Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Brak podświetlenia przycisków sterownika klimatyzacji \ climatronica


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie\Panie, czy któryś z Was spotkał się z zanikiem podświetlenia przycisków sterownika klimatyzacji w B5 po II Lifcie?

Dodam, że sam sterownik działa bez problemu, wyświetlacz z temperaturą działa poprawnie, wszystkie przyciski reagują poprawnie. Tylko kurcze nie chcą świecić i po ciemku nieciekawie się operuje a w obecnych warunkach dość często trzeba to robić :/

Parę dni temu wymieniałem żaróweczkę w schowku, czego nie udało mi się zrobić. Wymienić żarówkę udało, ale nie chce świecić. Myślałem, że może zrobiłem zwarcie i jakiś bezpiecznik poszedł ale sprawdzałem i tak się nie stało (sprawdzałem 5, 14 i 15 bezpiecznik). Chyba, że jakiś inny za to odpowiada.

Ktoś wie jak to ugryźć?

Opublikowano

Ja bym rozkręcił i sprawdził czy jest napięcie na diodach podświetlających, jak jest to się popaliły. Jak byś chciał to też mam cały klimatronik (nie podaje napięcia na silniczki, ale przedni panel sprawny i cała reszta działa)

Opublikowano

ale wszystkie na raz? to chyba nie to, ale dzięki za zainteresowanie.

Opublikowano

Witam.

Kolego miałem ten sam problem ze sterownikiem nic nie było widac a przyciski działały.

Masz zimne luty mialem to samo. Jak rozkrecisz sterownik to przednia czesc jest połaczona z tylnią czescią takim paskiem ktory jest wpinany. Sprawdz te luty ja obejzałem je przez szkło powiekszające i niekrure były popekane wiec wszystkie na nowo polutowałem i problem z głowy. Wszystko widac i nic nie zanika.wszystko jest ok.

Opublikowano

Hmmm...

No mam ogromną nadzieję, że sprawa będzie taka prosta i tak samo "niekosztowna" jak opisujesz :)

Jak będę miał chwilę to podjadę do elektryka bo sam nie mam ani umiejętności ani też warunków żeby to zrobić...

Dam znać jak coś bede wiedział.

Dzięki za podpowiedź :hi:

Opublikowano

Siema, dodam jeszcze od siebie że zimnych lutów czasami nie widać a są więc jak już mamy panel na warsztacie to warto popoprawiać wszystkie. Zabieg prosty, wystarczy wyjąć panel, lutownica w dłoń i praktycznie po robocie :wink4:

Opublikowano

Witam!

Na chwilę obecną sprawa wygląda następująco: podświetlenie działa, choć zostało zrobione obejście do zasilania tych diod. Nie jestem z tego do końca zadowolny bo klimatronic świeci się teraz niezależnie czy są światła włączone czy nie(najważniejsze że nie muszę włączać oświetlenia w kabinie żeby trochę dołożyć do pieca albo puścić nawiew na szybę :D). Z tego tytułu będę chciał to poprawiać i zrobię co sugerujecie - polutuję na nowo taśmę.

Jak będzie zrobione dam cynk :good:

Opublikowano

Witam!

Na chwilę obecną sprawa wygląda następująco: podświetlenie działa, choć zostało zrobione obejście do zasilania tych diod. Nie jestem z tego do końca zadowolny bo klimatronic świeci się teraz niezależnie czy są światła włączone czy nie(najważniejsze że nie muszę włączać oświetlenia w kabinie żeby trochę dołożyć do pieca albo puścić nawiew na szybę :D). Z tego tytułu będę chciał to poprawiać i zrobię co sugerujecie - polutuję na nowo taśmę.

