Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Obroty zatrzymują się na 1100


drdala

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem dziś jechałem samochodem po trasie lecę około 100 i nagle czuje że samochód sam zaczyna zwalniać, patrze na kontrolki co się dzieje i widzę że zaświeciła się kontrolka od kontroli trakcji a po chwili zaczęła migać kontrolka o ile się nie mylę to od świecy czyli taka pomarańczowa sprężynka. Po zjechaniu na pobocze zgasiłem silnik zapaliłem i żadna kontrola się nie paliła. Gdy nacisnąłem lekko pedał gazu zaraz wyskoczyła kontrolka od kontroli trakcji i obroty zatrzymały się na 1100 i nie spadają, gdy zacząłem jechać na samym sprzęgle bez gazu to po chwili znów zapaliła się pomarańczowa sprężynka. Mieliście już kiedyś taki lub podobny przypadek??? Wiecie co mogło się rozwalić??? co jest tego przyczyną???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisałem Ci już na elektrodzie co masz zrobić w pierwszej kolejności i jakiego błędu się możesz spodziewać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłbym się dowiedzieć jakie było rozwiązanie problemu bo dziś przytrafiło mi się dokładnie to samo :wallbash:

Po podpięciu komputer pokazał sporadyczny błąd czujnika położenia pedału gazu - niezrozumiały sygnał. Błąd został usunięty i samochodzik śmiga aż miło. Jak myślicie czy czujnik położenia pedału gazu do wymiany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Nie napisałem, że stało się to w czasie silnego deszczu. Nie pomyślałem, że to istotne :mysli:

Czy po przetkaniu odpływów i ewentualnym uszczelnieniu obudowy sterownika, czujnik położenia pedału gazu będzie do wymiany czy niekoniecznie. Można go jakoś sprawdzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście jeśli błąd występował sporadycznie i to w czasie deszczu a teraz ustąpił to wymiana potencjometru pedału gazu nie ma żadnego uzasadnienia. potencjometr oczywiście można sprawdzić Vagiem podglądając czy wartości w drugim polu grupy np. 002 w 01 Engine zmieniają się wraz z naciskaniem na pedał gazu i jego odpuszczaniem - silnik oczywiście nie musi pracować - wystarczy tylko przekręcić kluczyk na zapłon. Wartość w 3 polu grupy 002 zmieni się z "010" na "000" po naciśnięciu pedału gazu. Istotne jest również to czy wskazanie w 2 polu będzie wynosić "0%" bez naciskania na pedał gazu oraz "100%" po jego wciśnięciu do oporu w podłogę" - jeśli nie to konieczna będzie regulacja potencjometru pedału gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybką odpowiedź.

Dziś odetkałem odpływ, wody było na długość palców.

Teraz umawiam się na VAGa według opisu kolegi.

Jeszcze raz serdecznie dziękuję za pomoc :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam Pany,

wymieniłem dzisiaj potencjometr gazu gdyż miałem objawy takie jak powyżej, a wody nie uświadczyłem a więc padło na wymianę potencjonometru gazu.

problem w tym iż po wciśnięciu gazu do oporu potencjometr wskazuje 87%.

teraz czego to jest wina? ustawienia pedału czy potencjometru ?

i pytanie czy da się go wyregulować ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wkleję link dla potomnych z opisem jak sprawdza się i reguluje potencjometr pedału gazu na przykładzie Golfa 4 TDI (opis w rozdziale nr 20 niniejszej Instrukcji Napraw) :

http://figurel.dl.interia.pl/10-13-15-17-19-20-21-26_10.97.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...