exe Opublikowano 30 Grudnia 2010 Opublikowano 30 Grudnia 2010 Witam, Ostatnim czasie, po kupnie Audi wymieniłem: pasek rozrządu, rolkę napinającą, prowadzącą, pompę wody, termostat, napinacz paska wieloklinowego z paskiem.. Wczoraj wracałem samochodem z miasta, jechałem 30km/h, zrzuciło mi pasek wieloklinowy ale to nic, byłem w lekkim szoku jak zobaczyłem wiszące kolo pasowe na śrubie centralnej wału.. Dodam, że pasek mi "chrabotał" od samego początku (po wymianie, przed było ok), 2-3 razy zapaliła mi się kontrolka od ładowania i gasła (raz dłużnej, raz krócej). Co mogło być powodem? Mechanik ściągnął koło pasowe i stwierdził, że owe rowki już się delikatnie wytarły (te grzbiety, czy jak to tam nazwać)- jak na moje oko, delikatnie chodzi na boki tak 1-2mm.. Natknąłem się jeszcze na posty odnośnie sprzęgiełka alternatora, mogło mieć to jakiś wpływ, inne sugestie? Jutro będę miał ori śruby, centralną, i na koło pasowe wszystko skręcimy na klej. Planuję jeszcze zmienić tłumik drgań, gdyż jest obszarpane (tak jakby ktoś je młotkiem próbował ściągnąć). Pasek wieloklinowy Gates, napinacz jest Ruville albo INA - wymiana z powodu nieosiowej pracy napinacza. btw. jaki jest moment dokręcenia śrubek (4 szt.) do koła zębatego od tłumika drgań?
Musashi Opublikowano 30 Grudnia 2010 Opublikowano 30 Grudnia 2010 mechanik powinien wymienic srube mocujaca kolo pasowe walu na nowa. nowa posiada srodek zabezpieczajacy przed odkreceniem. najprawdopodobniej zapomnial jej dokrecic.
exe Opublikowano 30 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2010 mechanik powinien wymienic srube mocujaca kolo pasowe walu na nowa. nowa posiada srodek zabezpieczajacy przed odkreceniem. najprawdopodobniej zapomnial jej dokrecic. jak będę miał wszystkie nowe śruby, dać na nie klej do gwintów? Czy w 1z występowało sprzęgiełko w alternatorze? Jeżeli jest sprawne, wirnik powinien się kręcić w stronę ruchu paska, natomiast jeśli zatrzymam koło alternatora to powinno się kręcić wolno, natomiast jak ruszę kołem w przeciwna stronę do ruchu paska nie powinien się kręcić wirnik, dobrze myślę?
Pretor Opublikowano 30 Grudnia 2010 Opublikowano 30 Grudnia 2010 Jeśli będziesz miał nowe śruby to nie dawaj na nie żadnego kleju. Koniec gwintu w nowych śrubach jest powlekany specjalnym środkiem zapobiegającemu odkręceniu. W Twoim alternatorze nie ma sprzęgiełka.
exe Opublikowano 30 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2010 http://allegro.pl/kolo-pasowe-alternatora-ruville-a4-a6-1-9tdi-1-8-i1356144699.html niby 1z jest wymieniony, chłopaki z VW powiedzieli, że w AUDI było.. W końcu nie wiem. Mi nowy napinacz śmiga tak jak tu jeśli chodzi o "chrabotanie" może to jest przyczyną
turbobastard Opublikowano 1 Stycznia 2011 Opublikowano 1 Stycznia 2011 ja w swoim ahu slysze podobne chrobotanie nie caly czas co prawda, jak sie pobor pradu zwiekszal lub zmniejszal najbardziej zauwazalne bylo to przy wlaczaniu kierunkow albo swiatel stopu przy czym obroty zaczely mi da=elikatnie falowac. To wszystko zaczelo sie dziac po wymianie napinacza paska klinowego czyzby jakies niedociagniecie mechanikow przy wymianie? U mni enapinacz caly czas ''chodzi'' i to chyba normalne z tego co sie tu na forum orientowalem, czy moze tlumik drgan jest winny?
exe Opublikowano 2 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2011 W poniedziałek wymienię tłumik drgań- więc dam znać czy pomogło, bo stary miał delikatnie ścięte "zęby" pod kątem i na nowym napinaczu cięło pasek.
turbobastard Opublikowano 2 Stycznia 2011 Opublikowano 2 Stycznia 2011 daj znac daj, a i powiedz ile kosztowac moze taki tlumik?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się