Trezor Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Opublikowano 6 Sierpnia 2006 Wczoraj zauważyłem dziwne stuki w swoim samochodzie. Występują one jedynie w czasie jazdy (nigdy na postoju), co sugeruje mi, że jest to związane z układem jezdnym, choć nie wiem, czy dobrze kombinuję. Słychać je kiedy obroty silnika spadną dość niskiego poziomu, ale nie jest to zależne od zmiany biegu, bo na luzie też to słychać. Nie występuje kiedy przyśpieszamy lub utrzymujemy prędkość na wysokich obrotach (choć dzisiaj trochę się nasiliły i mam wrażenie, że też już trochę słychać). Nie występuję również kiedy wciskam hamulec. Stuk jest taki głuchy, niemetaliczny. Szybkość stuków jest związana z prędkością, a nie z obrotami silnika. Tak sobie myślę, że może być to coś związane z przeniesieniem napędu na koła. Może jakieś mocowanie półosiek, jakieś przeguby? Trochę zgaduję, ale nie za bardzo się na tym znam. Mam nadzieję, że w miarę dobrze opisałem objawy. Może wiecie co to może być i od czego zacząć sprawdzanie samochodu? Z góry dziękuję. P.S. Pewnie część z Was przeczytała już o moim problemie na forum Audi Klubu, tych przepraszam, za "spam".
bratpit Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Może łączniki stabilizatora jeżeli są jeszcze na sworzniach to lubią się szybko wybić i klupać.
Wihajster Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Opublikowano 7 Sierpnia 2006 dokładnie mi tez pukaja te łaczniki jutro sie zabieram za wymiane bo to pukanie mnie juz bardzo flustruje.A jedno co zauwazylem to ze te łaczniki ktore mam juz kupione sa nowszego typu niz te ktore sa teraz załozone Pewnie w aucie sa jeszcze oryginały zapakowane
bratpit Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Opublikowano 7 Sierpnia 2006 dokładnie mi tez pukaja te łaczniki jutro sie zabieram za wymiane bo to pukanie mnie juz bardzo flustruje.A jedno co zauwazylem to ze te łaczniki ktore mam juz kupione sa nowszego typu niz te ktore sa teraz załozone Pewnie w aucie sa jeszcze oryginały zapakowane Kiedyś był na sworzniach teraz sa przelotowe na śrube i te drugie wytrzymuja troche dłużej
Wihajster Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Opublikowano 7 Sierpnia 2006 czytajac wczesniej na naszym forum o łącznikach byla kłotna mała ze sa lewe i prawe .jak kupowalem powiedzialem ze chce lewy i prawy a gosciu powiedzial ze to jest to samo i ze uniwersalne.patrzac na nie to rzeczywiscie niczym sie nie roznia,kupiłem lemforedra
Gość zdeniu Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Opublikowano 7 Sierpnia 2006 piotr1602, nowego typu czyli te przelotowe na śrube napewno są różne , prawy i lewy
bratpit Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Opublikowano 7 Sierpnia 2006 piotr1602, nowego typu czyli te przelotowe na śrube napewno są różne , prawy i lewy Na 100% jest lewy i prawy , dolna część łącznika tej tulejki przelotowej jest dłuższa.
Wihajster Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Opublikowano 7 Sierpnia 2006 nie mam ich przed oczami ale o ile pamietam to i dolna i gorna sa jednakowe
Gość zdeniu Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Opublikowano 7 Sierpnia 2006 piotr1602, a ja mam przed sobą i jest różnica jena tulejka ma 32mm a druga 38mm nr febi prawy 17214, lewy 17216
Wihajster Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Opublikowano 7 Sierpnia 2006 to ciekawe dlaczego facet w sklepie powiedzial ze to nie ma znaczenia a wiem ze zna sie na tym co robi
Gość zdeniu Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Opublikowano 7 Sierpnia 2006 piotr1602, nie neguje jego wiedzy ale od x lat działam w branży i właśnie jestem w robocie i wziołem sobie owe łącznioki i jak cholera widać że są różne poza tym wystarczy sptrawdzić w ETKU
Wihajster Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Opublikowano 7 Sierpnia 2006 ok dzis sprawdze na oba ile maja w mm ale raczej wiem ze sa identyczne a poza tym na podelku nie pisze ze jest lewy czy prawy a powinni byc napisane jakby to mialo znaczenie tak na chlopski rozum
Gość zdeniu Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Opublikowano 7 Sierpnia 2006 najprościej będzie jak sie udasz do serwisu to tam Cie oświecą bop widze że nie rozumiesz co pisze :mrgreen: dla jasności dam Ci nawet nr oryginału 8D0411317D -> 4D0411317J - lewy 8D0411318D -> 4D0411317J - prawy
Wihajster Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Opublikowano 7 Sierpnia 2006 nie neguje twojej wiedzy i fachowosci dlatego zmierze i jutro dam ci znac :razz: aha jeszcze pytanko te sruby to sie przykreca we dwie rozne strony czy to nie ma znaczenia??
Gość zdeniu Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Opublikowano 7 Sierpnia 2006 tutaj masz nawe fotke na której widzać różnice w grubościach tulejek :mrgreen:
Wihajster Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Opublikowano 7 Sierpnia 2006 to raczej napewno ja mam łaczniki inne bo takiego zgrubienia nie ma i gora i dol maja te sama srednice wiec jak to wytlumaczyc??
Gość zdeniu Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Opublikowano 7 Sierpnia 2006 to wychodzi że masz złe łączniki
Trezor Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2006 Dzięki za podpowiedź, ale okazało się, że to jednak przegub. Tak przynajmniej po podniesieniu samochodu stwierdzili w serwisie. Zobaczymy jak będzie, jak wymienią.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się