Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] MTS_Technik - opinie i test online amortyzatorów


amokk

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem świeżo po wymianie amortyzatorów MTS-Technik i chciałem się podzielić kilkoma uwagami:

1. Amortyzatory są sportowe czyli o skróconym skoku pracy -25mm

2. Montowałem je do fabrycznego zawieszenia 1BE -20mm i ciężko znaleźć osłony i odboje także skrócone, więc zastosowałem standardowe (Kayaba 915708 + 915416), ponieważ komplet oryginalnych skróconych to koszt ok. 400 zł

3. Przednie montujemy bez przeszkód zostawiając firmową metalową osłonę główki amortyzatorów, ale trzeba się namęczyć ze ściśnięciem sprężyn

4. Tylne nie wymagają dużego ściśnięcia sprężyn jak przednie

4. Na oryginalny odbój tylny przychodzi pierścień oporowy osłony, który trzyma osłonę, a przy tym komplecie, który ja zastosowałem, pierścień ten jest niepotrzebny, ponieważ odbój tak jest wykonany, że posiada już mocowanie na przytrzymanie osłony

5. Tylne amortyzatory są krótsze i montujemy je zaczynając najpierw od przykręcenia śruby na dole, a dopiero potem śrub na górze, inaczej nie włożymy dolnych śrub (z jednej strony blokuje układ wydechowy, a z drugiej zbiornik paliwa

6. Przez taki montaż tylnych amortyzatorów górną pokrywkę która przytrzymuje amortyzatory musimy założyć pod skosem, aby weszła w górne wycięcie i tak już zostawiamy (nie skręcamy już amortyzatora o 45 stopni, tak jak przy normalnym montażu), chyba, że ktoś chce mieć tę pokrywkę prawidłowo ułożoną to musi jeden plastikowy ząbek wyłamać

7. Nie ma żadnej innej możliwości montażu tylnych amortyzatorów (w sposób podany powyżej), chyba, że ktoś woli demontować układ wydechowy i zbiornik paliwa

8. W tylnych amortyzatorach należy wymienić osłony główki na oryginalne (ze starych amortyzatorów), aby osłona mogła się opierać na nich

9. Średnica oryginalnych amortyzatorów ma 38,5mm, a nowych 40mm, więc sfrezowałem ścianki osłon główek, aby było możliwe ich założenie

10. Tylne amortyzatory mają 5-stopniową regulację twardości poprzez wyjmowalny pierścień

Prawa przednia strona:

90391003.th.jpg 49813410.th.jpg 74888499.th.jpg 46979236.th.jpg

Tylna strona:

img6959x.th.jpg img6960x.th.jpg img6962.th.jpg img6964c.th.jpg

img6965z.th.jpg img6966w.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem świeżo po wymianie amortyzatorów MTS-Technik i chciałem się podzielić kilkoma uwagami:

10. Tylne amortyzatory mają 5-stopniową regulację twardości poprzez wyjmowalny pierścień

Jesteś pewien?

Z tego co wiem, jest to regulacja osadzenia sprężyny (wyżej/niżej) a nie regulacja twardości :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego fotka by się przydała jeśli to nie problem...w celach porównawczych oczywiście :wink4:

Przeciez masz fotke pierscienia i nawet widac wcięcia do regulacji (swoja droga jest to bardziej do wysokoscki niz twardosci-wiadomo, sprezyna tez bedzie bardziej scisnieta)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie widze... wiec jak ? :>

Pierścień jest mocowany w zapadkach.

Zresztą sam tak napisałeś:

Kolego fotka by się przydała jeśli to nie problem...w celach porównawczych oczywiście :wink4:

Przeciez masz fotke pierscienia i nawet widac wcięcia do regulacji (swoja droga jest to bardziej do wysokoscki niz twardosci-wiadomo, sprezyna tez bedzie bardziej scisnieta)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy,

Ja tez mam ten sam zestaw i tak...

Ja mam opcje - 40mm w stosunku do 1BA.

Na 17" jest sporo twardziej od 1BE (ktore mialem standardowo). W zakretach malina :) mam fajna szykane na dzialeczce i sprawdzam jak szybko moge wchodzic w nia :)

Co do pierscienia na tylnym zawieszeniu

nie odpowiada on za twardosc a za wysokosc tylu. sluzy do poziomowania tylu wzgledem przodu.

zdjecia macie u mnie w profilu jak autko stoi na tej konfiguracji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jest blokowany ten pierscien?

ja mam u siebie na tyle MTS'y , a owy pierścień wchodzi w podtoczenie w talerzu na którym osadzasz spręzynę i niby to ma się trzymać ... :) no jak dotąd nie wyskoczyło.

Jak montowałem pierwszy raz zrobiłem skuche bo pierścień osadziłem na samym dole , heh i d*pa siedziała do połowy opon.

Aby tył był w miarę równo zprzodem pierścień musi być na samej górze ( mam zawieche 1 BE).

Ogólnie przeturlałem sie ponad rok na tych amorkach z tyłu. Na początku faktycznie było przesadnie twardo , jakbym skręcił na sztywno tył :)

potem się trochę rozchodziło .

zrobiłem na tych amorkach okolo 20 tys km. i ..... właśnie będe je wywalał.

bardzo szybko zaczęły skrzeczeć jak stary tapczan.spryskanie trzpienia wyciszało na 2 dni. potem zaczeły się stuki. Rozebrałem tył obejrzałem wszystko , wymieniłem górne łożyska amora , skręciłem i nadal stuka. Tuleje belki jak i łożyska na tyle mamnowe więc to nie one.

Na dniach dotrą do mnie Kayaby ULTRA SR i zobaczymy jak to bedzie latać .

Na waszym miejscu zainwestował bym w coś lepszego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego M3I ile zapłaciłeś za Kayaby ULTRA SR??

no i czekam na info jak się będą sprawować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jest możliwość regulacji pierścienia bez wyciągania amorka? :mysli:

dałoby radę jak skręcisz spręzynę zaciskami i zwolnisz talerzyk z nacisku sprężyny.[br]Dopisany: 16 Styczeń 2011, 00:41_________________________________________________

Kolego M3I ile zapłaciłeś za Kayaby ULTRA SR??

no i czekam na info jak się będą sprawować :)

Ile kosztowały ? heh to indywidualne pytanie do Dzika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jest możliwość regulacji pierścienia bez wyciągania amorka? :mysli:

dałoby radę jak skręcisz spręzynę zaciskami i zwolnisz talerzyk z nacisku sprężyny.[br]Dopisany: 16 Styczeń 2011, 00:41_________________________________________________

Kolego M3I ile zapłaciłeś za Kayaby ULTRA SR??

no i czekam na info jak się będą sprawować :)

Ile kosztowały ? heh to indywidualne pytanie do Dzika.

ceny są praktycznie takie same jak za MTS tylko jakość kayaba miażdzy MTSa w każdej kategorii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...