proesde Opublikowano 19 Października 2010 Opublikowano 19 Października 2010 Witam! Moje auto to 1.8T 150KM, multitronic, auto odpala bez problemu, jedzie do tyłu, wrzucam D i.. gaśnie. Jak pochodzi na P lub N jakieś 10-15 min i się rozgrzeje to jak wrzucę na D to wskazówka od obrotów skacze jak i cały silnik, czuć jak by miał wyskoczyć, puszczam hamulec to jedzie normalnie, po jakiś 20 min jazdy objawy znikają, bo do tego czasu samochód wibruje, kiedy stoję na każdych światłach. Wcześniej były problemy z ruszaniem, trzeba było dodać gazu, samochód nie pełzał i szarpał przy ruszaniu. Po wymianie oleju ok 2 miesiące temu szarpanie ustąpiło, pojawiło się sporadyczne gaśnięcie na światłach. VAG nie pokazuje błędów w skrzyni ani w silniku. Samochód ma przejechane ok 140k km, powyższe problemy nigdy nie miały miejsca przy jeździe na wstecznym. Dziękuję za pomoc!!
Bart-S Opublikowano 19 Października 2010 Opublikowano 19 Października 2010 Kurcze rozkładam ręce kolego bo nie spotkałem się jeszcze z takim przypadkiem. Czy gdy przełączysz na D - wskaźnik wybranego biegu na FISie pokazuje prawidłową pozycję drążka zmiany biegów? Gdy trzymasz hamulec, sprzęgło ślizga się (nie ma styku z wałkiem wejściowym skrzyni) dlatego problemu szukałbym raczej w silniku lub kole zamachowym (element służący do tłumienia drgań pochodzących z silnika - zamontowany między silnikiem a skrzynią). Jeśli masz taką możliwość - zapnij jeszcze raz VAGa, na rozgrzanej skrzyni odpal bloki wartości mierzonych (10, 11 i 12) i zrób printscreena (porównamy parametry). Przy okazji przyda się także, nr sterownika oraz wersja oprogramowania skrzyni.
proesde Opublikowano 20 Października 2010 Autor Opublikowano 20 Października 2010 Tak, gdy przełączam na D to FIS pokazuje prawidłową pozycję drążka zmiany biegów, Samochód muszę odpalić i poczekać aż wskazówka temp silnika odbije się od 50 to wtedy jest szansa ze na D ruszy, a raczej wyrwie się do przodu, później na światłach potrafi samochód drgać a przy stawaniu i wciśnięciu hamulca obroty skoczą do 1,5k spadną na 0,5K i zatrzymują się na ok 800 jak stoi w miejscu. Dziś po przejechaniu 15km objawy ustąpiły, jak się nagrzeje jest ok. Ostatnia wizyta w ASO wiązała się z szarpaniem przy starcie oraz po puszczeniu hamulca samochód dalej stał. Poradzono wymianę oleju, co też zrobiłem, i dowiedziałem się jeżeli to nie pomoże to chyba wymiana sterownika i koszt podali na ok 3tys, a wcześniej przed wizytą nie gasł na D świeżo po uruchomieniu.
Bart-S Opublikowano 20 Października 2010 Opublikowano 20 Października 2010 Martwi mnie spora wartość prądu sterującego sprzęgłem biegu do przodu - masz 365mA a prawidłowy zakres dla B6 to 250-300mA (lub do 350mA dla B7). W dokumentacjach z lat 2006 instrukcja zaleca wymianę skrzyni Wcale nie znaczy to jednak, że w Twoim przypadku jest tak samo (tym bardziej, że po rozgrzaniu przekładnia pracuje prawidłowo). 2011 to ostatni soft jaki znam dla skrzyni 01J 927 156 CP - więc od tej strony jest OK. Naprawdę ciężko mi coś doradzić - próbowałbym szczęścia w Sserwis. Skrzynia na stół i zbadać co się stało. Możesz powiedzieć jeszcze ile km przejechałeś od ostatniej wymiany ATF i jakie oznaczenie oleju masz na fakturze?
proesde Opublikowano 20 Października 2010 Autor Opublikowano 20 Października 2010 Na fakturze mam nr katalogowy tego oleju G052180A2, przejechane było ok 3 tys km, czyli wymiana sterownika na nowy w serwisie raczej nie pomoże? no i chyba wycieczka na południe się zapowiada. Dzięki za pomoc!
