Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Nie można odblokować drzwi przyciskiem od środka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem z modułem komfortu. Po zablokowaniu przez zamek centralny drzwi nie mogę ich odblokować przyciskiem na drzwiach kierowcy lub pasażera. Muszę wyłączyć silnik wyjąć kluczyk ze stacyjki i nacisnąć przycisk na pilocie. Jest to bardzo niewygodne. Po podłączeniu vaga pojawiają się następujące błędy

01559 - Drivers Door

57-00 - Electric Circuit Failure

01560 - Passenger Door

57-00 - Electric Circuit Failure

01561 - Left Rear Door

57-00 - Electric Circuit Failure

01562 - Right Rear Door

57-00 - Electric Circuit Failure

Rozebrałem drzwi kierowcy i pasażera-moduły drzwi jak nowe, żadnych widocznych uszkodzeń, złącza prawidłowe, przejścia przy drzwiach tylko pęknięta izolacja na przewodach prądowych, żyły kabli bez uszkodzeń. Dokopałem się do modułu komfortu Part No: 8E0 959 433 CG, Coding: 07786, żadnych uszkodzeń, zawilgocenia, złącza nieskazitelne. Zmiana kodowania nic nie daje. Co może być? Nie sądzę aby uszkodzeniu uległy wszystkie moduły w drzwiach. Może spróbować wymienić jeden z silników wraz z elektroniką? Jednak jest to drogi eksperyment - 200zł. Pomocy!!!

Opublikowano

Mi się wydaje że i tak problemem są kable, ja jak miałem przetarty w harmonijce między drzwiami i nadwoziem też nie mogłem otworzyć samochodu z wewnątrz. Zmieniłem całą wiązkę i jest dobrze.

Opublikowano

Sprawdzałem przejścia w drzwiach kierowcy, są ok. W drzwiach p.pr. nie ma nawet śladu pęknięcia izolacji. Zastanawiające jest to, że występują kody uszkodzeń elektroniki modułów w drzwiach.[br]Dopisany: 09 Wrzesień 2010, 07:54_________________________________________________Udało mi się wreszcie opanować otwieranie wszystkich drzwi przyciskiem od środka. Zauważyłem, że otwierając ręcznie drzwi z klucza odblokowują się wszystkie. Do tego celu na pewno musi być użyty moduł elektroniczny drzwi p.l.. Wymontowałem napęd szyby z tym modułem. Znalazłem w kostce połączonej z boczkiem tapicerskim pin sterujący odblokowywaniem drzwi (ten który nie powoduje odblokowania drzwi) i piny masowe. Sterowanie odbywa się przez podanie masy. W module drzwi są cztery złącza. Drugie patrząc od przodu samochodu jest od starowania z zamka mechanicznego. Odnalazłem pin który podaje sygnał z zamka przy otwieraniu. Sterowanie w tym obwodzie jest też przez podanie masy. Jest to pin nr 7. Wyjąłem płytkę modułu z obudowy, odnalazłem pin 27 w czwartym złączu (tym od boczku) modułu, wylutowałem z płytki końcówkę pinu (jest tam dość ciasno, ale można to zrobić) i połączyłem z pinem nr 7 złącza 2. Oczywiście należy dobrze zaizolować pin 27, aby nie powodował zwarcia. Po złożeniu mam wreszcie możliwość odblokowania drzwi jednym przyciskiem, bez wyjmowania kluczyka i naciskaniu pilota, czy do sięgania do klamki drzwi które potrzebuję otworzyć. To samo można zrobić dla drzwi pasażera, ale po co.

Opublikowano

Mam ten sam problem w B6 2002r.

Tobie to przestało działać po przekodowaniu jednostek z mil/F na km/C ?

I powiedz mi jeszcze jedną rzecz - gdy próbowałeś otworzyć drzwi z przycisku, to czy otwierało Tobie klapę bagażnika ?

U mnie jest tak, że gdy próbuję odblokować centralny zamek z guzika w drzwiach kierowcy, to gaśnie ta czerwona lampka na przycisku i słyszę że odblokowuje się klapa bagażnika. Ale nie odblokowują się żadne drzwi.

Wolałbym naprawić to poprzez ustawienia w module komfortu, a nie na sztywno lutując piny w zamku :)

[br]Dopisany: 18 Październik 2010, 22:13_________________________________________________Ok, poradziłem sobie.

Podpinamy się VAG, wchodzimy w "Instruments" (17), następnie kodowanie (07) i mamy wartość "software coding".

