Gość Szubek-line Opublikowano 8 Października 2007 Opublikowano 8 Października 2007 Witam, na wstępie jeśli uznacie, że temat powinien być w dziale warsztat to proszę o przeniesienie. I tak w sobote zabrałęm się za wymianę " filtra odmy" piszę w cudzysłowie bo okazłało się, że w silniku 2.5 TDi BDG jest inny układ filtrujący a raczej jego brak. Sama odma jest dużo większa ( w numerze jest oznaczenie i brak w niej jakiegokolwiek materiału filtrującego. Jest to tylko zespół różnych dziwnych kanalików, (pokusiłem się i stary rozwaliłem młotkiem). Auto ma przejechane 183tyś i nie było tam nic poza olejem, odma była drożna nie różniła się niczym od nowej. Dla dobrego samopoczucia założyłem nowy kawałek plastiku. Jeśli chodzi o EGR i łączniki to tam było suchutko tylko troszkę sadzy. Tak więc stwierdzam jednoznaczne jak autko jeździ to nie szukajmy "miodu". Ja spędziłęm nad tym 7 godzin i jestem cały połamany ;(. pozdrawiam wszystkich
lukaszr Opublikowano 8 Października 2007 Opublikowano 8 Października 2007 Tak więc stwierdzam jednoznaczne jak autko jeździ to nie szukajmy "miodu". Ja spędziłęm nad tym 7 godzin i jestem cały połamany ;(. Ciekawe czy z takim optymizmem byś mówił jakby już doszło do skutków "popsutej" odmy. Lepiej za wczasu zlikwidować przyczynę (lub możliwą przyczynę gdyż nie da się tego w 1 minutę zdiagnozować) niż martwić się o skutki. W tych silnikach jest to szczególnie polecane
Gość dzikidzidz Opublikowano 11 Października 2007 Opublikowano 11 Października 2007 w silniku 2.5 TDi BDG jest inny układ filtrujący a raczej jego brak. Sama odma jest dużo większa ( w numerze jest oznaczenie i brak w niej jakiegokolwiek materiału filtrującego. Jest to tylko zespół różnych dziwnych kanalików, (pokusiłem się i stary rozwaliłem młotkiem). Witaj, czy ten Twój filtr miał takie cztery "rurki otwarte od spodu" i w numeracji taką jak podał bratpit + b (małe) na końcu?? Powymieniałeś uszczelki kolektorów, turbo i EGRu? Ile czasu to zajmuje... ciągle się przykładam ale nie ma kiedy... Pozzdro dzidz ciekawy
Gość Szubek-line Opublikowano 11 Października 2007 Opublikowano 11 Października 2007 Ja spędziłęm nad tym 7 godzin i jestem cały połamany ;(. Witam dokładnie tak ten niby filtr ma na końcu oznaczenie B i jest cały czarny z takimi lejkami od spodu. Co do uszczelek to oczywiście uszczelki przewodu zasilającego turbinę w olej oraz jedna uszczelka łacząca EGR z łacznkiem. U mnie obeszło się bez odkręcania całego EGR'a, tylko go poluzowałem łaczenie z EGR - Łączniki. Nie rozbierałem całych kolektorów bo nie było sensu u mnie było tam czyściutko na co wskazywał EGR i łącznik. Tak na marginesie to w silniku BDG nie mam możliwości odkręcenia łacznika od kolektora, ponieważ śruby zostały zapakowane od strony przodu i trzeba by odkręcać oba kolektory aby zdjąć sam łącznik.