Bart-S Opublikowano 20 Października 2010 Opublikowano 20 Października 2010 Olej ATF jest OK. Wydaje mi się, że to nie sterownik... nawet nie mam penwości czy to rzeczywiście skrzynia (trochę te 365mA naprowadza ale to nie ja jestem mechanikiem). Spróbuj zadzwonić do Sserwis i podając objawy oraz wartość prądu sterującego sprzęgłem poprosić o jakieś sugestie...
czaki22 Opublikowano 21 Października 2010 Opublikowano 21 Października 2010 ale widze tez ze soft tez zaktualizowali, masz poprawe ? ja mialem szarpniecia ale pompa była do wymiany u mnie, a to ze nie jedzie to na 99% stawiam na inny problem, problem silnika, sprawdz sterownik czy nie pokazał bledów, mowie o silniku, jesli masz nierówne obroty, przepustnica do czyszczenia, czujnik temp do wymiany, przeplywka do wymiany, moze byc 100 innych powodów, na sterownik skrzyni bym niestawiał, wg mnie w benzynie jest mała awaryjnośc tej elektroniki
Bart-S Opublikowano 21 Października 2010 Opublikowano 21 Października 2010 Czaki - przyznałbym Ci rację gdyby nie jeden fakt. 365mA jako prąd sterujący sprzęgłem - to jednak za dużo (tolerancja dla B6 to 310 może 320mA). Kolega pisał też wcześniej, że w silniku nie zapisały się żadne błędy. Mimo wszystko, rzeczywiście sprawdziłbym też bloki pomiarowe - kolego poszukaj informacji dot. diagnostyki 1.8T AVJ w dziale "Diagnostyka" i "Silniki benzynowe".
czaki22 Opublikowano 21 Października 2010 Opublikowano 21 Października 2010 mimo wszytsko niepowinien gasnąc chyba ? generalnie nic nie wskoramy napewno mechaniczna usterka
proesde Opublikowano 24 Października 2010 Autor Opublikowano 24 Października 2010 Witam, umówiłem się do serwisu na czwartek, mają sprawdzić co i jak, nowy objaw jest taki, że podświetlone są na FIS'ie wszystkie litery PRND, może jednak to sterownik, po czwartku napisze co i jak, pozdrawiam!
Bart-S Opublikowano 24 Października 2010 Opublikowano 24 Października 2010 Skoro tryb awaryjny to w takim razie w skrzyni zapisały się jakieś błędy - jeśli masz możliwość, sprawdź jeszcze przed wycieczką do Sopy. Dzwoniłem do Sserwis w Twojej sprawie w tygodniu - rozmawiałem z Pawłem Tylką (prawdopodobnie on będzie Cię obsługiwał). Potwierdzał, że prąd sterujący sprzęgłem na poziomie 365mA to zdecydowanie za dużo jak na B6. Podczas serwisu pytaj i obserwuj jak najwięcej - przyda się garść nowych informacji Paweł tłumaczył mi co się dzieje gdy prąd sterujący jest za duży ale na hali miałem w tym czasie tak głośno, że prawie nic nie zrozumiałem - dlatego jeśli możesz, wyjaśnij jeszcze raz podstawy techniczne tej usterki. Powodzenia!
czaki22 Opublikowano 25 Października 2010 Opublikowano 25 Października 2010 no i ci sprawdza za 4 tysiace PLN.
