Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BKN] Znaczne podniesienie mocy w 3.0Tdi


kokoo

Rekomendowane odpowiedzi

na początek przejrzyj ten dział:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=98778.0

a później zagadaj do założyciela wątku :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co obiło mi się o ucha to na tą chwilę nie ma większej sensownej turbawki do 3.0tdi, zresztą patrox pisał że ta z 3.0tdi ma jeszcze zapas. Po za tym nie samo turbo tu ma znaczenie czyt. poduchy skrzyni, podpora wału, wydech, te motory okrutnie się grzeją. Ogólnie jest problem z upchaniem wydajnego coolera a przy programie 300+ spaliny osiągają wysokie EGT. Sensownych chinoli brak (patrox robił sam) a w B7 są małe kratki pod smicki a dużego fmicka belka w połowie przysłania. Ogólnie za dużo rzeźby przy sporych nakładach. Auto patroxa to jeden z najbardziej zmodzonych 3.0tdi B7 i są to już górne granice, przy jeszcze większych nakładach może i parę kucy by doszło ale zabawa zbyt kosztowna. Też myślałem nad modem w granicach 300ps, ale rogal mnie do tego zasadniczo zniechęcił i miał rację, za duże nakłady przy małym przyroście. Zrób sam program i będziesz zadowolony, jak masz wszystko cacy z osprzętem to na 275-280ps możesz liczyć. zrobisz do tego wydech na 3 calach i upchasz jakieś większe smicki np. z rs4/rs6 i coś ponad 290 powinieneś uzyskać jeśli masz zdrowy motor. aha, patrox jeszcze wstawiał wydajniejsze wtryski.

Edit; a sorki, widzę, że masz już auto po programie :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój silniczek jest już zrobiony na 275Km i 55Nm myślę co jeszcze no jeżeli nie turbo to co, wydech millteka i większy IC?

no i nie kumam tego co napisałeś mógł byś jaśniej :confused4:

"300+ doładowanie osiąga wysokie EGT. Sensownych chinoli brak (patrox robił sam) a w B7 są małe kratki pod smicki a dużego fmicka belka w połowie przysłania"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój silniczek jest już zrobiony na 275Km i 55Nm myślę co jeszcze no jeżeli nie turbo to co, wydech millteka i większy IC?

no i nie kumam tego co napisałeś mógł byś jaśniej :confused4:

"300+ doładowanie osiąga wysokie EGT. Sensownych chinoli brak (patrox robił sam) a w B7 są małe kratki pod smicki a dużego fmicka belka w połowie przysłania"

Chodzi o to że temperatura spalin jest bardzo wysoka i szybko można uszkodzić motor. Co do chinoli to chodzi o chińskie intercoolery które nie spasują do twojego auta i będziesz musiał zrobić customowy. Krótko mówiąc wydasz ponad 5 tyś zł za wydech i Fmic a uzyskasz 25km i 30-40Nm. Po za tym masz skrzynie w automacie która nie wiadomo jak sobie poradzi z wiekszym momentem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie Jarol Ci wytłumaczył :wink4: generalnie większe mody z tym silnikiem w tej budzie nie mają sensu, jest zbyt mało miejsca w komorze silnika przez co jest słabo przewietrzana, osłon dolnych nie radzę ściągać bo wjedziesz w większą kałużę gorącym motorem i sobie problemów narobisz większych niż to warte. Sensownym i w miarę nie drogim wyjściem jest założenie 2 intercoolerów tzw. smic'ków z rs4/rs6 w miejsce tych od 3.0tdi i ewentualnie aby miały dobry przedmuch wstawienie za nimi w nadkole takich kratek jak są np. w Q7 3.0tdi - sam myślę nad nimi i na bank na wiosnę sobie wyrezam, bo przy temperaturze 35+ jest jednak odczuwalne, że turbo ma ciężko. Na dobrym przedmuchu smic'ków takie auto po programie najbardziej zyska, a koszt takich kratek niewielki a da parę dodatkowych kucyków. Używane ICki z rs4/rs6 można wyrwać za 900-1500 zł do tego rurki, dolicz jeszcze customowy wydech robiony na zamówienie, najlepiej na aucie aby wszystko ładnie pasowało, na 3 calach za cirka 2200-2500 i sobie policz stosunek przyrostu do poniesionych kosztów, no chyba, że się uprzesz i pieniędzy nie będziesz liczył :) Jeśli się uprzesz to zaczął bym od większych IC i dobrze je przewietrzyć, pamiętaj też, że po każdej ingerencji w taki setup auta powinna być zrobiona dodatkowa korekta programu, co też kosztuje bo nie wieżę, że ci to tuner zrobi za free, ponieważ zmieniają się parametry przez zastosowany osprzęt, np po zmianie IC inne będzie ciśnienie powietrza doładowania dla turbinki. Nie jestem na bank pewien ale po zmianie samego wydechu, korekty chyba nie trzeba robić.

Ja tam raczej nic poza kratkami w nadkola więcej nie będę robił, no chyba, że się trafią jakoś bardzo okazyjnie wydajne ICki to może bym założył, ale też dygać 600km do Witka na dodatkową korektę nie bardzo mi się uśmiecha. Auto i tak nieźle zapitala, i jak na rodzinne kombi ja jestem mega zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...