a4dg Opublikowano 30 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2011 ciahciah sam czyściłem turbo i tak jak pisałem chodzi idealnie. A czy można źle złożyć ? wydaje mi się że nie ma takiej opcji chyba że gdzieś popełniłem błąd?. Co zdradza to w logach?
leo... Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 gdzies popelniles blad ... lub sprezyna w gruszce jest peknieta - stad walka ECU z ustabilizowaniem cisnienia doladowania
ciahciah Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 jeżeli sztangi nic nie skracałeś i gruszka odbija do końca(może ma pękniętą sprężynę lub jest zatarta).. to w turbo odwrotnie założyłeś pierścień ten co przesuwa się po trzech wałeczkach, najpierw sprawdź sztangę, ma chodzić w zakresie 1,1mm i mocno odbijać do końca
SkOs Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 sorka nic nie pomoge ale mam pytanie czy moge od tak sobie wykrecic i odpiac ECU a potem podpiac i bedzie cacy czy trzeba cos robic ? bo chce wyczyscic rurke od cisnienia doladowania alen ie wiem czy moge wypiac go wogole chce ecu zobaczyc czy nie jest w oleju ;p
a4dg Opublikowano 30 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2011 Łatwo powiedzieć sprawdzić skok z dokładnością do 0.1 mm ale tak poważnie to wielkoie dzięki za zainteresowanie się tematem i próbę diagnozy. Sztangi nie ruszałem i jest nie zmieniona od zakupu samochodu. Jak demontowałem turbinę to gruszka chodziła bez najmniejszego zacięcia i było czuć że sprężyna dość silnie wypycha sztangę. Pozostaje tak jak mówicie złe złożenie, powiem szczerze że czyściłem turbinę o pierwszej w nocy na szybko po paru piwkach i nie zwróciłem uwagi na to że ten pierścień może pasować w dwie strony. We wtorek biorę się za demontaż tym razem na spokojnie i powoli. Mam nadzieję że problem tkwi właśnie w tym.[br]Dopisany: 30 Styczeń 2011, 22:17_________________________________________________ SkOs możesz nic się nie stanie ale najlepiej jeśli wcześniej odepniesz sobie akumulator
leo... Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 czy moge od tak sobie wykrecic i odpiac ECU a potem podpiac i bedzie cacy możesz - byle nie na włączonym zapłonie ...
SkOs Opublikowano 31 Stycznia 2011 Opublikowano 31 Stycznia 2011 aha czyli poprostu wyjac kluczyk i nicn ie tycac ?
leo... Opublikowano 31 Stycznia 2011 Opublikowano 31 Stycznia 2011 aha czyli poprostu wyjac kluczyk i nicn ie tycac ? nie nie ... wyciagnij kluczyk i wyciagnij ECU - musisz w pierwszej kolejności zdjąc wężyk z krocca - dopiero wtedy bedziesz mogl odblokowac zabezpieczenie wtyczki ECU
SkOs Opublikowano 31 Stycznia 2011 Opublikowano 31 Stycznia 2011 a jest jakis tutorial na forum jak wyjac ecu ? bo kurde nie chce nic zwalic ;p
-yogos- Opublikowano 31 Stycznia 2011 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Od pewnego czasu przeglądam to forum, ale nigdy jakoś nie odważyłem się nic napisać, dlatego chciałbym się przede wszystkim przywitać, bo to mój pierwszy post na forum Otóż, mam pytanie do kolegów odnośnie podciśnień na gruszce. Może nie umiem szukać, ale nie znalazłem nigdzie na forum typowych wartości podciśnienia na gruszce. Nie wiem czy to dobry dział, ale jak coś to proszę o poprawkę. Niestety nie posiadam jeszcze swojego laptopa, więc nie zrobię logów, ale zakupiłem wakuometr. Na jego podstawie doszedłem do tego , że mój dotychczasowy roczny N75 jest padnięty (wymieniany na niby Oryginalny z hurtowni) - bo dawał tylko -0,4 bara na wolnych obrotach i przepuszczał podciśnienie na wężyk, który idzie do filtra powietrza (tam było -0,8). Zamieniłem go parę dni temu na N18 - podobno w AFN'ach ma on taką samą charakterystykę i teraz na wolnych obrotach mam -0,6bar, a po naciśnięciu gazu -0,4bar. Różnica jest taka, że samochód zaczął naprawdę fajnie jeździć w całym zakresie obrotów, ale wydaje mi się że jeszcze mu czegoś brakuje. I teraz pytanie do tych, którzy bawili się kiedyś takim wakuometrem: Czy na wolnych obrotach , lub po wciśnięciu gazu nie powinno być na gruszce -0,8 Bara , przecież teoretyczne kierownice powinny być otwarte i dawać całe ciśnienie na łopatki , jeśli nie to dlaczego ? Tak z mojej teorii to N75 ma sterowanie PWM, a na wolnych obrotach powinien być na nim sygnał wypełnienia 0,85%. Idąc dalej tym rozumowaniem, to sprawna pompa wakum daje około -0,95 bara razy 0,85 % daje -0,8bar. Z tego co się orientuję to na tyle właśnie ustawiane jest fabrycznie pełne otwarcie kierownic turbiny. Czyli by się zgadzało. Czemu nie jest tak u mnie? Czy mam uszkodzony też ten zawór ?