Bart-S Opublikowano 25 Października 2010 Opublikowano 25 Października 2010 Za co? Za wprowadzenie sondy do skrzyni? Czak, już nie bądź takim pesymistą - myślę, że kolega najpierw uzgodni koszty zanim pozwoli brać się za cokolwiek...
proesde Opublikowano 6 Listopada 2010 Autor Opublikowano 6 Listopada 2010 chyba wcześniej wprowadziłem Cię w błąd, byłem oddać w serwisie Audi, ale tylko potwierdzili, że to mechaniczna usterka, dzisiaj idę go odebrać i myślę, że zawiozę go do Poznania, bo na południe to trochę daleko dla mnie w tej chwili, koszt diagnozy to 150zł, nie sprawdziłem błędu wcześniej, bo nie miałem takiej możliwości, dziś albo jutro jak podłącze to wkleję co to za błąd był[br]Dopisany: 29 Październik 2010, 11:27_________________________________________________Błąd dotyczył drążka Tiptronica, jak gasł samochód po wrzuceniu na D, to widocznie głupiał jakiś komputer tym sterujący, a co do wizyty w warsztacie, wymiana w skrzyni wszystkiego co można było wymienić lub zregenerować:/ na pocieszenie teraz jeździ jak nowy:) pozdrawiam! i dzięki za pomoc chłopaki!
Bart-S Opublikowano 6 Listopada 2010 Opublikowano 6 Listopada 2010 Nie no kolego - więcej szczegółów proszę Drążek tiptronika? Chodzi o regulację gałki czy o bramkę tipa (+/-)? Ostatecznie gdzie uderzałeś? Sserwis? Jakie części wymieniono - jakie koszty. Zakryj dane i wklej FV
Leon1973 Opublikowano 7 Listopada 2010 Opublikowano 7 Listopada 2010 ja też nic nie rozumie z tego opisu jest bardzo tajemniczy.
czaki22 Opublikowano 7 Listopada 2010 Opublikowano 7 Listopada 2010 no szkoda ze kolega 6 postów wpadł na forum bo miał problem i tyle go widzieli teraz, wymienili mu drazek, chyba w głowie. SZCZEGÓŁY !
proesde Opublikowano 8 Listopada 2010 Autor Opublikowano 8 Listopada 2010 Nie wiem jaki dokładnie błąd, bo to nie ja tylko warsztat go podłączał, Naprawa pod Poznaniem, miejscowość Swadzim, nie wiem czy mogę nazwę serwisu pisać, co było robione: regeneracja obudów, wymiana bębna i łańcucha oraz przegląd i uszczelnienie skrzyni biegów, koszt to trochę ponad 8 tys., sorry, że wcześniej nie napisałem więcej, ale mam parę rzeczy na głowie w tej chwili[br]Dopisany: 08 Listopad 2010, 19:17_________________________________________________ no szkoda ze kolega 6 postów wpadł na forum bo miał problem i tyle go widzieli teraz, wymienili mu drazek, chyba w głowie. SZCZEGÓŁY ! najpierw obrażasz a później SZCZEGÓŁY, ogarnij się chłopie, napisałem na szybko, bo akurat pare rzeczy mi w międzyczasie wyskoczyło, pozdrawiam!
czaki22 Opublikowano 8 Listopada 2010 Opublikowano 8 Listopada 2010 to ty trasznie obrażalski jesteś, po za tym 8 tys zł to jakiś kosmos, trociny ze skrzyni chyba były, przynajmniej teraz masz jak z fabryki
smoku666 Opublikowano 8 Listopada 2010 Opublikowano 8 Listopada 2010 8tyś ... kosmos to mało powiedziane.... albo czaki ma racje i miałeś wióry zamiast skrzyni albo jesteś ideałem klienta któremu sprzedaje sie paplanine o multi-szrocie i na którym robi się ładny hajc... w tym warsztacie tłumaczyli ci co i jak ? widziałeś swoje stare części jak wyglądają ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się