Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AMB] Co myslicie o wlasnym vag-u do regulacji gazu


tonis21

Rekomendowane odpowiedzi

Co myslicie o wlasnym vag-u do regulacji gazu? Mozna samemu podlaczyc instalacje np BRC i wyregulowac bo jest to bardzo bardzo proste - widzialem u gazownika

http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=7&prodid=167

lub

http://viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=7&prodid=164

Sprawa godna uwagi dla posiadaczy lpg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja podczas ostatniej wizyty u gazownika B5tką chciałem nabyć taki kabel ale mi odradził - że mogę zepsuć jak to powiedział "sprzęt" ... chociaż z tego co obserwuję na forach także i na tym ludzie jakoś sami sobie ten gaz regulują ustawiają mapy itd więc chyba to ciekawa sprawa, z drugiej jednak strony skoro gazownik ustawił coś maksymalnie optymalnie to co tu można po nim poprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja podczas ostatniej wizyty u gazownika B5tką chciałem nabyć taki kabel ale mi odradził - że mogę zepsuć jak to powiedział "sprzęt" ... chociaż z tego co obserwuję na forach także i na tym ludzie jakoś sami sobie ten gaz regulują ustawiają mapy itd więc chyba to ciekawa sprawa, z drugiej jednak strony skoro gazownik ustawił coś maksymalnie optymalnie to co tu można po nim poprawić?

Bo gazownicy, mechanicy to często debile ? :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja podczas ostatniej wizyty u gazownika B5tką chciałem nabyć taki kabel ale mi odradził - że mogę zepsuć jak to powiedział "sprzęt" ... chociaż z tego co obserwuję na forach także i na tym ludzie jakoś sami sobie ten gaz regulują ustawiają mapy itd więc chyba to ciekawa sprawa, z drugiej jednak strony skoro gazownik ustawił coś maksymalnie optymalnie to co tu można po nim poprawić?

Bo gazownicy, mechanicy to często debile ? :naughty:

He he no tak tylko tu zależy na jakiego trafisz :) nie każdy to jednak taki debil - ja wiem, że panuje zasada - "Klient obserwujący pracę mechanika i komentujący jego poczynania + 300% dopłaty za usługę" i wielu coś takiego stosuje he ale ja mimo wszystko patrzę się nie tyle na ręce co na ekran komputera - przy jakiejś tam minimalnej wiedzy można coś samemu wywnioskować czy dobrze ustawił czy źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też jestem zdania że taki kabelek jest dobrym pomysłem a gadanie przez gazownika "nie bo się może popsuć" jest tylko po to żeby odstraszyć osobę ,co do oprogramowania http://www.ac.com.pl/pl/doc/346/programy-i-instrukcje-obslugi wystarczy ściągnąć i zainstalować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przy BRC nie jest to taka prościzna, ale dla chcącego nic trudnego.I na pewno się przydaje.Szczególnie przy starszych autach gdzie od czasu do czasu trzeba coś zrobić i odpina się akumulator.Następuje wtedy reset ECU i LPG.Przy ECU sprawa jest prosta: Wracają ustawienia fabryczne i co najwyżej silniczek więcej,lub mniej pali(minimalnie).Gorsza sprawa jest ze sterownikiem BRC także powraca do mapy startowej,ale bez regulacji nie bardzo chce współpracować.Bardziej wtajemniczeni wiedzą że BRC bazuje na mapie BP i potrafi także zapamiętywać ustawienia ,ale potrzebuje czasu.Mając zgrany plik z ustawieniami mapy sprawa jest prosta.Dysponując Vag-iem i BRC-e można precyzyjnie dostroić instalacje gazową.

Pozdrawiam

Ps. "Bo gazownicy, mechanicy to często debile ? "

Wypowiedzi naszych niektórych kolegów także są jakby z kosmosu,ale czy od razu powinniśmy ich nazywać "debilami"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja miałbym pytanie może nie stricte związane z tematem - ale pokrewne ..

