Doman13 Opublikowano 29 Października 2007 Opublikowano 29 Października 2007 Witam Tak jak w temacie, czyli: Poprzedniej zimy moje wskazania temp. cieczy chłodzącej były na poziomie 70 stopni i tylko czasami wzrosły ale tylko do 80 stopni. Byłem z tym tematem u elektromechanika i on powiedział mi że termostat mam do wymiany do bo duży obieg jest cały czas otwarty... (wtedy nie byłem na forum) Auto jeździło wtedy prawie ciągle i nie miałem czasu na odstawienie go do fachowca w celu wymiany żeczonego terostatu. Jednak jak zrobiło się ciepło to na wskaźniku zaczęła wskazywać temperatura 90 stopni I tak jest dotychczas, czyli odpalam jadę ok 8-10 min i mam 90 stopni. Czy to możliwe że termostat się naprawił (odblokował)? I teraz działa bez zarzutu?
Pikuś Opublikowano 29 Października 2007 Opublikowano 29 Października 2007 Nazywaj tematy zgodnei z regulaminem. Mogl sie zaciac ale dla pewnosci sprawdzilbym ze wskazaniami na Vag-u albo klimatronicu. poszukaj bo o tym jest chyba wszystko napisane.
baskecior Opublikowano 30 Października 2007 Opublikowano 30 Października 2007 Witam Tak jak w temacie, czyli: Poprzedniej zimy moje wskazania temp. cieczy chłodzącej były na poziomie 70 stopni i tylko czasami wzrosły ale tylko do 80 stopni. Byłem z tym tematem u elektromechanika i on powiedział mi że termostat mam do wymiany do bo duży obieg jest cały czas otwarty... (wtedy nie byłem na forum) Auto jeździło wtedy prawie ciągle i nie miałem czasu na odstawienie go do fachowca w celu wymiany żeczonego terostatu. Jednak jak zrobiło się ciepło to na wskaźniku zaczęła wskazywać temperatura 90 stopni I tak jest dotychczas, czyli odpalam jadę ok 8-10 min i mam 90 stopni. Czy to możliwe że termostat się naprawił (odblokował)? I teraz działa bez zarzutu? Termostat nadal źle działa, ma delikatnie przesunięta charakterystykę pracy. Zrobi się zimno i znów motor nie będzie dogrzany. Wymień go na oryginalny BTT z ASO. Nie pytaj , dlaczego nie możesz założyć podróby Wahlera lub innego świństwa ...
adadur Opublikowano 31 Października 2007 Opublikowano 31 Października 2007 Auto jeździło wtedy prawie ciągle i nie miałem czasu na odstawienie go do fachowca w celu wymiany żeczonego terostatu. Nawet jak sam byś sie tym zajął to temat nie zajmuje więcej niż 40 min roboty. Sprawdz jeszcze dobrze tą temp. na VAGu ale przygotuj się na zakup termostatu i tak jak pisze basket tylko OOOO
Doman13 Opublikowano 31 Października 2007 Autor Opublikowano 31 Października 2007 dzięki panowie wielkie Sprawdziłem dziś temperaturę na klimatroniku i jest 90 stopni i stoi.... Tak czy inaczej psychicznie jestem przygotowany do wymiany termostau (jak zgłupieje oczywiście) Ile kosztuje oryginalny termostat BTT z ASO? dzieki
lukaszr Opublikowano 31 Października 2007 Opublikowano 31 Października 2007 Sprawdziłem dziś temperaturę na klimatroniku i jest 90 stopni i stoi.... Tak czy inaczej psychicznie jestem przygotowany do wymiany termostau (jak zgłupieje oczywiście) Ile kosztuje oryginalny termostat BTT z ASO? To, że jest 90 stopni to nie znaczy, że jak będzie mróz to będzie ok. Termostat kosztuje około 100 zł z uszczelką + płyn do chłodnic (G12). Termostat do Twojego silnika z tego co podaje ETKA ma numer: 044 121 113. Wymieniaj i nawet się nad tym nie zastanawiaj - przy tych silnikach ważne jest żeby trzymały odpowiednią temperaturę.
nuzip2 Opublikowano 2 Listopada 2007 Opublikowano 2 Listopada 2007 Witajcie. Ja miałem podobny problem, ale to było w środku lata. Przejechałem na Vernecie 5300 km i zaczął się zacinać. Ale tak było przez dwa dni, a potem już wszystko dobrze. Przejechałem ponad 1000 km i jest dobrze. Pytałem, co mogło się zaciąć: czujnik czy termostat. Czy coś wymienić. Czy można coś sprawdzić, jak jest ok?
