Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Brak mocy


A4-Tomek

Rekomendowane odpowiedzi

Nie demontowalem tej oslony. Nasadka 13 mm z dluga przedluzka i dasz rade je odkrecic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie demontowalem tej oslony. Nasadka 13 mm z dluga przedluzka i dasz rade je odkrecic.

jak sie będe brał za wymiane to tak spróbuje :wink4:[br]Dopisany: 07 Styczeń 2011, 21:09_________________________________________________A właśnie kontre musiałeś robić czy śruby były na tyle zapieczone że się nie kręciły :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie też górą kata wyjmowałem ale żeby był lepszy dostęp do śrub to pod samochodem zdjąłem tą rurę co idzie do tłumika środkowego jak już ktoś wcześniej pisał. Odkręcałem filtr powietrza, egr, rurkę dolotową powietrza i tą rurkę co smaruje turbinę, a no i osłonę termiczną. Z tą rurką smarującą turbo trzeba uważać bo można ją uwalić także lepiej jej nie wyginać mocno bo później mogł by być problem. Hmmm, turbiny nie ruszałem ani milimetr. Wywalenie kata nie jest jakoś mocno skomplikowanym zabiegiem. I później słychać delikatny świst turbinki :decayed: :decayed: :decayed: nice music :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie będe brał za wymiane to tak spróbuje :wink4:[br]Dopisany: 07 Styczeń 2011, 21:09_________________________________________________A właśnie kontre musiałeś robić czy śruby były na tyle zapieczone że się nie kręciły :tongue4:

Poszly bez oporu i nie trzeba bylo kluczem przytrzymywac.Ale przy dokrecaniu bylo to konieczne. Przy okazji sprawdz uszczelke na laczeniu i w razie potrzeby wymien. Kosztuje grosze a bedziesz mial pewnosc ze spalinami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelki dostałem wraz z zamiennikiem więc tylko kwestia wymiany została i mniej więcej jak to zrobić dlatego sie pytam jak wy to zrobiliście :wink4:[br]Dopisany: 08 Styczeń 2011, 11:19_________________________________________________

Ja u siebie też górą kata wyjmowałem ale żeby był lepszy dostęp do śrub to pod samochodem zdjąłem tą rurę co idzie do tłumika środkowego jak już ktoś wcześniej pisał. Odkręcałem filtr powietrza, egr, rurkę dolotową powietrza i tą rurkę co smaruje turbinę, a no i osłonę termiczną. Z tą rurką smarującą turbo trzeba uważać bo można ją uwalić także lepiej jej nie wyginać mocno bo później mogł by być problem. Hmmm, turbiny nie ruszałem ani milimetr. Wywalenie kata nie jest jakoś mocno skomplikowanym zabiegiem. I później słychać delikatny świst turbinki :decayed: :decayed: :decayed: nice music :kox:

ciekaw jestem czy w 1Z słychać będzie turbine po wywaleniu kata bo gdy kat był sprawny to nie było jej słychać albo ja juz ogłuchłem :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

delikatnie przy niższych obrotach słychać :cool1:

Aaa i wcześniej ktoś się pytał czy n75 uszczelniałem samym klejem. Tak. tylko super glue. Ładnie dookoła obkleić i będzie działało (aby szczeliny nie było) tylko trzeba uważać żeby nie nalać kleju do środka do zaworka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się o to Ciebie pytałem ;) bo ja myślałem kropelką posklejać a potem sylikonem objechać dookoła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do dzwieku turbiny to przy turbo na WG niestety nie ma takiego efektu jak VGT przy wycieciu kata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym zabiegu ma troche lepszy dol ale nie jest to jakos mega zauwazalne

No ja to obecnie odczuje bo mam zapchanego kata i auto zamulone jest strasznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do dzwieku turbiny to przy turbo na WG niestety nie ma takiego efektu jak VGT przy wycieciu kata.

