Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Ćwierkający pasek klinowy


bocieks

Rekomendowane odpowiedzi

Witam;

Podczas odpalenia z rana, bądź po dłuższym postoju słychać spod maski skrzypienie "ćwierkanie" udało mi się ustalić, że współodpowiedzialny za to jest pasek klinowy, ponieważ po "psiknieciu" bezpośrednio na niego smarem w aerozolu piszczenie na chwile ustaje, po przejechaniu 5-10 km( czyli tak jakby po rozgrzaniu paska?? też cichnie)...

teraz fakty:

-napinacz paska został wymieniony niecałe dwa miesiące temu(stary stanął dęba), obecny pracuje poprawnie

-pasek został wymieniony wraz z napinaczem (czyli też ma około 2ch miesięcy)

Co to może być: wadliwy pasek? a może coś innego?? MIAŁ KTOŚ PODOBNE OBJAWY??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tak w swoim tylko z jedną różnicą że u mnie cwierka jak ciepły. Rolki wymienione alternator po remoncie. Olewam to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tez z rana na zimnym cwierka lekko,ale po czasie ustaje.cieply tez nie cwierka. olewam temat tez, napinacz i pasek rok temu wymieniony 15tys ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie to samo co u Ciebie bocieks. nie mam pojęcia dlaczego. a ile dałeś za napinacz i jakiej firmy pasek?? mój kosztował 120 napinacz i pasek contitech 40 zł

U mnie sprawa z napinaczem wygladała nastepująco: wymienilem pierwszy raz na taki za 150 pln- ponoć klepany (jak większość gratów w Chinach) stanął dęba po 4 miesiącach, na gwarancji dostałem 2gi taki sam- wytrzymał 3 miesiące i stanął ponownie dęba, teraz założyłem FEBI za 250pln i jak narazie pracuje prawidłowo... miałem podejrzenie, że coś "kosi" te moje napinacze, ale mechanik twierdzi, że wszystko sprawdził i jest ok... pasek klinowy mam firmy "GATES"

Z tymi tanimi napinaczami jest podobno taki motyw, że coś w nich puchnie w środku i przestają rozprężać....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następnym razem kupcie paski firmy DAYCO , a napinacze albo SKF (ew. INA) albo ORI i nie będzie "ćwierkotania" :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ruville? chyba nie do konca to jest producent...ale co jest wkladane w pudelka ruville?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ruville pisze na pudełkach a faktycznie jest to jakiś master. w mojej okolicy mechanicy chwlą te części. niektórzy twierdzą że skf jest dobry ale przereklamowany. a co do mnie to nigdy nic jeszcze nie kupowałem skf wieć sie nie wypowiem a z ruville jestem narazie zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój pasek (nie pamiętam nazwy) wytrzymał 2 tysiące km i zaczął ćwierkać. polałem wodą i po dwóch dniach ćwierkanie zniknęło... nie wiem na jak długo ale cisza jest :decayed:

Ja swój spryskałem WD40, po spryskaniu piszczenie ustało, ale gdy samochód postał (ostygł) po odpaleniu ćwierkało jak wcześniej... Zastanawia mnie to, czy piszczenie ustało, bo coś przez przypadek się naoliwiło chwilowo, czy pasek daje du... i po zwilżeniu przestaje ćwierkać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rób tak dalej :wallbash: :wallbash: :wallbash:

WD40 na pasek :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Nie zdziwię się jak w najbliższym czasie napiszesz , że ten ów pasek zerwało :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rób tak dalej :wallbash: :wallbash: :wallbash:

WD40 na pasek :wallbash: :wallbash: :wallbash:

Nie zdziwię się jak w najbliższym czasie napiszesz , że ten ów pasek zerwało :gwizdanie:

kolego, najszybsze sprawdzenie w rejonie paska to spryskanie go czymś, pod ręką miałem WD, wiec go użyłem, mechanicy sprawdzają to smarem w aerozolu.... chciałem zauważyć, że nie WYKĄPAŁEM go w tym WD tylko delikatnie popryskałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ruville pisze na pudełkach a faktycznie jest to jakiś master. w mojej okolicy mechanicy chwlą te części. niektórzy twierdzą że skf jest dobry ale przereklamowany. a co do mnie to nigdy nic jeszcze nie kupowałem skf wieć sie nie wypowiem a z ruville jestem narazie zadowolony

Ruville w swoje pudełka pakuje części INA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie piszczenie od 1.5 roku, najpierw myślałem że to od klimy pasek, ale po wymianie ćwierkało tak samo, jak zimny to ćwierka a potem jest git. Napinacz mam skf i pasek z tego co pamiętam conti, wymienione właśnie 1,5 roku temu. Wkurza mnie to strasznie ale narazie nie mam czasu na wymiankę, a może ktoś mi powiedzieć czy da się to jakoś sprawnie wymienić, będę wdzięczny, może obeszło by się bez machera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy do wymiany samego paska klinowego alternatora ( nie klimy) potrzeba zrzucać cały przód tak jak przy rozrządzie ? Jeśli nie trzeba to jak jest przy wymianie napinacza ( zrzucać trzeba przód czy nie ) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...