Doman13 Opublikowano 3 Listopada 2007 Autor Opublikowano 3 Listopada 2007 U mnie dalej wszystko w porządku ciagle sprawdzam temperature kimatronikiem i dochodzi do 90 i stoi, licznik jest wolniejszy ale też dochodzi do 90 stopni i stoi. Czyżby wtedy się po prostu zaciął? Czym grozi jazda na niedogrzanym silniku, powiedzmy 70 stopni?
baskecior Opublikowano 3 Listopada 2007 Opublikowano 3 Listopada 2007 nuzip2: gdybys zastosowal sie do naszych rad i zalozyl oryginalnego BTT - zaciecia nie wchodziłyby w grę. Doman13: wieksze zuzycie paliwa, niedogrzany olej, nic co lubiłoby TDI ...
yasiuhot Opublikowano 6 Listopada 2007 Opublikowano 6 Listopada 2007 Ja mam podobny problem... W moim przypadku temperatura na wskaźniku jest ok.75-80st. nagrzewa się chyba szybko bo po ok.3-5km mam już pow.60st ale do 90 nie dochodzi... czy to może być wina termostatu? ;( dodam że nie mam dolnej osłony silnika i skrzyni czy to też ma wpływ na temp.silnika?
Rafaell Opublikowano 7 Listopada 2007 Opublikowano 7 Listopada 2007 miałem podobnie ale mnie się bardzo wolno grzał, wymieniłem termostat ale to nie było to więc wymieniłem czujnik temperatury i jak ręką odjoł, nagrzewa sie po ok 10minutach i zawsze do 90stopni, więc proponuje wymianę-nie jest to droga rzecz, w granicach 30-40zl
lukaszr Opublikowano 7 Listopada 2007 Opublikowano 7 Listopada 2007 wymieniłem czujnik temperatury i jak ręką odjoł, nagrzewa sie po ok 10minutach i zawsze do 90stopni, więc proponuje wymianę-nie jest to droga rzecz, w granicach 30-40zl Ale mówisz o czujniku temperatury podwójnym (numer 059 919 501) ??
adadur Opublikowano 7 Listopada 2007 Opublikowano 7 Listopada 2007 Ja mam podobny problem... W moim przypadku temperatura na wskaźniku jest ok.75-80st. nagrzewa się chyba szybko bo po ok.3-5km mam już pow.60st ale do 90 nie dochodzi... czy to może być wina termostatu? ;( dodam że nie mam dolnej osłony silnika i skrzyni czy to też ma wpływ na temp.silnika? Podobnie miałem na koniec zeszłej zimy - pierw grzał się tylko do 80 kilku stopni i po kilku tygodniach nie był w stanie osiągnąć 80 i odrazu wymienilem i teraz bite 90. Dolna osłona w dieslu ma kilka finkcji - aerodynamika wygłuszenie i osłona przed brudem pendem powietrza (zimnego) dodatkowo jak niefortunnie gdzien będziesz manewrował pierw usłyszysz osłonę a nie że uszkodziłeś mise olejową (co skutecznie może unieruchomić auto). Polecam szukanie używki może być z passata (ja taką kupiłem latem z rocznika 2002).
Rafaell Opublikowano 7 Listopada 2007 Opublikowano 7 Listopada 2007 Ale mówisz o czujniku temperatury podwójnym (numer 059 919 501) ?? jest to czujnik temperatury cieczy chłodzącej ale czteropinowy, czyli poczwórny-przynajmniej taki jest w moim aucie.
endriuu Opublikowano 12 Listopada 2007 Opublikowano 12 Listopada 2007 A ja słyszałem ze oryginal do audi to właśnie Wahler? mam mozliwość kupienia go za 70 PLN oczywiście ponoć taki sam tylko ze znaczkiem oooo dołożonym kosztuje w ASO 90.
spanky Opublikowano 12 Listopada 2007 Opublikowano 12 Listopada 2007 A ja słyszałem ze oryginal do audi to właśnie Wahler? mam mozliwość kupienia go za 70 PLN oczywiście ponoć taki sam tylko ze znaczkiem oooo dołożonym kosztuje w ASO 90. 20 zł .... gra nie warta swieczki ....
adadur Opublikowano 12 Listopada 2007 Opublikowano 12 Listopada 2007 A ja słyszałem ze oryginal do audi to właśnie Wahler? mam mozliwość kupienia go za 70 PLN oczywiście ponoć taki sam tylko ze znaczkiem oooo dołożonym kosztuje w ASO 90. Nie baw się w wahlera - kup oryginał w ASO lub szukaj gościa na Allegro który sprzedaje termostaty do VW/Audi wiem że pracuje w ASO Audi lub VW i jest z Krakowa - nazwa użytkownika: art_arthi.
endriuu Opublikowano 12 Listopada 2007 Opublikowano 12 Listopada 2007 rzeczywiście gościu ma po 25 termostat ori. taniocha
neever Opublikowano 12 Listopada 2007 Opublikowano 12 Listopada 2007 A co może spowodować uszkodzony termostat? (jakieś trwałe uszkodzenia czy tylko na wskażniku będzie się pojawiała mniejsza temp)? pozdro :th:
endriuu Opublikowano 12 Listopada 2007 Opublikowano 12 Listopada 2007 jesli termostat bedzie zamkniety caly czas, woda bedzie krążyła tylko w małym obiegu (czyli w bloku silnika). Silnik sie zagotuje i kaplica. Jesli bedzie otwarty (duży obieg), silnik nie bedzie dogrzany, a tym samym jego parametry pacy będą dalekie od ideału. szybciej sie bedzie zużywał i więcej palił.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się