Lukasz_N Opublikowano 7 Stycznia 2011 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Nie demontowalem tej oslony. Nasadka 13 mm z dluga przedluzka i dasz rade je odkrecic.
A4-Tomek Opublikowano 7 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2011 Nie demontowalem tej oslony. Nasadka 13 mm z dluga przedluzka i dasz rade je odkrecic. jak sie będe brał za wymiane to tak spróbuje [br]Dopisany: 07 Styczeń 2011, 21:09_________________________________________________A właśnie kontre musiałeś robić czy śruby były na tyle zapieczone że się nie kręciły
arczi900819 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Ja u siebie też górą kata wyjmowałem ale żeby był lepszy dostęp do śrub to pod samochodem zdjąłem tą rurę co idzie do tłumika środkowego jak już ktoś wcześniej pisał. Odkręcałem filtr powietrza, egr, rurkę dolotową powietrza i tą rurkę co smaruje turbinę, a no i osłonę termiczną. Z tą rurką smarującą turbo trzeba uważać bo można ją uwalić także lepiej jej nie wyginać mocno bo później mogł by być problem. Hmmm, turbiny nie ruszałem ani milimetr. Wywalenie kata nie jest jakoś mocno skomplikowanym zabiegiem. I później słychać delikatny świst turbinki :decayed: nice music
Lukasz_N Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 jak sie będe brał za wymiane to tak spróbuje [br]Dopisany: 07 Styczeń 2011, 21:09_________________________________________________A właśnie kontre musiałeś robić czy śruby były na tyle zapieczone że się nie kręciły Poszly bez oporu i nie trzeba bylo kluczem przytrzymywac.Ale przy dokrecaniu bylo to konieczne. Przy okazji sprawdz uszczelke na laczeniu i w razie potrzeby wymien. Kosztuje grosze a bedziesz mial pewnosc ze spalinami
A4-Tomek Opublikowano 8 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2011 uszczelki dostałem wraz z zamiennikiem więc tylko kwestia wymiany została i mniej więcej jak to zrobić dlatego sie pytam jak wy to zrobiliście [br]Dopisany: 08 Styczeń 2011, 11:19_________________________________________________ Ja u siebie też górą kata wyjmowałem ale żeby był lepszy dostęp do śrub to pod samochodem zdjąłem tą rurę co idzie do tłumika środkowego jak już ktoś wcześniej pisał. Odkręcałem filtr powietrza, egr, rurkę dolotową powietrza i tą rurkę co smaruje turbinę, a no i osłonę termiczną. Z tą rurką smarującą turbo trzeba uważać bo można ją uwalić także lepiej jej nie wyginać mocno bo później mogł by być problem. Hmmm, turbiny nie ruszałem ani milimetr. Wywalenie kata nie jest jakoś mocno skomplikowanym zabiegiem. I później słychać delikatny świst turbinki :decayed: nice music ciekaw jestem czy w 1Z słychać będzie turbine po wywaleniu kata bo gdy kat był sprawny to nie było jej słychać albo ja juz ogłuchłem
arczi900819 Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 delikatnie przy niższych obrotach słychać Aaa i wcześniej ktoś się pytał czy n75 uszczelniałem samym klejem. Tak. tylko super glue. Ładnie dookoła obkleić i będzie działało (aby szczeliny nie było) tylko trzeba uważać żeby nie nalać kleju do środka do zaworka
A4-Tomek Opublikowano 8 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2011 ja się o to Ciebie pytałem bo ja myślałem kropelką posklejać a potem sylikonem objechać dookoła
Lukasz_N Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 Co do dzwieku turbiny to przy turbo na WG niestety nie ma takiego efektu jak VGT przy wycieciu kata.
A4-Tomek Opublikowano 8 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2011 tak myślałem ale przynajmniej będzie różnica w jeździe
Lukasz_N Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 Po tym zabiegu ma troche lepszy dol ale nie jest to jakos mega zauwazalne
A4-Tomek Opublikowano 8 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2011 Po tym zabiegu ma troche lepszy dol ale nie jest to jakos mega zauwazalne No ja to obecnie odczuje bo mam zapchanego kata i auto zamulone jest strasznie.
