lizard-borys Opublikowano 11 Września 2010 Opublikowano 11 Września 2010 Witam Jestem nowiciuszem jesli chodzi o temat silnika z turbo. Moj samochod to A5 1,8T z przebiegiem 13000km, na pelnym zbiorniku po miescie robie okolo 550km. Silnik jest chyba taki sam jak w A4, czytam forum wytrwale ale nie dotarlem jeszcze do wszystkich informacji a samochod zaczalem uzywac juz regularnie. Mam kilka pytan: - czy za kazdym razem powinienem czekac min po zaparkowaniu, zeby sie turbina schlodzila? (robie 4 razy dziennie trase po 4km dojezdzajac do pracy, nie mam gdzie za bardzo sie rozpedzac, max 90km) - czy wrzucanie biegow wg wskazania komputera jest prawidlowe? Karze mi wrzucac 6 bieg majac nawet 50-60km? - jak jest z utrzymywaniem obrotow i dla dobra silnika i dla spalania na tak krotkich odcinkach? (turbina mi sie wlancza po 1800, staram sie 3mac okolo 1900 ale doczytalem juz ze nalezy turbine przedmuchiwac) - co ile najlepiej zmieniac olej? (w starym samochodzie robilem to pomiedzy 15000 a 18000, a w A5 komputer pokazuje mi ze jeszcze pozostalo 18000) - co ile km nalezy zmienic pasek rozrzadu?
janSerce Opublikowano 11 Września 2010 Opublikowano 11 Września 2010 Ja też używałem swoją niunię przez 2 lata na takich odcinkach i nie było żadnych problemów, no ale raz na tydzień trzeba ją przegonić pożądnie żeby nie była zamulona, przy Twoim użytkowaniu nie musisz aż tak bardzo uważać na turbo, bo nie pracuje na pełnych obr. i napewno sie az tak nie grzeje, (co innego jak jak ją pożądnie przegonisz), coś dziwnego że komp Ci karze wrzucać 6 bieg przy 60km/h, to napewno nie jest zdrowe dla silnika do do oleju to 10-15tyś albo co rok, nie słyszałem że można zmieniać olej co 18tyś, pewnie trza zmienić kodowanie vagiem Pozdro
Piechol Opublikowano 11 Września 2010 Opublikowano 11 Września 2010 1) chłodzenie turbiny jest uzależnione nie od prędkości a od obrotów z jakimi się poruszasz. Jeżeli przez ostatnie 2-3 minuty będziesz jechać spokojnie (ok. 2000 obrotów) to po zaparkowaniu praktycznie nie ma czego chłodzić 2) 6 przy 60km/h? zabójstwo dla turbiny myślę, że 4 przy takiej prędkości to max... 3) turbina działa cały czas to raz, a po drugie to najważniejsze nie piłować na zimnym i chłodzić po pałowaniu obroty wyczujesz na pewno sam jak trochę pojeździsz (ciężko mi mówić bo nie mam benzyny )jak nie masz gdzie się rozpędzić to raz na jakiś czas przegoń auto porządnie na trasie 4) inspekcje olejową masz pewnie ustawioną na tryb long life i dlatego komputer pokazuje jeszcze 18 tys. Jak jeździsz w większości po mieście to zmieniaj olej co 10-12 tys., jak większość trasa to można 12-15, ale częściej nie zaszkodzi 5) powinno być w instrukcji albo książce serwisowej chyba
Wandej Opublikowano 11 Września 2010 Opublikowano 11 Września 2010 takie krótkie przebiegi trochę męczą silniki a doładowane już całkiem Także nie butuj na zimnym i schładzaj po jeździe
