Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Silver Avant - BBS CH by Audi, Grill RS4, Chip


pete007

Rekomendowane odpowiedzi

Na forum jestem już jakiś czas i nadszedł moment w którym mogę pokazać swojego avanta

Auto pochodzi z Włoch, a kupione w polskim komisie (tą część proszę pozostawić bez komentarza ;) ) z przebiegiem 125 tys. km (sprawdzane na sterowniku silnika było ok, brak historii, jedynym potwierdzeniem autentyczności przebiegu jest faktura wystawiona przez komis przy salonie audi z wpisanym przebiegiem). Przed samym zakupem zrobiony przegląd w Bełtowskim (mimo wrzucenia auta na szarpaki nie znaleźli uwalonej końcówki drążka kierowniczego i walniętego wahacza).

Z wypasu:

* 4 elektryczne szyby

* kierownica z S-ki

* listwy w drewnie (mnie się podobają)

* repliki felg S-line R16 7j ET42 (produkcji włoskiej więc nie jakaś chińszczyzna)

* podgrzewane, elektrycznie sterowane i składane lusterka

* komplet czterech kluczyków, w tym 2 scyzoryki, serwisowy, plastik i pin do immo (rzadko można taki komplet dostać do auta)

* pakiet dodatkowego oświetlenia (białe i czerwone lampki w drzwiach, oświetlenie schowka, popielniczki i drążka zmiany biegów)

Ze spraw około zakupowych zrobione:

* Wymiana oleju i filtrów (Castrol Edge Turbo Diesel 5W40, komplet Knecht, by Auto Elektro-Oil)

* Napełnienie i odgrzybienie klimatyzacji (by HiuArt)

* Wymiana rozrządu razem z termostatem i czujnikiem temperatury (we włoszech wymienili paski ale rolki zostały stare, by W.Bochenko)

* Wymiana sterownika poduszek (orginalny był spalony prawdopodobnie przez kiepski akumulator, by HiuArt)

* Wymiana kompletu opon letnich (Bridgestone Turanza ER300 205/55/R16 91V, SklepOpon.pl)

* Wrzucenie jakiekolwiek radia (wybór padł na Sony CDX-GT424U)

* Kupno kompletu zimówek z jakimiś stalówkami (Goodyear UltraGrip 7+ 195/65/R15 91T, R15 6j ET45, SklepOpon.pl)

* 1500km po zakupie wymiana kompletu klocków hamulcowych (Ferodo Premier FDB1323, tył jakiś Jurid, by W.Bochenko)

* Kupić komplet dywaników gumowych łącznie z wkładką do bagażnika (to ostatnie nie raz ratowało mnie przed zasyfieniem tapicerki w bagażniku!)

* Wymiana końcówki drążka (na Lemforder) i zbieżność

Przed zakupem wyglądało mniej więcej tak:

tCCTi.jpgtCKmJ.jpg

A po zakupie i myciu:

tEE5A.jpgtFjv0.jpgtFoui.jpgtFttA.jpg

W ciągu dwóch lat trzeba było zrobić kilka koniecznych napraw ...

* Wymiana dwóch wahaczy i drugiej końcówki drążka (all Lemforder, 1.06.2009 @ 132 700km, by Spec Auto)

* Wymiana akumulatora na Centra Futura (9.06.2009, by Auto Elektro-Oil)

* Wymiana oleju na Motul Specyfic 505.01, komplet filtrów Knecht (3.09.2009 @ 136 825km, by Auto Elektro-Oil)

* Naprawione oświetlenie bagażnika (10.9.2009, by Auto Elektro-Oil)

* Naprawa połamanych zaczepów rolety w bagażniku przy użyciu włókna szklanego (12.09.2009)

* Wymiana żarówki kierunkowskazu w lampie przedniej (10.10.2009 @ 139 024km)

* Wymiana żarówek w lampach (Philips H7 VisionPlus +50% światła, 4.12.2009 @ 141 260km)

* Wymiana obudowy kierunkowskazu na błotniku (ori, 26.02.2010 @ 147 000km)

* Wymiana plecionki bo już nie dało się wytrzymać tych drgań wew. auta (12.05.2010 @ 149 900km)

* Wymiana oleju Motul Specyfic 505.01, komplet filtrów Knecht (25.05.2010 @ 150 450km, by Auto Elektro-Oil)

