Kaczy Opublikowano 29 Stycznia 2008 Opublikowano 29 Stycznia 2008 Witam Odstawiłem dzisiaj samochód do mechanika w celu czyszczenia przepływomierza i przepustnicy (falowały obroty, błąd 00561) okazało że jest uszkodzony / złamany króciec odmy, wg mechanika jest on do wymiany, a przy okazji do wymiany kwalifikuje się jakiś przewody przy tym króćcu, zaworek itp., niby na to wszystko ma wpływ olej który osłabił te podzespoły odmy(czy jakoś tak???). Części dostępne tylko przez serwis i kosz tego 470PLN + uszczelki, konieczne zdjęcie kolektora + robocizna. Jak to jest z tą ceną za te części i co przy złamanym króćcu należy wymieniać? Proszę o jakąś podpowiedz bo dla mnie to jest czarna magia, a koszt tego jest nie mały. Mam powiedzieć dla mechanika czy to ma robić bo części trzeba zamawiać jakieś trzy dni wcześniej. Pozdr
jocker01 Opublikowano 29 Stycznia 2008 Opublikowano 29 Stycznia 2008 czesc, cena czesci wydaje sie dosc spora, ja kupilem odme wraz z poprzedzajacym wezykiem za 32£( 160zl) w servisie VW. to nie jest trudna robota, mozna to zrobic samemu i zaoszczedzisz pare zlotych. Pozdrawiam Jocker01
Kaczy Opublikowano 2 Lutego 2008 Opublikowano 2 Lutego 2008 Hej Dzisiaj chciałem sam obadać temat tego pękniętego króćca odmy o którym pisałem wcześniej (warunki pod blokiem). Wniosek nie ciekawy, wg tego zdjęcia http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d15e9335b7524efa.html brakuje mi jednego przewodu, który u mnie jest zaślepiony taśmą http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/cb500b62e3d699fb.html. Od strony odmy jest zaślepiony, nie wiem jak to wygląda z drugiej strony od silnika. Muszę pogadać z mechanikiem który ostatnio czyścił przepustnicę co i jak - mówił coś że podklejał taśmą i żę trzeba zrobić zakupy i to wymieniać (za wymianę 250 zł + części odma, uszczelki itp. 470zł ASO). Pytanie do was jakie to może mieć odniesienie do pracy silnika - z objawów które mam to falujące obroty i błąd 0561 który mam od momentu sprowadzenia auta jakieś 20 tys km. No i w którym miejscu jest drugi koniec tego brakującego przewodu?? Pozdr
jocker01 Opublikowano 2 Lutego 2008 Opublikowano 2 Lutego 2008 czesc, ten zaklejony przewod to jest wlasnie od odmy. jest tam wezyk dlugosci ok 15cm laczy on kolanko odmy z przewodem powietrznym, falowienie silnika jest to jeden z obiawow uszkodzeonej odmy. kup te dwie czesci: 058103221 przewod odmy i 058103213 rura odpwietrzajaca, one sie lacza razem jeden koniec wchodzi do odpowietrznika a drugi w ten krociec ktory masz zakjenony. Pozdrawiam Jocker01
Kaczy Opublikowano 4 Lutego 2008 Opublikowano 4 Lutego 2008 laczy on kolanko odmy z przewodem powietrznym jeden koniec wchodzi do odpowietrznika W którym miejscu jest ten drugi koniec tego przewodu od odmy?? Mam problem z odnalezieniem go. Dzisiaj będę zamawiał części i w sobotę postaram sie wymienić pod warunkiem że znajdę drugi koniec . Wg tego co wyczytałem to jest bardzo trudny dostęp - może jakieś wskazówki pomocne. Pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi.
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 4 Lutego 2008 Opublikowano 4 Lutego 2008 jak dobrze poświecisz to między żebrami kolektora dolotowego powinieneś go zobaczyć. Trudno opisać jego dokładne położenie. Stronę wcześniej masz wklejone screeny z Etki pokazujace dokładne umieszczenie odpowietrznika.
Gelooo Opublikowano 21 Października 2010 Opublikowano 21 Października 2010 dzieki pomogly mi te schematy u mnie samo wyjecie przeczyszcenie( bo nie byl uszkodzony) pomoglo wywalalo olej bagnetem i dmuchalo z korka po przeczyszczeniu i zlozeniu jest ok jak dasz na wyzsze obr widac jak wciaga pare bagnetem a nie wydmuc**je:)
Kaczy Opublikowano 10 Września 2012 Opublikowano 10 Września 2012 Witam Odgrzebuje stary temat, ale w moim przypadku cały czas aktualny. Spróbuję to opisać bo ze zdjęcia nic nie widać. 4.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl Ostatnio czyściłem przepustnice i przy okazji demontażu rury idącej od filtra powietrza do przepustnicy zauważyłem że w tej części rury w której idą dwa przewody w bok do odmy patrząc od środka w tą rurę wystaje z otworu tego króćca kawałek tak jakby foli koloru jasno czerwony-pomarańczowy, niewiele tam widać ale jak udało mi się szczypcami to chwycić i trochę wyciągnąć to miało to kształt płaski okrągły, dość sztywne, luźnie osadzone. Miało to trochę większą średnice niż otwór, tak wiec żadne przedmuch tego nie wypchnie do wewnątrz rury doprowadzenia powietrza ani tez nie przepchnie w stronę odmy bo od strony odmy króciec ma kratkę. Było to trochę zdeformowane. Wyglądało to tak jakby miało to zatykać ten otwór idący w stronę odmy. Jaką role pełni ta "folia" i czy jeżeli jest zdeformowane może mieć znaczenie przy np. falowaniu obrotów. Normalnie tego nie widać, pewnie gdyby nie wystawało to bym tego nie zauważył, ale możne jest ktoś na forum co coś wie w tym temacie wie. Pozdrawiam <br /><br />
ja74687 Opublikowano 10 Września 2012 Opublikowano 10 Września 2012 A co do błędów to może być od tego, Pęknięcie odmy powoduje właśnie falujące obroty i może być problem z mieszanką u mnie takie problem pokazał jak był uszkodzony zawór par paliwa, posklejaj skasuj błąd i zobacz co się będzie działo
Kaczy Opublikowano 11 Września 2012 Opublikowano 11 Września 2012 Tego się nie da posklejać bo niema tam dostępu, jest to forma jakieś przesłony która pracuje wewnątrz tego króćca wychodzącego z rury w stronę oddmy. Pytanie czy jeśli ta "folia" jak ją nazwałem jest trochę odkształcona ma jakiś negatywny wpływ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się