Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Proszę o analizę logów


płotek85

Rekomendowane odpowiedzi

witam :hi:

jakieś 3 mieś temu wymieniałem wtryski bo mi lały i od tamtej pory samochód zaczął mi poszarpywać od 1500 do 2000obr i przy tym niebieski dym. Myślałem że to uszczelniacze, więc wymiana uszczelki pod głowicą, przy tym, docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy, wymiana wszystkich szklanek zaworowych. Nic to nie dało. Samochód dalej szarpie i kopci, nie dużo ale jest to widoczne podczas dodawania gazu, w trasie czy na postoju, na jałowym nic. Wymieniłem: filtr paliwa, oleju, powietrza. Wyczyściłem turbo, cały dolot i ic. Nastawnik też wyczyszczony, nic w nim nie było. Wtrysk sterujący odpinałem i nic się nie zmieniło. tzn. zaczął dużo palić. Nie mam kata. Rozrząd dobrze ustawiony ( na 0 ), kąt wtrysku i dawka też. Wszystkie przewody od turba całe, wężyki podciśnieniowe też. Teraz auto idzie w marę do 3000 a potem już się tak jakby muliło.

Co to może być koledzy??? :mysli: bo już sam tyle myślę i nic. POMÓŻCIE

Logi robione 31.10.2010

Statyczne

Grupy: 004

http://vaglog.rtnet.pl/mlody347_26945.html

Grupy: 001

http://vaglog.rtnet.pl/mlody347_26946.html

Grupy: 003

http://vaglog.rtnet.pl/mlody347_26947.html

Grupy: 008

http://vaglog.rtnet.pl/mlody347_26948.html

Grupy: 010

http://vaglog.rtnet.pl/mlody347_26949.html

Grupy: 011

http://vaglog.rtnet.pl/mlody347_26950.html

Grupy: 013

http://vaglog.rtnet.pl/mlody347_26951.html

Grupy: 000

http://vaglog.rtnet.pl/mlody347_26952.html

Grupy: 007

http://vaglog.rtnet.pl/mlody347_26953.html

Statyczne BS

Grupy: 004

http://vaglog.rtnet.pl/mlody347_26968.html

w grupie 000 dawka wtrysku była ustawiana na złym termostacie i teraz gdy jest wymieniony to jak widać źle pokazuje i chyba muszę go jeszcze raz ustawiać??? ( stary termostat: http://vaglog.rtnet.pl/mlody347_23913.html )

Grupy: 000

http://vaglog.rtnet.pl/mlody347_26969.html

Grupy: 003

http://vaglog.rtnet.pl/mlody347_26970.html

Dynamiczne

Grupy: 001

http://vaglog.rtnet.pl/mlody347_26954.html

Grupy: 000

http://vaglog.rtnet.pl/mlody347_26955.html

Grupy: 003

http://vaglog.rtnet.pl/mlody347_26956.html

Grupy: 004

http://vaglog.rtnet.pl/mlody347_26957.html

Grupy: 008

http://vaglog.rtnet.pl/mlody347_26958.html

Grupy: 011

http://vaglog.rtnet.pl/mlody347_26959.html

Grupy: 010

http://vaglog.rtnet.pl/mlody347_26960.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto Ci wymieniał te wtryski i jakiej firmy są założone? Były ustawiane przed założeniem do auta? Korekcje nie wyglądają za ciekawie do tego przepływka coś szwankuje. Koledzy powiedzą więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienione były na regenerowane u gościa który tym się zajmuje, czyli wymianą wtrysków w silnikach diesla. Były też sprawdzane na ciśnienie przed założeniem i wszystko jest z nimi dobrze, dwa razy do niego jeździłem i je sprawdzałem. Wszystko bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z logów wynika że korekcja na wtryskach 1 i 2 cylinder jest zła przepływomierz tnie dawkę ale szukałbym nieszczelności w dolocie czyli wszystkie wężyki do sprawdzenia zawór n75 można podmienić masz jakieś błędy na vagu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób jeszcze raz bs 003 i 011 (co z egr zaślepione ? , turbo słabo pompuje ) przy okazji jak będziesz robił 011 zobacz sobie czy sztanga chodzi w pełnym zakresie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może być powód złej korekcji dawki na 1 i 2 z powodu źle ustawionego konta wtrysku?? błędy były ( 575 i coś tam jeszcze, jutro wrzucę, były 3 ) po skasowaniu nie wróciły jak na razie. egr nie jest zaślepiony, sztanga raczej się rusza bo nie dawno było czyszczone turbo ale czy się rusza w grupie 011 tego to nie wiem. Przepływomierz próbowałem czyścić sprejem do czyszczenia gaźników i chyba nie pomogło :confused4:

znalazłem nie dawno nowy przepływomierz na necie za 290 zł Pierburg, nie wiem czy brać?? logi 003 i 011 może uda mi się zrobić jutro, ale przez Wszystkich Świętych nie wiem czy będę miał czas :confused4:

zamiennik

http://motomaximus.pl/przeplywomierze

to ten

http://przeplywomierze.istore.pl/pl,product,1364367,przeplywomierz,powietrza,074,906461,718221510,71822151,718221010,71822101,1003751,95vw12b579ba,059145100a,145100b.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chyba dla tego mam padniętą przepływkę, bo mam właśnie Pierburga :thumbdown: nie którzy piszą że są te dobre, niby nie do zajechania.

miałem te 3 błędy:

01237 - Can't Decode, CODE File Not Loaded!

31-00 - Can't Decode, CODE File Not Loaded!

01269 - Can't Decode, CODE File Not Loaded!

31-00 - Can't Decode, CODE File Not Loaded!

00575 - Can't Decode, CODE File Not Loaded!

17-00 - Can't Decode, CODE File Not Loaded!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz opis błędów napisz na priwa swój mail to prześli ci kody błędów bedziesz mógł sam sobie diagnozować.

01237-Zawór odcięcia paliwa – N109

01269-Zawór startu wtrysku – N108

00575-Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej[br]Dopisany: 01 Listopad 2010, 07:41_________________________________________________A co do przepływki to w AFN i AHH powinny być takie same to jest ori numer 0281002216 do AHH AFN AHU AFF. Podobno mówią że audi zakłada termostaty wahlera jako ori a jakoś nie chce mi sie wierzyć. A to numer AUDI/VW 028906461. Ja mam taką i nie mam żadnych problemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[br]Dopisany: 01 Listopad 2010, 07:41_________________________________________________A co do przepływki to w AFN i AHH powinny być takie same to jest ori numer 0281002216 do AHH AFN AHU AFF. Podobno mówią że audi zakłada termostaty wahlera jako ori a jakoś nie chce mi sie wierzyć. A to numer AUDI/VW 028906461. Ja mam taką i nie mam żadnych problemów

Mijasz się trochę z prawdą kolego.

W rocznikach modelowych 1995 do 1997 był w oryginale przepływomierz Pierburg. Jego numer to 074906461.

Od roku modelowego 1998 do 2001 w oryginale szegł przepływomierz Bosch a jego numer to 028906461.

Wersja silnika nie ma znaczenia - wszystkie silniki diesla o pojeności 1.9 w modelu B5 mają tą samą przepływkę w zaleznosci od roku modelowego.

Zarówno przepływki Boscha jak i Pierburga mają podobną awaryjność. Jest ona zależna głównie od regularnej wymiany filtra powietrza, a raczej braku jego wymiany. Moja przepływka jest oryginalna Pierburga i pomimo przebiegu 260kkm (na liczniku, w rzeczywistwosci nie wiadomo) oraz 14 lat pracy wciąż jest w pełni sprawna.

