Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Pytanie odnośnie turbiny


wdr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio z mojego wozu zaczal wyciekac olej, mechanik stwierdzil ze to trzeba wymienic:

simmerin wału tył, uszczela miski olejowej i uszczelka chlodniczki oleju....

ale ze tez turbina jest niezdatna i nieszczelny intercooler

jak myslicie co wybrac? -regenarcje turbiny, zakupic uzywana czy moze nowa?

jest mozliwosc zamontowania turbo z wersji 130km? i czy wtedy cos trzeba zmieniac jeszcze w silnku lub chip robic?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez turbina jest niezdatna

na podstawie czego to ocenił ?

odnośnie odpowiedzi na ostatnie pytanie to dobrze abyś nam napisał jaki masz silnik bo od tego zależy jak sterowane jest ciśnienie doładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez turbina jest niezdatna

na podstawie czego to ocenił ?

odnośnie odpowiedzi na ostatnie pytanie to dobrze abyś nam napisał jaki masz silnik bo od tego zależy jak sterowane jest ciśnienie doładowania.

powiedzial ze kapie tez z turbiny...

silnik nie wiem jak z tymi literkami (afn itd) bo nie wiem jak to sprawdzic, ogolnie to 1.9tdi 90km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez turbina jest niezdatna

na podstawie czego to ocenił ?

odnośnie odpowiedzi na ostatnie pytanie to dobrze abyś nam napisał jaki masz silnik bo od tego zależy jak sterowane jest ciśnienie doładowania.

powiedzial ze kapie tez z turbiny...

silnik nie wiem jak z tymi literkami (afn itd) bo nie wiem jak to sprawdzic, ogolnie to 1.9tdi 90km

AFN jest 110KM... 90KM to 1Z, AHU,AHH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy skąd olej kapie i zależy też właśnie czy masz silnik AHH czy jeden z tych pozostałych. Silnik AHH jest o tyle specyficzny, że jako jedyny w A4 na swoje 90 KM ma właśnie turbosprężarkę ze zmienną geometrią sterowaną podciśnieniem czyli zupełnie inaczej niż w tych pozostałych 90-cio konnych. Jeśli wyciek oleju widoczny jest albo na górze korpusu turbosprężarki (w miejscu przyłącza rurki zasilającej turbo w olej smarujący jej wałek) lub od dołu w miejscu przyłącza węża spływu oleju do silnika to nie świadczy to wcale o uszkodzeniu turbosprężarki tylko jej uszczelnień doprowadzenia i odpływu oleju. Jeśli cieknie od strony sprężarki czyli olej jest pchany do dolotu powietrza doładowanego to też nie świadczy to jeszcze o uszkodzeniu uszczelnień wałka turbo - w takim przypadku aby się przekonać, że olej pochodzi z turbo to trzeba wypiąć wężyk odmy z rury powietrza idącej do turbo od obudowy filtra powierza a ten odcinek dolotu powietrza od wężyka odmy do turbo zdemontować i wyczyścić z resztek oleju i zrobić kilka parę tyś. km - pojawienie się ponowne wycieku oleju dopiero świadczy o uszkodzeniu uszczelnień wałka turbosprężarki. Możliwe jest również uszkodzenie uszczelnienia od strony turbiny czyli olej wycieka w wydech ale to nie stanowi takiego niebezpieczeństwa jak w przypadku wycieku od strony sprężającej i możliwość rozbiegania się i uszkodzenia silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...