a4dg Opublikowano 1 Lutego 2011 Autor Opublikowano 1 Lutego 2011 -yogos- zacznij się od przedstawienia w dziale Nawbie Co do podciśnień to wartości jakie powinny być w ANFie przedstawił dokładnie ciahciah właśnie w tym wątku. Kierownice są sterowane podciśnieniem i w momencie odpalenia silnika N18 otwiera się i podciśnienie wciąga sztangę do środka. W momencie przyspieszania zawór stopniowo się zamyka, podciśnienie spada a sztanga się wysuwa i kierownice ustawiają się pod większym kątem. Jeśli chcesz stawiać jakieś diagnozy to niestety bez vaga i logów się nie obędzie na oko niestety nic się nie da stwierdzić Trudno powiedzieć czy zawór jest sprawny jeśli nie widzisz logów z ciśnieniem doładowania.
SkOs Opublikowano 1 Lutego 2011 Opublikowano 1 Lutego 2011 dokladnie a szkoda ze odemnie daleko mieszkasz to bym Ci te logi porobil
ciahciah Opublikowano 1 Lutego 2011 Opublikowano 1 Lutego 2011 widzę że na inne tematy jest rozmowa a a4d nic z kulawą pracą turbo nie zrobił, tu masz obrazek na co patrzeć by turbo było złożone ok: http://img828.imageshack.us/img828/8788/afnturbo.jpg przy okazji demontażu popraw papierem P2000 z ropą wszystko(tylko nie dotykaj wirnika ), najlepiej na szkło kładź papier i na niego element i tak czyść, czyszcząc w rękach po zaokrąglasz kanty nie potrzebnie, potem możesz przemyć-odtłuścić w benzynie ekstrakcyjnej
a4dg Opublikowano 1 Lutego 2011 Autor Opublikowano 1 Lutego 2011 Dzięki ciahciah za obrazek ale jak wspominałem dziś turbo idzie na stół. Już wczoraj zastanawiałem się gdzie tkwi błąd w złożeniu turbiny. Wertowałem wszystkie tematy związane z turbiną i w końcu się skapłem że chodzi o tą małą dziurkę która ma być od strony wylotu spalin. Powiem szczerze że jak składałem turbinę to nie zwróciłem uwagi ta taki "mały" szczegół. O efektach poinformuje i jeśli będzie tak jak mówisz to jesteś wielki ciahciah a sytuacja się unormuje.
-yogos- Opublikowano 1 Lutego 2011 Opublikowano 1 Lutego 2011 Dzięki , w takim razie będę musiał się za Laptopem i Vagiem rozejrzeć. Myślę, że jeszcze w tym miesiącu uda się to zrobić. Mam nadzieję, że wtedy będzie mi ktoś w stanie pomóc i looknąć na logi.
a4dg Opublikowano 2 Lutego 2011 Autor Opublikowano 2 Lutego 2011 Właśnie jestem po demontażu turbiny. ciahciah miałeś rację pierścień był założony na odwrót. Wcześniej nie zwróciłem na to uwagi. Jeszcze nie robiłem logów ale po pierwszej jeździe czuć różnicę. Samochód przyspiesza płynnie w całym zakresie obrotów i nie ma już dziury przy 2500. Wielkie dzięki za zainteresowanie tematem i za pomoc bo dalej bym błądził i szukał nie wiadomo czego. Podziękowania dla ciahciah
SkOs Opublikowano 2 Lutego 2011 Opublikowano 2 Lutego 2011 to jak wyjac tego ecu krok po kroku ktos opisze ?
spanky Opublikowano 2 Lutego 2011 Opublikowano 2 Lutego 2011 to jak wyjac tego ecu krok po kroku ktos opisze ? najpierw zdejmujesz gumowy przewod z krocca od czujnika doladowania bo on blokuje wtyczke, a potem odpinasz wtyczke i tyle nic trudnego ...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się