verpa Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 Witam, byłbym wdzięczny za rzucenie okiem na moje logi. Mam problem z dymieniem na niebiesko tylko na zimnym silniku. Im niższe temperatury, tym ciężej odpala, świece tamtej zimy wymienione razem z termostatem i czujnikiem temp. płynu chłodzącego. Mogę dodać, że mam zainstalowany OCT i brak kata. EGR trochę puszcza olej. Generalnie samochód jeździ ok, przyśpiesza ok. Proszę o pomoc. Logi zimnego silnika bez odpalenia: Log (0 - 000,001,003) Log (1 - 014,018,023) Log (2 - 004,007,013) Logi statyczne: Log (0 - 014,018,023) Log (1 - 000,001,003) Log (2 - 004,007,013) Logi dynamiczne: Log (0 - 008,010,011) Log (1 - 000,001,003) Grupa BS: Log (0 - 003) Log (1 - 011) Log (2 - 000) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mistrzugt Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 Parametry w logu statycznym, zagrzanym aucie w grupie 23 masz strasznie rozjechane (ale nie wiem,co to jest- cisnienie sprezania?? ). U mnie to wyglada tak: (mamy praktycznie te same silniki) Group A: '023 (no units) (no units) (no units) (no units) TIME STAMP 0.01 -16.0 -14.0 -20.0 -19.0 0.38 -16.0 -12.0 -20.0 -16.0 0.78 -17.0 -13.0 -16.0 -17.0 1.18 -18.0 -15.0 -22.0 -19.0 1.58 -17.0 -16.0 -19.0 -17.0 1.98 -13.0 -16.0 -19.0 -18.0 2.37 -10.0 -17.0 -21.0 -18.0 2.77 -12.0 -13.0 -21.0 -18.0 3.15 -13.0 -14.0 -18.0 -17.0 3.55 -11.0 -14.0 -19.0 -18.0 3.95 -13.0 -13.0 -21.0 -21.0 Kat synchro jest ok, temp w granicach normy, wtryski tez ok. Nastepnym razem loguj kazda grupe osobno, jest wtedy dokladniej i w jednej grupie cos Ci sie rozjechalo. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
verpa Opublikowano 1 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 023 są to BIPy . Wiem tylko że powinny być jak najbliższe 0. tolerancja -30 +30 Powyżej 30 jest już niedobrze. Kąt synchro sam ustawiałem, ma 0. -0,6. Więc skąd ten niebieski dym po odpaleniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mistrzugt Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 a oleju Ci nie ubywa?? Jaki masz realny przebieg?? Moze jakies uszczelniacze na zaworach?? - tak samo mialem kiedys u siebie jak Ty masz,tylko ze w benzynie. Oleju nie ubywalo, ale po nocy wlasnie w chlodniejsze dni odpalal na niebiesko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
verpa Opublikowano 1 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 oleju nie ubywa - tak mi sie wydaje. Zauważyłem też, że po odpaleniu auta na zimnym silniku, po około 2min silnik zaczyna inaczej pracować, jakby pompowtryskiwacze głośniej pracowały. Wtedy właśnie dymienie sie delikatnie nasila. Właśnie grzebałem w aucie i nic nadal to samo. Odkręciłem pokrywę zaworów - wszystko wydaje się być ok, zresztą w logach widać korekcje, w rurze która idzie do turbo olej, ale tylko na ściankach małe ilości. W wirniku nie wyczuwam luzów. Jakieś sugestie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
banshee Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 Witaj. Na kompie mam tylko 3 grupy z mojego auta odpalonego na zimnym silniku. http://img836.imageshack.us/f/013018023podczasodpalan.jpg/ Myślę, że błędu nie znajdziesz w vagu. Jest to typowy objaw, gdy silnik lekko bierze olej. U mnie też po odpaleniu pojawia się dymek niebieski. Gdziekolwiek bym nie rozłączył rury doprowadzającej powietrze za turbiną mam trochę oleju - jest to mokre. Myślę, a raczej jestem pewien że jest to powodem dymienia. Spalony olej objawia się niebieskim dymem. Lejące, czy też niesprawne wtryski to czarny dym. Gdybyś potrzebował jakiś logów to mogę przy okazji zrobić. Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Musashi Opublikowano 2 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 oleju nie ubywa - tak mi sie wydaje. Zauważyłem też, że po odpaleniu auta na zimnym silniku, po około 2min silnik zaczyna inaczej pracować, jakby pompowtryskiwacze głośniej pracowały. Wtedy właśnie dymienie sie delikatnie nasila. Właśnie grzebałem w aucie i nic nadal to samo. Odkręciłem pokrywę zaworów - wszystko wydaje się być ok, zresztą w logach widać korekcje, w rurze która idzie do turbo olej, ale tylko na ściankach małe ilości. W wirniku nie wyczuwam luzów. Jakieś sugestie? u mnie w avf za dymienie byl odpowiedzialny zawor egr. zmiana dzwieku pracy silnika na biegu jalowym po ok 1-2 min, jest spowodowana wlasnie wylaczeniem sie egr - silnik przechodzi na prace na czystym powietrzu a wtedy pracuje twardziej. jezeli nie ubywa specjalnie oleju, a turbina nie wykazuje luzow, nie przejmowalbym sie, moje auto mialo 130.ooo km i zachowywalo sie podobnie.... pamietaj czyscic oct co jakis czas. logi, 018, 023 oraz 013 bardzo ladne. przygladalbym sie termostatowi, moze sie okazac ze po spadku temp zewnetrznej beda problemy z dogrzaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
verpa Opublikowano 2 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2010 Wielkie dzięki koledzy. Musashi - będę słuchał tego dzwięku jaki wydaje po 1-2 min po odpaleniu - wtedy dymi mocniej na niebiesko, potem podepne vaga i przysłucham się czy to ten sam dzwięk jak sie loguje 003 BS. Mam też w garażu niesprawne EGR, może podmienie i sprawdzę czy coś się zmieni. Niby niesprawny, ale efektu dymienia nie było. OCT wczoraj zdemontowałem. Wydaje mi się też, że auto wiecej pali - 8, 9 litrów w mieście. Auto ma niby 161000. Termo ori wymieniony w zimę, generalnie temp utrzymuje się ~88,2, czujnik cieczy nie ori, oraz świece Beru. W turbinie jak palec wsadziłem to olej był, nie wylewał się ale był. Aha i mogę dodać, że im zimniej tym ciężej odpala (za 1 razem, przy -20 dłużej trzeba kręcić, wskakuje na wyższe obroty na kilka sek. ale to chyba normalka). A może to wina wtrysków? chociaż vag nic złego nie pokazuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Musashi Opublikowano 6 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 olej w turbo to norma. ile oleju zuzywa na 10.ooo km? jakiej szerokosci masz opony? jezeli chodzi o rozruch powinien startowac od strzala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bieniek Opublikowano 6 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 Sprawdz swiece. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
banshee Opublikowano 6 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2010 olej w turbo to norma. ile oleju zuzywa na 10.ooo km? jakiej szerokosci masz opony? mój z litr wciągnie. 505.01 full synthetic 235/45/17 Siemka, może to nie mój wątek, ale podałem swoje wartości. Jaki wniosek z tego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
verpa Opublikowano 8 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2010 jeśli chodzi o olej to nie wiem ile na 10.000. Ale przy wymianie oleju (co jakieś 13 m-cy, 15tys km na oleju) mechanior ściągną 2,8 litra starego. Też trochę mi wycieka z egr. Świece wymieniane w zimę na Beru, więc powinny być ok. Koła 225/45/17 lato w zime 15cali. Kilka dni temu zatankowałem na shellu (wczesniej orlen) i dymienie jakby się zmniejszyło (dym nie jest już taki niebieski, bardziej biały). Zauważyłem także lekkie przerywanie podczas przyśpieszania (około 1800-2000 obrotów) z tego co wyczytałem, tak też się objawia padnięty egr. W weekend podmienie EGR na stary, który jest niesprawny, sprawia wrażenie zaślepionego. Zobaczymy czy dym po odpaleniu nadal będzie się wydobywał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
banshee Opublikowano 8 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2010 Jedna rzecz która mi się nie podoba i nie jest w porządku z prawidłowym dbaniem o diesla to to, że - napisałeś to wyżej - nie uzupełniasz oleju na bieżąco. Do motoru wchodzi bodajże 4 litry, a ty jeździsz mając 2,8? Szkoda motoru!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
