1977andrzej Opublikowano 16 Grudnia 2010 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Witam, Od jakiegoś czasu słyszałem wibracje przy niskich obrotach. Ponieważ mam do wymiany napinacz obstawiałem, że to on powoduje dodatkowy hałas słyszalny zwłaszcza na jałowym biegu. Jednak po czasie zacząłem podejrzewać, że to może być coś innego bo dźwięk wydobywał sie bardziej po stronie kierowcy niż z przodu. Jak miałem chwile czasu zajrzałem pod maskę i po kilku chwilach zobaczyłem, że to intercooler musi się o coś obijać. Gdy przytrzymuje go ręka z góry to wibracje ustają. Myślę, że może jakieś jego mocowania się obluzowały, ale niestety bez kanału ciężko to wybadać. Niemniej planuje wjechać do kolegi na kanał przy najbliższej okazji ale może ten problem jest typowy dla mojego modelu i należałoby sie zaopatrzyć w jakieś części (podkładki gumowe...itp.) żeby za jednym wjazdem załatwić sprawę. Jeśli ktoś miał podobny problemik to proszę o komentarz co mogło sie wydarzyć z mocowaniem intercoolera.
wrclaguna Opublikowano 16 Grudnia 2010 Opublikowano 16 Grudnia 2010 powinienes miec takie tuleje gumowo-metalowe , sa na gorze przy mocowaniu intercoolera
1977andrzej Opublikowano 10 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2011 Witam. Sprawa nie wyglada tak prosto jak by się mogło wydawać. Wczoraj próbowałem zdemontować intercooler celem wymiany tych tulei (numery 3 i 4 z obrazka) ale poddałem sie. Może ktoś go demontował kiedyś i poradzi co trzeba odkręcić. Z drugiej strony zaczynam wątpić czy to on hałasuje. Bo może to też być plastikowa obudowa wlotu powietrza (numer 1a z obrazka), która znajduje się przed nim. Ale żeby dokładnie ją obejrzeć trzeba by było zdemontować zderzak lub lampę.
AndreCh Opublikowano 16 Stycznia 2011 Opublikowano 16 Stycznia 2011 Kolego ja to przerabialem u siebie w A6 AVF ale po obrazku z etki widze ze wszystko jest tak samo . na poczatku pobowalem wymienic te gumy bez rozbierania i najpierw walnal dolny bolec zawieszenia a po chwili konkretnego nerwu i szrpniecia pieprznal i jeden z gornych i tak oto przy wymianie gum musialem tez wymienic IC na nowy Ja musialem zdemontowac Kolo Nadkole gorna zabudowe silnika dolna zabudowe silnika Zdemontowac zbiorniczek cieczy do szyb zdemontowac lampe Odsunac lub zdemontowac zderzak zdemontowac gumowe rury laczace sie z IC I jeszcze odkrecic wspornik lewego blotnika i dopiero wtedy IC wylazl mi w calosci a zeby dostac sie i obejrzec wlot to w A6 wystarczylo wyjac lampe i kratke w zderzaku Jak masz jakis garaz to spoko bo ja podczas deszczu na dworze robilem i uwierz ze to byl meczacy dzien ale jak masz garaz to powinienes ogarnac sprawe dosyc szybko . Powodzenia
Pikuś Opublikowano 16 Stycznia 2011 Opublikowano 16 Stycznia 2011 Ja wczoraj wymieniałem IC-ka. Wystarczy zdemontować osłonę pod silnikiem i zderzak oraz tunel powietrzny i rury oczywiście. Pierw wyczepiasz IC z dolnego mocowania nr.3, a później musisz go wypchnąć do góry z tych właśnie tulei nr.4 są ich dwie.