Ale zawsze coś :decayed:

ja się o to Ciebie pytałem ;) bo ja myślałem kropelką posklejać a potem sylikonem objechać dookoła

Jak dobrze kropelką obkleisz to i sylikonu nie będzie trzeba :good:

No ja to obecnie odczuje bo mam zapchanego kata i auto zamulone jest strasznie.

Troszkę odczujesz dół i tyle, to samo co i u mnie :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do N75 to się nim zajme po wywaleniu kata jeśli błąd będzie nadal się pojawiał. Myśle nad kupnem n-ki bo tom77 ma podobno tanio części. A to że będzie troszkę lepiej szedł z dolnych obrotów to mi pasuje :> tym bardziej że mój 1Z to juz staruszek więc przyda się to :naughty:[br]Dopisany: 09 Styczeń 2011, 17:23_________________________________________________cena N-ki mnie przeraziła 284 zł za N75 Pierburga :gwizdanie: dla mnie to za wiele. Trzeba będzie spróbować dziada naprawić jak wreszcie kata wywale :wink4:[br]Dopisany: 10 Styczeń 2011, 14:59_________________________________________________Więc tak dziś była akcja wymiana kata ale utkneła w martwym punkcie ;( Przy turbo śruby poszły bez większego wysiłku ale te trzy na łączniku porażka bo nie pomogło WD40 i śruby się objechały przy odkręcaniu kluczem nasadowym :confused4: Udało mi się rozłączyć układ wydechowy na łączniku i opuścić rurę w kanał ale puszka kata oparła cię na kolektorze wydechowym w miejscu gdzie wychodzi rurka EGR (rurka EGR wymontowana) :confused4: (a już tak fajnie szło ;() musze ciąć śruby kątówką ale nie wiem kaj ją wsadzić i jak ustawić całość żeby je uciąć :mysli: ewentualnie przetne rurę między puchą kata a łącznikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się to wyciągnąć bez rozcinania jak masz kanał. Tylko trzeba tą czarną rurkę co smaruje turbo odkręcić, całego kata z rurą od wydechu dać max do góry i obkręcić (filtr powietrza trzeba wyjąć). Powinno wyjść, troszkę z problemami ale daje radę. A jak nie to przeciąć obojętnie gdzie i później zespawać i po problemie :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rurka ze smarowania turbo mi nie wadziła tylko ten fragment kolektora wydechowego do którego zamocowana jest rurka EGR nawet auto podniosłem bo mi rura wadziła bo kanał mam wąski i nie miałem jak obrucić kata. Gdyby pucha nie była tak duża to by to wyszło a tak mi zachacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie robiłem to z bratem i jakoś wyszło, a jak nie to kątówką przetnij wydech obojętnie gdzie a później zespawasz najwyżej. Ewentualnie odkręć silnik od poduszki i trochę podnieś (może zrobi się większa luka) Warto pokombinować bo szkoda wydechu ciąć w tylu miejscach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kat i tak idzie do gulika bo mam zamiennik od Gruchota (ANTPOL) dla mnie problemem jest ino jak ten złom wytargać bo miejsca tyle co nic. Ciekaw jestem jak to w fabryce montowali :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak tak to tnij śmiało gdzie się tylko da przy kacie :good:

Ja u siebie puszkę zostawiłem to nie chciałem ciąć, ale skoro u ciebie kat nie gra roli to tnij to dziadostwo. A możesz jeszcze spróbować tą śrubę odkręcić takim fajnym przyrządem do odkręcania zjechanych śrub. podczas odkręcania zaciska się na śrubie, tzn im mocniej kręcimy tym bardziej on ściska śrubę. Możesz jeszcze zrobić wcięcie na śrubokręt, mocną wiertarkę/wkrętarkę z reg obrotów i na lewe obr ją...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czułem że z tymi śrubami na łączniku będzie ciężko i niestety nie myliłem się. Potne tamtego kata w cholere i już co się bede z tym patyczkował :tongue4: po odcięciu kata poskładanie będzie prostsze. A właśnie nakrętki przy turbo są pod klucz 12 chociaż to M8 tak samo na łączniku tyle że tam śruba też M8 pod klucz 13 ale nakrętka jest pod klucz 12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...