BeyerBrown
Pasjonat-
Postów
2383 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
30O BeyerBrown
Informacje
-
Imię
BB
-
Miasto
PZ
Auto
-
Model
A4 B6
-
Nadwozie
Cabriolet
-
Rok produkcji
2005
-
Silnik
3.0 V6
-
Kod silnika
BGN
-
Napęd
quattro
-
Skrzynia
Tiptronic
-
Paliwo
PB
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Dziwne skrzypienie przy lekkich ruchach kierownica.
BeyerBrown odpowiedział(a) na Volt97 temat w Audi A4 B6/B7
https://kalinski.pl/ Zadzwoń, zapytaj a najlepiej podjedź. Może mają na magazynie kata jakiego potrzebujesz. Katalizator AUDI / VW / SKODA - 8E0131089CX 8E0131089BX 8E0254200X 8E0131089DX 8E0131089HX 8E0254200AX - sklep Kaliński KALINSKI.PL katalizator Audi A4, A6 / Seat Exeo / Skoda Superb / Volkswagen Passat - 1.6 / 1.8T / 2.0 - katalizator po regeneracji https://kalinski.pl/sklep/pl/katalizatory-audi-a6-s6-rs6-c5-1-8/28114-oe-8e0131089hx-8e0131089dx-8e0131089ex-.html Regenerowany oryginał 950zł (24m-ce gwar.), zamiennik 650zł (12m-cy gwar.). Montaż u nich około 200-300zł + ew. dodatkowe części, np. łącznik elastyczny (tzw. plecionka). -
Alternatywa to odpowiednie adaptery S4 B5 A6 C5 2.7T Zestaw do konwersji cewek TFSI FS 8695437443 - Allegro.pl ALLEGRO.PL Kup teraz na Allegro.pl za 1750 zł - S4 B5 A6 C5 2.7T Zestaw do konwersji cewek TFSI FS (8695437443). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!
-
A ja do 2.7BiT wlałem na wiosnę Liqui Moly Molygen 5W50 - to chyba jedyny olej 5W50 co spełnia oficjalnie normę VW 502 00 W każdym razie ostrego pałowania się z nim nie boję https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/file/76062a6db721d32f627b51a57bc1978a/2542-Molygen5W-50-17.0-en.pdf Seria produktów do samochodów sportowych Molygen – Liqui Moly LIQUI-MOLY.PL "Substancja czynna tego dodatku jest oparta o związki wolframu. Molygen dodany do oleju silnikowego zmniejsza tarcie, dzięki czemu poprawia osiągi i znacząco obniża temperaturę roboczą oleju. Związki wolframu uaktywniają się w wysokiej temperaturze dzięki czemu chronią nawet podczas chwilowego zerwania filmu olejowego. Oleje Molygen idealnie sprawdzają się w samochodach sportowych. Dodatkowo olej 5W50 oparty jest o w pełni syntetyczną bazę P.A.O., dzięki której bardzo długo zachowuje dobre właściwości." Zostanę przy tym oleju na dłużej. Wspominam o nim dlatego, że ten olej nie wymaga już wlewania dodatkowych mikstur do silnika, no może poza Ceratec'iem raz na 50tys.km Co do płukanki to od lat stosuję w różnych silnikach LM Pro-Line Engine Flush (x2 w przypadku V6/V8): https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/file/97ececa30579ac058e8d3ffbd380af95/2427-Pro-LineEngineFlush-23.0-en.pdf Produkty Archoila pewnie są lepsze, ale ta cena... Wychodzę jednak z założenia, że lepsza jakakolwiek płukanka, nawet ta najtańsza od STP czy K2, niż żadna.
-
Cena B6 stoi z tego co kojarzę na jednakowym poziomie, więc o spadek wartości za kilka lat bym się nie martwił za bardzo - raczej pewne, że będzie mniejszy niż koszty remontów kolejnego automobila, acz przy łącznych kosztach swapa w okolicy 10-11k to jest spory dylemat. Jak kol. wyżej napisał - poproś o wycenę na piśmie, co ile kosztuje. ...i równocześnie wystaw ten samochód na ogłoszenie w stanie takim jak teraz stoi za cenę nieco wyższą niż inne trupy (i tak wszyscy negocjują cenę). Nic tym absolutnie nie ryzykujesz a będziesz przynajmniej wiedział co jest bardziej w tym momencie dla Ciebie opłacalne.