lizard-borys Opublikowano 11 Września 2010 Autor Opublikowano 11 Września 2010 1. Na tych krotkich odcinkach nie przekraczam 2000obrotow bo szkoda mi paliwa a i tak szybciej nie dojade. Pojezdzilem troche dzisiaj i staralem sie dochodzic do okolo 2000obrotow i szybko zmienic bieg co przelozylo sie na rozsadne zuzycie paliwa - 10l/100km w miescie - Co do schladzania - czyli przy spokojnej jezdzie (max2000 obrotow) nie mam sie co martwic - Co do startu na zimno - czy wystarcza przy tych krotkich odcinkach az zaczekam gdy wylaczy sie ssanie, dzieje sie to zreszta bardzo szybko, silnik schodzi z obrotow 1100 do 900 w okolo 1min (przy klimacie angielskim jak na ta chwile, nie wiem jak w zimie...) 2. Tez nie rozumiem wskazan komputera co do biegow, wystarczy ze jade troszke dluzej na 5 i wskazanie mam na 6 bieg 3. Staram sie jak tylko mam okazje 'przedmuchiwac' turbine 4. Jak mozna przestawic inspekcje olejowa z trybu long life na short?? 5. Wiem, ze znajde w instrukcji ale chodzi mi o praktyke? W poprzednim samochodzie instrukcja mowila 80tys, a wedlug praktyki i nawet rozmow z serwisem wyszlo, ze co 100tys bylo ok bez szkody czy zagrozenia dla silnika Czy macie jeszcze jakies inne rady na dobry mam nadzieje poczatek przygody z Audi??? Mam na cos zwracac szczegolna uwage??? Acha czy warto przy tym silniku nalac od czasu do czasu Pb98???[br]Dopisany: 11 Wrzesień 2010, 18:30_________________________________________________ps. Dzieki chlopaki za rady i info
Piechol Opublikowano 11 Września 2010 Opublikowano 11 Września 2010 1) delikatny start na zimno nie szkodzi silnikowi, a jest także szkoła która twierdzi, że jest nawet lepszy niż np. 5 minutowe chodzenie na jałowym 2) olej to 3) 4) z pewnością Vagiem, a czy jakoś inaczej to nie wiem 5) ciężko Ci będzie znaleźć praktyczne info, bo mało kto chyba wymieniał rozrząd w tych silnikach
lizard-borys Opublikowano 11 Września 2010 Autor Opublikowano 11 Września 2010 ps. wlasnie czytam instrukcje serwisowa i tak: - olej i filtr oleju wskazuja co 30tys??? - filtr powietrza co 90tys???? - filtr paliwa co 60tys??? - plyn hamulcowy co 2lata??? - filtr przeciwpylkowy co 30tys??? - a o pasku nie ma ani slowa, jest tylko informacja o dieslu???
majkel_majki Opublikowano 11 Września 2010 Opublikowano 11 Września 2010 W benzynie nie zamulisz turbosprężarki jeżdżąc delikatnie i na niższych obrotach większość czasu, to nie diesel żeby miał ciężkie spaliny z duża zawartością cząstek stałych. Silnikowi nic nie będzie od jazdy na niskich obrotach, jeżeli jedziesz jednostajnie np. na 5 czy 6 biegu przy 1800 obr/ min i dosłownie muskasz pedał gazu, a auto nie męczy się i utrzymuje prędkość bez dodawania gazu. Jeżeli są warunki do takiej jazdy to dostajesz jak sam zauważyłeś oszczędność paliwa. Co innego gdybyś dusił silnik bez miłosierdzia depcząc gaz przy 40 kmh na 5 biegu, gdzie silnik mało z ramy nie wyskoczy z wysiłku Zajrzyj do instrukcji jakie jest zalecane paliwo dla tego silnika, jeżeli 95/ 98 to na benzynie 98- oktanowej możesz odczuć jakieś profity w rodzaju delikatnego wzrostu mocy czy elastyczności. Chłopie, masz kilkanaście tys. km przebiegu i martwisz się rozrządem? Sądzę, że nawet nie dojedziesz do przebiegu wymiany bo albo auto się znudzi, albo zestarzeje
lizard-borys Opublikowano 11 Września 2010 Autor Opublikowano 11 Września 2010 Narazie oszczedzam kieszen :gwizdanie: ale mam zamiar zalozyc LPG, wtedy troche nabije km
majkel_majki Opublikowano 11 Września 2010 Opublikowano 11 Września 2010 To nie jest czasem silnik FSI? Gazowanie FSI to kiepski pomysł.
