Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] 2,5 tdi padnieta pompa wtryskowa. pomocy, pilne!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak w temacie, koledze,a raczej super ziomowi :cool1: padla pompa wtryskowa w b5 2,5 tdi

macie jakis ratunek? na allegro wolaja za naprawe/ regenercje ok.1500pln:/ moze jest ktos na forum, kto przeszedl juz ten temt w miej absorbujacy $ sposob?

Opublikowano

Chętnie podłączę się pod Twój temat. Mi pompa wtryskowa padła przedwczoraj. Jak zostało zdiagnozowane że to pompa w Twojego kolegi przypadku??

Ja próbowałm odpalić silnik samostartem i ku mojemu zdziwieniu odpala ale gasnie po chwili jak wypali się "PLAK" U mnie wtryski nie dają paliwa i mechanik stwierdził że po podpieciu auta pod komputer nie ma widocznych na kompie obrotów silnika podczas kręcenia na rozrusznmiku. A w pompie jest jakis czujnik od obrotów. Więc na 99% padnięta pompa.

Opublikowano

to dość częsta przypadłość. Napiszcie mi jakie macie nr pompy bo mam u siebie chyba jeszcze jedna sztukę to się zobaczy czy podejdzie. Jak będzie ok to oddam w cenie klubowej :hi:

Opublikowano

Chętnie podłączę się pod Twój temat. Mi pompa wtryskowa padła przedwczoraj. Jak zostało zdiagnozowane że to pompa w Twojego kolegi przypadku??

Ja próbowałm odpalić silnik samostartem i ku mojemu zdziwieniu odpala ale gasnie po chwili jak wypali się "PLAK" U mnie wtryski nie dają paliwa i mechanik stwierdził że po podpieciu auta pod komputer nie ma widocznych na kompie obrotów silnika podczas kręcenia na rozrusznmiku. A w pompie jest jakis czujnik od obrotów. Więc na 99% padnięta pompa.

Jezus Chytrus... 2.5TDI nie odpala sie plakiem. Nauczcie sie tego w koncu.

Opublikowano

to dość częsta przypadłość. Napiszcie mi jakie macie nr pompy bo mam u siebie chyba jeszcze jedna sztukę to się zobaczy czy podejdzie. Jak będzie ok to oddam w cenie klubowej :hi:

Miodzio nie wiem który to jest nr więc spisałem wszystko 686 170708...........0 986 444 006................0 470 506 002...............00077............BT 6006............059 130 106 DX

Sprawdź jak możesz i daj znać.

Opublikowano

jeśli ktoś wola 1500 zł za regeneracje pompy wtryskowej to jest to hooj nie regeneracją!! Albo powierzchowna naprawa...jak robić to porządnie...ale to 2.5tys nie twoje :)

Ale wtedy masz pewność że przeżyje kolejne kilkaset tysięcy km

Opublikowano

Chętnie podłączę się pod Twój temat. Mi pompa wtryskowa padła przedwczoraj. Jak zostało zdiagnozowane że to pompa w Twojego kolegi przypadku??

Ja próbowałm odpalić silnik samostartem i ku mojemu zdziwieniu odpala ale gasnie po chwili jak wypali się "PLAK" U mnie wtryski nie dają paliwa i mechanik stwierdził że po podpieciu auta pod komputer nie ma widocznych na kompie obrotów silnika podczas kręcenia na rozrusznmiku. A w pompie jest jakis czujnik od obrotów. Więc na 99% padnięta pompa.

Jezus Chytrus... 2.5TDI nie odpala sie plakiem. Nauczcie sie tego w koncu.

zgadzam się to b duży błąd

jeśli ktoś wola 1500 zł za regeneracje pompy wtryskowej to jest to hooj nie regeneracją!! Albo powierzchowna naprawa...jak robić to porządnie...ale to 2.5tys nie twoje :)

Ale wtedy masz pewność że przeżyje kolejne kilkaset tysięcy km

i z tym kolegą również się zgadzam.

regeneracja pompy VP44 na oryginalnych zestawach Bosch to koszt ok 2,5 k zł

na takie pompy dają 24 miesiące gwarancji...

Opublikowano

Podłączam się pod temat. Szukam kogoś kto posiada na sprzedaż pompę wtryskową (najlepiej po regeneracji lub taką która jeszcze sporo przejeździ). Mnie również na regenerację raczej nie stać. Znalazłem w necie takie pompy, co o tym myślicie?

Pompa wtryskowa AUDI 0470506002 REGENEROWANA

Trochę obawiam się kupywania pompy przez internet, ale chyba wyjścia nie mam.

I jeszcze jedno. Jak to jest z tymi numerami pomp? Muszą się zgadzać? Muszę szukać dokładnie takiej pompy o numerach jakie mam w starej? Czy da się nową pompę jakoś przekalibrować? HELP!!!

Opublikowano

jezeli to poszedl tranzystorek (elektronika jest do d... w tych pompach wtryskowych) to mozna sprobowac to reanimowac (na forum audi klub polska szukajcie watku "VP44 naprawa za grosze") - tranzystor kosztuje kilka PLN... (te naprawy wysylkowe za 500pln z allegro to wlasnie wymiana tego tranzystora - rozpoznac to mozna po cietych kablach idacych do elektrozaworow od elektroniki)

Jezeli zatarl sie tloczek przestawiacza kata wtrysku to byc moze mozna go wymienic i reanimowac elektronike jak wyzej (nie wiem) bez kalibracji

mozna to tez zrobic jak zalozyl to bosch czyli wymiana tego tloczka, wymiana elektroniki na nowa wraz z elektrozaworami dawki i kata (bo formalnie to jedna czesc) + kalibracja (ponizej 2kola ciezko znalezc ale moze)... czasem dochodzi (naprawde a moze tylko wirtualnie/na rachunku/) wymiana czujnika obrotow (umieszczony pok pucha z elektronika)

Machine ("przystawke") do kalibracji ma niewiele punktow wiec to kosztuje..

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

Najpierw kody błędów.Potem strona www.bosch.pl Znajdziesz tam zakłady posiadające stół probierczy EPS 815 czy jakoś tak. Po drugie na forach a4 i a6 nie ma za dużo info. Moim zdanie lepiej szukać info na forach Opli dużo więcej informacji. Po trzecie ceny: przykład zakład w Gryfinie diagnoza - 300 (nie płatne w przypadku podjęcia regeneracji), część mechaniczna czyli czyszczenie,kalibracja itp. - ok 1000 zł wymiana uszczelnień - + 100, wymiana sterownika - ok 1300 (jest to zestaw naprawczy boscha jak pisał kolega wyżej zawierający sterownik + elektrozawory). Musisz doliczyć jeszcze koszt ewentualnych innych podzespołów. Po regeneracji dostaniesz fakturę, wykres,gwarancję. Poniżej 2000 w zakładzie ze stołem raczej nie zejdziesz.Do tego dochodzi koszt wyjęcia pompy, włożenia pompy,ustawienia rozrządu,odpowietrzenia, adaptacji do silnika (nie każdy zrobi to dobrze) itp. Na allegro w większości przypadków musisz odesłać swoją pompę oni dokonują weryfikacji i jeżeli stara się nadaje wysyłają swoją. Pompa jak pompa ale na 99 procent numery sterowników muszą się zgadzać (adaptacja). Wymiana tranzystora temat rzeka. Na pierwszy rzut oka cena wydaje się atrakcyjna ale może to nie tranzystor tylko elektrozawory od których odetniecie kable, albo coś innego. Tranzystor oryginalny jest zgrzewany w sterowniku punktowo za pomocą specjalnych maszyn aby nie przegrzać płytki. Wymieniając tranzystor lutują go do nóżek starego (który wycinają) za pomocą lutownicy kolbowej (nie transformatorowej ryzyko uszkodzenia układu) i przyklejają do płytki klejem przewodzącym ciepło dodając dodatkowo trzecia nóżkę . Niestety cyna niespecjalnie trzyma nóżki. Owszem dotyka i otacza ale nie scala ze względu na materiał nóżek (aluminium???) i tranzystorek jest luźny.Stąd dodatkowe klejenie. Raz wytrzymuje to dłużej raz krócej. Opinii jest dużo z przewaga złych. A i ceny a usługę od 350 w górę (Tranzystorek nie kostuje więcej niż 20 zł) Zresztą cały proces jest pokazany na Youtube. Ja osobiście nie polecam ale mogę stwierdzić wymiana tranzystorka do czasu uzbierania na porządną regenerację. A do adaptacji może być potrzebny numer tzw. PIN. Jak nie macie oryginalnego to może go ściągnąć ktoś od korekty liczników ( ASO żąda pojazdu przynajmniej w moim przypadku). to mniej więcej tyle z własnych doświadczeń. Powodzenia.

Opublikowano

mam w swoim 2.5v6tdi ciete kable pomiedzy elektrozaworami a elektronika pompy - nie mam pojecia dlaczego ale jezeli to wynika z wymiany tranzystora (moze z innego powodu ...nie wiem/tak kupilem/) to znaczy ze jak narazie bez zadnego probelu z pompa ja zrobilem (bo tak kupilem) okolo 90tys km w ostatnie prawie 5 lat (bo tyle mam auta) mimo ze jezdzilem na powerboxie a od kilku lat na czipie.... jezeli ciecie kabli bylo zrobione ze wzgledu na wymiane tranzystora to jest to naprawa dla mnie trwala

Nawiasem mowiac tez elektroniak jest badziewna przy elektroniec ABSu (pala sie takie wloskowate polaczenia) - tak kupilem (z palacym sie ABSem), sterownik poszedzl do naprawy i jak do tej pory wszystko trzymy.... wynikaloby z tego, ze te naprawy sa zwyczajnie trwale a producent odwalil kiche

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

Napisałem że opinie są różne, także takie jak Twoja że da się na tym pojeździć dużo kilometrów. Niestety większość jest negatywna. Może to też zależy od zakładu gdzie regenerują sterowniki. Zgadzam się z tobą że producent w tym przypadku firma Bosch odwalała kichę przynajmniej do silników V6 z kodem zaczynającym się od B..Nie słyszałem aby komuś nawaliła pompa, gdy ma silnik z kodem B. Niestety każdy musi podjąć decyzję sam czy regeneruje sterownik poprzez wymianę tranzystora czy też regeneruje całą pompę (dla mnie ceny samego sterownika czy pełnej regeneracji to zdzierstwo w biały dzień i jawne nabijanie kasy producentowi i zakładom wykonującym tą usługę). Ja osobiście po przemyśleniu sprawy, poczytaniu zdecydowałem się tylko na wymianę sterownika na nowy (zestaw naprawczy sterownik plus elektrozawory) który w moim przypadku jest taki sam jak do silnika BAU (mam AKE).

Opublikowano

no to sam sobie przeczysz.... jezeli silnik AKE ma pompe ktora siada (tranzystorek) a silnik Bcos ma pompe z /elektronika/ AKE (a wiadomo, ze pompy z AKE czasem siadaja) to nie jest mozliwe, zeby te pompy byly nagle niepsujace sie chyba ze pompy sa super a zle silniki je psuja

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

Chodzi mi o to że w silnikach z kodem B poprawiono elektronikę i tranzystorek jest jakoś inaczej (lub dodatkowo ) mocowany. Natomiast zestaw naprawczy do pompy AKE to nic innego jak sterownik do pompy BAU (mają te same numery). Przecież silniki z kodem B są silnikami młodszymi a także dostosowanymi do poprawionej szyny CAN więc prawdopodobnie i technologia produkcji sterowników mogła ulec zmianie. Ja nie twierdzę że pompy w silnikach zaczynających się na literkę B się nie psują tylko że o tym dotąd nie słyszałem. Tak na marginesie na forum Dodga i Opla posuneli się nawet do stwierdzenia że paliwo wyższej kategorii takie jak np. Shell V-Power także ma wpływ na pompę bo jest za suche i jej odpowiednio nie smaruje. Również pozdrawiam.

Opublikowano

ja nie wiem czy i ktore Bcos maja lepsze pompy wtryskowe ale przecietne AFB to auto z 1998r z przebiegiem 300+tys. Przecietne Bcos to auto z okolic 2005r. wiec dla mnie jest naturalne, ze mlodsze i mniej zajechane psuje sie mniej

W logach Bcos czesto dawka siada (001S) i na to sa rozne teorie.... ze to wina wtryskow (slynne "narywanie" na wolnych obrotach ktorys tam serri Bcos) ale moze to wina samej pompy....

Pozdrawiam,

Przemek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...