draksuss Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 Po odpaleniu zimnego silnika, temperatura wody osiąga 90 stopni równocześnie z olejem. Czy temp oleju grzeje się wolniej. jak powinno być prawidłowo. najpierw temp silnika po dłuższym czasie olej dochodzi do 90 stopni? sorry za banalne pytanie!
sebolec Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 Tak, olej grzeje się wolniej, ale wszystko jest w porządku.
draksuss Opublikowano 26 Września 2010 Autor Opublikowano 26 Września 2010 Właśnie nie jest o.k. ponieważ na postoju, olej dochodzi do 100 stopni a w upały nawet do 120 to silnik zaczyna się grzać również 100 stopni i tą temperature utrzymuje do momentu aż ruszę wtedy wraca do normy kupiłem go nie dawno więc, trochę się zmartwiłem, bo zrobiłem zamiane za bmw w idealnym stanie, silnik pracuje o.k ma moc, woda jak i olej poziom bez problemu, nie ubywa, ale coś nie gra z tymi temperaturami od czego zacząć?
zegarmistrz Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 Z temperaturą wody jest coś nie tak... i mnie jest cały czas 90 stopni (może zacznij od termostatu).. natomiast temperatura oleju - czasami przy długiej jeździe autostradą z prędkościami powyżej 200 km/h dochodzi też do 120 stopni i jest to raczej zachowanie normalne..
sebolec Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 Ja myślę, że przede wszystkim należy zacząć od sprawdzenie wentylatorów. Czy w 2,6 jest wisko? Jeśli jest, to wentylator silnika powinien chodzić cały czas. I nie powinien dawać się łatwo zatrzymać. Jeśli jest elektryczny, to sprawdź przy jakich temperaturach włączają się poszczególne biegi. Szczegóły diagnostyki znajdziesz w archiwum forum. Pozostałe typowe awarie układu chłodzącego to wspomniany wcześniej przez zegarmistrza termostat, pompa wody i niedrożna chłodnica. Termostat z reguły powoduje niedogrzanie silnika, ale chyba nie zawsze tak jest i pewnie w niewielkim odsetku przypadków zacina się w pozycji zamkniętej, ale to powodowałoby dosłownie gotowanie się płynu. Uszkodzona pompa wody z kolei daje efekty odwrotne do Twoich, tj. przegrzewanie się w czasie jazdy, pod obciążeniem, a spadek temperatury, gdy auto się zatrzymuje. Wstępnie można ją wykluczyć. Przytkana chłodnica może utrudniać obieg wody. Przy niskich obrotach - kiedy stoisz - pompa wody daje mniejsze ciśnienie i płyn słabo krąży w układzie, a silnik się grzeje. Gdy ruszasz obroty rosną, ciśnienie dawane przez pompę też i temperatura płynu spada, bo zaczyna on prawidłowo krążyć. Powodzenia.
dardit Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 Sprawdź jak koledzy powiadają termostat - silnik ma mieć 90 nie ważne czy stoisz czy jedziesz czy jest +35 czy -25 na dworze. Mam 2.6 i tak właśnie jest, z temperaturą oleju nie wiem bo nie mam zegara.
janSerce Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 U mnie temp oleju jest zawsze wyższa od temp płynu chłodniczego, średnio olej zawsze ma około 100-110st, chłodziwo 90st, (umnie jest wisko)
supi9 Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 temp nie powinna być powyżej 90 nawet jak go pogonisz 1 termostat a 2 kontrola kiedy załącza się wiatrak i czy czujnik jest ok
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się