* Regeneracja mechanizmu wycieraczek (oba trzpienie się zatarły :(, 10.06.2010 @ 151 000km, by Auto Elektro-Oil)

* Wymiana świec żarowych na NGK (12.07.2010 @ 152 265km, by Mobil-tech)

* Wymiana osłony przegubu zewnętrznego (12.07.2010 @ 152 265km, by Mobil-tech)

* Wymiana zdechniętego przepływomierza (16.09.2010 @ 154 295km, by Mobil-tech)

* Wymiana wężyków podciśnienie (16.09.2010 @ 154 295km, by Mobil-tech)

* Wrzucenie oil catch tanka (29.10.2010 @ 156 299km, by Mobil-tech)

* Remont hamulców (przód, tył) i wymiana łożysk tylnich (29.10.2010 @ 156 299km, by Mobil-tech)

* Wymiana zawieszenia na gwint (14.02.2011 @ 162 025km, by Mobil-tech)

* Wymiana żarówek w lampach (Osram H7 NightBreaker, 24.02.2011)

* Wymiana oleju Motul Specyfic 505.01, komplet filtrów Knecht, napełnienie i odgrzybienie klimatyzacji (16.03.2011 @ 162 842 km, by Mobil-tech)

* Wymiana oleju Motul Specyfic 505.01, komplet filtrów Knecht (21.11.2011 @ 177 013 km, by Mobil-tech)

* Wymiana oleju Motul Specyfic 505.01, komplet filtrów Knecht (13.06.2012 @ 190 602 km)

* Rozrząd + uszczelka pod głowicą (25.07.2012 @ 193 212 km)

* Napełnienie i odgrzybienie klimatyzacji (30.08.2012 by HiuArt)

* Wymiana oleju, filtry paliwa i oleju Mann, filtr powietrza do silnika Simota OV004 :banan:(22.11.2012 @ 202 052 km)

Jak to z większością userów na tym forum bywa później i u mnie zaczęły się mody :D

* dorzucone oryginalne dekielki do felg letnich (4b0 601 170 7zj, 7.03.2009)

* kupione oryginalne alufelgi 15 cali (7j, ET39) z B6 na zimę (8e0 601 025 z17, bo na czarną rdzewiejącą stal patrzeć nie mogłem, 26.06.2009)

u8E9r.jpg

* założone nadkole z S4 (8D0 821 171 G, 11.09.2009)

* wymienione nakładki przycisków kluczykach (11.09.2009)

u9jyS.jpgubdhJ.jpgubpLr.jpg

* założona pionowa siatka bagażnika (8D9 861 691 C tylko to pasuje do polifta z końcówką A i B do przedlifta, genialne rozwiązanie przy wyjazdach na narty, można pakować bagażnik po dach, 21.09.2009)

* dokupiony oryginalny kompresor do kół audi (8P0 012 615 A ,5.10.2009)

u9PZJ.jpg

* kupiony i założony intercooler z Alfy Romeo 2.0 V6 turbo benz. (taki jaki miał rtocki, 16.09.2010 @ 154 295km)

u9UZ0.jpgua6rJ.jpgQlzm0.jpgQlBR9.jpg

* zaślepienie EGR-a (16.09.2010 @ 154 295km)

* nowe felgi na zimę 16 cali (4f0 601 025 aj 8z8, 7,5j, ET45) z Audi A6 C6 i opony UG7+ 205/55/R16 91H (stary komplet przygarnął kolega z forum :D, 16.10.2010)

ubCe9.jpgubEJi.jpg

* założony kolektor dolotowy z Sharan-a, EGR out, dorobiona flansza (Sharan: 038 129 713 AG; A4 AWX/AVF: 038 129 713 AJ; porówanie; dobre rozwiązanie do AFN/AVG, bardzo złe do AJM nie ma później do czego przykręcić osłony silnika, trzeba do tego podcinać jeden z nagwintowanych nadlewów inaczej kolektor się nie mieść , 29.10.2010 @ 156 299km)

ubOHS.jpguca99.jpguck7J.jpgmgRHi.jpgmh5F9.jpg

* z racji konieczności wymiany kompletnych hamulców swap przodu na 312mm oraz kompletna regeneracja zacisków z malowaniem (tarcze Bosch 0 986 479 057, 0 986 478 759; klocki Ferodo FDB1323, FDB1788; 29.10.2010 @ 156 299km)

