blaster99 Opublikowano 30 Października 2007 Opublikowano 30 Października 2007 Zaraz po odpaleniu auta silnik przez chwilke zatrzesie (szczegolnie wyczowalne na zimnym). Bylem u mechanika on na szybkiego (mial sporo pracy) podpial auto do komputera i wyskoczyl komunikat o awarii czujnika temperatury paliwa (silnik dostaje info ze paliwo ma 99 C) Czy ten czujnik moze byc przyczyna trzesienia silnikiem przy odpa;eniu ? nie chce wywalac niepotrzebnie kasy... na co awaria takiego czujnika moze miec wplyw Edit by Baskecior: pamiętaj o poprawnym nazywaniu tematów.
Gość zdeniu Opublikowano 30 Października 2007 Opublikowano 30 Października 2007 można by sie pokusić o sprawdzenie świeć żarowych aczkolwiek one działają dopiero poniżej 5oC a tak niskich temp. jeszcze raczej nie bylo co do samego czujnika skoro jest uszkodzony to nie ma co oszczędzać ,w końcu po cos jest i ma byś sprawny więc nie oszczędzaj tylko wymień
marewel Opublikowano 30 Października 2007 Opublikowano 30 Października 2007 Odrazu mozesz wrzucic fotki z wymiany.Cena czujnika okolo 40zl.
adadur Opublikowano 31 Października 2007 Opublikowano 31 Października 2007 Błąd błędem podaj numer błędu. Możliwe że jest zwarcie/przerwanie przedowu i poprostu nie ma wskazań z czujnika a on sam jest sprawny. Takie czujniki sie są zbyt delikatne więc też nie padają od tak sobie. Co do drgań ... popatrz tak czy na rozgrzanym też nie rzuca silnikiem.
blaster99 Opublikowano 31 Października 2007 Autor Opublikowano 31 Października 2007 jest zwarcie, a koles w warsztacie powiedzial ze czujnik to koszt rzedu 120 zl - niby nie duzo a jednak zawsze pare zlotych... co do swiec zarowych to na pewno 2 nie dzialaja bo sprawdzilem, z tym ze mechanik mowil ,ze to na 100% nie o to chodzi bo ona zaczynaja spalniac swoja funkcje dopiero przy -8 .... [br]Dopisany: 31 Październik 2007, 08:22 _________________________________________________Na cieplym nie rzuca juz tak tym silnikiem ale i tak uwazam ze odpalanie powinno odbyc sie plynniej (dodam ,ze pali na dotyk) . Zapomnialem tez napisac ,ze gdy jest jeszcze zimny i dodam mu troszke gazu i raptownie puszcze pedal silnik na chwile zatyka... pozatym zadnych niepokojacych objawow - jest dynamiczny, nie pije oleju, malo pali....
adadur Opublikowano 31 Października 2007 Opublikowano 31 Października 2007 Oj potrzebny dokłanie numer bądź opis blędu - np. "zwarcie do masy" moze być przyczyną uszkodzenia kabelka
mega13 Opublikowano 25 Listopada 2007 Opublikowano 25 Listopada 2007 Przy szarpaniu sprawdzić poduszki silnika i nastawnik.
bintom Opublikowano 12 Marca 2009 Opublikowano 12 Marca 2009 Pozwolę sobie na odnowienie tematu, od jakiegoś czasu też zaczęło mi trząść silnikiem przy odpalaniu na zimno. Dzieje się tak ok. 1 sekunde w porywach do maks 2s. Jak sie to dzieje to z rury wydechowej idzie duuzo chyba bialego dymu. ( tak dokladnie to mu sie nie przyglądałem ) . Po odpaleniu silnik pracuje bdb. przyspiesza OK, spala jak zawsze. Co Wy na to ?[br]Dopisany: 13 Marzec 2009, 00:44_________________________________________________no i jeszcze zapomniałem dodać,że musze troszke dlużej krecić silnikiem. Sprawdzałem początek wtrysku i jest OK ( 55-59 )
Dasiek Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 koledzy mam tak samo. ta chmura bialego dymu to spowodawana jest najprawdopodobniej zimnym silnikiem i niska temperatura powietrza. jakk dzisjaj odpalalem to bylo dosyc cieplo to dymu nie bylo. po mojemu to problem swiec zarowych albo ktorys wtrysk leje. tez rzuca mi silnikiem ale jak temperatura jest ponizej 60 stopni, gdy zlapie juz nawet te 70 to nie kopci.