arczi900819 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Opublikowano 9 Stycznia 2011 Co do dzwieku turbiny to przy turbo na WG niestety nie ma takiego efektu jak VGT przy wycieciu kata. Ale zawsze coś ja się o to Ciebie pytałem bo ja myślałem kropelką posklejać a potem sylikonem objechać dookoła Jak dobrze kropelką obkleisz to i sylikonu nie będzie trzeba No ja to obecnie odczuje bo mam zapchanego kata i auto zamulone jest strasznie. Troszkę odczujesz dół i tyle, to samo co i u mnie
A4-Tomek Opublikowano 15 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2011 Co do N75 to się nim zajme po wywaleniu kata jeśli błąd będzie nadal się pojawiał. Myśle nad kupnem n-ki bo tom77 ma podobno tanio części. A to że będzie troszkę lepiej szedł z dolnych obrotów to mi pasuje :> tym bardziej że mój 1Z to juz staruszek więc przyda się to [br]Dopisany: 09 Styczeń 2011, 17:23_________________________________________________cena N-ki mnie przeraziła 284 zł za N75 Pierburga :gwizdanie: dla mnie to za wiele. Trzeba będzie spróbować dziada naprawić jak wreszcie kata wywale [br]Dopisany: 10 Styczeń 2011, 14:59_________________________________________________Więc tak dziś była akcja wymiana kata ale utkneła w martwym punkcie ;( Przy turbo śruby poszły bez większego wysiłku ale te trzy na łączniku porażka bo nie pomogło WD40 i śruby się objechały przy odkręcaniu kluczem nasadowym Udało mi się rozłączyć układ wydechowy na łączniku i opuścić rurę w kanał ale puszka kata oparła cię na kolektorze wydechowym w miejscu gdzie wychodzi rurka EGR (rurka EGR wymontowana) (a już tak fajnie szło ;() musze ciąć śruby kątówką ale nie wiem kaj ją wsadzić i jak ustawić całość żeby je uciąć ewentualnie przetne rurę między puchą kata a łącznikiem
arczi900819 Opublikowano 15 Stycznia 2011 Opublikowano 15 Stycznia 2011 Da się to wyciągnąć bez rozcinania jak masz kanał. Tylko trzeba tą czarną rurkę co smaruje turbo odkręcić, całego kata z rurą od wydechu dać max do góry i obkręcić (filtr powietrza trzeba wyjąć). Powinno wyjść, troszkę z problemami ale daje radę. A jak nie to przeciąć obojętnie gdzie i później zespawać i po problemie
A4-Tomek Opublikowano 15 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2011 rurka ze smarowania turbo mi nie wadziła tylko ten fragment kolektora wydechowego do którego zamocowana jest rurka EGR nawet auto podniosłem bo mi rura wadziła bo kanał mam wąski i nie miałem jak obrucić kata. Gdyby pucha nie była tak duża to by to wyszło a tak mi zachacza
arczi900819 Opublikowano 15 Stycznia 2011 Opublikowano 15 Stycznia 2011 U siebie robiłem to z bratem i jakoś wyszło, a jak nie to kątówką przetnij wydech obojętnie gdzie a później zespawasz najwyżej. Ewentualnie odkręć silnik od poduszki i trochę podnieś (może zrobi się większa luka) Warto pokombinować bo szkoda wydechu ciąć w tylu miejscach
A4-Tomek Opublikowano 15 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2011 kat i tak idzie do gulika bo mam zamiennik od Gruchota (ANTPOL) dla mnie problemem jest ino jak ten złom wytargać bo miejsca tyle co nic. Ciekaw jestem jak to w fabryce montowali :gwizdanie:
arczi900819 Opublikowano 15 Stycznia 2011 Opublikowano 15 Stycznia 2011 No jak tak to tnij śmiało gdzie się tylko da przy kacie Ja u siebie puszkę zostawiłem to nie chciałem ciąć, ale skoro u ciebie kat nie gra roli to tnij to dziadostwo. A możesz jeszcze spróbować tą śrubę odkręcić takim fajnym przyrządem do odkręcania zjechanych śrub. podczas odkręcania zaciska się na śrubie, tzn im mocniej kręcimy tym bardziej on ściska śrubę. Możesz jeszcze zrobić wcięcie na śrubokręt, mocną wiertarkę/wkrętarkę z reg obrotów i na lewe obr ją...
A4-Tomek Opublikowano 15 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2011 Czułem że z tymi śrubami na łączniku będzie ciężko i niestety nie myliłem się. Potne tamtego kata w cholere i już co się bede z tym patyczkował po odcięciu kata poskładanie będzie prostsze. A właśnie nakrętki przy turbo są pod klucz 12 chociaż to M8 tak samo na łączniku tyle że tam śruba też M8 pod klucz 13 ale nakrętka jest pod klucz 12.
arczi900819 Opublikowano 15 Stycznia 2011 Opublikowano 15 Stycznia 2011 wnętrzności możesz jeszcze sprzedać a jak mocno nie potniesz to razem z puszką weźmiesz za niego troszku więcej. Osobiście bym kombinował coś z rozwierceniem np. Bo wykręcić się wykręci jakoś na pewno
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się