-
No to już coś, w razie gdyby silnik padł w przeciągu tych 2 tyg. to oni biorą na siebie całą robotę związaną z kolejnym przeszczepem. Poproś o wycenę na papierze i pokaż ją (jej fragment, bez danych identyfikacyjnych) tu na forum
-
Już same sprężyny Eibacha powinny Cię usatysfakcjonować Pro-Kit (712zł): Pro-Kit EIBACH.PL Sportline (660zł): Sportline EIBACH.PL Przed złożeniem zamówienia zadzwoń do nich celem upewnienia się, że wybierasz właściwe springi. Przed montażem też się upewnij, że dostałeś te, które zamawiałeś.
-
A tak wracając do tego co kol. Talpa napisał, co do kosztorysu przed przyjęciem zlecenia, to zobacz jak wygląda to na przykładzie "głupiej" uszczelki pod głowicą w Peugeocie 206 w porządnym warsztacie. Przedstawiono mi dwie propozycje - robota na zamiennikach (1700zł) lub na oryginałach (3000zł): Oryginał: oryginał DRIVE.GOOGLE.COM Zamiennik: zamiennik DRIVE.GOOGLE.COM Niestety jakoś tak wyszło, że oczekując na powyższą wycenę auto trafiło w ręce mechanika którego polecał brat (typowy "pan wąs" w swoim zasyfionym warsztacie) i jak się okazało zamiast mi wpierw oszacować ile on by wziął za naprawę, to zaczął już rozbierać silnik, bez mojej zgody. Brat mnie uspokajał, że to zaufany i dobry fachowiec więc już nic nie mówiłem... Niestety po jego naprawie silnik już nie chodził jak wcześniej (obstawiam źle złożony rozrząd), do tego skasował mnie na 1200zł bez faktury i z gwarancją a'la: "do bramy a potem się nie znamy". Śrub oczywiście nie dał nowych, nie wymienił też nawet połowy tych rzeczy, które widać na powyższych dokumentach, a "wymianę rozrządu" ograniczył tylko do założenia nowego paska A co do Twojego przypadku to możesz w sumie uderzyć do firmy Trans-Poz, która to zrobiła powyższe zestawienia, może też Ci zrobią kosztorys naprawy/wymiany silnika. Autoryzowany Dealer Iveco, Fiat, Fiat Professional - Trans-Poz WWW.TRANS-POZ.COM.PL
-
Heheh, Kubuś z Coobcio Garage jak dopier...ala konkretnego boostu do "zetek" (Z350/370) swoich klientów to sprowadza nowe śruby nawet z USA... ot, taka bardzo luźna dygresja
-
TrioMoto na stronie dobrymechanik też ma negatywne opinie... prawda jednak taka, że do Internetu trafia w większości takich przypadków opinia sfrustrowanych klientów, ci zadowoleni tego z reguły nie robią, to raczej dość oczywiste. Ale warto mieć to na uwadze i zawsze krytycznie podchodzić do czytanych opinii.
-
Nie mam pojęcia jacy są, niestety. Ja jestem zadowolony najbardziej wtedy, gdy nie muszę do takich zakładów jeździć No chyba, że na wymianę oleju
-
To po drugiej stronie Poznania...