Czy przy sekwencji (Lecho) po odłączeniu aku sterownik powraca do mapy standardowej (domyślnej) prościej mówiąc czy się resetuje ? czy ta mapa jest gdzieś zapisana w jakiejś pamięci podtrzymanej stale, czy jakąś bateryjką czy czymklwiek :) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Sprawny sterownik LPG nie powinien tracić swoich nastaw wykonanych podczas kalibracji. Jeśli po odłączeniu zasilania sterownik zgubi ustawienia i się zresetuje tzn. że jest uszkodzony i powinno się go zareklamować (jeśli jest jeszcze na gwarancji).

Bardziej wtajemniczeni wiedzą że BRC bazuje na mapie BP

Może coś przeoczyłem ale z tego co wiem to wszystkie sterowniki LPG bazują (są ustawiane) na mapie benzynowej. Chyba, że miałeś coś innego na myśli, to rozwiń temat.

Co do tematu wątku to jak najbardziej można się w taki fejs zaopatrzyć. Oprogramowanie można znaleźć na stronie producenta lub w sieci. Przed zmianą parametrów można zapisać ustawienia do pliku, w razie jak coś nie wyjdzie przywracamy ustawienia. Jest jedno ale - jeśli sprzęt jest jeszcze na gwarancji to za ingerencje w ustawienia możemy stracić gwarancję. Niektóre sterowniki rejestrują połączenia z komputerem oraz wprowadzane zmiany.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

"Jeśli po odłączeniu zasilania sterownik zgubi ustawienia i się zresetuje tzn. że jest uszkodzony i powinno się go zareklamować (jeśli jest jeszcze na gwarancji)." Trzy lata temu nie wiedziałem o tym ,a i dziś nie jestem tak do końca przekonany,skoro działa podobnie jak ECU i nie ma wewnętrznego źródła zasilania.

"Chyba, że miałeś coś innego na myśli, to rozwiń temat." następuje to bez naszej ingerencji,ale pod warunkiem że rozbieżności nie są duże.W przypadku dużych rozbieżności następuje niekorzystna deformacja mapy BP i silnik nie chodzi dobrze i na BP i LPG.

"Niektóre sterowniki rejestrują połączenia z komputerem oraz wprowadzane zmiany." Ostatnie połączenie jest zarejestrowane gdy dokonujemy zmiany w pliku(dokonane zmiany nie)-Dotyczy BRC.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

"Jeśli po odłączeniu zasilania sterownik zgubi ustawienia i się zresetuje tzn. że jest uszkodzony i powinno się go zareklamować (jeśli jest jeszcze na gwarancji)." Trzy lata temu nie wiedziałem o tym ,a i dziś nie jestem tak do końca przekonany,skoro działa podobnie jak ECU i nie ma wewnętrznego źródła zasilania.

Ale po odłączeniu ECU benzynowe nie traci map a jedynie wraca do map wyjściowych. Sterownik benzynowy posiada funkcję, której nie posiadają sterowniki LPG - jest to auto-adaptacja, dzięki której sterownik nie wymaga ingerencji w mapy wraz ze wzrostem przebiegu silnika oraz zużycia elementów (zmniejszenie wydajności wtryskiwaczy, zużycie cylindrów). Sterowniki LPG mają mapę sztywną (po wykonaniu kalibracji) i po odpięciu zasilania i podłączeniu ponownym bazują na mapach, które zostały ustawione podczas kalibracji. Spotkałem się z kilkoma przypadkami utraty ustawień w sterownikach LPG po odpięciu zasilania i zostały one wymienione na nowe (w ramach gwarancji).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

"Spotkałem się z kilkoma przypadkami utraty ustawień w sterownikach LPG po odpięciu zasilania i zostały one wymienione na nowe (w ramach gwarancji). Tak też twierdził mechanik w zakładzie,ale jak poszło inaczej to właściciel zwodził mnie za każdym razem coś tam pomajstrował,a ja nie miałem takiej wiedzy,ale nie miałem także ochoty na płacenie za wątpliwe usługi.Po roku zakład przestał istnieć.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...