Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] 300 000 km co sprawdzić? co wymienić?


pwiecek7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Moja a4 będzie miała okrągłą rocznice na liczniku wyskoczy 300 000 km, rzeczywisty przebieg najprawdopodobniej większy już jest, ale mniejsza z tym. Planuje zrobić przegląd samochody i chciałbym zapytać na co pasowało by zerknąć co sprawdzić i w ogóle.

Mam już kilka zaplanowanych rzeczy.

Wymiana oleju i filtra do tej pory używałem mobil 1 w15 40 może już czas na zmianę na inny.

Wymiana filtra paliwa i powietrza.

Wymiana świec (kable też wymieniać mam?)

Sprawdzę stan klocków chociaż powinny być Oki, ostatnio zmieniane tylne tarcze z klockami,

Zawieszenie powinno być Oki wymieniane nie tak dawno, jedynie drążek jeden stuka coś,

Hmmm koledzy na co by tu jeszcze uwagę zwrócić, czekam na sugestie, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na nic szczególnego nie patrzysz po tym przebiegu. Normalne sprawy eksploatacyjne robisz i już.

Proponował bym zmienić olej na półsyntetyk bo z turbiną sie niebawem pożegnasz i hydraulika odezwie sie niebawem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jeżdzisz na mineralnym to raczej bym już nie zmieniał na połsyntetyk 10W40 chociaż mówią że olej mineralny to dla turbiny śmieć ja mam rok młodszy i leje motul 6100

możesz jeszcze sprawdzić stan amortyzatorów i odbojów jak to tam wygląda najważniejsze żeby jak dbasz o autko regularna wymiana oleju filtrów i nie oszczędzać finansowa na niektórych częściach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jeżdzisz na mineralnym to raczej bym już nie zmieniał na połsyntetyk

Nie głoś tu herezji o niemożliwości zmiany oleju z mineralnego na pół a nawet syntetyk...

Już w dwóch autach zszedłem z minerału 15/40 na syntetyk 5/40 i co? Nic negatywnego! Same plusy ;) A przebiegi miały ponad 250 000. W trzecim AFN miałem 0/40 :naughty:

Można zmienić olej tylko trzeba wybrać dobry a nie tani :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie poczytaj temat o olejach do TDI :gwizdanie:

Mobil 15w-40 spełnia norme VW 505 00. Ma to na odwrocie bardzo mocno wypisane. A więc smigaj i ciesz sie zyciem i nic w tej kwesti nie kombinuj.

Pozdro

ZC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no poczytam o olejach właśnie, no a wy jak w końcu polecacie zmianę czy nie. Raczej staram się przeglądy regularnie robić, olej tak co 9 11 tys wymieniam czasem częściej. Amorki powinny być w porządku przegląd na stacji diagnostycznej nic nie wykazywał na ich nadmierne zużycie. A do waga podłączałem coś tam wyskoczyło niby z ciśnieniem doładowania, więc może ten olej jednak zmienić na inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no poczytam o olejach właśnie, no a wy jak w końcu polecacie zmianę czy nie. Raczej staram się przeglądy regularnie robić, olej tak co 9 11 tys wymieniam czasem częściej. Amorki powinny być w porządku przegląd na stacji diagnostycznej nic nie wykazywał na ich nadmierne zużycie. A do waga podłączałem coś tam wyskoczyło niby z ciśnieniem doładowania, więc może ten olej jednak zmienić na inny.

Olej nie ma nic do ciśnienia doładowania. Producenci olejów poszli w strone klientów trworząc oleje mineralne co spełniają normy silników z turbodoładowaniem. Wiadomo z biegiem czasu silnik sie w jakimś stopniu zużywa i niekiedy trzeba zejść na olej o wyższej gęstości. A jak wiadomo ze tu tylko chodzi o gestość. I dlatego stworzyli oleje mineralne co nawet w dużych ujemnych temp. nie robią sie masą lecz nadal zachowują właściwości smarujące pozwalające na używanie ich w silnikach z turbodoładowaniem.

Pozdro

ZC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm. to panowie na jaki olej mam zmienić bo się już pogubiłem, używałem takiego oleju bo mi mechanik polecił i takim zalał jak kupiłem auto. a jak myślicie kable do świec wymieniać.

Jak nie są przerwane to nie wymieniaj tylko sprawdz przed zimą czy wszystkie grzeją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do twojego autka polecam Liqui Moly 5W-40 Top Tec 4100,

spełnia wszystkie normy do twojego silniczka i jest bardzo dobry

dla turbiny.

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/d_3701.html

Silnik chodzi na nim cicho i nie zwiększonego zużycia olej w czasie eksploatacji.

Nie polecam na sucho, tylko mam go wlanego w swojej niuni i śmiga ekstra.

Możesz też zadbać o to by lać dobry :ON:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak tam u ciebie EGR ale sugeruję wykręcic kolektor ssący i sprawdzić co tam jest

dodam że mi auto nie bierze oleju w sensie że ubytek od zmiany do zmiany jest znikomy a mam 200 000

a co miałem w kolektorze to widać tu poniżej

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=159281.0

w dole temtu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajmy 300 000 na diesla to jeszcze nie katastrofa

pytanie ile z tych 300 000 nakulał po polskich drogach i jakiego miał kierowcę

miałem kiedyś starego Passata z 1.6 TDI 80 kucyków i jak go sprzedawałem to miał ok 400 000 i jeszcze nieźle jeździł tylko oliwki trzeba mu było tak z 1l dolać na 10k a poza tym był niezniszczalny

5 lat dojazdów do pracy 60km w jedną stronę -- ani jednej poważnej awarii nie licząc zaciętego termostatu -- palił na dotyk

ech dzisiaj to chyba już takich aut nie ma no ale co tam w nim miało się popsuć....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...