zapłonu i pomyślnym sprawdzeniu zostanie skasowana, a blokada zniesiona. Pole wskazań 4 Limit zabezpieczenia elementów: Wskazanie = 45 Aktualnie wprowadzona w sterowniku ogrzewania dodatkowego -J364-, maksymalna liczba niesprawdzonych dostępów do ogrzewania postojowego od ostatniego wyłączenia zapłonu (pole wskazań 3) aż do aktywacji zabezpieczenia elementów (a tym samym zablokowania ogrzewania postojowego). GRUPA WSKAZAŃ 017 Pola wskazań 1 ... 4 Pole wskazań 1: wersja matrycy K Pole wskazań 2: wersja układu zarządzania pracą sieci Pole wskazań 3: kod ogrzewania postojowego (patrz instrukcja napraw Układ ogrzewania; Kodowanie) Pole wskazań 4: wersja sprzętu sterownika ogrzewania dodatkowego -J364- GRUPA WSKAZAŃ 018 Pola wskazań 1 ... 4 - kod nadajnika zdalnego sterowania Pole wskazań 1: kod ostatniego wyuczonego nadajnika (część 1). Pole wskazań 2: kod ostatniego wyuczonego nadajnika (część 2). Pole wskazań 3: kod przedostatniego wyuczonego nadajnika (część 1). Pole wskazań 4: kod przedostatniego wyuczonego nadajnika (część 2). GRUPA WSKAZAŃ 019 Pola wskazań 1 ... 4 - kod nadajnika zdalnego sterowania Pole wskazań 1: kod trzeciego od końca wyuczonego nadajnika (część 1). Pole wskazań 2: kod trzeciego od końca wyuczonego nadajnika (część 2). Pole wskazań 3: kod czwartego od końca wyuczonego nadajnika (część 1). Pole wskazań 4: kod czwartego od końca wyuczonego nadajnika (część 2). W numerach grup wskazań 018 i 019 pokazywane są wartości kluczyków zaprogramowanych zdalnych sterowań radiowych. Do wskazania wartości kluczyka potrzebne są dwa pola wskazań. GRUPA WSKAZAŃ 020 Pola wskazań 1 ... 4 Specyficzne informacje producenta (bez znaczenia dla serwisu). GRUPA WSKAZAŃ 021 Pola wskazań 1 ... 4 - Licznik określonych informacji w sterowniku ogrzewania dodatkowego -J364-. Pole wskazań 1: całkowita liczba cykli jazdy samochodu z tym ogrzewaniem postojowym (jeden cykl jazdy to: zacisk 15 ZAŁ / silnik pracuje dłużej niż 3 min). Pole wskazań 2: zliczona przez sterownik ogrzewania dodatkowego -J364- liczba skasowań pamięci usterek za pomocą testera. Pole wskazań 3: licznik resetowań (bez znaczenia dla serwisu, zlicza np. liczbę przerw zasilania napięciowego, które doprowadziły do wyłączenia funkcji sterownika). Pole wskazań 4: liczba blokad ogrzewania postojowego z powodu usterki -licznik usterek, zabezpieczenie elementów aktywne-. GRUPA WSKAZAŃ 022 Pole wskazań 1 Przyczyna zablokowania ogrzewania postojowego. Wskazanie = 0 lub brak wartości pomiaru. Ogrzewanie postojowe nie jest zablokowane. Wskazanie = XXXXXX numer usterki, która spowodowała zablokowanie ogrzewania postojowego. Odczytać pamięć usterek, usunąć przyczynę usterki i znieść blokadę w kanale dopasowania 42. Jeśli w razie wypadku magistrala danych odbierze sygnał zderzenia, ogrzewanie postojowe zostaje natychmiast zablokowane, bez zmiany wskazania w tym polu wskazań z -brak wartości pomiaru- na -XXXXXX-. Pola wskazań 2 ... 4 Numery grupy wskazań obecnie wolne. GRUPA WSKAZAŃ 023 Pola wskazań 1 ... 2 - Temperatura elektroniki w sterowniku ogrzewania dodatkowego -J364- (mierzony przez wewnętrzny czujnik temperatury na płytce drukowanej) w °C. Pole wskazań 1: aktualna temperatura elektroniki sterownika. Pole wskazań 2: najwyższa dotychczas zmierzona temperatura elektroniki sterownika. Jeśli wystąpi temperatura wyższa niż 130°C, może ona spowodować uszkodzenie elektroniki w sterowniku ogrzewania dodatkowego -J364-. Pole wskazań 3 - Stan wewnętrznego czujnika temperatury na płytce drukowanej sterownika ogrzewania dodatkowego -J364-. Wskazanie = sprawne Czujnik temperatury jest sprawny. Wskazanie = niesprawne Czujnik temperatury jest uszkodzony (w razie potrzeby wymienić sterownik ogrzewania dodatkowego -J364-). Pole wskazań 4 Pole wskazań obecnie wolne. GRUPA WSKAZAŃ 024 Pole wskazań 1 Numery części podstawowego urządzenia ogrzewania postojowego zapisane w sterowniku ogrzewania dodatkowego -J364- podczas produkcji. Numer części sterownika ogrzewania dodatkowego -J364- (nie jest to numer ogrzewania postojowego zamontowanego przez producenta). Pola wskazań 2 ... 4 Pola wskazań obecnie wolne. GRUPA WSKAZAŃ 025 Pole wskazań 1 Pole wskazań obecnie wolne. Przewidziane dla odbieranego przez magistralę danych okresu czasu od ostatniego wyłączenia silnika, który pracował przez przynajmniej 3 minuty i ponownego włączenia zapłonu w sekundach lub w godzinach i minutach (przewidziane w przyszłości). Pola wskazań 2 ... 4 Pola wskazań obecnie wolne.
