Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BEX] co to za silnik - 1.8TQ 190 kucy w serii ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam - pytanko jak w temacie, jest ich co prawda mało ale są ( B6 2003r 1.8tQ 190ps ).Jeżeli ktoś posiada jakąś wiedzę na temat tego silnika to proszę o podzielenie sie ( czym się różni od 163 i 180 kucy, czy są ok czy to jakaś nie udana konstrukcja, czy to jeszcze można chipować czy nie bardzo i.t.d. ) słyszałem że to USA wersja ale w niemczech w salonach też była do kupienia więc proszę o info - dzięki

* (temat poprawiony)

Opublikowano

Miron silnik 163KM i 180KM roznia sie softem. Ale z kolei gorzej sie czipuja. Reszta niczym sie nie rozni mechanicznie od 150.

Natomiast 190KM posiada dwa intercoolery i wieksze wtryskiwacze. Nie jestem pewien co z turbina. Oczywiscie inny soft. Czipuje sie na okolo 210KM.

Nie slyszalem o sprzedazy 190KM w USA.

Opublikowano

Poziek - wielkie dzięki - czyli rozumiem jest to silniczek godny polecenia ? czekam na dalsze Wasze info w tej sprawie.[br]Dopisany: 02 Październik 2007, 19:01 _________________________________________________może ktoś ma ten model silnika w swojej A4 ? jak się to sprawuje ?

Opublikowano

190 KM jest jak najbardziej godny polecenia.

Opublikowano

miron, czyli 1.9Q odpadlo?

Opublikowano

miron, czyli 1.9Q odpadlo?

ciezko znalezc .... ;)

Opublikowano

Miron - jeżeli szukasz do siebie to nie kupuj BFB ani tej 180KM. Albo 150KM albo właśnie 190KM.

Opublikowano

Dzięki wszystkim za info ( wielkie dzięki Poziek ).A co do szukania fury to powiem tak : szukam około 2-3 miesiące, śpieszyć mi się nie śpieszy-jejździć czym mam.Miałem pewne kryteria z któych nie chciałem zrezygnować czyli: B6,awant,03-04 rok,s-line,quattro,najlepiej 1.9tdi ( no i wiadomo chciałoby się jak najwięcej ) ale niestety nawet na rynku niemieckim znalezienie czegoś takiego jak 1.9TDIQ S-line chyba jest niemożliwe ...... no może za 18-20 tyś.W zwiazku z tym szukam furki o tych samych kryteriach wyszukiwania lecz staram się znaleść to wszystko w połączeniu z silnikiem z którym jest to bardziej możliwe, a zdażają się z silnikami 2.5tdiQ(180), 3.0QV6 i 1.8TQ(150,163 i właśnie ten mało spotykany 190)[br]Dopisany: 03 Październik 2007, 14:06 _________________________________________________

miron[/b], czyli 1.9Q odpadlo?

Flyer 1.9Q nie odpadłoby bo można znaleść - odpadło dopiero jak zobaczyłęm Twoje S-linowe wnetrze, jak usiadłem u Ciebie to stwierdziłem że innego nie chcę a 1.9tdiQ+S-line jakoś nie moge trafić więc szukam rozwiązania z innymi motorkami :quattro:

Opublikowano

Miron w 1.8TQ 150KM robisz czipa na 190KM i nawet jak chcesz to zakladasz sekwencje i cieszysz sie super autkiem z quattro.

Opublikowano

Miron w 1.8TQ 150KM robisz czipa na 190KM i nawet jak chcesz to zakladasz sekwencje i cieszysz sie super autkiem z quattro.

