Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] odpalanie i duszenie


Łukasz P

Rekomendowane odpowiedzi

1. No tak czytałem wątki i nie bardzo mogę połączyć tego do mnie. Mianowicie autko rano nie chce odpalić, wkręca się na obroty 500 i zdycha, za trzecim razem wskakuje normalnie-ale objawia sie to tylko jak jeżdzę na benzynie. Gdy jeżdżę na gazie i zgaszam na gazie następnego dnia odpala normalnie jak powinno być i to mnie dziwi-bo przecież chodzi na benzynie na początku.

2. Problem dwa to mulenie się autka tzn na benzynie nie chce w ogóle jechać, dusi się i nie wkręca, za to na gazie jak jadę jest tak jak być powinno, czyli płynne wkręcanie i rownomierne przyspieszanie. Wczoraj autko stało u mechanika, wymienił sondę lambda bo była padnięta i według jego opini przyczyna leży po stronie przepływomierza-jest na wykończeniu i zasugerował wymianę pompy paliwa bo niby daje ciśnienie ale jest tam jakiś zawór utrzymujący je by normalnie odpalić i on może być padnięty. Czy można wymienić tylko ten zawór? Wiem że dużo napisałem ale z problemem borykam się dłuższy czas i nie znalazłem osoby która potrafiłaby mi pomóc a już nie mówie o mechanikach-objechałem chyba wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedź do mechanika który sprawdzi błędy VAG-iem, bo dotychczasowe działania mechaników są w stylu: będziemy wymieniać części aż trafimy na zepsutą.

Tematy o ciężkim odpalaniu po dłuższym postoju ADP już są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz jeszcze czy wymieniałeś świece i przewody?

świece i przewody wymienione wraz z kopułką i palcem[br]Dopisany: 26 Wrzesień 2007, 11:46 _________________________________________________

Ja też tak miałem jak opisujesz zero błędów....u mnie pomogła wymiana sondy :a4fan:

u mnie sonda wymieniona ale brak efektów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo -proponuje podpiąć pod Vag-a i na włączonym silniku odpiąć wtyczkę przepływomierza oraz zaworu odpowietrzania zbiornika (nie pamiętam dokładnie jego nazwy ale znajduje się koło przepływomierza). Sprawdzić wskazania na Vagu. Dobrze jak zrobi to osoba, która zjadła "zęby" na Vagu. porównanie parametrów da obraz pracy tych 2 ważnych urządzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oraz zaworu odpowietrzania zbiornika (nie pamiętam dokładnie jego nazwy ale znajduje się koło przepływomierza).

mam go odpiętego-tj zawór zwrotny z węglem aktywnym czy coś podobnego-nawet na forum pisano że nie ma on żadnego znaczenia dla prawidłowej pracy i tak tez mi powiedział mechanik-więc w końcu jak to jest? juz się pogubiłem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam;

jeśli błedów nie ma to obstawiam mimo wszystko pompę paliwa.Może nie daje jednak pełnego cisnienia,poza tym może jak juz odpali to kręci,ale jak jest "przytarta" to po jakims czasie znowu sie przyciera i dlatego muli!

U mnie długo krecił nim odpalił,potem jeżdził dopóki sie"nie zagrzała"i zdychał przy dodaniu gazu.wymiana pompy i po zawodach.

A tak a propos,gdzie jest ten zaworek odpowiedzialny za utrzymania cisnienia w przewodzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura

oraz zaworu odpowietrzania zbiornika (nie pamiętam dokładnie jego nazwy ale znajduje się koło przepływomierza).

mam go odpiętego-tj zawór zwrotny z węglem aktywnym czy coś podobnego-nawet na forum pisano że nie ma on żadnego znaczenia dla prawidłowej pracy i tak tez mi powiedział mechanik-więc w końcu jak to jest? juz się pogubiłem....

no to gada bzdury. Opary z baku paliwa mają wpływ na skład mieszanki a co z tym idzie jej odpowiedni dobór. Fakt faktem jego zupełne wyelimonowanie i zablokowanie możliwości wlotu oparów do silnika nie wpłynie na jego pracę. Jedynym powodem zastosowania takiego obiegu są względy ekologiczne ponieważ opary nie ulatniają się bezpośrednio do atmosfery tylko są spalane w komorze silnika. Tak więc jeśli istenieje przepływ oparów z baku do silnika układ ten ma wpływ na jego pracę.

