lukipuki Opublikowano 4 Września 2010 Opublikowano 4 Września 2010 Witam Posiadam Audi A4 Avant z 2000r. z silnikiem 1,9 TDI o oznaczeniu AHU z automatyczną skrzynią biegów( 4-biegową nie wiem które dokładnie oznaczenia we wlepce oznacza skrzynie ale chyba to jest to : LZ5K/LZ5K N4G/BN). Problem mam ze skrzynią automatyczną ponieważ wczoraj wyjeżdżając z pracy -wycofywałem na wstecznym biegu a następnie wrzuciłem D , samochód ruszył potem dodałem gazu a po chwili poczułem coś takiego jakby wypadł bieg. Naciskałem na pedał gazu ale samochód nie chciał jechać do przodu. Wyłączyłem samochód, poczekałem kilka minut odpaliłem silnik wrzuciłem D i samochód zaczął jechać do przodu ..niestety po dodaniu gazu znów stało się jak wcześniej i samochód nie chciał jechać do przodu, Próbowałem go ruszyć z 1 biegu potem z 2 biegu i z 3 biegu…niestety zero reakcji. Działa tylko wsteczny. Czy może ktoś z was miał podobny przypadek i wie co mogło się zepsuć….bo nie wiem czy to coś w elektronice czy coś mechanicznego i jakie mogą być koszty naprawy. Z góry dziękuję za pomoc.
majkel_majki Opublikowano 4 Września 2010 Opublikowano 4 Września 2010 Wygląda na to, że rozpadł się kosz sprzęgła forward, trzeba rozebrać skrzynię i je wymienić, do tego zregenerować sprzęgło.
gurban6 Opublikowano 4 Września 2010 Opublikowano 4 Września 2010 Podam Ci link do wpisania kodów pojedynczo lub wszystkie razem: http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/kody-wyposazenia/ http://www.audiklub.org/wyposazenie.html Sprawdż i będziesz wiedział co każdy kod oznacza
lukipuki Opublikowano 4 Września 2010 Autor Opublikowano 4 Września 2010 A ten kosz sprzęgła i regeneracja sprzegła to jakie mogą być w przybliżeniu koszty i czy może znacie jakiegoś dobrego mechanika od automatów w Warszawie lub okolicach?
majkel_majki Opublikowano 4 Września 2010 Opublikowano 4 Września 2010 W Warszawie z większych firm masz Samko na Połczyńskiej, w Nadarzynie jeszcze jest p. Olczak, ale różne opinie o nim słyszałem, niekoniecznie pochlebne, a przede wszystkim jest drogi. Kosztów naprawy nie chciałbym określać na ślepo, w każdym razie sprzęgło regenerowane w Polsce to jakieś 600 zł, nie polecam, a w Niemczech u Sachsa drugie tyle.
lukipuki Opublikowano 4 Września 2010 Autor Opublikowano 4 Września 2010 Czyli generalnie jest to uszkodzenie mechaniczne….bo myślałem na początku że to może jakiś elektroniczny sterownik skrzyni poszedł. A powiedz mi u nas nie polecasz regeneracji skrzyni, bo nasi mechanicy się na tym dobrze nie znają czy nie mają odpowiednich maszyn? Wspomniałeś o regenerowanej skrzyni w Niemczech…znasz kogoś kto sprowadza takie regenerowane skrzynie?
majkel_majki Opublikowano 4 Września 2010 Opublikowano 4 Września 2010 Źle mnie zrozumiałeś, mówiłem o regeneracji konwertera w Polsce. A nie polecam na podstawie doświadczeń mojego mechanika od skrzyń i swoich własnych, obecnie zajechałem drugi regenerowany w Pl konwerter przemilczę gdzie regenerowany ale wg mechanika jedyna w miarę kompetentna firma u nas. Obydwa padły naturalnie po gwarancji więc pieniędzy nie odzyskam. Maszyny według zapewnień są najnowocześniejsze itp. ale w tych pieniądzach za jakie oferuje się te sprzęgła nie da się ich skutecznie zregenerować i tu jest pies pogrzebany. Regenerowane u producenta, w firmie Sachs, sprowadzi każdy szanujący się warsztat od skrzyń, także z dostępnością nie ma problemu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się