U mnie było 03030, gdzie środkowe 0 oznacza kraj.

xx?xx: Länderauswahl

0 - Deutschland (D)

1 - Europa (EU) (bis MJ 2000)

1 - Rest der Welt Linkslenker (RdW) (ab MJ 2000)

2 - USA (US)

3 - Kanada (CDN)

4 - Großbritannien (GB)

5 - Japan (JP) (bis MJ 2000)

5 - Japan Linkslenker (JP) (ab MJ 2000)

6 - Saudi Arabien (SA)

7 - Australien (AUS)

Po zamianie na 03230 przycisk od centralnego zaczął działać jak należy.

Tyle że licznik mamy w milach, spalanie w MPG, a zegarek przestawił się na 12h.

No ale coś za coś.

Opublikowano

Tyle że licznik mamy w milach, spalanie w MPG, a zegarek przestawił się na 12h.

No ale coś za coś.

a próbowałeś innego kodowania np na Europę 1? Wtedy będziesz mieć spalanie w l/100km
Opublikowano

Tak, mam w litrach i km ale wtedy nie działa mi przycisk na drzwiach kierowcy, służący do otwierania centralnego zamka.

Mogę zamknąć ale nie mogę otworzyć, po wciśnięciu otwiera się tylko klapa bagażnika.

Podobno jest tak dlatego, ze w wersji USA jest tylko jeden silniczek sterujący centralnym zamkiem, a w europejczykach są dwa.

Gdy przełączymy się na europę, to komputer głupieje (i sieje błędami w VAGu) bo powinien widzieć dwa silniczki a widzi tylko jeden.

Opublikowano

Podobno jest tak dlatego, ze w wersji USA jest tylko jeden silniczek sterujący centralnym zamkiem, a w europejczykach są dwa.

Gdy przełączymy się na europę, to komputer głupieje (i sieje błędami w VAGu) bo powinien widzieć dwa silniczki a widzi tylko jeden.

Dokładnie :good: Zamek w wersji USA nie ma silniczka dla funkcji SAFE.

Opublikowano

Podobno jest tak dlatego, ze w wersji USA jest tylko jeden silniczek sterujący centralnym zamkiem, a w europejczykach są dwa.

Gdy przełączymy się na europę, to komputer głupieje (i sieje błędami w VAGu) bo powinien widzieć dwa silniczki a widzi tylko jeden.

Dokładnie :good: Zamek w wersji USA nie ma silniczka dla funkcji SAFE.

A wiesz może co dokładnie ta funkcja robi ?

Jakoś nigdzie nie doczytałem się co to jest to SAFE.

Opublikowano

A wiesz może co dokładnie ta funkcja robi ?

Jakoś nigdzie nie doczytałem się co to jest to SAFE.

Dodatkowe zabezpieczenie na wypadek włamania - uniemożliwia odblokowanie zamków z wewnątrz, po zamknięciu auta pilotem.

Opublikowano

Dodatkowe zabezpieczenie na wypadek włamania - uniemożliwia odblokowanie zamków z wewnątrz, po zamknięciu auta pilotem.

Aha, no czyli dobrze kombinowałem.

U mnie to jest tak, że po załączeniu alarmu drzwi od wewnątrz otworzyć się nie da.

Testowałem z ustawieniami modułu komfortu +8192 i -8192 (to są właśnie ustawienia od SAFE) i zawsze było tak samo.

Czy dobrze zatem rozumiem, że brak tego silniczka oznacza, że nie można tej funkcji WYŁĄCZYĆ (czyli zawsze jest bezpiecznie, bo SAFE zawsze jest włączona) ?

Opublikowano

+8192 w kodowaniu komfortu służy do deaktywacji funkcji SAFE w przypadku modułu komfortu na 315MHz (wariant USA). Ta wartość powinna być zawsze dodana.

Jeśli zakodujesz sterownik Instruments (17) na wariant USA czyli 03030 (czyli prawidłowe CFG dla tego auta) to będziesz mógł odblokować auto od wewnątrz. Teraz nie otwiera Ci auta przełącznikiem w tapicerce drzwi kierowcy ponieważ moduł głupieje po przestawieniu w tryb europejski (zmieniłeś kodowanie Instruments na 03230 - w komforcie będziesz miał wysyp błędów dot. funkcji SAFE).

Opublikowano

+8192 w kodowaniu komfortu służy do deaktywacji funkcji SAFE w przypadku modułu komfortu na 315MHz (wariant USA). Ta wartość powinna być zawsze dodana.