rikardo Opublikowano 16 Stycznia 2011 Opublikowano 16 Stycznia 2011 Witam, Od jakiegoś czasu słyszałem wibracje przy niskich obrotach. Ponieważ mam do wymiany napinacz obstawiałem, że to on powoduje dodatkowy hałas słyszalny zwłaszcza na jałowym biegu. Jednak po czasie zacząłem podejrzewać, że to może być coś innego bo dźwięk wydobywał sie bardziej po stronie kierowcy niż z przodu. Jak miałem chwile czasu zajrzałem pod maskę i po kilku chwilach zobaczyłem, że to intercooler musi się o coś obijać. Gdy przytrzymuje go ręka z góry to wibracje ustają. Myślę, że może jakieś jego mocowania się obluzowały, ale niestety bez kanału ciężko to wybadać. Niemniej planuje wjechać do kolegi na kanał przy najbliższej okazji ale może ten problem jest typowy dla mojego modelu i należałoby sie zaopatrzyć w jakieś części (podkładki gumowe...itp.) żeby za jednym wjazdem załatwić sprawę. Jeśli ktoś miał podobny problemik to proszę o komentarz co mogło sie wydarzyć z mocowaniem intercoolera. Nie wiem czy jest podobnie zamontowany jak w B5 gdzie intercooler wisi na metalowym uchwycie który mocowany jest przy pomocy stalowych nitów do elementów karoserii. Miałem taki przypadek, że te nity się poluzowały i na jałowym pojawiało się takie grzechotanie jakby się coś miało rozlecieć w silniku. Hałas przenosił się po całej komorze i przypadkowe przytrzymanie chłodnicy powietrza wskazało co było uszkodzone.
Pawlo 2004 Opublikowano 16 Stycznia 2011 Opublikowano 16 Stycznia 2011 Pewnie intercooler wypadł z takich gumowych tulejek, tez tak miałem
1977andrzej Opublikowano 17 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2011 Dzięki koledzy za podpowiedzi. W następny weekend zrobię drugie podejście i spróbuje wymienić te tulejki. Najdziwniejsze jest to, że naprawdę głośno zaczyna hałasować tylko w ujemnych temperaturach. Teraz gdy jest ciepło jest to o wiele mniej słyszalne.
arris_88 Opublikowano 3 Lutego 2011 Opublikowano 3 Lutego 2011 Hej Ja mam dokladnie te same objawy co wy. Orientujecie sie ile kosztuja te tuleje i czy mozna jeszcze jakos ten intercooler lepiej umocowac? Za kilka dni moge sie zajac tym, wiec puki co chce wiedziec jak rozwiazaliscie ten problem. Pozdro.
wrclaguna Opublikowano 3 Lutego 2011 Opublikowano 3 Lutego 2011 ASO AUDI tuleja gorna 058 145 824 A 20 PLN sa na gorze dwie sztuki ASO AUDI tuleja dolna 050 129 669 9 PLN W Skodzie ciutke taniej
1977andrzej Opublikowano 14 Lutego 2011 Autor Opublikowano 14 Lutego 2011 Cześć Kolego. Ja jeszcze się nie uporałem z wymianą u siebie. Na razie musze dokupić drugą tuleję na górę gdyż kupiłem tylko jedną. Będę próbował się dostać do IC po demontażu nadkola. Jeśli sie nie uda to zdemontuję zderzak. Opis demontażu zderzaka jest w dziale Warsztat w temacie do wymiany rozrządu w AVF. Hej Ja mam dokladnie te same objawy co wy. Orientujecie sie ile kosztuja te tuleje i czy mozna jeszcze jakos ten intercooler lepiej umocowac? Za kilka dni moge sie zajac tym, wiec puki co chce wiedziec jak rozwiazaliscie ten problem. Pozdro. [br]Dopisany: 08 Luty 2011, 11:43_________________________________________________Witam. W moim wypadku okazało się, że przyczyną hałasu był kabel biegnący od zderzaka (prawdopodobnie od prawego reflektora) i przy IC. Uderzał on o wewnetrzną część błotnika. Niemniej jednak tuleje intercoolera wymieniłem mając wszystko na wierzchu. Ażeby dostać się do niego odkręciłem i wyjąłem reflektor. Może nie jest to najlepszy sposób bo trudno go później ustawić w takim samym położeniu, ale dość szybki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się