Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BDG] Wymieniłem "filtr odmy" spostrzeżenia.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, na wstępie jeśli uznacie, że temat powinien być w dziale warsztat to proszę o przeniesienie.

I tak w sobote zabrałęm się za wymianę " filtra odmy" piszę w cudzysłowie bo okazłało się, że w silniku 2.5 TDi BDG jest inny układ filtrujący

a raczej jego brak. Sama odma jest dużo większa ( w numerze jest oznaczenie B) i brak w niej jakiegokolwiek materiału filtrującego. Jest to tylko zespół różnych dziwnych kanalików, (pokusiłem się i stary rozwaliłem młotkiem). Auto ma przejechane 183tyś i nie było tam nic poza olejem, odma była drożna nie różniła się niczym od nowej. Dla dobrego samopoczucia :naughty: założyłem nowy kawałek plastiku. Jeśli chodzi o EGR i łączniki to tam było suchutko tylko troszkę sadzy. Tak więc stwierdzam jednoznaczne jak autko jeździ to nie szukajmy "miodu". Ja spędziłęm nad tym 7 godzin

i jestem cały połamany ;(.

pozdrawiam wszystkich :audi:

Opublikowano

Tak więc stwierdzam jednoznaczne jak autko jeździ to nie szukajmy "miodu". Ja spędziłęm nad tym 7 godzin

i jestem cały połamany ;(.

Ciekawe czy z takim optymizmem byś mówił jakby już doszło do skutków "popsutej" odmy.

Lepiej za wczasu zlikwidować przyczynę (lub możliwą przyczynę gdyż nie da się tego w 1 minutę zdiagnozować) niż martwić się o skutki. W tych silnikach jest to szczególnie polecane :)

Opublikowano

w silniku 2.5 TDi BDG jest inny układ filtrujący

a raczej jego brak. Sama odma jest dużo większa ( w numerze jest oznaczenie B) i brak w niej jakiegokolwiek materiału filtrującego. Jest to tylko zespół różnych dziwnych kanalików, (pokusiłem się i stary rozwaliłem młotkiem).

Witaj,

czy ten Twój filtr miał takie cztery "rurki otwarte od spodu" i w numeracji taką jak podał bratpit + b (małe) na końcu??

Powymieniałeś uszczelki kolektorów, turbo i EGRu?

Ile czasu to zajmuje... ciągle się przykładam ale nie ma kiedy...

Pozzdro

dzidz ciekawy

Opublikowano

Ja spędziłęm nad tym 7 godzin

i jestem cały połamany ;(.

Witam dokładnie tak ten niby filtr ma na końcu oznaczenie B i jest cały czarny z takimi lejkami od spodu. Co do uszczelek to oczywiście uszczelki przewodu zasilającego turbinę w olej oraz jedna uszczelka łacząca EGR z łacznkiem. U mnie obeszło się bez odkręcania całego EGR'a, tylko go poluzowałem łaczenie z EGR - Łączniki. Nie rozbierałem całych kolektorów bo nie było sensu u mnie było tam czyściutko na co wskazywał EGR i łącznik. Tak na marginesie to w silniku BDG nie mam możliwości odkręcenia łacznika od kolektora, ponieważ śruby zostały zapakowane od strony przodu i trzeba by odkręcać oba kolektory aby zdjąć sam łącznik.

Opublikowano

Witam dokładnie tak ten niby filtr ma na końcu oznaczenie B i jest cały czarny z takimi lejkami od spodu. Co do uszczelek to oczywiście uszczelki przewodu zasilającego turbinę w olej oraz jedna uszczelka łacząca EGR z łacznkiem. U mnie obeszło się bez odkręcania całego EGR'a, tylko go poluzowałem łaczenie z EGR - Łączniki. Nie rozbierałem całych kolektorów bo nie było sensu u mnie było tam czyściutko na co wskazywał EGR i łącznik. Tak na marginesie to w silniku BDG nie mam możliwości odkręcenia łacznika od kolektora, ponieważ śruby zostały zapakowane od strony przodu i trzeba by odkręcać oba kolektory aby zdjąć sam łącznik.

to mamy to samo u u mnie w AYM jest taki filtr jak Twój, i śruby są od przodu.

Podejrzewam,że nie ma sensu odkręcać łącznik, zresztą inżynierowie pewnie to przewidzieli

Dzięki

Pozdrawiam

dzidz[br]Dopisany: 11 Październik 2007, 11:34 _________________________________________________

Witam dokładnie tak ten niby filtr ma na końcu oznaczenie B i jest cały czarny z takimi lejkami od spodu. Co do uszczelek to oczywiście uszczelki przewodu zasilającego turbinę w olej oraz jedna uszczelka łacząca EGR z łacznkiem. U mnie obeszło się bez odkręcania całego EGR'a, tylko go poluzowałem łaczenie z EGR - Łączniki. Nie rozbierałem całych kolektorów bo nie było sensu u mnie było tam czyściutko na co wskazywał EGR i łącznik. Tak na marginesie to w silniku BDG nie mam możliwości odkręcenia łacznika od kolektora, ponieważ śruby zostały zapakowane od strony przodu i trzeba by odkręcać oba kolektory aby zdjąć sam łącznik.

Czyli tego nie wymieniłeś: 046 131 547 (3 szt. ) uszczelki zaworu recyrkulacji spalin EGR i rur łączących z kolektorem spalinowym.

Tak się głupio pytam, bo kupiłem u Danelczyka za 60 zeta :)

dzidz

Opublikowano
Czyli tego nie wymieniłeś: 046 131 547 (3 szt. )

tak wymieniłem tylko 1 szt pomiędzy EGR i łącznik. Normalnie jak wszystko porozkręcasz( niekiedy trzeba) potrzeba 3 szt. Ja też kupiłem wszystki i dwie mi zostały :angry:

Naszczęście ja płaciłem jakieś grosze. Za całą odmę z kompletem wszystkich uszczelek zapłaciłem niecałe 200zł.

bo kupiłem u Danelczyka za 60 zeta

to jakaś kosmiczna cena :drool:

Opublikowano
Czyli tego nie wymieniłeś: 046 131 547 (3 szt. )

tak wymieniłem tylko 1 szt pomiędzy EGR i łącznik. Normalnie jak wszystko porozkręcasz( niekiedy trzeba) potrzeba 3 szt. Ja też kupiłem wszystki i dwie mi zostały :angry:

Naszczęście ja płaciłem jakieś grosze. Za całą odmę z kompletem wszystkich uszczelek zapłaciłem niecałe 200zł.

bo kupiłem u Danelczyka za 60 zeta

to jakaś kosmiczna cena :drool:

orginalne?

U mnie sama odma 215 zeta, uszczelki tylko te do odmy nic więcej...

W ASO kupowałeś?

dzidz

Opublikowano

oczywiście że tak ASO u Idczka tam też serwisuje autko, za samą odmę zapłaciłem coś około 160zł, straszne te różnice w cenach. U nas w Łodzi jest jedno ASO i wynika z tego że ceny mają przystępne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...