Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Pompka centralnego padła


dygin

Rekomendowane odpowiedzi

problem jak w temacie, posiadam poliftowa wersje, zaczęło się od tego, że pompka przy otwieraniu ( o ile dobrze pamiętam) pracowała dodatkowo 20 sekund mimo, że wszystkie zamki były już otwarte. Rozebrałem pompkę, wszystko wyglądało ok, oglądałem elektronikę szukając ''zimnych lutów'', mechanicznie wyglądało wszystko ok, wirnik był cały. Po jakimś czasie ( ok 2 tygodniu, może więcej) żona oznajmiła, że nie da się otworzyć i zamknąć auta z pilota. Rozebrałem pompkę, wirnik się rozleciał (tzn te grafitowe części wirujące), silniczek wciąż pracuje.

Teraz jestem zmuszony używać kluczyka. Moje auto to kombi więc klapę bagażnika mogę otworzyć z pilota (trzymając środkowy przycisk, zwolnienie zamka). Czy normalnie centralny odpowiada za otwieranie klapy bagażnika? Bo teraz mikrowłącznik na klapie nie działa, czy to dlatego, że pompka nie pompuje?

Ponadto po otwarciu klapy bagażnika przez długi czas juz mi nie działa podświetlanie bagażnika( żarówki są ok) czy to też związane z pompką?

Pytanie moje dotyczy pompek w innych autach grupy VAG, czy taka jak moja była stosowana może w innych autach, innych niż a4 nr mojej pompki : 8DO 862 257 E

Jeśli ktoś coś wie na ten temat proszę o informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

padla ci pompka to i razem z nia oswietlenie ona tez nim steruje, sam jak odpialem swoja to nie mialem oswietlenia w srodku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ci się rozleciał tylko wirnik to możesz go tylko wymienić nie kupując nowej pompki no chyba że żywot pompki dobiegł końca i trzeba wymienić cały moduł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem rozwiązany, padła pompka ale tylko grafitowy wirnik, który udało mi się dostać na złomie. Po wymianie pompka działał niby OK ale czas zamykania był wydłużony do 20 s. więc wiedziałem, że jeżeli tak zostawi wirnik znowu się rozleci. Rozpocząłem poszukiwania takiego stanu, dzięki opcji szukaj dowiedziałem siż, że to prawdopodobnie przez nieszczelność układu. Poszukiwania zacząłem od pompki z niej wychodzą dwa króćce, jeden mniejszy do klapki wlewu paliwa i do przednich prawych drzwi a drugi grubszy do lewych przednich drzwi i do tylnich drzwi. Sciagnołem jeden wężyk i zatkałem palcem otwór, jeżeli długo pracuje pompka to znaczy ,że to obwód jest nieszczelny. Później dobrałem się do połączeń w tylnych drzwiach (przy środkowym słupku) w gumowej osłonie. Okazało się, że siłownik przy drzwiach był nieszczelny. Wymieniałem na używkę ze złomu i jest OK.

Podsumowując jak zacznie pompka pracować dłużej to na pewno coś jest nie tak i jeśli się tego nie zrobi od razu koszta później będą duże większe, tak było w moim przypadku.

Aha, moje audi to angielskie kombi face-lifting.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...