Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Prośba o analizę logów


a4dg

Rekomendowane odpowiedzi

ciahciah sam czyściłem turbo i tak jak pisałem chodzi idealnie. A czy można źle złożyć ? wydaje mi się że nie ma takiej opcji chyba że gdzieś popełniłem błąd?. Co zdradza to w logach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzies popelniles blad ... lub sprezyna w gruszce jest peknieta - stad walka ECU z ustabilizowaniem cisnienia doladowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli sztangi nic nie skracałeś i gruszka odbija do końca(może ma pękniętą sprężynę lub jest zatarta).. to w turbo odwrotnie założyłeś pierścień ten co przesuwa się po trzech wałeczkach, najpierw sprawdź sztangę, ma chodzić w zakresie 1,1mm i mocno odbijać do końca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorka nic nie pomoge ale mam pytanie czy moge od tak sobie wykrecic i odpiac ECU a potem podpiac i bedzie cacy czy trzeba cos robic ? bo chce wyczyscic rurke od cisnienia doladowania alen ie wiem czy moge wypiac go :P wogole chce ecu zobaczyc czy nie jest w oleju ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łatwo powiedzieć sprawdzić skok z dokładnością do 0.1 mm ale tak poważnie to wielkoie dzięki za zainteresowanie się tematem i próbę diagnozy. Sztangi nie ruszałem i jest nie zmieniona od zakupu samochodu. Jak demontowałem turbinę to gruszka chodziła bez najmniejszego zacięcia i było czuć że sprężyna dość silnie wypycha sztangę. Pozostaje tak jak mówicie złe złożenie, powiem szczerze że czyściłem turbinę o pierwszej w nocy na szybko po paru piwkach :wink4: i nie zwróciłem uwagi na to że ten pierścień może pasować w dwie strony. We wtorek biorę się za demontaż tym razem na spokojnie i powoli. Mam nadzieję że problem tkwi właśnie w tym.[br]Dopisany: 30 Styczeń 2011, 22:17_________________________________________________ SkOs możesz nic się nie stanie ale najlepiej jeśli wcześniej odepniesz sobie akumulator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy moge od tak sobie wykrecic i odpiac ECU a potem podpiac i bedzie cacy

możesz - byle nie na włączonym zapłonie ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha czyli poprostu wyjac kluczyk i nicn ie tycac ? :D

:decayed: nie nie ... wyciagnij kluczyk i wyciagnij ECU - musisz w pierwszej kolejności zdjąc wężyk z krocca - dopiero wtedy bedziesz mogl odblokowac zabezpieczenie wtyczki ECU
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jest jakis tutorial na forum jak wyjac ecu ? :P bo kurde nie chce nic zwalic ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od pewnego czasu przeglądam to forum, ale nigdy jakoś nie odważyłem się nic napisać, dlatego

chciałbym się przede wszystkim przywitać, bo to mój pierwszy post na forum :hi:

Otóż, mam pytanie do kolegów odnośnie podciśnień na gruszce.

Może nie umiem szukać, ale nie znalazłem nigdzie na forum typowych wartości podciśnienia na gruszce.

Nie wiem czy to dobry dział, ale jak coś to proszę o poprawkę.

Niestety nie posiadam jeszcze swojego laptopa, więc nie zrobię logów, ale zakupiłem wakuometr.

Na jego podstawie doszedłem do tego , że mój dotychczasowy roczny N75 jest padnięty (wymieniany na niby Oryginalny z hurtowni) - bo dawał tylko -0,4 bara na wolnych obrotach i przepuszczał podciśnienie na wężyk, który idzie do filtra powietrza (tam było -0,8).

Zamieniłem go parę dni temu na N18 - podobno w AFN'ach ma on taką samą charakterystykę i teraz na wolnych obrotach mam -0,6bar, a po naciśnięciu gazu -0,4bar.

Różnica jest taka, że samochód zaczął naprawdę fajnie jeździć w całym zakresie obrotów, ale wydaje mi się że jeszcze mu czegoś brakuje.

I teraz pytanie do tych, którzy bawili się kiedyś takim wakuometrem:

Czy na wolnych obrotach , lub po wciśnięciu gazu nie powinno być na gruszce -0,8 Bara , przecież teoretyczne kierownice powinny być otwarte i dawać całe ciśnienie na łopatki , jeśli nie to dlaczego ?

Tak z mojej teorii to N75 ma sterowanie PWM, a na wolnych obrotach powinien być na nim sygnał wypełnienia 0,85%. Idąc dalej tym rozumowaniem, to sprawna pompa wakum daje około -0,95 bara razy 0,85 % daje -0,8bar. Z tego co się orientuję to na tyle właśnie ustawiane jest fabrycznie pełne otwarcie kierownic turbiny. Czyli by się zgadzało.

Czemu nie jest tak u mnie? Czy mam uszkodzony też ten zawór ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-yogos- zacznij się od przedstawienia w dziale Nawbie

Co do podciśnień to wartości jakie powinny być w ANFie przedstawił dokładnie ciahciah właśnie w tym wątku. Kierownice są sterowane podciśnieniem i w momencie odpalenia silnika N18 otwiera się i podciśnienie wciąga sztangę do środka. W momencie przyspieszania zawór stopniowo się zamyka, podciśnienie spada a sztanga się wysuwa i kierownice ustawiają się pod większym kątem.

Jeśli chcesz stawiać jakieś diagnozy to niestety bez vaga i logów się nie obędzie :no: na oko niestety nic się nie da stwierdzić :thumbdown: Trudno powiedzieć czy zawór jest sprawny jeśli nie widzisz logów z ciśnieniem doładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie a szkoda ze odemnie daleko mieszkasz to bym Ci te logi porobil :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę że na inne tematy jest rozmowa a a4d nic z kulawą pracą turbo nie zrobił, tu masz obrazek na co patrzeć by turbo było złożone ok:

http://img828.imageshack.us/img828/8788/afnturbo.jpg

przy okazji demontażu popraw papierem P2000 z ropą wszystko(tylko nie dotykaj wirnika :)), najlepiej na szkło kładź papier i na niego element i tak czyść, czyszcząc w rękach po zaokrąglasz kanty nie potrzebnie, potem możesz przemyć-odtłuścić w benzynie ekstrakcyjnej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ciahciah za obrazek ale jak wspominałem dziś turbo idzie na stół. Już wczoraj zastanawiałem się gdzie tkwi błąd w złożeniu turbiny. Wertowałem wszystkie tematy związane z turbiną i w końcu się skapłem że chodzi o tą małą dziurkę która ma być od strony wylotu spalin. Powiem szczerze że jak składałem turbinę to nie zwróciłem uwagi ta taki "mały" szczegół. O efektach poinformuje i jeśli będzie tak jak mówisz to jesteś wielki ciahciah :notworthy: a sytuacja się unormuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki , w takim razie będę musiał się za Laptopem i Vagiem rozejrzeć. Myślę, że jeszcze w tym miesiącu uda się to zrobić. Mam nadzieję, że wtedy będzie mi ktoś w stanie pomóc i looknąć na logi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem po demontażu turbiny. ciahciah miałeś rację :good: pierścień był założony na odwrót. Wcześniej nie zwróciłem na to uwagi. Jeszcze nie robiłem logów ale po pierwszej jeździe czuć różnicę. Samochód przyspiesza płynnie w całym zakresie obrotów i nie ma już dziury przy 2500.

Wielkie dzięki za zainteresowanie tematem i za pomoc bo dalej bym błądził :notworthy: i szukał nie wiadomo czego. Podziękowania dla ciahciah :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak wyjac tego ecu krok po kroku ktos opisze ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak wyjac tego ecu krok po kroku ktos opisze ? :D

najpierw zdejmujesz gumowy przewod z krocca od czujnika doladowania bo on blokuje wtyczke, a potem odpinasz wtyczke i tyle nic trudnego ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...