Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] wzrost spalania - czym moze byc spowodowany???


danisz_

Rekomendowane odpowiedzi

Spadek temperatury na zewnątrz może powodować wzrost spalania.W firmach transportowych są normy letnie i zimowe(większe spalanie).Nie dowierzaj dystrybutorom.Olej napędowy zmienia swoją objętość w zależności od temp.,najpewniejszą metodą bylo by ważenie.Switla,klima,radio też mają wplyw na spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam takie pytanko do specman'ow czy zapchany kat może spowodować wzrost spalania ?

i czy zasyfiony przez egr dolot może się do tego dokładać ?

Ad.1 Tak i nie tylko to ... proponuję w miarę pilnie zająć się tematem i sprawdzić ten katalizator. Cofające sie spaliny mogą sporo narozrabiać w turbinie.

Ad.2 EGR jest bardziej dla ochrony środowiska bo ma za zadanie "oczyszczania" spalin, poprostu pewna częśc salin jest kierowana do komory spalania a to powoduje:

przyspieszenie odparowania paliwa (poprzez jego podgrzanie)

obniżenie temperatury spalania ubogiej mieszanki paliwowo-powietrznej

utlenienie pozostałych w spalinach niespalonych węglowodorów (HC)

Zatem też ma wpływ na zurzycie paliwka. Dodam że uszkodzenie EGR jest bardzo sporadyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR jest bardziej dla ochrony środowiska bo ma za zadanie "oczyszczania" spalin, poprostu pewna częśc salin jest kierowana do komory spalania a to powoduje

dzięki czemu też służą do chłodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprawdzić katalizator ? Czy po prostu go wywalić ?

a jeśli wywalić to gdzie i za ile :D u tłumikowych magików ?

Co do drugiego pytania to może opisze sytuacje.

Rozleciała mi się rura dolotowa, w związku z tym turbo pompowało przez jakiś czas w powietrze (jakieś 50km),

a za mną był snop czarnego dymu. A więc skoro w moim silniku jest egr, nie wiem czy sprawny czy nie,

na pewno nie zatkany, mogły te kłęby sadzy osadzić się w kolektorze dolotowym,

oraz czy mogą powodować wzrost spalania ?

Autko pali mi 9,5l na mieście :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udalo mi sie zejsc na 6.9l/100km. Ostatnio tankujac czytam sobie ta wklejke na klapce wlewu a tam napisane ze dla opon 205/60R15 ma byc 2,0 bara. Pedem do kompresorka patrze a tu 2,5. Jak wymienialem opony to tamci chlopcy nadymali mi po 2,5. Psik psik na 2.0 i po przejechaniu zbiornika wyszlo 6,9. Walka trwa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis zatankowalem kolejny zbiornik - 58.5 litra na 882km co daje 6,63l/100km i nic z tego nie rozumiem..., w kazdym razie okazuje sie, ze opony a wlasciwie w moim przypadku cisnienie w nich ma kluczowe znaczenie przy spalaniu. Od dzis jezdze na zimowkach - 195/65 R15, zrobilem 500km i z tego co widze ze spalaniem ide na rekord.

heh opony...

Temat wydaje sie juz wyczerpany. Wywalanie kata narazie zawieszam, wymienie tylko termostat. I jeszcze uwaga:

warto pilnowac cisnienia w oponach bo to jest odpowiedz na pytanie zadane w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...