Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki OIL po 200 tyś km


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czytam już szereg postów i już zaczynam dostawać gorączki. Jakim olejem mam Niuńkę zalać żeby miał dobre smarowanie. Chodzi o to czy: ma to być syntetyk, pół czy minerał? Z karteczki co przy silniku była autko jest zalane taką oliwką TOTAL quartz 7000 10W40. Jakby ktoś mi pomógł to byłbym zadowolony. A jeśli chodzi o markę to chciałbym przejść na Mobilka bo dużo dobrych opini słyszałem i chyba większość z nas smaruje tym olejkiem panewki.

Opublikowano

miales zalany pół syntetykiem wiec zostan przy nim :wink:

Opublikowano

Sorki za może głupie pytanie ale czemu część mechaniorów polecała mi pełnysyntetyk a część minerał. I czy muszę "płókać silnik" czy mogę na Mobilku jeździć do następnego przeglądu.

Opublikowano

nie rozumiem o co ci chodzi.zmien olej na mobil1 10w/40 i smigaj

Opublikowano

Z czym nie rozumiesz? Z tym płókaniem? No to pamiętam, że mnie uczono, że jak się zmieniało olej na inny niż dotychczas to się ok 1000 km jeździło na nowym i zmieniało się go, żeby tzw przepółkać i wymyć stary oil.

Opublikowano
Z czym nie rozumiesz? Z tym płókaniem? No to pamiętam, że mnie uczono, że jak się zmieniało olej na inny niż dotychczas to się ok 1000 km jeździło na nowym i zmieniało się go, żeby tzw przepółkać i wymyć stary oil.

Z tym płukaniem, to dotyczyło olejów niekompatybilnych. Obecnie można założyć, że większość olejów jest mieszalna i można podarować sobie płukanko.

Jeśli chodzi o olej, to moje autko też jeździło od nowego przez 200 000 na pół syntetiku, a teraz jeździ na pełnym syntetiku.

Opublikowano

Sugerujusz więc że można śmiało pełny suyntetyk nalać i nie zaszkodzi to silniczkowi ani jego elementom.

PS. Tak właśnie myslałem że płukanie się pisze przez "U" a nie "Ó".

Opublikowano

ja bym zalal jak pisalem wszesniej tym samym co miales tzn wlasciwosci czyli 10w/40 mobila

Opublikowano

nic nie plukaj tylko zalewaj tym polsyntetycznym mobilkiem i jazda

Opublikowano

A więc korzystając z waszych rad zakupiłem Mobil S półsyntetyk 10W/40 i zalałem nim silniczek wymieniając przy okazji filtr powietrza i pyłkowy (na tym to chyba z 2 cm syfu było). Całość operacji za materiał wyniosła 181 PLN a robotę sam wykonałem. Mam nadzieję, że dobrze.

Opublikowano

moja ma 201000 i jeżdzi na 5W40 mobil

Opublikowano

w sobote zminilem oliwe w swojej niuni (wymiana co 10 tys km)

ponownie zalalem Mobil 1 5W50 przebieg (ori 210 tys km) ....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...