Poziek Twoja opinia o tych motorkach a także Twoje namiary które podałeś w jednym z tematów ( namiary na tą firmę z Warszawy która BEZPROBLEMOWO gazuje takie furki ) skłoniła mnie do tego aby do poszukiwań dołożyć silniczek 1.8TQ niezależnie czy będę to gazował czy nie ( choć wiem że narazie nie ) Zresztą obecny silniczek który mam pod maską mówi sam za siebie :) Ale zobaczymy co się trafi - TDI zawsze mnie korciło - Poziek tak czy siak masz u mnie pożądnego browara :th:

Opublikowano

a co myslicie o silniku 3.0 w b6 2003 r? wszyscy mowia, ze to sie nie sprzedaje w Polsce i lepiej kupic 1.8 T. Z drugiej str turbina predzej czy pozniej sie wydmucha, regeneracja albo wymiana, lepiej to drugie

Opublikowano

Witaj miron widze ze kupiles chyba auto z silinikiem BEX 1,8 T 190km powiedz jak sie sprawuje bo sam jestem zainteresowany kupnem auta w tym silniku jakie ma osiagi?? :kox:

Opublikowano

1.8T 190KM to BEX, oprócz tego co już zostało napisane(wtryski, IC, Program), silnik ten ma na pokładzie turbo K03-73, które ma strone zimną nawet nieco większą od K04-15. Silnik zdecydowanie godny polecenia. Chyba najlepszy 1.8T z wzdłużnych. Montując FMiC + program, można przy dobrych wiatrach dojść pod 220KM.

Opublikowano

Witaj miron widze ze kupiles chyba auto z silinikiem BEX 1,8 T 190km powiedz jak sie sprawuje bo sam jestem zainteresowany kupnem auta w tym silniku jakie ma osiagi?? :kox:

Dokładnie tak - od 5 miesięcy jestem posiadaczem BEX-a i w 100% mogę powiedzieć że jestem prze ZADOWOLONY z furki i wersji i gdybym miał jeszcze jedna szanse to zrobiłbym dokładnie ten sam ruch.Może i troszke wpływu na ta opinie ma to że auto było naprawdę zadbane i uszanowane i jak narazie nie miałem z nim najmniejszych problemów a muszę podkreślić że przebieg przy kupnie był niemały bo 170 tyś km.Co do osiągów to trudno mi sie wypowiadać - jejździ zadowalająco, na dzień dzisiejszy ma 210Ps i 288Nm ( w następnym tygodniu jadę na wgranie ostatecznego programu i przy dobrych wiatrach będzie 220Ps i 300Nm i to byłoby wszystko co będę robił ).Ogólnie naprawdę polecam, jedyną wadą BEX-a jest bardzo ale to naprawdę bardzo mała ich ilość na rynku ( oczywiście mowa o DE bo w PL to już wogóle mniej ich od RS4 )

Opublikowano

ok ale powiedzcie mi czy turbina w 190km różni sie od 150km czy 163km. Ciekawi mnie to ze wzgledu dostepnosci czesci no bo jak turbina padnie czy latwo bedzie mozna uzywke znalesc czy tylko do ASO bedzie mozna sie zwrócic :disgust:

Opublikowano

ok ale powiedzcie mi czy turbina w 190km różni sie od 150km czy 163km. Ciekawi mnie to ze wzgledu dostepnosci czesci no bo jak turbina padnie czy latwo bedzie mozna uzywke znalesc czy tylko do ASO bedzie mozna sie zwrócic :disgust:

150 i 163 mają takie same turbiny

190 to tak zwana K03s z wieksza stroną zimną - mniej ich na rynku więc trudniej będzie dostać...

Opublikowano

Dzieki za odpowiedz poziek :>

ale pytanie mam jeszcze jedno jakie sa jeszcze roznice w silnikach miedzy 150km lub 163 km a 190km???. ( chodzi mi o części ktos napisal wczesniej ze 190 km posiada 2 intercoolery czy jest jeszcze cos) :mysli:

Opublikowano

co do turbawki to zawsze można oddać do regeneracji np. w firmie Turbotec i latasz następne 100tyś km. Wiem że każdy chwali swoje ale nawet będąc obiektywnym - naprawdę jak masz możliwośc to szukaj BEX-a - prawda jest taka że więcej zależy od szczęścia niż rodzaju 1.8T jeżeli chodzi o kwestie serwisu i tego co podczas użytkowania będziesz musiał wymieniać - szukaj jak najbardziej pewnej i uszanowanej 1.8T - a reszta to już kwestia szcześcia - każde 1.8T jest :th: i każde lata :th: ( moja prywatna kolejność to : 190 - 150 - 163 )

Opublikowano

ja mam BEX 190ps multi to nie jezdzi ,to popie....la :tongue4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...