wdr Opublikowano 1 Listopada 2010 Opublikowano 1 Listopada 2010 Witam, ostatnio z mojego wozu zaczal wyciekac olej, mechanik stwierdzil ze to trzeba wymienic: simmerin wału tył, uszczela miski olejowej i uszczelka chlodniczki oleju.... ale ze tez turbina jest niezdatna i nieszczelny intercooler jak myslicie co wybrac? -regenarcje turbiny, zakupic uzywana czy moze nowa? jest mozliwosc zamontowania turbo z wersji 130km? i czy wtedy cos trzeba zmieniac jeszcze w silnku lub chip robic? pozdrawiam
Sztomel Opublikowano 2 Listopada 2010 Opublikowano 2 Listopada 2010 tez turbina jest niezdatna na podstawie czego to ocenił ? odnośnie odpowiedzi na ostatnie pytanie to dobrze abyś nam napisał jaki masz silnik bo od tego zależy jak sterowane jest ciśnienie doładowania.
morwa76 Opublikowano 2 Listopada 2010 Opublikowano 2 Listopada 2010 ja bym wymienił interculer pozdro
wdr Opublikowano 2 Listopada 2010 Autor Opublikowano 2 Listopada 2010 tez turbina jest niezdatna na podstawie czego to ocenił ? odnośnie odpowiedzi na ostatnie pytanie to dobrze abyś nam napisał jaki masz silnik bo od tego zależy jak sterowane jest ciśnienie doładowania. powiedzial ze kapie tez z turbiny... silnik nie wiem jak z tymi literkami (afn itd) bo nie wiem jak to sprawdzic, ogolnie to 1.9tdi 90km
puertoss Opublikowano 2 Listopada 2010 Opublikowano 2 Listopada 2010 tez turbina jest niezdatna na podstawie czego to ocenił ? odnośnie odpowiedzi na ostatnie pytanie to dobrze abyś nam napisał jaki masz silnik bo od tego zależy jak sterowane jest ciśnienie doładowania. powiedzial ze kapie tez z turbiny... silnik nie wiem jak z tymi literkami (afn itd) bo nie wiem jak to sprawdzic, ogolnie to 1.9tdi 90km AFN jest 110KM... 90KM to 1Z, AHU,AHH
Sztomel Opublikowano 2 Listopada 2010 Opublikowano 2 Listopada 2010 wszystko zależy skąd olej kapie i zależy też właśnie czy masz silnik AHH czy jeden z tych pozostałych. Silnik AHH jest o tyle specyficzny, że jako jedyny w A4 na swoje 90 KM ma właśnie turbosprężarkę ze zmienną geometrią sterowaną podciśnieniem czyli zupełnie inaczej niż w tych pozostałych 90-cio konnych. Jeśli wyciek oleju widoczny jest albo na górze korpusu turbosprężarki (w miejscu przyłącza rurki zasilającej turbo w olej smarujący jej wałek) lub od dołu w miejscu przyłącza węża spływu oleju do silnika to nie świadczy to wcale o uszkodzeniu turbosprężarki tylko jej uszczelnień doprowadzenia i odpływu oleju. Jeśli cieknie od strony sprężarki czyli olej jest pchany do dolotu powietrza doładowanego to też nie świadczy to jeszcze o uszkodzeniu uszczelnień wałka turbo - w takim przypadku aby się przekonać, że olej pochodzi z turbo to trzeba wypiąć wężyk odmy z rury powietrza idącej do turbo od obudowy filtra powierza a ten odcinek dolotu powietrza od wężyka odmy do turbo zdemontować i wyczyścić z resztek oleju i zrobić kilka parę tyś. km - pojawienie się ponowne wycieku oleju dopiero świadczy o uszkodzeniu uszczelnień wałka turbosprężarki. Możliwe jest również uszkodzenie uszczelnienia od strony turbiny czyli olej wycieka w wydech ale to nie stanowi takiego niebezpieczeństwa jak w przypadku wycieku od strony sprężającej i możliwość rozbiegania się i uszkodzenia silnika.
wdr Opublikowano 2 Listopada 2010 Autor Opublikowano 2 Listopada 2010 wszystko zależy skąd olej kapie i zależy też właśnie czy masz silnik AHH czy jeden z tych pozostałych. .... jak mozna to sprawdzic nie majac vaga?
AudiB4 Opublikowano 2 Listopada 2010 Opublikowano 2 Listopada 2010 We wnęce koła zapasowego jest nalepka,tam masz oznaczenie silnika.A i zmień mechanika.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się