Jak będzie zrobione dam cynk :good:

Kolego, jak zrobiłeś to obejście? Jestem zainteresowany, bo już wszystkie tematy z tego forum przerobiłem i diody pod przyciskami nie świecą :confused4: Może masz fotki? Było by super! :naughty:

Opublikowano

Najprościej jest się podpiąć pod kabelek (obojętnie jaki, na którym pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka) Albo od razu "do świateł" to wtedy przy zapaleniu świateł zapali się klimatronic :good:

Opublikowano

Najprościej jest się podpiąć pod kabelek (obojętnie jaki, na którym pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka) Albo od razu "do świateł" to wtedy przy zapaleniu świateł zapali się klimatronic :good:

Kolego, chodzi o to, gdzie podłączyć to napięcie w panelu klimatronika, żeby diody zaświeciły. To, że musi być "po stacyjce" to sprawa oczywista :)

Opublikowano

Miernik w dłoń i sprawdzić, na allegro po 5 złotych stoją :wink4: Na moje oko to obojętnie gdzie bo w klimatroniku nie ma napięcia jak jest wyłączony zapłon, dopiero po włączeniu zapłonu można go uruchomić - wniosek takich miejsc jest dużo. Wyciągasz panel, wybierasz jedno miejsce, sprawdzasz czy po włączeniu zapłonu pojawia się tam napięcie i jeśli się pojawia to podpinasz w to miejsce żarówki i masz obejście. Ja u siebie Lutowałem na nowo taśmę i połączenia do żarówek, wyczyściłem te miedziane styki na płytce i działa podświetlenie. Jak masz już wyjęty panel to lepiej to zrobić porządnie a nie kombinować z obejściami. :good:

Opublikowano

No widzisz - nie czytasz co piszę - przerobiłem już wszystkie sposoby z forum. Czyszczenie i przelutowanie wszystkich połączeń, to temat tak oklepany, że normalnie nie wypada o tym pisać :confused4:

Miernik oczywiście, że mam i znalezienie napięcia, to nie problem. Chodzi o to, że auto jest z 1994r, klima dołożona kiedyś tam potem i dlatego podświetlenie przycisków nie działa. A tak na marginesie to (i tu znowu nie doczytałeś :D) pisałem o diodach, nie żarówkach (tak jak Kolega wcześniej)

Podłączenie nie jest takie proste jak się wydaje, bo diody są na ok. 2V i jest ich na przyciskach o ile pamiętam 11, połączonych szeregowo w dwa obwody. Ale żeby było śmieszniej, to nie są to całkiem niezależne obwody i rodzi się pytanie - jak przecięcie ścieżek drukowanych (w celu odizolowania diod od reszty układu) wpłynie na pracę klimatronika.

Więc sam widzisz, że nie jest to zawsze takie oczywiste jak się wydaje.

Dlatego ciekawi mnie jak Kol. @Brytol to zrobił?

Pozdrawiam.

Opublikowano

Chodzi o to, że auto jest z 1994r, klima dołożona kiedyś tam potem i dlatego podświetlenie przycisków nie działa.

Nie rozumiem związku ale, mniejsza o to.

A teraz jak diody ci mają świecić jak są połączone w szereg? Niech się kolega Brytol wypowie jak zrobił ale:

Połącz diody równolegle do tego zasilania i dorzuć do każdej rezystor na plusową nóżkę o wartości nie mniejszej niż 390 ohm i po kłopocie :good: Ma świecić :naughty:

Połączenie tak nawiasem mówiąc jest bardzo proste :wink4:

Szukasz plusa i minusa podłączasz tam równolegle diody z rezystorami i działa, ot cała filozofia :naughty:

Opublikowano

Kolego, bez obrazy, ale chyba nie widziałeś jak to jest w środku zrobione. Panel klimatronika po I lifcie jest inny niż ten z żarówkami - to jest obwód drukowany z maleńkimi diodami SMD. Nie da się dołączyć opornika do nóżki, bez wylutowywania takiej diody, a to najczęściej kończy się jej uszkodzeniem. Są połączone w szereg, bo są na 2V a nie na 12.

