Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Szpera tylnego mostu i modyfikacja torsena w b5 quattro


rozjemca

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad możliwościami założenia szpery do b5 znalazłem firmę która robi coś takiego, oto link:

http://www.quaife.co.uk/catalogue/products/qdf4q-3 (szperę do ośki też mają http://www.quaife.co.uk/catalogue/products/qdf6q-0)

wygląda fajnie tylko cena wysoka trochę.

Dlatego zastanawiam się nad innymi koncepcjami, np możliwością przełożenia tylnego torsena z audi v8. Na zagranicznym forum przeczytałem że podobno pasuje z niewielkimi przeróbkami do audi 80,90 ale jak to w przypadku a4 wygląda ??? Myślał ktoś o tym może ?

Przy okazji znalazłem jeszcze ciekawą modyfikację centralnego torsena, aby przenosił więcej więcej momentu obrotowego na jedną oś, polegającą na wymianie podkładek w mechaniźmie

http://diffmod.plainbored.com/

Co o takiej modyfikacji myślicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie po co ci to w A4? :gwizdanie: Szukasz przyczepności? Ile masz tam 350...400KM, żeby w quattro szukać przyczepności? Szpera z tyłu jest dobra do driftów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zagranicznym forum przeczytałem że podobno pasuje z niewielkimi przeróbkami do audi 80,90 ale jak to w przypadku a4 wygląda ??? Myślał ktoś o tym może ?

masz opis na polskim forum:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=92409&start=0

ja u siebie do mostu z B3 zaaplikowalem torsena z mostu z V8ki

masz wtedy 2 torseny:

- międzyosiowy

- na tylnym dyfrze

trzeba popatrzec w Etke czy w A4 tez wejdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie po co ci to w A4? :gwizdanie: Szukasz przyczepności? Ile masz tam 350...400KM, żeby w quattro szukać przyczepności? Szpera z tyłu jest dobra do driftów.

Owszem szukam przyczepności na śniegu i lodzie. Widziałem że audi 80 z blokadą mostu radzi sobie z tym lepiej niż a4 z EDSem. I tak kminię czy można by coś usprawnić. Kolega mechanik powiedział że dałoby radę taki dyfer z blokadą z 80tki przełożyć do a4. a ja teraz rozmyślam nad różnymi rozwiązaniami :) Oczywiście z góry nie zakładam że któreś zastosuję u siebie, ale z drugiej strony nie wykluczam tego. :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W A4 dyfer jest długi, taki jak w V8 i myślę, że nie byłoby problemu z zaaplikowaniem torsena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.quaife.co.uk/catalogue/search/results/taxonomy%3A824%2C621%2C50%2C55

sam TorSen na tyle nie daje za wiele

podstawa to mechaniczna blokada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.quaife.co.uk/catalogue/search/results/taxonomy%3A824%2C621%2C50%2C55

sam TorSen na tyle nie daje za wiele

podstawa to mechaniczna blokada

:polew:

A skąd ty to wiesz miałeś torsena z tyłu?

Jest jeszcze jedno, jeśli się ma torsena z tyłu to nie ma się szpery (jedno wyklucza drugie), bo razem nie da się tego spiąć :tongue4: Ale zapewne ty o tym nie wiesz, bo nigdy nie miałeś torsena z tyłu, może nawet też nigdy nie miałeś szpery :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w pierwszej A4 AEB mialem Quaif-a na tyle, a efekt byl taki ze EDS rzadziej sie wlaczal a auto razniej ruszalo na sliskiej nawierźchni. Ogolnie nie warto wywalac na to kasy, nowe kosztuje ok 4t zl. Jedno kolo w gorze i tak nie pojedziesz, wiec nie ma sie czym tutaj podniecac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w pierwszej A4 AEB mialem Quaif-a na tyle, a efekt byl taki ze EDS rzadziej sie wlaczal a auto razniej ruszalo na sliskiej nawierźchni. Ogolnie nie warto wywalac na to kasy, nowe kosztuje ok 4t zl. Jedno kolo w gorze i tak nie pojedziesz, wiec nie ma sie czym tutaj podniecac.

no dobrze a jak ma się syt w ośce?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest troche lepiej jak przy źwyklym mechanizmie, zwlaszcza w zakretach. Bardziej odczuwalny jest wplyw napedu na uklad kierowniczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak jest przy braku trakcji na prostych odcinkach lub przy startach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak przy braku trakcji? Nie qumam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak przy braku trakcji? Nie qumam

prościej mówiąc kołach obracających się w miejscu :tongue4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wsźystko zalezy od nawierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wsźystko zalezy od nawierzchni.

mówimy oczywiście o suchej nawierzchni... na wodzie lub śniegu, lodzie ośką nie poszalejesz nie oszukujmy się
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie. Ja osobiscie jestem zwolennikiem zwyklych mechanizmow roznicowych z mechaniczna błokada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...