Jeśli zakodujesz sterownik Instruments (17) na wariant USA czyli 03030 (czyli prawidłowe CFG dla tego auta) to będziesz mógł odblokować auto od wewnątrz. Teraz nie otwiera Ci auta przełącznikiem w tapicerce drzwi kierowcy ponieważ moduł głupieje po przestawieniu w tryb europejski (zmieniłeś kodowanie Instruments na 03230 - w komforcie będziesz miał wysyp błędów dot. funkcji SAFE).

Przy ustawieniach kierowałem się m.in. tym opisem: http://en.openobd.org/audi/a4_8e.htm#46

Wszystko jest tak jak pisałeś, tylko na odwrót z tym 0 i 2 :>

Pierwotnie auto było przestawione na Europę i w Instruments było 03030, gdzie środkowe "0" to Niemcy.

Licznik miałem w km i zegar 24h.

Przycisk w drzwiach kierowcy zamykał drzwi, ale nie otwierał.

W komforcie były błędy dot. SAFE.

Przestawiłem w Instruments na 03230 (środkowe 2 to USA) i przycisk w drzwiach zaczął działać.

Licznik w milach i zegar 12h.

Od wewnątrz auta *NIE DA* się otworzyć.

Zarówno gdy dodam +8192 jak i bez 8192.

I z tego co zaobserwowałem, wynika, że brak tego dodatkowego europejskiego silniczka oznacza, że w wersji USA centralny zamek ZAWSZE jest w trybie "SAFE", czyli takim, gdzie nie da się odblokować auta od wewnątrz.

Na forum, a konkretnie tutaj:

http://www.a4-klub.pl/smf/kodowanie_sterownikow_w_audi_a4_b5_19952001-t6358.0.html;msg300998#msg300998

jest napisane że ta funkcja +8192 działa tylko dla aut z USA:

+008192 - SAFE-Funktion deaktivieren (nur USA)

Tylko dlaczego to u mnie nie działa ?

No nic, jutro jeszcze potestuję z tymi ustawieniami i napiszę co i jak.

Opublikowano

Jeśli auto jest ustawione w trybie USA - czy odjęcie 8192 od wartości kodowania generuje jakieś błedy w komforcie?

Ta wartość jest dodawana po to aby poinformować moduł, że auto nie ma dodatkowego silniczka (i możliwe, że jest tak jak napisałeś - funkcja SAFE jest realizowana tylko przez jeden wspólny silnik). Odjęcie wartości 8192 od kodowania nie wyłączy funkcji SAFE ale powinno wygenerować błędy w module komfortu.

Opublikowano

Jeśli auto jest ustawione w trybie USA - czy odjęcie 8192 od wartości kodowania generuje jakieś błedy w komforcie?

Ta wartość jest dodawana po to aby poinformować moduł, że auto nie ma dodatkowego silniczka (i możliwe, że jest tak jak napisałeś - funkcja SAFE jest realizowana tylko przez jeden wspólny silnik). Odjęcie wartości 8192 od kodowania nie wyłączy funkcji SAFE ale powinno wygenerować błędy w module komfortu.

Sprawdzę i dam znać dzisiaj po południu.

Opublikowano

Fajnie - czekam na info :good:

Opublikowano

No więc sytuacja wygląda następująco:

1. 03030/03130 + 8192

- guzik nie działa

- w komforcie błędy:

01581 - Incorrect Component Detected

35-00--

01559 - Drivers Door

61-00 - Won't De-Safe

01560 - Passenger Door

61-00 - Won't De-Safe

01561 - Left Rear Door

61-00 - Won't De-Safe

01562 - Right Rear Door

61-00 - Won't De-Safe

2. 03030/03130 - 8192

- guzik nie działa

- w komforcie błędy:

01559 - Drivers Door

61-00 - Won't De-Safe

01560 - Passenger Door

61-00 - Won't De-Safe

01561 - Left Rear Door

61-00 - Won't De-Safe

01562 - Right Rear Door

61-00 - Won't De-Safe

3. 03230 - 8192

- guzik działa

- guzik NIE działa po załączeniu alarmu (nie odblokujemy centralnego od wewnątrz)

- brak błędów

4. 03230 + 8192

- guzik działa

- guzik działa nawet przy załączeniu alarmu (można odblokować centralny od wewnątrz)

- brak błędów

Wszystko jest jasne i układa się w logiczną całość.

W Audicach w wersji USA po przekodowaniu na Europę guzik przestaje działać.

Natomiast funkcja 8192 (no SAFE) działa jak należy, ale tylko gdy Instruments są ustawione na USA.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...