Odłącz akumulator i powiedz czy po podłączeniu się coś poprawiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz akumulator i powiedz czy po podłączeniu się coś poprawiło.

niestety żadnej poprawy[br]Dopisany: 08 Październik 2007, 14:18 _________________________________________________

Witam;

jeśli błedów nie ma to obstawiam mimo wszystko pompę paliwa.Może nie daje jednak pełnego cisnienia,poza tym może jak juz odpali to kręci,ale jak jest "przytarta" to po jakims czasie znowu sie przyciera i dlatego muli!

U mnie długo krecił nim odpalił,potem jeżdził dopóki sie"nie zagrzała"i zdychał przy dodaniu gazu.wymiana pompy i po zawodach.

A tak a propos,gdzie jest ten zaworek odpowiedzialny za utrzymania cisnienia w przewodzie?

Ciśnienie jest dobre bo było sprawdzane aczkolwiek mechanik stwierdził, że na zimę można by pompę wymienić bo nie jest do końca sprawna-więc nie sądzę by yo ona powodowała aż takie wariacje.

no tak chyba skończy się tak że wymienię przepływomierz, pompę paliwa tylko jak uzbieram troche funduszy-no bo koszt bdzie dosyc spory-tyle tylko że nie bardzo mi sie to uśmiecha jeżeli nie mam pewności co do przyczyn usteki. :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!! takie problemy to "normalka" w kregu zagazowanych BMW, wiem ze to inna bajka ale w BMw to zawsze wina przepływki .... na gazie jest ok na benzynie kicha. Przy starych instalacjach, albo zle zestrojonych to wlasnie przepływomierz dostaje najbardziej w kosc (strzały wedrujace opary itp) diagnostyka zazwyczaj nic nie pokazuje (element działa tylko daje strasznie idiotyczne impulsy). W moim miescie kazdy mechanik ma kilka przepływek, podpinasz jedziesz jesli jest OK placisz i po sprawie jesli nic sie nie zmienia zaczyna sie szukanie innych przyczyn. Zadzwonilem do mojego magika co zawsze dlubal mi przy BMW i okazuje sie ze do Audi tez ma przeplywki z demontazu. Moze podepnij inna przepływke i bedziesz wiedzial co jest piec.

PS. Sorki za pisownie ale komputer ktorego uzywam nie obsluguje polskich znakow!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura

aby sprawdził działanie przepływki można zrobić dwie rzeczy:

1. Odpiąć wtyczkę od niej i pojeździć trochę. Zobaczysz wtedy czy to coś zmieniło

2. Sprawdzić wartości jakie podaje na Vagu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma takiej opcji,że pompa podaje odp.ciśnienie a nie jest do końca sprawna.Mechanik coś tak gada,jak w programie "usterka".Chce cos zrobić,ale sam nie wie od czego zacząć.Posłuchaj kolegów i najpierw zrób wymyk z przepławką.Jesli ona okaże się ok, to podmień pompę,nawet na taką pdróbkę za 100zł.Ja osobiscie kupiłem taka,jak ori VDO/moja przejechała 207 tys.!!!!/ w Gdańsku za ok 300zł.U mechaników jest taka gadka,że nasze 4-ki są podatne na usterkii pomp,ze wzgledu na "świetne" paliwo!

Pozdro

Wojtek :a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie wszystkim za pomoc, uzbieram kasę i wymieniam przepływkę, zdecyduję się na serwis - 500 zł gdy oddam starą, bno z tymi używanymi to bywa różnie. P.S. z tego co mi wiadomo po zamontowaniu nowej przepływki należy podpiąc się pod VAG by wykasować stare blędy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie wszystkim za pomoc, uzbieram kasę i wymieniam przepływkę, zdecyduję się na serwis - 500 zł gdy oddam starą, bno z tymi używanymi to bywa różnie. P.S. z tego co mi wiadomo po zamontowaniu nowej przepływki należy podpiąc się pod VAG by wykasować stare blędy?

i jak to się kolego skończyło , czy wymiana przepływki pomogła????????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...