Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Mocne dymienie na czarno


pavlo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem w B5 1.9 TDI 110PS AFN z intensywnym dymieniem na czarno praktycznie w całym zakresie obrotów (najbardziej przy gwałtownym przyspieszaniu - wyprzedzaniu). Silnik jest po kapitalnym remoncie (urwał się zawór na wysokich obrotach co spowodowało zniszczenie silnika) wraz z regeneracją turbosprężarki, wymianie kpl. rozrządu, wszystkich filtrów i przepływomierza powietrza. EGR - zaślepiony, dolot szczelny, jeżdżę tylko na paliwie premium (BP, STATOIL). Silnik pracuje równo, nie szarpie, pali od strzała na ciepło i na zimno. Po wymianie przepływki (była uszkodzona) moc wróciła a dymienie pozostało.

Bardzo proszę o pomoc bo nie wiem gdzie dalej szukać przyczyny mimo, że przejrzałem wszystkie podobne tematy na forum i nie tylko. Poniżej zamieszczam wyniki logowania i czekam na jakieś podpowiedzi.

logi dynamiczne MB:

http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22000.html

http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22001.html

http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22002.html

http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22003.html

http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22004.html

http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22005.html

http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22006.html

http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22007.html

http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22008.html

http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22154.html

http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22155.html

logi statyczne MB:

http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22009.html

http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22010.html

http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22011.html

http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22012.html

http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22013.html

http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22014.html

http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22015.html

http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22016.html

http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22017.html

http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22018.html

http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22019.html

logi statyczne BS:

http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22020.html

http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22021.html

http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22022.html

http://vaglog.rtnet.pl/vertuss1_22023.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie węże gumowe i podciśnieniówki są ok.

Ponadto jest problem z odpaleniem auta podczas wilgotnej, deszczowej pogody gdy jest kilka stopni na plusie. Czasem zaskoczy dopiero za 5-8 razem. W czasie mrozów pali od strzała! Od czasu do czasu przycinają się także obroty na biegu jałowym na 1000 obr/min. Normalnie ma 840/min. Pomaga wtedy (choć nie zawsze) wyłączenie zapłonu i powtórne uruchomienie silnika. Po takim nieudanym odpaleniu wywala błąd 17946 zaworu N109 odcinającego dopływ paliwa. Po skasowaniu nie pojawia się ponownie aż do następnego nieudanego uruchomienia silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...