marec-ki Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 Wczoraj pojawił się u mnie dziwny odgłos z okolic turbo. Przemaglowałem już "gruby" temat o tym problemie i za radą innych zgłaśniam radio Dziś mimo wszystko zrobiłem logi dynamiczne i statyczne. Mam nadzieję, że nic nie schrzaniłem robiąc je i coś z nich da radę wywnioskować: Logi statyczne: http://img819.imageshack.us/img819/8821/static000.jpg http://img404.imageshack.us/img404/3931/static003.jpg http://img834.imageshack.us/img834/5837/static011.jpg Logi dynamiczne: http://img819.imageshack.us/img819/2391/dyn000.jpg http://img208.imageshack.us/img208/2539/dyn001.jpg http://img26.imageshack.us/img26/6528/dyn003.jpg http://img529.imageshack.us/img529/1333/dyn008.jpg http://img143.imageshack.us/img143/6889/dyn010.jpg http://img10.imageshack.us/img10/5889/dyn011i.jpg
banshee Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 003 źle wykonany, fura niedogrzana. Turbina pracuje bardzo dobrze.
przemik Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 Termostat wyglada na kawałek złomu. Uzupelnij statyczne.
marec-ki Opublikowano 28 Listopada 2010 Autor Opublikowano 28 Listopada 2010 fura niedogrzana Termostat wyglada na kawałek złomu. Hmmm jak wyjeżdżałem za miasto temp osiągnęła 90 stopni i zjechałem na parking aby zrobić statyczne. Auto stało ja wiem z 10 minut, odpalone i jak robiłem ostatni pomiar statyczy to zobaczyłem, że temp spadła o jakieś 4 mm niżej niż wskazanie 90 stopni. Jak jeszcze mogę sprawdzić termostat (nie wyjmując go) ? czy wymiana termostatu jest jakaś problematyczna ? Czy uszkodzony termostat mógł mieć wpływ na pomiary dynamiczne ? Ogólnie jak jeżdżę autem to temp "raczej" się trzyma tych 90 stopni.
banshee Opublikowano 28 Listopada 2010 Opublikowano 28 Listopada 2010 Na pomiar wielkiego wpływu nie miał, ale spalanie może ciut wzrosnąć. Termostat wymieniasz, jak w każdym innym aucie. Termostat masz już zdiagnozowany i nie wiem po co chcesz coś jeszcze sprawdzać.
marec-ki Opublikowano 29 Listopada 2010 Autor Opublikowano 29 Listopada 2010 Termostat wymieniasz, jak w każdym innym aucie. No chyba nie zupełnie ? bo wczoraj trochę poszukałem info i tak: w autach z 2,5TDI ponoć trzeba rozbierać auto jak przy wymianie rozrządu. Niestety nie znalazłem jak to wygląda w przypadku AWXa ?? W Felicii termostat ukazywał się moim oczom po otworzeniu maski, ale nie porównujmy Felicii do A4 Wczoraj sprawdziłem spalanie. Na jakieś 220km gdzie z 40km to miasto - spalanie wyszło mi 7,3l/100km. Komputer wskazuje średnie 7l/100km.
Krzy0 Opublikowano 29 Listopada 2010 Opublikowano 29 Listopada 2010 Ostatnio u siebie wymianiełem termostat bez wchodzenia pod auto
marec-ki Opublikowano 29 Listopada 2010 Autor Opublikowano 29 Listopada 2010 Znalazłem ładny opis wymiany termo na przykładzie A6 z AHF. Ponoć w AWX jest identyko tylko wezmę się za to dopiero na święta jak będę jechał do rodziców (dostęp do garażu). Chyba że wcześniej coś znajdę w Wawie Dzięki za analizę logów przynajmniej wiem, że z turbo wsio ok
banshee Opublikowano 29 Listopada 2010 Opublikowano 29 Listopada 2010 Gdybyś miał 2,5 tdi to odpowiedź byłaby inna. Po zdjęciu pokrywy ukazuje ci się króciec od termostatu za alternatorem, więc co tu pisać
Sztomel Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 Znalazłem ładny opis wymiany termo na przykładzie A6 z AHF. Ponoć w AWX jest identyko jeśli już to chyba na przykładzie A3 bo w A6 nie ma silników AHF ale owszem termostat jest w tym samym miejscu, Dzięki za analizę logów przynajmniej wiem, że z turbo wsio ok no nie wiem czy wsio OK, pod względem wartości ciśnienia doładowania owszem ale pod względem ewentualnych luzów wałka to vagiem i logami tego nie sprawdzisz.
marec-ki Opublikowano 30 Listopada 2010 Autor Opublikowano 30 Listopada 2010 ewentualnych luzów wałka to vagiem i logami tego nie sprawdzisz. Czy można sprawdzić luzy: osiowy i poprzeczny bez całkowitego demontażu turbo ? może wystarczy coś zdjąć, tylko co i gdzie ?
Sztomel Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 owszem, wystarczy zdjąć rurę dolotu powietrza do turbo i chwycić palcami nakrętkę na wałku przy wirniku i poruszać oraz odpalić wtedy silnik i się wsłuchać w jej pracę : Luzy promieniowe turbosprężarki
marec-ki Opublikowano 30 Listopada 2010 Autor Opublikowano 30 Listopada 2010 Podziękował za "instrukcje" rozumiem, że luz osiowy również można sprawdzić ? czy też za słabo idzie tą śrubę złapać palcami ?
Sztomel Opublikowano 30 Listopada 2010 Opublikowano 30 Listopada 2010 jeśli nie palcami to np. szczypcami.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się