Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Lekkie podkręcenie 1Z-ki , jakie zmiany ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

IMO nie ma sensu wsadzanie starych koncówek i płacenie 200 PLN za regulację...skoro nawet jakies nowe 216 seven diesel za grosze

za grosze czyli za ile? i gdzie je mozna kupic?

Opublikowano

z tego co wiem to chyba właśnie kolega Cowboy zajmuje się sprzedażą końcówek wtrysków coś mi się obiło o uszy :naughty: także pisz do niego jak chcesz końcówki 216 i wtedy z nimi i starymi wtryskami jedziesz do pompiarza i zrobi Ci to co trzeba :good:

Opublikowano

No i nadal mam zagwozdkę jak lepiej zrobić..

Czy wymienić całe wtryski czy tylko końcówki, i czy na 205 czy na 216...

I czy na nowe czy na używane..

I czy przed zimą warto robić jakieś zmiany skoro jak wszyscy wiemy zima nie sprzyja na wykorzystywaniu osiągow auta. Może lepiej poczekać do wiosny :)

Dotarłem do człowieka , który sprzedaje nowe końcówki wtrysków fratelli bosio 216 za 130 zł/szt, a Bosch 216 za 230 zł/szt. Mam tylko jeszcze pyt bo czytałem gdzieś, że duże znaczenie ma w tym wszystkim komputer ( tzn. jego szyna 8 lub 16 bit ). Zakładając, że ja mam 8 bit ( bo chyba takie wkładali do 1Z`) to czy w ogóle dadzą mi coś te 216-ki?

Opublikowano

I czy na nowe czy na używane..

używane to w 95% złom który ma nalatane +300 tys km

jak wszyscy wiemy zima nie sprzyja na wykorzystywaniu osiągow auta

wszyscy wiemy że sprzyja ;) m. in. niska temperatura w dolocie

Dotarłem do człowieka , który sprzedaje nowe końcówki wtrysków fratelli bosio 216 za 130 zł/szt, a Bosch 216 za 230 zł/szt.

przeciez Ci pisałem że to Godski z tegoż forum :)

Zakładając, że ja mam 8 bit ( bo chyba takie wkładali do 1Z`) to czy w ogóle dadzą mi coś te 216-ki?

dadzą, nie ma to znaczenia na tym etapie tuningu

Opublikowano

kolego Tomiqu teraz już wszystko zależy od Ciebie i od funduszy którymi dysponujesz.. najlepszym rozwiązaniem byłyby nowe końcówki frateli bosio lub seven diesel.. wkładając nowe końcówki to tak jakbyś miał już nowe wtryski.. na zimnym powietrzu na pewno lepiej odczujesz moc niż w upały ;)

216 są bardziej rozwojowe.. może za jakiś czas zechcesz jeszcze wzmocnić auto i wtedy program i będziesz miał około 130PS ;) także się zastanów..

Opublikowano

cowboy pisząc o zimie miałem na myśli śliskie i oblodzone nawierzchnie :wink4:

A Godski się nie odzywa, napisałem na priv do niego. A człowiek do którego dotrałem, podpisuje się na forach marcin87.

Tutaj jest link do jego oferty z innego forum:

http://www.tdiracing.pl/viewtopic.php?t=5608&sid=3501468bf75a0c253e834ec133a6e109

Ale wracając do tematu to biorąc pod uwagę wszyskie ZA i PRZECIW skłaniałbym się do nowych końcówek fratelli bosio , koszt 4 szt. to ok. 500 zł + przełożenie z regulacją ( o regulację się boję najbardziej bo nie znam opinii o pompiarzach w mojej okolicy) jak piszecie ok. 200 zł czyli razem 700 zł za uzyskanie ok. 110 KM i 230 Nm jak zakładacie. Czyli to będzie chyba lepsze rozwiązanie niż wydanie ok. 1000 zł za program , nie mając pewności jak mój 1Z zareaguje na remap. I tak jak cowboy pisał - mam nowe wtryski , które będą na kolejne 100-150 tys km :) No i po wymianie końcówek wtrysków na 216 będzie już podstawa do zrobienia remapu w przyszłości. Dzięki koledzy w ogóle za rozjaśnienie tamtu. :)

Zapytam jeszcze z ciekawości :) Jadę to tunera i okazuje się, że moje auto reaguje na remap tylko przyrostem np. 5 KM , czy tuner oddaje mi kasę za taki słaby tunning czy to jest już moje ryzyko? Bo jeśli moje to ja serdecznie dziękuje wydać patola na tunning i wyjechać niewiele mocniejszym autem niż miałem przed wjazdem :)

