Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Hałas pompy wspomagania.


ballcerr

Rekomendowane odpowiedzi

Po wymianie paska rozrządu i klinowego w mojej kochanej :a4fan: ADR zaczęła mi dosłownie wyć pompa od wspomagania kierownicy. Najgorzej jest przy 1300-1400 obr/min. Płytn jest itd

Czy to znaczy, że zakończyła już swój żywot, czy cos przeoczyłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze za bardzo naciągnales paski, lub za słabo i piszcza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa wyjścia: albo płyn do wymianhy (pieni sie może) albo mocno naciągnięty pasek i łożysko powiedziało "pierd... nie robię"

Obie przyczyny powodują hałas taki że ja juz chciałem robić pompę (3 ludzi od razu powiedziało: łożysko ;) )

a wystarczyło zmienić płyn ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja miałem to samo paska się nie napina bo jest samonapinacz no chyba ze ten mały od pompy wspomagania do pompy wody. Oleju we wspomaganiu tez nie powinno sie wymieniac nie jest to wskazane. Jak sie pieni to może go być za mało ja tak miałem bo przewód do magla ciekł i pompe dojechałem. Pompa do wymiany. Zdarza sie sie wyja łożyska w alternatorze albo pompie wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częściowa wymiana płynu na nowy, nieprzechodzony uciszyła mi pompę.

P.S. A co do pasków to nie da się ich zbyt bardzo naciągnąć bo wieloklinowy ma napinacz a naciąg małego klinowego nie jest w żaden sposób regulowany.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba tez wiedziec, gdzie zostawiacie auta do naprawy... niestety, ale w tych czasach nie jest za wesolo nawet z "zaufanymi" mechanikami, i slyszy sie o takich akcjach jak np. podmiany czesci- bardzo czesto wlasnie pompy od wspomagania- odstawiasz fure na wymiane rozrzadu, a procz nowego rozrzadu masz gratis nowa (stara) pompe, 1000 razy bardziej zajechana niz Twoja poprzednia... Polska :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego bo wtedy pompa jest najbardziej obciążona bo jak skręcasz koła to ona zaczyna poważniej pracować a głośniejsza jest, gdy ruszasz bo jak dochodzi do ok 1200-1300 obr/min bo wtedy ma największą wydajność i przez to jest najbardziej obciążona.

Proponuję wymienić płyn a najpierw sprawdź jego ilość i zobacz, czy się nie pieni. :audi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!

wielkie dzięki ballcerr sprawdziłem płyn od wspom. jest czysty (klarowny) i nie pieni sie.

zastanawia mnie dlaczego słychać to "tarcie" tylko w prawo, amorze to chałas z maglownicy ???

po kombinuje jak coś to dam znać

Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie :audi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Odgrzewam kotleta.

Czyli jesli płyn się pieni to znaczy że jest do wymiany, tak?

Drugie pytanie:

Czy jest jakiś specjelny płun do Audi czy po prostu byle jaki płyn do wspomagania?

Byle jaki płyn do :a4fan: ? Hymmm...

Zobacz co masz napisane na zbiorniuczku... Lejesz oryginalny (u mnie np. G 002 000) lub jego zamiennik firmy FEBI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...