verpa Opublikowano 10 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2010 Jedna rzecz która mi się nie podoba i nie jest w porządku z prawidłowym dbaniem o diesla to to, że - napisałeś to wyżej - nie uzupełniasz oleju na bieżąco. Do motoru wchodzi bodajże 4 litry, a ty jeździsz mając 2,8? Szkoda motoru!!!! wiem wiem, mój błąd więcej się nie powtórzy. [br]Dopisany: 09 Październik 2010, 08:21_________________________________________________Podmieniłem egr na inny - niesprawny, ale zmian nie ma żadnych, po odpaleniu zimnego znów dymi na niebiesko. Po około 2 min samochód zaczyna inaczej pracować, jakby coś się włączało i wtedy dymienie się nasila. Zdejmowałem dolne węże od turbo - śladowe ilości oleju, oraz od intercoolera - kilka kropel oleju wyleciało. Już nie mam pojęcia co mogę więcej zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ciahciah Opublikowano 10 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2010 obstawiam problem z dolotem za winowajce niebieskiego dymka, ja tak miałem, rura od filtra powietrza do turbo zsunęła się z turbo, po dokręceniu spalanie spadło o litr i koniec niebieskich bąków - powodem było nie stabilne doładowanie a co za tym idzie nie była w pełni spalana mieszanka która wylatywała wydechem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
verpa Opublikowano 10 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Października 2010 obstawiam problem z dolotem za winowajce niebieskiego dymka, ja tak miałem, rura od filtra powietrza do turbo zsunęła się z turbo, po dokręceniu spalanie spadło o litr i koniec niebieskich bąków - powodem było nie stabilne doładowanie a co za tym idzie nie była w pełni spalana mieszanka która wylatywała wydechem wczoraj sprawdzane, okręcałem obudowę filtra jak i rurę do turbiny. Wszystko podokręcałem jak należy. Zauważyłem dziś także, że jeśli ścisnę cięgno od EGRa tak mniej więcej do połowy to przestaje być słyszalne "buczenie" z o obudowy filtra (silnik wtedy ładniej pracuje). Tak ma być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
banshee Opublikowano 10 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2010 Obawiam się, że nic z tym nie zrobisz... Może jakiś programik by pomógł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
verpa Opublikowano 11 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 hmmm.. właśnie wróciłem z garazu i zauważyłem, że po odłączeniu węża od gruszki turbo auto przestaje dymić. Jak wcześniej napisałem, w turbo śladowe ilości oleju, jednak luzów nie zaobserwowałem. W czym może być problem? Regeneracja turbo? N75? Rano na zimnym silniku jeszcze raz odpiąłem wąż od gruszki turbo, nadal jest to samo, dymi na niebiesko. Co jeszcze mógłbym sprawdzić? Może zaślepić EGR? Dziś odłączyłęm węże gumowe od n18 od klapy gaszącej zostawiłem (zrobiłem tak jak na rysunkach w tym temacie http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=90995.0;highlight=egr+jak+zaslepic ), samochód płynniej jeździ, wydaje mi się ze kultura pracy silnika się poprawiła, , nie mam zaślepionego egra, rano po nocy będe wiedział czy nadal dymi. Jednak auto nie przyśpiesza tak jak przed odłączeniem węży, sprawia wrażenie jakby turbo wstawało po 3tys obrotów. Czy trzeba zaślepić egr jesli odłączyłem węże? [br]Dopisany: 10 Październik 2010, 21:16_________________________________________________? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
banshee Opublikowano 11 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 nie trzeba nic robić przy egr - po prostu jest zamknięty obieg powtórnego spalenia spalin. Oczywiście wężyki w których jest podciśnienie musisz zaślepić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
verpa Opublikowano 11 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2010 nie trzeba nic robić przy egr - po prostu jest zamknięty obieg powtórnego spalenia spalin. Oczywiście wężyki w których jest podciśnienie musisz zaślepić. A co z brakiem mocy? generalnie 2 węże mam całkowicie wypięte z samochodu. Czy mam je podpiać spowrotem na miejsce, ale nie zakładać do n18 i je zaślepić np śrubką? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się