Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ASN] Co sie stanie w razie awarii vanos-a


wojtek26

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie co sie stanie w przypadku uszkodzenia wariatora faz rozrzadu, wiem ze jest on sterowany cisnieniowo przez olej, czy jest mozliwosc zeby on przeciekał. Auto stoi w Polsce i mechanik chyba próbuje naciagnac na te wariatory bo stwierdził ze jeden przecieka i jezeli nie wymieni obu to nie da rady złozyc tego wszystkiego a jak sie uda to moga spotkac sie zawory z tłokami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W razie awarii vanosa łańcuchy grają i to ostro. Może cieknie z pod uszczeleczki pod wariatorem :mysli: [br]Dopisany: 15 Grudzień 2010, 15:57_________________________________________________vanos to rzadko spotykane słowo na tym forum :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik twierdzi ze to z wariatora cieknie, ale silnik chodził cichutko i równo, poprostu chce naciagnac na kase i tyle. Ma poskładac wszystko jak było i zobaczymy jak auto wróci do mnie to lukne gdzie to cieknie i czy wogóle cieknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik twierdzi ze to z wariatora cieknie, ale silnik chodził cichutko i równo, poprostu chce naciagnac na kase i tyle. Ma poskładac wszystko jak było i zobaczymy jak auto wróci do mnie to lukne gdzie to cieknie i czy wogóle cieknie.

Może pomyśl też o zmianie mechanika :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż dwa wariatory ?? no nie wiem w moim ALT jest tylko jeden :decayed: a silnik z tego co wiem ma podobną budowę. Mi sprawdzili wariator w ASO przy okazji jak rozrząd wymieniali może zadzwoń i się zapytaj ile by to kosztowało. Z tego co się pytałem w ASO i sam szukałem to wariator jest od przyspieszania otwarcia zaworów i że przy jego awarii silnik ma mniejszą moc ale o spotkaniu zaworów z tłokiem nie dochodzi. A co do mechanika to kolega grzes1150 ma rację :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To akurat nie moje auto bo generalnie ja sie zajmuje tylko tym autem ale zaszła taka potrzeba zeby ktos inny tam zajrzał, zmiana mechanika napewno bedzie. W ASN sa 2 głowice wiec i 2 wariatory :wink4:, tak czy inaczej mechanior chcial naciagnąc na kase i tyle. :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no to chyba że tak w V6 będą dwa :decayed: myślałem że chodzi o ten w opisie. A co do wariatora to popytaj w serwisie może za małą kasę sprawdzą te wariatory bo tanie rzeczy to nie są w moim przypadku to koszt 1350 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak rozbierałem auto nie widziałem zeby cos sie działo z wariatorami jedynie lekko pociły sie simm na wałkach, poniewaz ja nie miałem kiedy to robic to zajął sie tym mechanik w Cz-wie i po rozebraniu zaczał wymyslac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednym oznak awarii wariatora jest odgłos klekotania (jakby diesel) przy odpaleniu. W tym wariatorze jest jakiś elektrozawór i częstą przyczyną awarii jest właśnie zacinający się lub całkiem padnięty zawór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ludzie w ASN nie ma łańcuchów!! Wszystko jest na pasku.

Po drugie wariator kosztuje 2050zł/szt.

Po trzecie na 99% cieknie ci spod dekli od kół rozrządu. To są takie plastikowe zatyczki z oringiem (koszt 6zł w ASO).

Jeśli mechanik robił rozrząd to musiał poluzować koła rozrządu, jeśli tak zrobił to koniecznie trzeba wymienić te 4 zaślepki bo olej będzie wypływał.

Ja tak miałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tam jest 1 dłuuuugi pasek napedzajcy wałki i pompe wody. Tak czy inaczej auto złozone i chodzi normlanie itp. żadnych objawów o których zapewniał "naciagacz" a przepraszam mechanik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yy sorki że tak przeciągnę temat ale w którym miejscu w ASN są wariatory :mysli: z przodu czy z tyłu. Bo z początku myślałem że w ASN to jest tak jak w innych motorkach - że napęd na wałki idzie z paska a te z tyłu są spięte łańcuchem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yy sorki że tak przeciągnę temat ale w którym miejscu w ASN są wariatory :mysli: z przodu czy z tyłu. Bo z początku myślałem że w ASN to jest tak jak w innych motorkach - że napęd na wałki idzie z paska a te z tyłu są spięte łańcuchem.

z przodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten wątek dotyczy mojego autka. Mechanik będzie zmieniony na bank ale rzeczywiście zaraz po zapaleniu silnik chodzi jak diesel. Po sekundzie, dwóch już przypomina V6. Mechanik twierdził, że nie jest możliwe zmienienie uszczelki kół rozrządu bez dobrania się do Vanosów. Nie ma ponoć jak zblokować wszystkiego żeby się nie poprzestawiału...

Odnośnie serwisu to wymiana uszczelki pod dowolnym kołem rozrządu (za jakieś 50zł) kosztuje 1750zł. V6 jest za długi i trzeba zdemontować cały pas przedni żeby zdjąć pasek. Strach pomyśleć ile kosztuje wymiana rozrządu. Kiedyś chciałem S4 ale wystarczy 3.0 V6 by zobaczyć że lepszym wyborem (oczywiście pod względem serwisowania i kosztów obsługi) jest turbodoładowana rzędówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mechanik twierdzi że w :audi: jest vanos to faktycznie trzeba go zmienić :naughty: vanos jest w BMW bo tam wariator i napinacz łańcuszka rozrządu to jedno urządzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...