Skocz do zawartości

titono

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O titono

Informacje

  • Imię
    Titono
  • Miasto
    podkarapcie

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1998
  • Silnik
    1.6
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Osiągnięcia titono

0

Reputacja

  1. Witam, Podczas instalacji świateł dziennych LED, zauważyłem błędne ich działanie podejrzewając, że automat wyłączający je w przypadku włączenia postojówek szwankuje. Okazało się, że po włączeniu lewego kierunkowskazu, mruga on, a lewa postojówka świeci. Prawa strona jest ok. Zwarcie raczej wykluczam, bo postojówka mrugała by z kierunkowskazem, a ona świeci światłem ciągłym. Poprawne działanie powinno być takie, że przy wyłączonym zapłonie i właczonym kierunkowskazie, śweci wybrana strona postojówek. To jest moje podejrzenie, że brak jest gdzies sygnału, że zapłon włączony i lewe postojówki świecą z kierunkowskazmi. Wiecie gdzie szukać przyczyny?
  2. titono

    1 litr / 1000 km

    Witam, Niedawno robiłem remont, z tego samego powodu - zużycie oleju. Winne były pierścienie olejowe, które straciły "sprężystość". Koszt części (pierścienie, uszczelki, panweki korbowe) + robota głowicy (planowanie + szlif zaworów i gniazd) około 600zł.
  3. Z tego rozpoznania to wygląda że przyczyna trykotania nie została znaleziona przez mechanika. Wiesz już co tak tyrkotało ?
  4. Jak masz pewny silnik to można wymieniać, ale znam kilka przypadków, gdzie został zamontowany drugi silnik, po czym trzeba było wykonać mu remont. Więc tak jak napisano powyżej, już lepiej swój wyremontować i wiesz co masz..
  5. titono

    A4 B5 1.6 benzyna - odpalanie

    Powinienieś po przekręceniu kluczyka słyszeć pompowanie , które po chwilce cichnie.
  6. Mesiah: zamiar to wyciągnąc tłoki, zmienić pierścienie bo diagnoza to zapieczone olejowe. Jakub04: jeśli to takie proste to ratujesz mi kilka godzin, bo już przymiarkę do rozkręcania silnika od skrzyni robiłem.. W poniedziałek wróce pod auto i zrobię jak piszesz. Wielkie dzięki A międzyczasie sprawdziłem luz na prowadnicach zaworów - 0,2mm jeszcze ujdzie? póki co zero bąka po uruchomienu silnika.
  7. Witam, Ponieważ fura ma znaczny apetyt na olej, koniecznym okazał się remont. Głowica już ściągnięta, przyszedł czas na miskę, żeby odkręcić korbowody. I tu pojawił się problem - silnik podwindowany wszystko odkręcone, oprócz dwóch śrubek widocznych przez otwóry pomiędzy miską a skrzynią. Problem w tym, te dwie pierdziawki są przysłonięte przez koło zamachowe... Czy jedynym sposobem by się z tym uporać jest rozdzielenie silnika i skrzyni ? Z góry dzięki.
  8. titono

    zalewa świece

    Witam, też mam taki sam problem, tyle że tylko jedna świeca zaolejona, dopuki zużycie oleju było do 0,5l na 1kkm to dolewałem, ale ostatnio wzrosło dwukrotnie co już jest nico przesadą. Na początku wymieniłem uszczelniacze choć wyraźnych znaków o ich zużycu nie było, ale wymieniałem rozrząd to myślę, dodatkowe 25zł to nie majątek. Przy okazju stwierdziłem, że trzonki w prowadnicach zaworów mają znaczny luz, więc jak będę robił pierścienie to i pewnie głowicę trzeba będzie zregenerować. Próbowałem magicznych metod odblokowania zapieczonych pierścieni (nafta na tłoki) ale zużycie oliwy tylko wzrosło. Tak że gromadze kalmoty i niebawem zabieram się za remont (oby tylko cylindry nie okazały się do szlifowania, bo taka operacja plus nowe tłoki to już się nie kalkuluje w 17letnim aucie)
  9. titono

    kopcenie na bialo.

    Hej kolego, jak kopci na biało to tylko się cieszyć - para wodna. A jak do tego miałbyś jeszcze gaz to chmura jak z lokomotywy w okresie zimowym. W lecie tego nie zauważysz.
  10. Witaj, Ja miałem podobny problem, jak kupiłem swoją furę po pierwszym śniegu chce odpalic rano a tu nie ma siły przekręcić. A że byłem 200km od domu poszedłem do sklepu po nowy aku i pojechałem do domu. Okazało się, że w nocy śnieg nasypał na akumulator - winna była plastikowa przegroda pomiędzy przenią szybą a komorą silnika. Ma ona okienka i dwa większe "wycięcia", w tym jedno akurat za akumulatorem. Tam sie dostał snieg, a w czasie deszczu rozbryzgujące krople zwilżały aku doprowadzając do rozładowania. Zrobiłem "pokrywkę" na aku i zapomniałem o problemie.
  11. Witam serdecznie, Stałem się posiadaczem ugazowionego A4 B5 z 1999 1.6. Ponieważ w wieku 14lat samochody potrzebują trochę troski, z pewnością będę tu od czasu do czasu zaglądał. Poprzedni samochód to Golf III, a wcześniej Maluch... U Was też radio tak kiepso odbiera?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...