Jeśli zaś chodzi o termostaty, to WAHLER nie szedł na pierwszy montaż do AUDI A4. Wahler faktycznie kładł swoje termostaty na pierwszy montaz do VW Golf II bądź III i tam moze sie sprawdzaly. Niestety odpowiednik do Audi nie jest tak dobry, a mit o pierwszym montażu rozpowszechniają nieuczciwi sprzedawcy. Do Audi wybrano inną firmę, nie pamietam nazwy ale zaczyna sie na litere 'B'. Nie mozna kupić poza ASO termostatow firmy ktora produkuje ją dla ASO, mają widocznie wyłączność. Jednakże termostaty z ASO są bardzo dobre i wytrzymale- warto wydac około 100 zł na oryginalny termostat z ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z kolegą dziku na początku produkcji były Pierburg a później Bosch który jest znacznie tańszy. Kąt wtrysku który masz obecnie nie może powodować tak złych korekcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jednak mam właściwą przepływkę Pierburg. mój nr 074906461 i jak widać to mam ori. Czyli muszę sobie zamówić tą co znalazłem Pierburg za 290 zł nową ze sklepu, bo patrzyłem na te Boscha i faktyczne są tańsze ale ja nie mam u siebie takiego gniazda i bum się nie podłączył do niej :thumbdown:

Kolego Pretor, co może powodować taką złą korekcję??

zbyszek7791, nie mogę zalogować u siebie grupy 011 nie wiem czemu :confused4: ewentualnie mogę jeszcze raz zrobić 003.

Na pierwszy rzut to mam kupić nową przepływkę i pewnie zrobić jeszcze raz wszystkie logi, tak??

W sobotę będę ustawiał jeszcze raz kont i dawkę wtrysku, bo na tug. to ja nie mam czasu, pracuje do 20 i nie da rady. A naprawa przepływki?? dało by cos to??

Opinie i porada co do kupna przepływomierza:

1 - http://przeplywomierze.istore.pl/pl,product,1364372,przeplywomierz,powietrza,074906461,95,vw12b529,ba,vw12b529,ba,95vw12b529ba,95vw12b529,ba,ford,1,003,751,ford,95,vw12b529,ba,390649.html?partner=1988&utm_source=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2010-11&utm_content=1364372

2 - http://przeplywomierze.istore.pl/pl,product,1364370,przeplywomierz,powietrza,074906461,audi,80,a3,a4,a6,ford,galaxy,seat,alhambra,cordoba,ibiza,inca,skoda,octavia,seat,toledo,vw,bora,caddy,golf,lt,passat,new,beetle,polo,sharan,t4,v.html?partner=1988&utm_source=nokaut.pl&utm_medium=cpc&utm_campaign=2010-11&utm_content=1364370

3 - http://przeplywomierze.istore.pl/pl,product,1364367,przeplywomierz,powietrza,074,906461,718221510,71822151,718221010,71822101,1003751,95vw12b579ba,059145100a,145100b.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie miałeś korekcje przed wymianą wtryskiwaczy? Złe korekcje mogą wynikać ze źle wyregulowanych wtryskiwaczy (to w Twoim przypadku), zużytych wtryskiwaczy, złej kompresji która może być spowodowana nadmiernie zużytymi gładziami cylindrów i pierścieni (mało prawdopodobne w tym silniku chyba że masz nakręcone powyżej miliona km), nieszczelne zawory lub uszczelka pod głowicą. Możesz sprawdzić ewentualnie czy wtryski są dobrze założone, tzn czy nie ma przedmuchów. Jak odpalisz silnik polej wodą z płynem do naczyń po wtryskach i obserwuj czy nie lecą bąbelki. Reszta tak jak koledzy, przepływka do wymiany, do sprawdzenia dolot, układ podciśnieniowy i turbo. Odkręć sztangę z gruszką od turbo i sprawdź czy dźwigienka sterująca łopatkami chodzi swobodnie bez zacięć i czy sama sztanga w gruszce chodzi płynnie i ciężko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

głowice już robiłeś bez sensu...

teraz inni przypływka ci każą wymieniać :>

przepływka jest bardzo dobra, nie ruszaj jej!!!!!

zawężę wszystkich dywagacje do pompy, po za nią nie potrzebnie się rozwodzicie

pokaż na zgaszonym silniku loga 001

co mam rozumieć ze rozebrałeś nastawik i nic tam nie było? czyli tylko zdiołeś dekielek czy rozbierałeś nastawnik na części pierwsze i czyściłeś?

podmień N75 z N18 i pokaż mi 011 dynamicznego tylko z pedałem w podłodze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze już nie czaję, raptem wszyscy piszą że przepływka a teraz raptem kolega ciahciah pisze że jest dobra :sick3: o co chodzi??? nastawnik rozbierałem na części pierwsze, wyczyściłem go ( chociaż nic nie było ) i złożyłem do kupy. Loga grupy 011 może uda mi się później zrobić.

