[B5 AKN] DIESEL powietrze w układzie paliwowym. Auto nie odpala.

    14 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam.

    posiadam A4 2.5 TDI 2000 rok

    Stało się to z dnia na dzień po prostu rano nie odpalił. :confused4:

    Zapowietrza mi się układ paliwowy od strony filtra.

    Zmieniłam filtr paliwa ( SOFIMA ) i zaworek przepływowy ( topran ).

    Po wymianie za pomocą PLAK'a został uruchomiony i chodził cały dzień bez zarzutów.

    Niestety na drugi dzień znów nie odpalił.Widać pęcherz powietrza na przezroczystym przewodzie.

    Co robić ? Jaka może być przyczyna ?

    P O M O C Y !

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A uklad zostal poprawnie odpowietrzony po wymianie filtra paliwa ?

    NIGDY NIE URUCHAMIAJ AUTA ZA POMOCĄ PLAKA !

    Chyba, ze masz wolne 3000 na pozniejsza regeneracje pompy... [jest duze ryzyko, ze sie wysra].

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Miałem to samo w 1,9TDI, z plaka odpalal i jeździł normalnie a jak tylko zgasiłem to już była kaplica. U mnie winowajcą okazała się pompa wtryskowa. Trochę mnie ta naprawa kosztowała bo 4 mechaników odwiedziłem i każdy rozkładał ręce.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A uklad zostal poprawnie odpowietrzony po wymianie filtra paliwa ?

    NIGDY NIE URUCHAMIAJ AUTA ZA POMOCĄ PLAKA !

    Chyba, ze masz wolne 3000 na pozniejsza regeneracje pompy... [jest duze ryzyko, ze sie wysra].

    A jak poprawnie odpowietrzyć ten układ ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Moim zdaniem sam powinien się odpowietrzyć, to nie czasy starych starych klekotów. A jak się nie chce odpowietrzyć sam to można mu pomóc, zapełniając filtr paliwa i zalewając pompę. Jednak jeżeli sam sie nie chce odpowietrzyć to moim zdaniem coś jest nie tak (może łapać lewe powietrze)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja bym najpierw przejrzał czy wszystkie wężyki są ok (czy gdzieś ropka nie ucieka), jak wszystko OK to bym zajął się sprawdzeniem pompy (ale to wiem na własnym przykładzie), może niech ktoś inny się wypowie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ja mam podobny problem, z tym że auto jak stoi silnikiem do góry to nie zapali, a jak silnikiem na dół to zapali, z tym że mam 1.9 TDI 115 Ps, na razie niewiadomo co mu jest, wygląda jakby się zapowietrzył, wygląda jak efekt cofającego się paliwa

    I teraz pytanie gdzie szukać przyczyny? filtr paliwa zmieniony, zaworek zwrotny za filtrem zmieniony (z tym że na nieoryginalny), czy na pompce paliwa w baku też może się zapowietrzyć?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ja mam podobny problem, z tym że auto jak stoi silnikiem do góry to nie zapali, a jak silnikiem na dół to zapali, z tym że mam 1.9 TDI 115 Ps, na razie niewiadomo co mu jest, wygląda jakby się zapowietrzył, wygląda jak efekt cofającego się paliwa

    I teraz pytanie gdzie szukać przyczyny? filtr paliwa zmieniony, zaworek zwrotny za filtrem zmieniony (z tym że na nieoryginalny), czy na pompce paliwa w baku też może się zapowietrzyć?

    Witam....wygląda na to że mam taki sam problem w moim aucie.....czy znalazłeś rozwiązanie???

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Miałem ten sam przypadek.

    Tworzy się podciśnienie w zbiorniku.

    Ja jeszcze tego problemu nie rozwiązałem ale po każdym gaszeniu auta odkręcam korek paliwa i po nocy samochód odpala. (Korek został wymieniony na nowy ale nic to nie daje [chyba])

    I to nie była winna pompa czy filtr paliwa jak inni piszą. :blink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Załóż filtr Man-a,lub Boscha,zaworek kup oryginalny,ja po zakupie,po wymianie filtrów(zapowietrzyli układ) miałem miesiąc auto u kilku mechaników,nie potrafili sobie z tym poradzić,ale trafiłem do warsztatu,gdzie (teraz już mój "osobisty"mechanik)poradził sobie z tym.Ma o tych silnikach pojęcie.Jak masz chęć podjechać do Łodzi,to podam Ci namiary na PW.

    Zoba tu:

    http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=153574.0;highlight=odpowietrzanie+pompy

    http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t8154.0.html;highlight=odpowietrzenie+vp+44

    http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=89285.0;highlight=odpowietrzanie+pompy

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Załóż filtr Man-a,lub Boscha,zaworek kup oryginalny,ja po zakupie,po wymianie filtrów(zapowietrzyli układ) miałem miesiąc auto u kilku mechaników,nie potrafili sobie z tym poradzić,ale trafiłem do warsztatu,gdzie (teraz już mój "osobisty"mechanik)poradził sobie z tym.Ma o tych silnikach pojęcie.Jak masz chęć podjechać do Łodzi,to podam Ci namiary na PW.

    Zoba tu:

    http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=153574.0;highlight=odpowietrzanie+pompy

    http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t8154.0.html;highlight=odpowietrzenie+vp+44

    http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=89285.0;highlight=odpowietrzanie+pompy

    Dzięki za pomoc chętnie bym podjechał do łodzi ale mieszkam w Szkocji i jestem skazany na tutejszych nieudolnych mechaników.

    Mój problem polega na tym że moje auto jeździ super i odpala też super ale czasami mam problem z uruchomieniem silnika i jestem prawie pewien że to wina układu paliwowego.....wspomnę że nie mam pompy paliwowej tylko pompo wtryskiwacze.

    [br]Dopisany: 01 Styczeń 2011, 19:57_________________________________________________

    Załóż filtr Man-a,lub Boscha,zaworek kup oryginalny,ja po zakupie,po wymianie filtrów(zapowietrzyli układ) miałem miesiąc auto u kilku mechaników,nie potrafili sobie z tym poradzić,ale trafiłem do warsztatu,gdzie (teraz już mój "osobisty"mechanik)poradził sobie z tym.Ma o tych silnikach pojęcie.Jak masz chęć podjechać do Łodzi,to podam Ci namiary na PW.

    A nie wiesz jaką rolę spełnia właśnie ten zaworek??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A nie wiesz jaką rolę spełnia właśnie ten zaworek??

    To jest zawór zwrotny,zapobiega cofaniu się paliwa.

    Musi być porządny,jest pod nim oring i w połączeniu z marnym filtrem,tamtędy się zapowietrza.

    Ja mam zamontowany dodatkowo,przed filtrem,jeszcze taki:

    https://ssl.allegro.pl/zawor-zwrotny-paliwa-6-8-10-mm-najtaniej-i1377929991.html

    Można też taki,zawór razem z ręczną pompką:

    https://ssl.allegro.pl/pompka-paliwa-zawor-zwrotny-metalowogumowa-8-10mm-i1387995788.html

    Raz porządnie odpowietrzony i spokój.

    Przed odpowietrzaniem układu,trzeba jeszcze popuścić wtryski.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Mógł by ktoś napisać dlaczego plak ''stawia'' silnik na nogi bo już nie raz o tym słyszałem?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy