Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1Z] Problem z paskiem osprzętu, tłumikiem drgań, napinaczem.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Ostatnim czasie, po kupnie Audi wymieniłem: pasek rozrządu, rolkę napinającą, prowadzącą, pompę wody, termostat, napinacz paska wieloklinowego z paskiem..

Wczoraj wracałem samochodem z miasta, jechałem 30km/h, zrzuciło mi pasek wieloklinowy ale to nic, byłem w lekkim szoku jak zobaczyłem wiszące kolo pasowe na śrubie centralnej wału.. Dodam, że pasek mi "chrabotał" od samego początku (po wymianie, przed było ok), 2-3 razy zapaliła mi się kontrolka od ładowania i gasła (raz dłużnej, raz krócej). Co mogło być powodem? Mechanik ściągnął koło pasowe i stwierdził, że owe rowki już się delikatnie wytarły (te grzbiety, czy jak to tam nazwać)- jak na moje oko, delikatnie chodzi na boki tak 1-2mm.. Natknąłem się jeszcze na posty odnośnie sprzęgiełka alternatora, mogło mieć to jakiś wpływ, inne sugestie? Jutro będę miał ori śruby, centralną, i na koło pasowe wszystko skręcimy na klej. Planuję jeszcze zmienić tłumik drgań, gdyż jest obszarpane (tak jakby ktoś je młotkiem próbował ściągnąć).

Pasek wieloklinowy Gates, napinacz jest Ruville albo INA - wymiana z powodu nieosiowej pracy napinacza.

btw. jaki jest moment dokręcenia śrubek (4 szt.) do koła zębatego od tłumika drgań?

Opublikowano

mechanik powinien wymienic srube mocujaca kolo pasowe walu na nowa.

nowa posiada srodek zabezpieczajacy przed odkreceniem.

najprawdopodobniej zapomnial jej dokrecic.

Opublikowano

mechanik powinien wymienic srube mocujaca kolo pasowe walu na nowa.

nowa posiada srodek zabezpieczajacy przed odkreceniem.

najprawdopodobniej zapomnial jej dokrecic.

jak będę miał wszystkie nowe śruby, dać na nie klej do gwintów?

Czy w 1z występowało sprzęgiełko w alternatorze? Jeżeli jest sprawne, wirnik powinien się kręcić w stronę ruchu paska, natomiast jeśli zatrzymam koło alternatora to powinno się kręcić wolno, natomiast jak ruszę kołem w przeciwna stronę do ruchu paska nie powinien się kręcić wirnik, dobrze myślę?

Opublikowano

Jeśli będziesz miał nowe śruby to nie dawaj na nie żadnego kleju. Koniec gwintu w nowych śrubach jest powlekany specjalnym środkiem zapobiegającemu odkręceniu. W Twoim alternatorze nie ma sprzęgiełka.

Opublikowano

ja w swoim ahu slysze podobne chrobotanie nie caly czas co prawda, jak sie pobor pradu zwiekszal lub zmniejszal najbardziej zauwazalne bylo to przy wlaczaniu kierunkow albo swiatel stopu przy czym obroty zaczely mi da=elikatnie falowac. To wszystko zaczelo sie dziac po wymianie napinacza paska klinowego czyzby jakies niedociagniecie mechanikow przy wymianie? U mni enapinacz caly czas ''chodzi'' i to chyba normalne z tego co sie tu na forum orientowalem, czy moze tlumik drgan jest winny?

Opublikowano

W poniedziałek wymienię tłumik drgań- więc dam znać czy pomogło, bo stary miał delikatnie ścięte "zęby" pod kątem i na nowym napinaczu cięło pasek.

Opublikowano

daj znac daj, a i powiedz ile kosztowac moze taki tlumik?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...