Po prostu chciałem wiedzieć, jak Kolega @Brytol to zrobił i tyle. W głowie mam kilka rozwiązań typu "hardcore" ale to przecież nie o to chodzi.

Opublikowano

Kolego, napisałem ci bardzo jasno, wiem jak to w środku wygląda ale ty palnikiem diody zamierzasz lutować? To nie jest takie trudne tylko nie grzej diody a samą ścieżkę ocynuj i diodę na to normalnie kładziesz (na rozgrzaną cynę na ścieżce) i masz gotowe połączenie. Wymieniałem diody w Mp3, telefonach i innych ustrojstwach i jakoś nie uwaliłem żadnej. A propo tych "voltów" po to jest rezystor że zmieni ci magiczne 12V na 2V. Prościej już się nie da. A lutowanie smd grotówką daje radę. Jakbyś był w Lublinie to daj znać to Ci to zrobię jak nie ogarniasz :hi:

Opublikowano

Witam :hi:

Sorry za zwłokę ale powiadomienia na maila o nowych postach coś nie śmigają ;/

"Zrobiłem" to dokładnie tak:

Najprościej jest się podpiąć pod kabelek (obojętnie jaki, na którym pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka) Albo od razu "do świateł" to wtedy przy zapaleniu świateł zapali się klimatronic :good:

A "zrobiłem" zamiast zrobiłem bo pomagał mi w tym kolega który lepiej ode mnie operuje lutownicą :wink4:

Kiedy będę u niego następnym razem w celu przelutowania tej taśmy to spróbuje zrobić fotkę obejścia dla zainteresowanych :good:

Mam tylko nadzieje że to przelutowanie pomoże :rolleyes:[br]Dopisany: 17 Styczeń 2011, 18:31_________________________________________________Niestety, jak się okazało w przypadku mojego sterownika przelutowanie taśmy łączącej przedni panel z resztą sterownika nie pomogło :no:

Mówi się trudno, trzeba żyć dalej. Najważniejsze, że przyciski w ogóle mają podświetlenie :good:

Sorry ale nie dotrzymałem obietnicy i nie mam fotki obejścia :embarrassed: Udało mi się za to cyknąć kilka fotek podczas demontowania sterownika, więc jak zgram foty na kompa to zmontuję jakieś fotostory, bo wiem, że nie ma takowego o klimie w lifcie a pytania o to padają :cool1:

Opublikowano

Witam, naprawiałem ten problem u kolegi ale w klimatroniku po II lifcie 99r, niestety nie zrobiłem zdjęć gdyby ktoś zrobił wyraźną fotkę płytki głównej klimatronika. Obejśćie trzeba zrobić blisko gniazd. Polega ono na wlutowaniu tranzystora i wyprowadzeniu przewodu który podłaczmy w podświetlanie radia wtedy nawet będzie działała funkcja przyciemniania. Generalnie nie wiem w gdzie tkwiła usterka w moim przypadku czy w klimatroniku czy instalacji samochodu szybciej było podłaczyć to od nowa, oczywiśćie zimne luty wyeliminowałem.

Opublikowano

Mam podobny problem. U mnie panel przedni (wyświetlacz) jest połączony dwoma paskami takimi z gumy.Jak to rozbiorę wyczyszczę i ponownie złożę przez około miesiąc działa w porządku. Po miesiącu problem wraca. Wyświetlacz przerywa albo gaśnie no chyba że docisnę go mocno ręką to dzieła. Zastanawiam się czy można gdzieś dokupić te gumki. Może się je składa na jakimś kleju? Bardzo proszę o pomoc.

Opublikowano

Na kleju się ich nie składa. Ja bym proponował coś podłożyć pod wyświetlacz żeby go bardziej docisnąć do tych gumek. A po googlach można zawsze poszukać: gumki przewodzące, elastomer przewodzący do lcd itp. nie wiem jak to się fachowo nazywa Ale jak przewodzi to jest ok. Dociśnij to tylko jakoś i będzie git

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...