Gość dzikidzidz Opublikowano 11 Października 2007 Opublikowano 11 Października 2007 Witam dokładnie tak ten niby filtr ma na końcu oznaczenie B i jest cały czarny z takimi lejkami od spodu. Co do uszczelek to oczywiście uszczelki przewodu zasilającego turbinę w olej oraz jedna uszczelka łacząca EGR z łacznkiem. U mnie obeszło się bez odkręcania całego EGR'a, tylko go poluzowałem łaczenie z EGR - Łączniki. Nie rozbierałem całych kolektorów bo nie było sensu u mnie było tam czyściutko na co wskazywał EGR i łącznik. Tak na marginesie to w silniku BDG nie mam możliwości odkręcenia łacznika od kolektora, ponieważ śruby zostały zapakowane od strony przodu i trzeba by odkręcać oba kolektory aby zdjąć sam łącznik. to mamy to samo u u mnie w AYM jest taki filtr jak Twój, i śruby są od przodu. Podejrzewam,że nie ma sensu odkręcać łącznik, zresztą inżynierowie pewnie to przewidzieli Dzięki Pozdrawiam dzidz[br]Dopisany: 11 Październik 2007, 11:34 _________________________________________________ Witam dokładnie tak ten niby filtr ma na końcu oznaczenie B i jest cały czarny z takimi lejkami od spodu. Co do uszczelek to oczywiście uszczelki przewodu zasilającego turbinę w olej oraz jedna uszczelka łacząca EGR z łacznkiem. U mnie obeszło się bez odkręcania całego EGR'a, tylko go poluzowałem łaczenie z EGR - Łączniki. Nie rozbierałem całych kolektorów bo nie było sensu u mnie było tam czyściutko na co wskazywał EGR i łącznik. Tak na marginesie to w silniku BDG nie mam możliwości odkręcenia łacznika od kolektora, ponieważ śruby zostały zapakowane od strony przodu i trzeba by odkręcać oba kolektory aby zdjąć sam łącznik. Czyli tego nie wymieniłeś: 046 131 547 (3 szt. ) uszczelki zaworu recyrkulacji spalin EGR i rur łączących z kolektorem spalinowym. Tak się głupio pytam, bo kupiłem u Danelczyka za 60 zeta dzidz
Gość Szubek-line Opublikowano 11 Października 2007 Opublikowano 11 Października 2007 Czyli tego nie wymieniłeś: 046 131 547 (3 szt. ) tak wymieniłem tylko 1 szt pomiędzy EGR i łącznik. Normalnie jak wszystko porozkręcasz( niekiedy trzeba) potrzeba 3 szt. Ja też kupiłem wszystki i dwie mi zostały Naszczęście ja płaciłem jakieś grosze. Za całą odmę z kompletem wszystkich uszczelek zapłaciłem niecałe 200zł. bo kupiłem u Danelczyka za 60 zeta to jakaś kosmiczna cena :drool:
Gość dzikidzidz Opublikowano 11 Października 2007 Opublikowano 11 Października 2007 Czyli tego nie wymieniłeś: 046 131 547 (3 szt. ) tak wymieniłem tylko 1 szt pomiędzy EGR i łącznik. Normalnie jak wszystko porozkręcasz( niekiedy trzeba) potrzeba 3 szt. Ja też kupiłem wszystki i dwie mi zostały Naszczęście ja płaciłem jakieś grosze. Za całą odmę z kompletem wszystkich uszczelek zapłaciłem niecałe 200zł. bo kupiłem u Danelczyka za 60 zeta to jakaś kosmiczna cena :drool: orginalne? U mnie sama odma 215 zeta, uszczelki tylko te do odmy nic więcej... W ASO kupowałeś? dzidz
Gość Szubek-line Opublikowano 11 Października 2007 Opublikowano 11 Października 2007 oczywiście że tak ASO u Idczka tam też serwisuje autko, za samą odmę zapłaciłem coś około 160zł, straszne te różnice w cenach. U nas w Łodzi jest jedno ASO i wynika z tego że ceny mają przystępne.
wrobsipl Opublikowano 27 Listopada 2007 Opublikowano 27 Listopada 2007 teraz to juz sam nie wiem czy tam zagladac czy nie przebieg kolo 160 kk
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się