-
Możesz podjechać na złomowisko Krotoskiego-Cichego (a w zasadzie to obecnie tylko Cichy jest w nazwie) do Wysogotowa, niedaleko giełdy samochodowej, tam powinni coś znaleźć dla Ciebie. I chyba też dają jakiś papier na silnik. Po drugiej stronie ulicy mają z kolei swój warsztat, który co prawda nie jest autoryzowany ale ludzie tam pracujący specjalizują się w VAG-ach. Obok złomowiska jest z kolei serwis skrzyń automatycznych Stefurak... znajomy coś tam kiedyś im zlecił i był zadowolony. Ja swoje auta (skrzynie) powierzałem z kolei serwisowi w Szczepankowie k. Poznania: Walkowiak-Autonaprawa, ale to były tylko prewencyjne prace - uszczelnianie torsena, wymiana oleju (metodą dynamiczną) itp. więc jak u nich z fachowością poważniejszych napraw to nie wiem. To TrioMoto
-
No i takie podejście szanuję Tak, wiem, że dobry sprzęt rolniczy potrafi tyle kosztować, pochodzę ze wsi... i wiem też jaką "sraczkę" ma rolnik w żniwa
-
Ja z kolei pracuję w branży elektroniki przemysłowej w dziale kontroli jakości i serwisu urządzeń od niemal dekady więc też znam od kuchni w jakimś tam stopniu problem napraw (po)gwarancyjnych Wydaje mi się, że to powinno być Twoim obowiązkiem sprawdzenie czy osprzęt współpracujący pośrednio lub bezpośrednio z naprawianą rzeczą nie spowodował lub nie spowoduje w przyszłości problemów, prawda? A jeśli było w tamtym momencie wszystko OK (i masz to zanotowane na papierze), to sprawa prosta - powołanie biegłego rzeczoznawcy który jednoznacznie stwierdzi co spowodowało usterkę. To są koszty, ale każda szanująca się firma powinna tak postąpić, celem choćby zachowania swojego dobrego wizerunku, jak i uczciwości w podejściu do klientów. Swoją drogą to zapytam kiedyś brata, co pracuje od kilkunastu lat jako serwisant maszyn rolniczych (gł. traktory i kombajny) jakie on ma doświadczenia i jak rozwiązywano u nich takie problemy. Takie coś, będziesz miał, jak wyślesz skrzynię do sprawdzenia, jest kilka zakładów w PL, co naprawdę ogarniają te tematy, nie dawaj tego jakiemuś Mirkowi itd, lepiej dać teraz ten tysiak, czy dwa więcej i mieć pewność, że naprawa została wykonana zgodnie ze sztuką. I właśnie o czymś takim pisałem wyżej "między wierszami"... Przysłowiowy pierwszy-lepszy "pan wąs" z okolicy niech się za to nie zabiera. Ja się kiedyś tak naciąłem... chodziło co prawda tylko o UGP we francuzie ale niepotrzebnie zaoszczędziłem głupie kilkaset zł. Silnik chodzi, ale czuję, że coś jest nie tak.
-
Na te pytanie znajdziesz odpowiedź w wątku o Multitronic'u, nie ma co zaśmiecać forum. Ew. tam pytaj Masz jeszcze trzecią opcję... to metoda janusza-cebulaka - wsadzić do auta byle co jak najniższym kosztem (najlepiej by "w trójce" się zmieścić ze wszystkim) i natychmiast wystawić je na sprzedaż jako sprawne, w cenie nie wzbudzającej podejrzeń, że komuś zależy na szybkiemu pozbyciu się tego gorącego ziemniaka To ja to napisałem... z punktu widzenia prawa to zleceniobiorca bierze odpowiedzialność za wykonaną usługę, tym bardziej, jeśli wystawia za to fakturę. Zleceniodawca nie musi się znać na tym co robi fachowiec, czym i jakim sposobem usunie usterkę. Klienta warsztatu powinno interesować w zasadzie tylko jedno: auto ma znów jeździć. Chyba, że mechanicy to wyraźnie zaznaczą na piśmie, że wkładają "niewiadomoco" pod maskę i biorą odpowiedzialność tyko za usługę przykręcenia śrubkami "nowego" silnika do reszty auta. Generalnie robienie z mechaników świętych krów przyczynia się do szerzenia patologii w warsztatach. Wystawiając papier = dajesz gwarancję. To takie oczywiste wszędzie indziej... Dlatego warsztat tym bardziej powinien zrewidować stan silnika przed montażem, dobry mechanik z doświadczeniem zorientuje się czy dany motor za chwilę znów umrze czy pożyje (należycie traktowany i serwisowany) jeszcze dobrych kilka lat. No i taki "mocny papier" z pewnością będzie dodatkowym atutem przy sprzedaży samochodu za jakiś czas.