Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Niska moc samochodu 128KM zamiast 150KM


zbyne18

Rekomendowane odpowiedzi

:hi:witam wszystkich... Mój problem polega na tym że ostatnio byłem na hamowni wyregulować gaz. Gazownik wszystko ustawił na cacy. Później sprawdził moc autka. Okazało się że moje Audi 1.8T AEB ma na benzynie 128KM zamiast fabrycznych 150KM. Turbina daje podobno ciśnienie 1.2bar. Samochód mam od ponad roku i nie zauważyłem nagłego spadku mocy, chodzi podobnie jak na początku gdy je kupiłem. Po podpięciu Vaga miałem takie błędy:

18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

561 Dopasowanie(ustalenie)składu mieszanki

nie osiągnięta wartość adaptacji - dodawanie - BŁĄD SPORADYCZNY

16505 Czujnik położenia przepustnicy zakres/możliwości

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

544 Przekroczenie max ciśnienia doładowania

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Proszę o rady od czego zacząć sprawdzanie co mogło by być nie tak??? w czym szukać problemu.

Nadmienię że ostatnio wymieniałem świece, filtr powietrza, olej, rozrząd. Ogólnie staram się wymieniać wszystko na bierząco.. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina daje podobno ciśnienie 1.2bar

przy tym doładowaniu powinieneś miec w okolicy 190-200KM

BTW na jakiej hamowni reguluja gaz ??? mozesz przybliżyć , moze chodzi ci o AFR ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gościu ma warsztat zakłada instalacje gazowe. i w tym warsztacie ma hamownie. gaz ustawia nie pytalem na jakiej zasadzie. wjeżdża na rolki i reguluje gaz. wcześniej miałem i wgrane mapy które miały czytać mapy benzyny i miało autko chodzić tak samo, ale na gazie nie miało tyle mocy co na benzynie na hamowni powiedział mi że nie dostaje wystarczającej dawki gazu. okazał się za słaby parownik. po wymianie parownika i regeneracji listwy wyregulował gaz że samochodzik ciągnie na całym zakresie obrotów tak samo co mnie bardzo cieszy bo teraz jest niebo a ziemia. wcześniej go dławiło.

A co do doładowania może go źle zrozumiałem może chodziło mu o 1.8mbar[br]Dopisany: 28 Listopad 2010, 21:36_________________________________________________Pomyłka... może chodziło mu o 1.2mbar a źle zrozumiałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyłka... może chodziło mu o 1.2mbar a źle zrozumiałem

doładowanie w seryjnym silniku powinno być w okolicach 0.6bara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,2 bara to masz ciśnienie na parowniku ustawione. Nie ma to najmniejszego znaczenia w sprawie doładowania.

Musisz podłaczyć manometr do kolektora ssaćego i zobaczyć ile pompuje. Może być nawet taki od pompki rowerowej.

Należało by jeszcze zrobić logi dynamiczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzieś na forum kiedyś czytałem że w ASO komuś powiedzieli że powinno być ciśnienie 1,750mbar. Chyba że to chodziło o inny silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nieszczelnosc w dolocie, DV, WG i przeplywka, tam szukaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymagane ciśnienie turbosprężarki: 1750 mbar

To znalazłem na forum ale to silnik 2.0 B7...

zrobię jak radzisz zobaczymy ile będzie dawać faktycznie... czy tak spory spadek mocy może spowodować coś innego poza kończącą się turbiną jeśli ona była by dobra??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbadam wszystko po kolei tak jak mówicie... jak coś wykryje napewno dam znać.. byłem teraz się przejechać trzymałem autko podczas jazdy cały czas powyżej 4tys obr/min podniosłem maskę do góry po kilku km a turbina czerwona i część kolektora od gorąca przy spokojnej jeździe turbinka nie świeci. To chyba znaczy że turbo może działać prawidłowo?? czy nie ma to znaczenia??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbina w 1.8T jest bardzo mocno obciazona termicznie i dlatego "świeci"

masz katalizator sprawny czy juz "wypruty" ????

bo tutaj tez moze byc przyczyna niskiej mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbina czerwona i część kolektora od gorąca

jeśli razem z tym jest słabe auto-to prawdopodobnie katalizator sie przytkał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jeden problem z glowy

jutro sprawdz DV czy jest szczelne i czy pracuje prawidlowo

do tego węzyk od podcisnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...