Hamulce było:

mdW6J.jpgmehz0.jpgmerxA.jpgmeXYr.jpg

Swap:

S78m0.jpgS7ikA.jpgS7njS.jpgS7sj9.jpg

SNV18996.jpgSNV18998.jpg

Hamulce stan obecny:

mg3Or.jpgmgqfJ.jpgmgvf0.jpgmgAei.jpg

mhuBA.jpgmhC50.jpgmhH4i.jpgmi50J.jpg

* Wymiana tapicerki na skórzaną w pełnej elektryce i z podgrzewanymi fotelami (12.01.2011)

DSC05342.jpgDSC05346.jpgDSC05350.jpgDSC05354.jpg

DSC05355.jpgDSC05357.jpgDSC05358.jpgDSC05380.jpg

dsc05359_0.jpgDSC05378.jpgDSC05379.jpgDSC05360.jpg

* Założone prawe lustro od anglika, niestety nie elektrycznie składane :( ale wyrezamy :evil: (29.01.2011)

* Gwint nówka sztuka on board Allroad Edition :banan::banan2::dance2: (14.02.2011 @ 162 025km)

P1020418_1.jpgP1020419_1.jpgP1020420_1.jpgP1020422_1.jpg

* Gwint puszczony w dół, docelowy setup zimowy ~1BE (08.03.2001 @ 162 500km)

P1020439_1.jpgP1020440_1.jpgP1020441_1.jpgP1020451_1.jpg

* Chłodnica oleju AWX on board (16.03.2011 @ 162 842 km)

P1020485_1.jpgP1020486_1.jpgP1020487_1.jpgP1020488_1.jpg

* BBS CH028 (OEM Audi) on board (16.04.2011 @ 164 612 km)

P1020521_1.jpgP1020525_1.jpgP1020527_1.jpgP1020528_1.jpg

* Gwint w dół (gleba na 2 palce), Grill RS4 on board (03.05.2011 @ ? km )

Zdjecia jak tylko pogoda pozwoli

* Chip (14.06.2011 @ 169 050 km)

Wykres wkrótce

* FIS on board (22.11.2011 @ 174 243 km)

FIS wytrzymał 6 miesięcy i niestety trzeba wysłać do naprawy

* Rozpórka górna od Audi A6 2.8, wersja stalowa (21.06.2012 @ ?)

image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

* Podsufitka S4 - teraz wnętrze S4 jest kompetne (09.03.2013 @ 208 015 km)

P1030190.jpgP1030191.jpgP1030192.jpgP1030193.jpg

P1030194.jpgP1030196.jpgP1030197.jpgP1030198.jpg

* FMIC on board (12.03.2013 @ 208 415 km)

P1030208.jpgP1030211.jpg

PLANY

* Lusterko wewnętrzne fotochrom wjedzie na pokład razem z podsufitką

* Rozpórka dolna

* Wyrezanie składania lusterka prawego (in progress, mam nadzieję, że da się zamontować stelaż od poliftowego lustra ręcznie składanego na mechanizm składania elektrycznego :confused4:)

ODLEGŁE PLANY

* Tempomat

* Obicie boczków tylnej kanapy w skóre (brakowało w zestwie foteli z S4 Nikolasa :( )

* Jak dorwe boczki w skórze MUSZELKOWEJ (jakikolwiek kolor by to nie był) to będą boczki drzwi w skórze i jak się uda to podłokietnik

Edytowane przez pete007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładne auto... Ale ten przebieg bankowo za mały :wink4:

Eh a prosiłem zeby przebiegu nie komentowac :P Nie każdy ma kręcony licznik, mój może jest oryginał może nie, stan wnętrza pokazuje, że może być oryginalny :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym zawiasem to się najpierw zastanów czy chcesz ocierać spód auta po krakowskich drogach ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autko łądne, tylko nie rozumiem mody malowania zaciskow na czerwono :gwizdanie:

Ale ten mod bardzo łatwo wytłumaczyć, dzieki temu droga hamowania skraca się o 10% :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego co daje wymiana kolektora? :mysli:

Kolektor z Sharana (z wersji 130KM i chyba 115KM miało identyczny) ma szersze kanały dolotowe i większą średnice na wejściu (stąd nie da się założyć oryginalnego EGR, trzeba by zakładać z AWX/AVF i do tego redukcje zakładać) co wg. mojej wiedzy poprawia napełnienie silnika powietrzem ma w efekcie dać zwiększenie momentu obrotowego (jeśli bredzę to niech ktoś mnie poprawi), dla porównania wrzucam fotki oryginalnego kolektora dolotowego

pbGSA.jpgpbLRS.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, wyrzuciłem zawór EGR i auto ma kopa od samego "dołu", a możesz zmierzyć średnicę, bo jeśli mówisz sensownie to kolektor od Sharana powinien mieć większą średnicę żeby przyniosło to rezultat :wink4:

Podejrzewam ze jet to tak samo jak z kolankami w instalacji wodnej, niby czym mniejsza ilosc załamań tym mniejsze opory, w efekcie różnicy nie widać :cool1: Zresztą po drodze masz zwężenie do kolektora, więc prędkość napełniana i tak jest ograniczona ta zwężką, a powietrze to raczej ma prędkość kilka krotnie większą niż woda :P Jeśli dobrze rozumiem temat....to dochodze do wniosku ze lepiej wymienić turbo niż bawić się w wymianę kolektora :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektor od Sharana na wyjściu ma tą samą średnice inaczej by do silnika nie spasował. Pisałem, że ma większą średnice kanałów (niestety nie mam jak zmierzyć) i większe fi na wejściu oraz inaczej ukształtowane kanały, porównaj sobie zdjęcia poniżej:

ubOHS.jpguca99.jpgpcyKJ.jpgpcIJi.jpg

[br]Dopisany: 31 Październik 2010, 10:16_________________________________________________

Podejrzewam ze jet to tak samo jak z kolankami w instalacji wodnej, niby czym mniejsza ilosc załamań tym mniejsze opory, w efekcie różnicy nie widać :cool1: Zresztą po drodze masz zwężenie do kolektora, więc prędkość napełniana i tak jest ograniczona ta zwężką, a powietrze to raczej ma prędkość kilka krotnie większą niż woda :P Jeśli dobrze rozumiem temat....to dochodze do wniosku ze lepiej wymienić turbo niż bawić się w wymianę kolektora :>

Hm wg. mnie większe i lepiej ukształtowane kanały poprawiają przepływ powietrza., a zwężka to działa tutaj w drugą stronę nie zwęża a rozszerza kanały dolotowe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe na samych modach mechanicznych nie liczę na kosmiczne przyrosty, na razie przygotowuje auto pod chip-a, stąd pakuje osprzęt od AWX/AVF następna w kolejce jest turbina, a na koniec chip :D btw. tu procent tam 5 ... więc szykuje się "procent składany" :D[br]Dopisany: 31

Edytowane przez pete007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o wtryskiwaczach jeszcze możesz pomyśleć i szerokich butach lub jakimś cudem dokładce Q ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o wtryskiwaczach jeszcze możesz pomyśleć i szerokich butach lub jakimś cudem dokładce Q ;-)

Hehe spoko spoko lista modów już jest w przygotowaniu :good: narazie to Ty wrzuć gwinta to Twoje 1BE przygarne :gwizdanie:[br]Dopisany: 02 Listopad 2010, 08:56_________________________________________________Kilka fotek z prac nad autem dodane również do pierwszego posta :evil:

IC-ek:

Qlzm0.jpgQlBR9.jpg

Hamulce w trakcie swap-a

S78m0.jpgS7ikA.jpgS7njS.jpgS7sj9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elegancko projekt sie rozwija :kox: jakie tarcze kupiłeś :mysli:

Kolejna w planie to chyba bedzie turbina :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Kowi :good: tez przyłożyłeś rękę do tego dając namiar na gościa sprzedającego kolektor ;)

Tarcze są opisane w pierwszym poście tuż nad zdjęciami (tarcze Bosch przód 0 986 479 057, tył 0 986 478 759; klocki Ferodo FDB1323, FDB1788)

Turbina na wiosnę, map sensor od AWX, może górna rura dolotu z nierdzewki (fi 60mm) :gwizdanie:

Przy najbliższej wymianie oleju wrzucę chłodniczkę oleju z AWX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...