  4. Ja z kolei szukając baku po numerze 8K0 201 055R nie znalazłem żadnej oferty. Na Allegro sprzedawcy posługują się innymi numerami w postaci oznaczenia z naklejki znajdującej się na górnej części baku np. 8K0201021 DL, GN itd. Na tej podstawie można ocenić czy bak pochodzi z wersji Benzyna, Diesel, FWD, Quatro. Zbiorniki w wersji FWD i Quatro różnią się kształtem, a dodatkowo można to też potwierdzić odczytując oznaczenie wersji z naklejki np.: „B8 Front Diesel…” lub „B8 Quatro Diesel…”. Aby nie dać się wprowadzić w błąd (spotkałem się z różnymi opisami) warto też przeglądając oferty spojrzeć na oznaczenie od spodu zbiornika: „8K0 201 2WD” -> napęd przód, natomiast samo „8KO 201” bez dalszych cyfr -> Quatro
  5. Również mam przedlifta (klimatyzacja trzy-strefowa) i mam zamontowany panel z wersji polift o numerze 8K1 820 043 T. Oprócz zmiany panelu jak już wspominałem wcześniej musisz zdjąć ochronę komponentu oraz zmienić w adaptacjach komunikację w kanale 79 według poniższego opisu:
  6. Potrzebujesz wiązkę oraz panelu klimatyzacji. Wymiana klimatronika wiąże się ze zdjęciem ochrony komponentu (czego samemu nie zrobisz). Wiązkę możesz kupić np. tu: allegro.pl ALLEGRO.PL Co do panelu to tutaj masz temat w którym jest podane jaki panel można zastosować z wersji polift:
  7. Zerknij na zdjęcia powyżej i oceń czy te zderzaki to S-Line polift i przedlift
  8. Miałbyś może takie porównanie zderzaka tył A4 B8 S-Line przedlift i polift z dyfuzorem po jednej stronie? Poniższe zdjęcie przedstawia S-Line polift natomiast pod spodem S-Line przedlift? na
  9. Poniżej masz kontakt do Bartka który naprawia te skrzynie (zarówno pierwszą generację występującą np. w A4 B6 czyli Multitronic 01J jak i kolejną generację tj. 0AW które występuje m.in. w A4 B8) 4RINGS Service - kompleksowa diagnostyka i naprawa skrzyń automatycznych MULTITRONIC. E-mail: [email protected] / Tel: 691 643 630 (dzwonić po 18:00!!!) Zadzwoń a Bart-S napewno wszystko Ci wytłumaczy.
  10. Ogrzewanie postojowe i wentylacja przeszło 7tyś zł. - wiesz może czy to pompa ciepła jak w Mercedesie czy zwykły piec?
  11. Sprawdź najpierw czy Twój sterownik Komfortu obsługuje elektryczną klapę. Spis odpowiednich sterowników jak i potrzebnych części zawarty jest na pierwszej stronie.
  12. W pierwszym poście jest 12 tabelek…o ile dobrze podążam za Twoim tokiem myślenia to chodzi Ci zapewne o klasy wagowe ale nijak się to ma do seryjnych sprężyn które po VIN-ie są z klas: 8 przód i 12 tył
×
×
  • Dodaj nową pozycję...