Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AJM]->[ASZ] SWAP


Gość Murzyn

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowilem poukladac ladnie przezycia zwiazane z tym zabiegiem.

Zaczelo sie od wywalenia turbiny i tloka,

Na początek turbina, zrobiona i teraz powinna już przeżyć znacznie dłużej:

1.

1.jpg

2.

2.jpg

Mógłbyś se powymieniać węże podciśnieniowe, a nie jeździłeś z takimi paździerzami ;)

Dalej już jest nieładnie:

3.

3.jpg

4.

4.jpg

Pęknięty tłok, przerysowany cylinder (niezbyt to widać na fotce czwartej..), możliwych scenariuszów awarii wiele, od zbyt mocnego programu dla tego AJM'a, aż do awarii turbiny, a co za tym idzie samozapłonu i uderzenia zbyt dużego ciśnienia w cylindrze nr 3...

Góra na pierwszy rzut oka nie ucierpiała, ale gdyby miała zostać, a do niej tylko nowy dół, to i tak musi iść do dokładnego prześwietlenia...

Tu kilka fotek góry:

fotka 1

fotka 2

fotka 3

fotka 4

naprawa ekonomicznie nieoplacalna, wiec okazyjnie trzeba bylo zrobic SWAP ;)

Silniczek zalatwiony, operacja sie udala,

dodatkowo do wymiany poszly wszystkie uszczelki i zniszczony napinacz paska micro

Spis czesci dodatkowych przy przekladce silnika

Silnik

Uszcz miski olejowej-silicon

uszcz kol ssacy

uszcz kol wydechowy

uszcz pokrywy zaworow

uszcz zaworu EGR

uszcz turbiny

oring dekielka chlodniczki oleju

oring chlodniczki oleju

oring termostatu

oring krócca wodnego tylnego

nakretki miedziane kolektora wydechowego

nakretki miedziane rurbiny

nakretki miedziane zaworu EGR

nakretki ukladu wydechowego

podkladki sruby weza splywu oleju

podkladki sruby weza zasilania turbiny

opaska skrecana weza serva

plyn chlodzacy

olej silnikowy

f.oleju

benzyna ekstrakcyjna

----------------------------------------------------

pasek micro alternatora

pasek micro klimy

amortyzator napinacza paska micro

rolka nap paska micro alternatora

----------------------------------------------------

czesciowe przezbrojenie silnika - robocizna

ale czy pacjent przezyl nie wiadomo jeszcze

Na dzien dzisiejszy wyszlo kilka problemow

1. Autko nie zestrojone, lag do 3k rpm, czesto wpada w tryb awaryjny i sie turla zamiast jezdzic - potrzeba wizyty u doktora Rogala

2. Wyciek oliwy - z tego co widze to miedzy silnikiem a skrzynia - stan oleju w silniku na poziomie

3. Wyciek oleju z okolic kolektorka

4. Ubywa plynu do chlodnicy

5. Dzis bardzo biednie odpalil i puscil baka wielkosci stodoly (temp +10C w garazu)

Bez poprawek na 99% sie nie obejdzie :foch:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najwazniejsze ze furak juz jezdzi i masz autko do jazdy na codzien.Lekkie niedociagniecia to norma wg mnie przy takim SWAP-ie..Za cala prace szacun.. :oklaski:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum Passata ktos tam mial podobna awarie,tylko ze w AWX.Tez pęk tlok i dodatkowo zgięło korbowód.Podobno zassalo olej na 4 cylinder z powodu padu turbiny.Nie wiedziałem ze turbo moze narobic takiej szkody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglądało groźnie , i było kiepsko, jest dobrze, auto jeździ. :oklaski: Teraz pozostało , wycieczka do DW a z tamtąd do W-wa i :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Autko nie zestrojone, lag do 3k rpm, czesto wpada w tryb awaryjny i sie turla zamiast jezdzic - potrzeba wizyty u doktora Rogala

ten problem juz rozwiazany :dance: nie sztanga, nie program - tylko 4-nik na wezu cisnieniowym pod zbiorniczkiem plynu chlodniczego sobie dyndal i 1 wyjscie nie bylo wpiete nigdzie -to zostalo zaslepione :thumbup:

Autko od samego dolu zapierdziela jak skoxowany dzik :kox:

CTV - dzieki za porady i konsultacje w temacie :dance:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko od samego dolu zapierdziela jak skoxowany dzik
ja pierdziu-już zaczynam zbierać na motor od 130 hyhyhy. Graty Murzyn :notworthy:-opisuj na bierząco spostrzeżenia i uwagi z "użytkowania", napewno nie jednemu się to przyda. :thumbup::dance:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Wyciek oliwy - z tego co widze to miedzy silnikiem a skrzynia - stan oleju w silniku na poziomie

3. Wyciek oleju z okolic kolektorka

4. Ubywa plynu do chlodnicy

jeszcze to zostalo - chlodniczego chyba mniej ubywa, ale to z czasem wyjdzie. Wyciek spod czapki - gdzie jeszcze zobaczymy

5. Dzis bardzo biednie odpalil i puscil baka wielkosci stodoly (temp +10C w garazu)

to zaraz zobaczymy czy sie poprawilo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis spotkalo mnie dokladnie to samo :wallbash: i tez 3ci tlok ;(

możesz mi napisac na pw o kosztach itp ?

ten jegomosc juz raczej ci nic nie napisze bo jest nieaktywny :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozostaje cierpliwie szukac motorku w dobrym stanie.

koszty do ok 5kPLN w zaleznosci od wybranego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...