[br]Dopisany: 27 Październik 2010, 11:33_________________________________________________

kolego Tomiqu teraz już wszystko zależy od Ciebie i od funduszy którymi dysponujesz.. najlepszym rozwiązaniem byłyby nowe końcówki frateli bosio lub seven diesel.. wkładając nowe końcówki to tak jakbyś miał już nowe wtryski.. na zimnym powietrzu na pewno lepiej odczujesz moc niż w upały ;)

216 są bardziej rozwojowe.. może za jakiś czas zechcesz jeszcze wzmocnić auto i wtedy program i będziesz miał około 130PS ;) także się zastanów..

masz rację kolego joker-lukasz , świętą rację :)

Koledzy dotarłem do ciekawego wątku, który jeszcze bardziej skłania mnie do wymiany końcówek na 216ki :decayed:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=189396&sid=5757360fb5140e8e518e0d8827c49786

Opublikowano

jak jedziesz do tunera to zawsze Ci podłącza furę do kompa i sprawdza podzespoły od których zależy sam chiptuning.. jeśli pod zespoły się nie nadają to Cie odeśle zapłacisz za samą diagnostykę i będziesz wiedział co jest z Twoim samochodem nie tak i co trzeba ewentualnie wymienić/naprawić.. :)

Opublikowano

mam najwyrazniej ta sama fure co kolega zakladajacy temat ktory mnie zaciekawil, zastanawiam sie i zapytowuje o jakichs tunerow w anglii a najlepiej okolice coventry birmingham? sa jacys?

Opublikowano

ale wsadzenie 216 bez ingerencji w oprogramowanie może się nie udać 205 daje większe szanse tak słyszałem

Ot ku..... wejdzie taki na forum i rozwali całą moją ideologię :> Ja już się nastawiłem na te 216 a Ty mi piszesz, że nie zareaguje na remap? :)

Poczytaj i nie grzesz więcej :cool1:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=189396&sid=5757360fb5140e8e518e0d8827c49786

[br]Dopisany: 27 Październik 2010, 22:37_________________________________________________

mam najwyrazniej ta sama fure co kolega zakladajacy temat ktory mnie zaciekawil, zastanawiam sie i zapytowuje o jakichs tunerow w anglii a najlepiej okolice coventry birmingham? sa jacys?

Kolego nie dokładnie tę samą bo ja mam 1Z ale nie wiedzieć czemu gdy próbuję to zaznaczyć w ustawieniach to wywala mi AFF czyli 75 KM. Więc już ustawiłem to AHU bo w sumie motorki praktycznie takie same. No właśnie , a może są jakieś różnice pomiędzy AHU i 1 Z?

Opublikowano

A Godski się nie odzywa, napisałem na priv do niego. A człowiek do którego dotrałem, podpisuje się na forach marcin87.

Tutaj jest link do jego oferty z innego forum:

http://www.tdiracing.pl/viewtopic.php?t=5608&sid=3501468bf75a0c253e834ec133a6e109

ja bym jednak sugerował brać od źródła, czyli od Godskiego - azetdiesel na Allegro, zresztą tak czy owak koncówki będą od Godskiego ;)

Opublikowano

pewnie duzej roznicy nie ma, czesto w jakichs specyfikacjach silnikow a4 te dwa 1z i ahu sa podawane razem (1Z/AHU)

Opublikowano

podobno AHU to nowsza odmiana 1Z więc pewnie coś delikatnie ulepszono..

ale wracając do tematu to nie ma czegoś takiego że wsadzenie 216 się nie uda a z kolei 205 tak.. seryjny program jest przystosowany na seryjne wtryski.. i można wsadzić większe wtryski ale trzeba przygotować się na delikatnie większego dyma..

Opublikowano

Koledzy w toku zamyśleń i przemyśleń nad tunningiem pojawił się też inny pomysł...

Może na wiosnę zmienię mojego 1Z- a po prostu na nowszy rocznik... :) Taki AJM np...

Więc chyba nie ma najmniejszego sensu ładować kasy w autko, aby za jakieś pół roku już się go pozbyć.

Ostatnio wymieniłem filtr powietrza - na prawdę zauważalna różnica :) Auto wyraźnie zbiera się już od 1700 obr. , co Wy na to? :) A koszt filtra 25 zł za Filtron...

Opublikowano

soft zwiekszajacy wydajnosc itp spowoduje to ze elementy ktore od chwili jego wgrania beda wykonywaly wieksza prace czyli trzeba bedzie sie przygotowac na czestsza ich wymiane tak samo serwisy juz zalecane sa czesciej, a jak sie to ma z samymi wtryskami? Chyba tak samo co?

Opublikowano

Witam gdzie moge kupić sprawne 216??

ostatnio były na Battalionie do sprzedania, możesz kupić same końcówki wtrysków, i zrobić przekłądkę do swoich :wink4:, odezwij sie do kolego COWBOYa, on tym handluje :good:

Opublikowano

dzięki wielkie

nie ma problemu :hi:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...