jeśli może być scren grupy 001 to proszę:

http://yfrog.com/45beztytuuczp

Pretor moje autko ma przejechane 255 tys. takie kupiłem, chyba nie tak dużo. Chciałem sprawdzić autentycznoś przeb. ale nie mam na czym, bo na moim vagu nie mogę a próbowałem inna wersja to ona nie pójdzie na moim kablu :thumbdown: ale patrząc na wahacze i na wszystkie inne części typy filtry, czy termostat który wymieniłem i wszystko było ori, a na wahaczach dalej jeżdżę i nic nie stuka :good: Więc chyba dobrze.

Wtryski niby koleś sprawdzał i nic w nich nie regulował, mówił że jest dobrze. Gładzie na cylindrach są dobre i równe. Z ciekawości nalałem ropy na tłoki gdy była zdjęta głowica i nie uciekła aż tak szybko, ale tak po ok 2 godz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebiegu w tym silniku nie sprawdzisz ani Vagiem ani innym sposobem bo nie jest to nigdzie zapisane. Możesz jedynie jechać do ASO i sprawdzić historię auta (mi sprawdzili bezpłatnie). 255k km to nie jest dużo jak na ten silnik. Jeżeli chcesz sprawdzić kompresję to jedź do jakiegoś mechanika który ma do tego sprzęt i będziesz wiedział dokładnie. Rozumiem, że przed wymianą wtryskiwaczy wszystko było ok, poza batorym z komina? Jakie były wcześniej korekcje? Tak jak wcześniej kolega wspomniał, warto podmienić jeszcze N75 z N18 i zrobić log dyn 011.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posprawdzaj okablowanie i wtyczki od pompy, oczyść styki

a czy wszystkie luty w nastawniku były ok?

pokaż na zgaszonym silniku(zapłon przekręcony) loga 001

odepnij wtyczkę impulsatora przy skrzyni biegów i pojeździj, powinno przestać szarpać

przepływka jest ok, uwierz mi :)

statyczny kąt wtrysku ustaw ~55

nie warto tylko trzeba, bo albo N75 uwalony albo sztanga źle ustawiona, podmień N75 z N18 i wykonaj 011 dynamicznego tylko z pedałem w podłodze!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pretor było i nie było lepiej. tzn. lepiej, bo samochód normalnie jeździł, nie szarpał i nie dymił, spalanie było w normie ( 5-6l ). Gorzej, bo musiałem często czyścić turbo, olej albo przez lejące wtryski.

Podmienię te zaworki, tylko nie wiem kiedy bo nie mam czasu przez pracę :thumbdown: może w sobotę dopiero :(

ciahciah wszystko będę sprawdzał najprędzej w sobotę, logi też :( praca.

luty w nastawniku były dobre, dwa razy sprawdzałem i poprawiałem. Wtyczkę od impulsatora już odpinałem wcześniej i nic to nie dało. Teraz coś mu zaczęło się poprawiać, tzn. przestał szarpać. ale dalej brakuje mu mocy.

Zauważyłem że gdy przyspieszam i nawet ciągnie, na 2 biegu, to gdy zmienię na 3 i cisnę pedał to wtedy mu brakuje tak jakby paliwa czy coś. zawór n75 kupiłem na szrocie, dałem 100zł za niego i mówili że jest na pewno sprawny, ale jak to jest na szrotach to wciskają czasem kit :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wymieniłeś wtryski bo często musiałeś czyścić turbo i po wymianie wtrysków zaczęły się problemy to dla mnie są najbardziej podejrzane te wtryski. Turbo może Ci się zasyfiać nie tylko z powodu złych wtrysków, ale z wielu innych powodów np. nieprawidłowe działanie układu podciśnienia, zła praca N75, wadliwa gruszka turbo, olej z odmy lub samej turbiny, styl jazdy oraz jakość paliwa. Poza tym dużo zależy jak kto wyczyści turbo. To odnosi się do korekcji a co do logów 011 to tak jak posty wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...