chriss Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 Pozwolę sobie na odnowienie tematu, od jakiegoś czasu też zaczęło mi trząść silnikiem przy odpalaniu na zimno. Dzieje się tak ok. 1 sekunde w porywach do maks 2s. Jak sie to dzieje to z rury wydechowej idzie duuzo chyba bialego dymu. ( tak dokladnie to mu sie nie przyglądałem ) . Po odpaleniu silnik pracuje bdb. przyspiesza OK, spala jak zawsze. Co Wy na to ?[br]Dopisany: 13 Marzec 2009, 00:44_________________________________________________no i jeszcze zapomniałem dodać,że musze troszke dlużej krecić silnikiem. Sprawdzałem początek wtrysku i jest OK ( 55-59 ) Sprawdź czy wszystkie świece grzeją i dobrze kąt wtrysku który powinien wynosić 49-54
bintom Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 oj.... fakt, cos mi sie pokrecilo z tym katem. Jutro sprawdze jeszcze raz. [br]Dopisany: 13 Marzec 2009, 23:59_________________________________________________ koledzy mam tak samo. ta chmura bialego dymu to spowodawana jest najprawdopodobniej zimnym silnikiem i niska temperatura powietrza. jakk dzisjaj odpalalem to bylo dosyc cieplo to dymu nie bylo. po mojemu to problem swiec zarowych albo ktorys wtrysk leje. tez rzuca mi silnikiem ale jak temperatura jest ponizej 60 stopni, gdy zlapie juz nawet te 70 to nie kopci. Wiem o jaki dymie mowisz ( a wlasciwie parze ) ale to jest cos innego i idzie go zdecydowanie za duzo.
chriss Opublikowano 13 Marca 2009 Opublikowano 13 Marca 2009 U mnie po wymianie świec i ustawieniu kąta jest wcześniej objawy podobne do twoich były bintom
bintom Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 Sprawdziłem jeszcze raz kąt wtrysku i wychodzi mi tak jak pisałem wcześniej ok 55-59 , ale czy taką minimalną różnicę warto zmieniać? Dodam , że w grudniu zmieniałem zozrząd i to pewno przez pasek który się rozciągnął. [br]Dopisany: 19 Marzec 2009, 12:48_________________________________________________ U mnie po wymianie świec i ustawieniu kąta bintom Jaki miałeś kąt przed ustawieniem ? Duża różnica była?
chriss Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 Juz nie pamiętam ale cos koło 025.po ustawieniu na 049 różnica kolosalna zero dymu i pali na dotyk.wymienialem jeszcze świece bo dwie były spalone.
bintom Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 OK. Osioł jestem ,bo sprawdzalem bez trybu BS i prawie się nic nie zmieniało jak bawiłem sie przy pompie. Jak wlaczylem BS to wynik mnie zaskoczyl bylo 000 po ustawieniu jest idealnie 49-51 . Silnik jest zgaszony i stygnie, ciekawe jak teraz bedzie odpalal.[br]Dopisany: 19 Marzec 2009, 15:31_________________________________________________OK . Jestem po próbnym odpaleniu. Temperatura -2 i odpala na tykniecie, delikatnie zakołysało silnikiem, ale to już może faktycznie być przez świece. Kopcenia żadnego nie było i tak powinno być :> . Swoją drogą to ciekawe, bo każdy poleca świece BERU, a one nie wytrzymały nawet jednej zimy ( wymieniałem je pod koniec października ). Muszę się znowu z nia zabrać.
chriss Opublikowano 19 Marca 2009 Opublikowano 19 Marca 2009 OK . Jestem po próbnym odpaleniu. Temperatura -2 i odpala na tykniecie, delikatnie zakołysało silnikiem, ale to już może faktycznie być przez świece. Kopcenia żadnego nie było i tak powinno być :> . Swoją drogą to ciekawe, bo każdy poleca świece BERU, a one nie wytrzymały nawet jednej zimy ( wymieniałem je pod koniec października ). Muszę się znowu z nia zabrać. U mnie też przy odpalaniu na zimnym silniku delikatnie zakołysze silnikiem,ale chyba to normalne przy ujemnych temperaturach
bintom Opublikowano 20 Marca 2009 Opublikowano 20 Marca 2009 U mnie też przy odpalaniu na zimnym silniku delikatnie zakołysze silnikiem,ale chyba to normalne przy ujemnych temperaturach To nie jest normalne, bo kiedyś tego nie mialem nawet przy -20 , a teraz kołysze przy temp. ok 0 . Najwyraźniej któraś ze świec nie domaga.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się