lizard-borys Opublikowano 11 Września 2010 Autor Opublikowano 11 Września 2010 Dokladnie to TSI, wertuje neta jak to wyglada z instalacja LPG do FSI i TSI
grzes1150 Opublikowano 11 Września 2010 Opublikowano 11 Września 2010 Dlaczego? Co jest nie tak? Dokladnie to TSI TFSI jest to silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa do cylindra i do tego gazu się nie zakłada. Wpisz sobie w Google TFSI a LPG
David Opublikowano 11 Września 2010 Opublikowano 11 Września 2010 gaz do a5 ?? Brak zwiazku z tematem
majkel_majki Opublikowano 11 Września 2010 Opublikowano 11 Września 2010 gaz do a5 ?? Żałosne jest takie święte oburzenie na gaz, jak ktoś chce to i w Porsche 911 założy, miejsce na butlę jest, za tylną kanapą mamy całkiem spory schowek w sam raz na butlę 60 litrów :gwizdanie: A na poważnie, TFSI i TSI mają wtrysk bezpośredni. Gazowanie tego jest możliwe, ale kłopotliwe, do tego spalanie benzyny w stosunku np. 1 cykl pb na 10 lpg jest koniecznie żeby nie uszkodzić wtryskiwaczy.
andy_sky Opublikowano 11 Września 2010 Opublikowano 11 Września 2010 gaz jest dobry do dechy Brak zwiazku z tematem
lizard-borys Opublikowano 11 Września 2010 Autor Opublikowano 11 Września 2010 Ok nie ma wiekszego sensu przy instalacjach do generacji V ale.... VI - np Vialle LPdi Edit: Drogi kolego andy_sky Mialem lpg w moim poprzednim samochodzie od nowosci i bez ani jednej awarii zrobilem 300tys.
majkel_majki Opublikowano 11 Września 2010 Opublikowano 11 Września 2010 Interesująca ta 6- ta generacja wtrysku gazu ciekawe czy się sprawdzi.
andy_sky Opublikowano 11 Września 2010 Opublikowano 11 Września 2010 Ok nie ma wiekszego sensu przy instalacjach do generacji V ale.... VI - np Vialle LPdi Edit: Drogi kolego andy_sky Mialem lpg w moim poprzednim samochodzie od nowosci i bez ani jednej awarii zrobilem 300tys. bez obrazy nigdy bym u siebie nie założył gazu koniec OT
lizard-borys Opublikowano 11 Września 2010 Autor Opublikowano 11 Września 2010 nie mam o co sie obrazac Tez nie bylem do niego przekonany i mialem doskonaly przyklad. Kupilem w tym samym czasie samochod co moj kumpel. Obydwoje zamontowalismy instalacje Z tym malym wyjatkiem, ze on zaplacil 1500pln a ja 4500pln. I brzydko mowiac on sie pier...il z nia raz w tygodniu Moja mimo, ze kosztowala na tamte czasy 2 razy wiecej okazala sie strzalem w 10! I naprawde nie mialem ani jednej usterki, a zeby bylo dziwniej sprawdzalem silnik w styczniu i uslyszalem od mechanika, ze mam go nie ruszac bo nie nadaje sie na ta chwile do kapitalki Fakt byl jeden przeglady regularne co 10-12 tys, wszystkie filtry,olej. No ale to nie watek na ten temat Co do VI generacji to troche po polsku: http://admoto.pl/pub/art.asp?g=gs&n=817&f=kg_146.xml A jak mam traktowac informacje dotyczace wymiany filtrow itp, ktore znalazlem w ksiazce serwisowej i podalem kilka postow wyzej??? 3mac sie ich czy robic je czesciej???
majkel_majki Opublikowano 12 Września 2010 Opublikowano 12 Września 2010 Jeżeli eksploatujesz auto na krótkich trasach i głownie w mieście to interwał wymiany oleju można by skrócić do 15- 20 tys, filtr powietrza wymieniać co drugą wymianę oleju, a resztę pozostawić bez zmian
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się